MENU

Fast Five (2011)

Alternatieve titels: The Fast and the Furious 5, Fast & Furious 5, Fast & Furious 5: Rio Heist

3,51
1996 stemmen

Actie / Drama

geregisseerd door Justin Lin
met Vin Diesel, Paul Walker en Dwayne Johnson

Nadat ex-agent Brian O’Connor (Paul Walker) en Mia Toretto (Jordana Brewster) Dom Toretto (Vin Diesel) hebben helpen ontsnappen uit de gevangenis, zijn ze op de vlucht voor de politie. Als ze uiteindelijk in Rio de Janeiro belanden moeten ze, om hun vrijheid terug te krijgen, nog één klus aannemen. Ze worden echter op de hielen gezeten door FBI-agent Luke Hobbs (Dwayne Johnson), die alles op alles zet om Dom, Brian, Mia en hun team op te pakken.

avatar van Ruud007
geplaatst op 23 mei 2013, 15:41 uur, permalink
Ongelooflijk vette actiefilm met goed in beeld gebrachte actie, mooie locaties, super bolides en de scène op het einde was episch en het was alsof ik naar een combinatie van Need for Speed Hot Pursuit en deze serie aan het kijken was: geweldig! Het verhaal op zichzelf is niet heel hoogstaand of vernieuwend, maar vermakelijk is het wel. De acteurs waren in vorm en de film bevatte humor: iets wat voor mij onlosmakelijk verbonden moet zijn met een actiefilm. Chapeau!

*4,0

avatar van riefenstahl
geplaatst op 23 mei 2013, 18:00 uur, permalink
Bijzonder ongeloofwaardig en (bewust) over de top maar onweerstaanbaar vermaak.
Vooral de beginscenes met de treinroof (op een zandpad je auto op gelijk level houden met een trein is werkelijk onmogelijk) zijn spectaculair.
Meer een komische actiefilm dan een racefilm wat het van oorsprong wel was maar dat deert niet, voor een zoveelste vervolg is deze film verrassend goed en we zien gelukkig nog steeds veel mooie auto's. Beetje jammer dat de training voor de roof voor niets was (ik verwachte dat de chick op de motor wel binnen de tijd zou kunnen blijven met als uitkomst een spectaculaire motorstunt maar helaas).
Dwayne Johnson is geknipt voor de rol van tough guy en een welkome toevoeging.
De teaser met Rodriguez (een fantastische actrice) is een van de beste teasers van de laatste jaren. Verheug me op het volgende deel

avatar van martijn011
geplaatst op 30 mei 2013, 16:44 uur, permalink
Ik heb de afgelopen week de vijf delen van de Fast-reeks herzien met het oog op deel zes die in de bios draait. Deze vijfde film uit de serie is verreweg de beste van allemaal. Komt denk ik vooral omdat de film zich niet alleen maar op het racen richt, maar ook echt een verhaal bevat en dat komt deze film zeer ten goede.

Iedereen uit de vorige delen komt weer tevoorschijn getoverd waardoor het al snel heel bekend en vertrouwd aanvoelt. Dat aangevuld met spierbundel Dwayne Johnson en je kunt concluderen dat met de brute kracht weinig mis is.
Het verhaal zit ook beter in mekaar dan in de vorige delen. Hieronder is het al meer genoemd, maar een vleugje Ocean's zit er zeker in.

Maar gelukkig ontbreekt de actie niet. En wat voor een actie! De slotscene met de kluis is echt de beste actiescene van de hele reeks. Het camerawerk was sowieso erg goed.. Ook de locatie Rio de Janeiro werkt, weer eens een keer wat anders.
Ik kan dus niet anders dan weer m'n vier sterren, die al stonden, geven en ik ben heel benieuwd wat het zesde deel brengt!

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 7 juni 2013, 10:14 uur, permalink
Deze Fast Five en het eerste deel, zijn toch wel de beste uit de reeks die ik heb gezien. Deel zes ga ik van het weekend in de bioscoop zien, dus daar kan ik nog niet over oordelen.

Gister avond dit prachtige vijfde deel gezien. Actie, spectaculaire stunts, Rio de Janeiro, mooie bolides, er zit echt van alles wat in deze film. De twee uurtjes vliegen zo voorbij en vond het zelfs jammer dat de film afgelopen was. Ben erg benieuwd naar het zesde deel!

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 10 juni 2013, 11:42 uur, permalink
Bigger is better moet Lin gedacht hebben en ik geef 'm groot gelijk. Waar die het me tde vorige delen bewees een vakman in testosteron blockbusters a la Michael Bay te zijn geeft hij de tweede bevestiging af. Dergelijke blockbusters zijn zeldzaam maar als je er dan één voor je kiezen krijgt is de payoff des te groter. Lin gooit er maar wéér een schepje bovenop. Op elk vlak.

Erg blij met Rio als setting, geeft de film als een zeer dreigende atmosfeer mee, en een hele mooie environment. Erg fijn dat Lin ook op de proppen komt met het idee alle personages uit de vorige delen op één hoop te gooien. Vind het toch een aardig bijeengeraapt zootje waar elk castlid gewoon 'werkt'. Ook het nodige drama weer, wat ook hier weer opvallend goed werkt. Lin weet altijd de juiste balans te houden. Johnson is ook een fijne upgrade, heerlijke slappe oneliners ook.

Het is toch vooral het testosteron wat deze zeldzame 'breed' van blockbusters zo interessant maakt. Sound design is monsterlijk en je home cinema set draait overuren, mijn buren zijn maar weer op vakantie gegaan en gelijk hebben ze. De DTS Master audiotrack is een beest en in het slotakkoord waar de hele arc van Fast Five om draait wordt je volledig weggeblazen. Als je het met je armetierige speakers moet doen die in je TV zitten ga je dit niet geweldig vinden nee.

Veel beter dan dat ze in mijn geheugen stonden, en het soort blockbuster waar ik ben van gaan houden sinds Harman Kardon bij me is in gaan wonen. Sterk geregisseerd, booming audio design en een prima wisselwerking tussen cast, narratief meer dan voldoende en een doldwaze achtbaanrit. Lin is het Aziatische equivalent voor Michael Bay. Een meester i nwat hij doet.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 14 juni 2013, 9:12 uur, permalink
Blijft wel een vermakelijke film. Goed wordt het nergens maar niet minder vermakelijk.
Jammer dat de rol van Han niet dieper ging. Vindt dit 1 van de meest interessante personages in de gehele film.

avatar van Riddierid
geplaatst op 9 augustus 2013, 23:17 uur, permalink
Lekkere film dit. Ze hebben het ook mooi gedaan dat iedereen bij elkaar komt en dat per individu iedereen zijn persoonlijkheid goed naarbuiten komt, dat doen ze te weinig in films tegenwoordig. Dan heb je zeg maar een groep en dan is er altijd maar 1 ofzo waar het echt omgaat maar hier is het wat mooier verdeeld en dus ook in de persoonlijkheden, iedereen is erg verschillend. Soms wel erg onrealistisch maarja lekker boeien. Ik vond het een super film en ik ga binnenkort maar eens fast and furious uit 2013 kijken... ben benieuwd of ie beter is dan deze.

avatar van Mai*
geplaatst op 11 augustus 2013, 17:19 uur, permalink
Heerlijk kunnen weg kijken. Beter als deel 4, heel veel beter. Soms kan ik mij ergeren aan bepaalde aspecten in een film zoals meteen weten dat een chip mist uit een auto. Maar goed, dat raakt zeker op de achtergrond door de actie die er in voor komt.
Goed vermaakt en op het puntje van mijn stoel (ook al is het einde enigszins voorspelbaar).

avatar van Iron Maiden
geplaatst op 1 december 2013, 12:05 uur, permalink
R.I.P. Paul Walker.

geplaatst op 1 december 2013, 21:11 uur, permalink
Fast five vind ik persoonlijk de beste van deze serie.
En daarom geef ik de film 4 sterren.
Jammer dat Paul walker op tragische wijze is verongelukt.
Hij hield van sportauto's,
en hij is er in overleden.
Jammer, jammer, RIP...Paul.

geplaatst op 23 december 2013, 21:01 uur, permalink
"Sexy legs, baby girl. What time do they open? They open at the same time I pull this trigger. Want me to open them." ...
" !!!

Heerlijke Actiefilm (5-de deel) (Heropfrissing)
!!! Regisseur Justin Lin doet er nog een schepje bovenop
qua cast en actie ! Wat een bombastische Actiefilm vol vette achtervolgingen, races, ontploffingen en stunts.
Dwayne Johnson alias The Rock is het schepje waar ik net over vertelden
!
De setting van Rio is verbluffend mooi om te zien en de humor had ook een plaats in het geheel van deze geweldige over the top Actiefilm ! Eerbetoon aan Paul Walker !

geplaatst op 9 januari 2014, 19:21 uur, permalink
Wat is dit een geweldige actie film
vooral de locatie in Brazillie als ik me niet
vergis en alle actie echt geweldig.
En Vin Diesel en Paul Walker
spelen geweldig.
En dan onze spierbonk The rock (Dwayne Johnson) erbij

avatar van FunkStarr
geplaatst op 21 januari 2014, 15:57 uur, permalink
Eindelijk gezien. Ben nooit een fan geweest van Vin Diesel, en deze film heeft daar helaas geen verandering in gebracht. Daarentegen ben ik wel een beetje fan van Dwayne Johnson, hij heeft dan ook een erg leuk rolletje te pakken. Paul walker (R.I.P.) doet het ook niet onaardig. Ook zijn de locaties erg vet. Geloofwaardigheid nul komma nul maar wel lekker vermakelijk.

avatar van panax
geplaatst op 25 januari 2014, 18:10 uur, permalink
puur kijkgenot
ongelooflijk verhaal,maar pure amusement
veel rondvliegend blik,goeie stunts,mooie beelden
ik heb er van genoten !!!

avatar van missl
geplaatst op 15 februari 2014, 17:18 uur, permalink
Stoere mannen, snelle auto's en een paar boeven met een nieuw plan. Wat een vermakelijke film was dit. Ik weet nu zeker dat ik de rest van deze serie ook ga kijken. Oh ja en wat een beest is die Dwayne Johnson, pfff die armen, Vin Diesel lijkt er klein naast.

avatar van kevin_vp
geplaatst op 25 maart 2014, 22:18 uur, permalink
dit is samen met deel 4 de saaiste film uit de reeks. en wtf hoelang gaat deze FF reeks nog duren???
het toppunt is dan nog dat Vin Diesel in bijna alle films speelt (alleen in deel 2 niet) en hij één van de slechtste acteurs ooit is...

Door de hete actrices krijgt deze film van mij nog een 1*

avatar van tbouwh
geplaatst op 15 juni 2014, 16:27 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Na een enigszins tegenvallend 4e deel, is deel 5 toch wel weer echt raak. De eerste echt goede in de reeks weer na het fijne deel 1.
De kracht van dit deel ligt in het gegeven dat de hele crew bij elkaar komt. Naast Diesel, Brewster en Walker zien we Kang ( uit deel 3 ), Gal Gadot ( uit deel 4 ) en Gibson ( deel 2 ) terugkeren.
De onderlinge chemie tussen deze ´crewmembers´ zorgt voor zowel serieuze als humoristische momenten.
Daarnaast is Fast Five voor het eerst echt afgestapt van het racen, waar de serie vooral om begon. Bijna alles gebeurt uiteraard nog steeds met en rondom auto´s, maar het accent is verschoven van het racen naar de actie. Een goede keuze: ik had niks tegen het racen maar de actie is goed en zorgt voor nog meer spanning.
Tel daar een goede soundtrack, een goed presterende cast, knappe regie/montage en een fijne bijrol van Dwayne Johnson bij op, en je hebt een goede, vermakelijke film te pakken.
De omwisseltruc met de kluizen vond ik briljant gevonden, en de slotachtervolging was een lust voor het oog. Fast Five is iets langer dan vorige delen uit de reeks, maar maakt die speelduur zeker waar.

avatar van Filmkriebel
geplaatst op 26 juni 2014, 21:52 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Dwaze film, nog slechter dan zijn voorganger (2*). Mijn reet jeukt van al die oppervlakkigheid. De "wijze" Vin Diesel, geld- en misdaadverheerlijking ( dat is toch het goede leven hé!) , het haantjesgedrag, het baby-moment met een dikke groepsknuffel. Vin Diesel die na een vechtscène met The Rock hem nobel gaat helpen na een hinderlaag. Ik zag dit van ver aankomen. Niks voor mij dit soort onzin. Het mooiste aan deze film zijn de luchtbeelden van Rio en enkele prettige actiescènes, die dan nog niet eens zo talrijk waren. Nee, deze adrenalinestoot voor 17-jarigen is me totaal niet bevallen.

avatar van tbouwh
geplaatst op 27 juni 2014, 13:23 uur, permalink
Filmkriebel schreef:
Nee, deze adrenalinestoot voor 17-jarigen is me totaal niet bevallen.

Gemiddelde van 3,52, dan lijkt het me niet dat alleen 17-jarigen deze film geslaagd vinden:) kwestie van smaak, en minder van leeftijd

avatar van Daniël44
geplaatst op 27 juli 2014, 12:01 uur, permalink
Weer een geslaagde en na Fast & Furious 6 de beste Fast & Furious film. Weer vol met actie en vette auto's. Echt een topfilm