MENU

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)

2,90
2057 stemmen

Actie / Thriller

geregisseerd door Justin Lin
met Lucas Black, Nathalie Kelley en Sung Kang

Shaun Boswell was altijd al een buitenbeentje. Zijn enige binding met de buitenwereld is illegaal straatracen. Om aan celstraf te ontkomen moet hij naar zijn vader in Tokio die daar in het leger zit. Japan is nu net het land waar het straatracen is uitgevonden... Bij zijn eerste mislukte poging neemt hij het op tegen de "Drift King" die banden heeft met de Japanse maffia, Yakuza. Hij begeeft zich noodgedwongen in de onderwereld van Tokio in een spel op leven en dood.

avatar van Mitchel_M&M
geplaatst op 29 april 2013, 14:28 uur, permalink
net zo goed als de 2de.

avatar van Ace Hanlon

geplaatst op 24 mei 2013, 11:35 uur, permalink
krosnicky schreef:
Dit is in prensiepe deel 4 maar hij word door velen he zien als deel 3 om dat hij erder is gemaakt dan fast and furious maar ja wie deze sage een betje volgt en de ondertiteling goed leest zou ook zeggen dat dit deel 4 is en fast and furious deel 3 is .dit deel kun je ook fast and the furious the next generation kunnen noemen want dit is een nieuw begin voor de saga net als starwars a new hope hier zeggen we dag tegen de avontuuren van braien o conner en volgen we nu de avontuuren van shaun boswell . ik hoop dat er nog 2 delen kommen die over boswell gaan

Huh?????????

avatar van blackcat13

geplaatst op 24 mei 2013, 11:39 uur, permalink
_O^

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 25 mei 2013, 11:38 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zeker de minste uit de reeks.

Waar het eerste deel en ook het tweede deel van de reeks qua het verhaal wel aardig te noemen zijn, slaat deze film totaal de plank mis.
Geen stoere bendes van Diesel, maar we zien een tienerjongen die voor problemen zorgt en naar Japan wordt gestuurd. Het verhaal dat zich in Japan afspeelt is slecht en als je het mij vraagt gaat het nergens over. Ja, driften,
he, ik daag je uit, wie de race wint, moet de stad verlaten.
Nee, dit deel is zeer matig en onnodig. Maar gelukkig is alles goed gemaakt met de laatste twee delen
!

avatar van martijn011
geplaatst op 26 mei 2013, 21:03 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Dit derde deel is terecht een buitenbeentje in de reeks. Niet qua kwaliteit, maar vooral omdat dit de enige film is in de reeks waarbij zowel Paul Walker als Vin Diesel niet de hoofdrol voor z'n rekening neemt.
Deze keer is het Lucas Black die de hoofdrol op zich mocht nemen en hij doet het niet onverdienstelijk. Toch kan hij niet tippen aan Vin Diesel, zijn uitstraling is toch minder.

De film speelt zich af in Tokio, een stad die prachtig in beeld wordt gebracht. Ik vond het camerawerk sowieso erg goed, beter dan in de twee voorgaande delen.
De eindscene, de race tussen Shaun en de Drift King, is geweldig gefilmd en het hoogtepunt van de film.
Vond wel dat de rol van de Drift King te overdreven werd neergezet, die boze blik vond ik over the top.
Verder is dit weer een erg vermakelijk filmpje die zeker een voldoende verdiend!

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 30 mei 2013, 14:08 uur, permalink
De rol van Sung Kang is nog te genieten. Die van DK en Sean zijn erg jammer.
Dat accent van Sean is dan nog de grootste irritatiefactor.

Nee dit deel ziet er leuk uit maar is wat mij betreft zeker de minste van de reeks.

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 9 juni 2013, 21:32 uur, permalink
Zonder de anchors Paul Walker en Vin Diesel leek er bijna geen eer te behalen voor Justin Lin maar in de eerste tien minuten blijkt al dat Lin's hand de reeks de transformatie zou geven die het nodig had. Van veredelde b-film naar een triple A blockbuster.

Visueel echt erg mooi, de skyline van Tokyo, de trendy Japanse dames en hun kleurrijke outfits, mooie tuned bolides met prachtige paint jobs en de in het neon ondergedompelde Tokyo. Black is nergens storend, Kelley is een zeer plausibele love interest en Sung Kang bleek maar weer een enorme aanwinst voor de reeks, wat later ook weer zou blijken.

Ook wat betreft de racescenes hebben we te maken met een kwaliteitsimpuls. Enorm sterk uiteengezet, qua lengte veel langer, sterk geregisseerd en met een enorme intensiteit. Narratief ook een enorme vooruitgang, al blijft het allemaal wat clichematig omdat dit niet de plot was waar Lin een succesvolle franchise mee zou opbouwen.

Lin heeft zich in ieder geval kunnen vestigen als the right man for the job, en terecht. Al zat ie nog lang niet op zijn max.

BeanDirection
geplaatst op 15 juni 2013, 19:54 uur, permalink
Life's simple, you make choices and don't look back

Voor het eerst mocht ik kennis maken met de reeks van The Fast and The Furious. Het mocht dan wel het derde deel zijn, toch staat het los van de anderen.

Niet Vin Diesel, maar Lucas Black speelt de hoofdrol in deze beroemde tienerfilm. Andere acteurs die een grote rol spelen zijn Bow Wow (Entourage) en Sung Kang (Die Hard 4.0). Hun spel is matig. De enige die echt overtuigd is Kang als de sluwe, maar toch slimme Han. Black komt onzeker over en acteert alsof hij nog nooit van het woord 'film' heeft gehoord.

Tokyo Drift begint meteen met een soort van Bond-opening met een wilde race op een verlaten industrieterrein. Met surround aan gieren de banden langs je heen en waan je jezelf meteen in de Fast And The Furious-films. Want het geluid in deze film is geweldig. Special effects zitten aardig in elkaar, soms iets beter dan anders, maar nog steeds acceptabel.

Het verhaal is erg Hollywood. Soms heeft het iets weg van The Karate Kid en dergelijke. In het begin is het niet zo erg, maar het einde begint zo langzamerhand voorspelbaar te worden en dat is geen compliment voor de film.

Aardig actiefilmpje voor in de zomermaanden als je weer lastig gevallen wordt met herhalingen van stomme Linda de Mol-programma's.

avatar van mjk87
geplaatst op 16 juni 2013, 15:51 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
F&F nummer drie dus, die zich ergens tussen de delen 6 en 7 lijkt af te spelen. De laatste scène uit 6 zat hier dus gewoon letterlijk in, maar dan zonder de big surprise op het eind.

Enfin, van het verhaal moet deze het niet hebben. Lucas Black - evenveel charisma en even weinig acteerniveau als Paul Walker, maar dan met een Texaans accent- moet naar Tokyo naar zijn papa om niet in de jeugdgevangenis te komen. Hoe hij dat zo kan ontlopen is mij een raadsel, behalve dat mama de wet overtreedt wellicht, maar daar schijn je niet te lang over te mogen nadenken. Eenmaal in Tokyo heeft hij letterlijk binnen één dag al contact met de race-onderwereld van die stad. Ruiken die mensen elkaar of zo? En zo moet hij zich al racend omhoog werken, voor de eer, het geld en het meisje. Die plot is eigenlijk te absurd voor woorden. Ergens in de la met afgekeurde scripts moet deze hebben gelegen en je denkt haast: men doet dit erom. Ik kan me niet indenken dat je met een stalen gezicht kan beweren dat je zojuist een prima verhaal hebt om de racescènes aan op te hangen.

Gelukkig heeft deze film nog genoeg om te zien. De racescènes zijn leuk en opwindend en het driften is een geinige toevoeging - al wordt het op het eind iets teveel en is die laatste racescène sowieso te snel gemonteerd om echt opwindend te zijn. Nathalie Kelley is een leuk meisje en Sung Kang is sowieso grappig (altijd aan het eten hij). De sfeer is prima, de fotografie van Tokyo niet slecht (al had men nog meer kleur en neonlicht mogen toevoegen), de bijfiguren lopen tegen het karikaturale aan maar dat werkt hier zowaar wel en de hiphop, rockmuziek en Japanse meisjes in schooluniform zijn lekker fout. Het is duidelijk dat men zegt: neem dit alles niet zo serieus. Jammer alleen dat alle scènes daartussen dat wel deden en echt stomvervelend en oersaai zijn. Het maakt allemaal geen ene donder uit wat er gebeurt. Hoogtepunt was de race dwars door Tokyo met even een vertraging van beelden en het wegvallen van geluid als ze door die mensenmassa heen driften. Heerlijk stukje.

Gelukkig overheersen de betere stukken en die zijn er dan ook genoeg. Dus krap aan een voldoende, afgerond naar beneden. 2,5*.

avatar van Riddierid
geplaatst op 9 augustus 2013, 17:46 uur, permalink
Ik irriteerde me dood aan het texasse accent van die hoofdrolspeler. Verder wel een leuke film.

geplaatst op 31 augustus 2013, 15:49 uur, permalink
karate kid achtig verhaaltje, wel gaaf in beeld gebracht dus wel voldoende!!!, maarre, Han komt toch in dl 6 weer terug.....?????????

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 31 augustus 2013, 18:37 uur, permalink
ricone schreef:

Dit deel speelt zich af na deel 6. Blijf zitten na de aftiteling bij het zesde deel.

geplaatst op 15 december 2013, 18:38 uur, permalink
Het minste van de 6 delen. Fast and furious is niets zonder Paul en Vin.

geplaatst op 23 december 2013, 18:54 uur, permalink
"Life's simple, you make choices and you don't look back. " ...
" !!!

Heerlijk 3-de deel (Heropfrissing)
!!! Heerlijk popcorn actie vertier !
Oke ..., de cast is hier volledig anders maar regisseur Justin Lin heeft er toch een heerlijke
Actiefilm van gemaakt ! De actie en races waren adrenaline vol !
Het camerawerk werd prima in beeld gebracht en de locaties in Tokyo waren een ware lust voor het oog ! Visueel prachtig en de wagens blinken als vanouds. Ditmaal Japanse 'chicks' die de show mogen stelen, met (weinig) opvallende kleurrijke kledij. Prima Actiefilm die gemaakt is om te entertainen !

avatar van tbouwh
geplaatst op 11 mei 2014, 23:03 uur, permalink
Aangezien deze samen met deel 2 toch wel algemeen wordt gezien als de minste van de reeks, en de film qua verhaal en cast toch een beetje een buitenbeentje is, waren mijn verwachtingen voor deze film niet bijster hoog. Ik ben echter aangenaam verrast: Tokyo Drift is inderdaad niet uitzonderlijk, maar wel zeer vermakelijk. Omdat de film zich in Japan afspeelt, heeft de film vanaf het begin een ander karakter; dit is juist een verademing, zodat niet alle F&F hetzelfde concept kennen.
De cast is heel anders dan in de andere films. Dit werkt enigszins verwarrend omdat het een filmreeks betreft, maar slecht is deze cast niet.
Black is aardig als Boswell, al mist hij de attitude van Paul Walker. Ook kent deze film minder humor dan de andere delen, en de straatraces zijn minder episch, al is het driften leuk gevonden.
Dit wordt goed gemaakt door Kelley ( die fantastisch is als Neela ), en de Japanse maffiaclub. Takashi is geknipt voor zijn rol.
Goede filmscore van Brian Tyler ( de achtervolgingsmuziek bij de slotrace deed me aan Djawadi´s Prison Break denken ).
De appearance van Diesel vond ik wat vreemd, maar het is wel een leuk opstapje naar het vervolg van de reeks.
Al met al een prima stuk vermaak die voor mij prima in de serie past, ondanks de dingen die anders zijn. 3,5*

avatar van Insignificance
geplaatst op 18 september 2014, 20:21 uur, permalink
Nul uit drie voor de franchise, al legt Lin wel wat meer flair aan de dag. Komt in ieder geval de actie ten goede. Zo'n eerste race is best hoopvol en dat driften heeft wel wat, maar ondertussen zit je nog steeds te kijken naar een hemeltergend flauwe, gladde tienerfilm. Ken, Barbie en meer van dat soort poppetjes met speelgoedautootjes, zoiets, maar ook niet fout of gek genoeg om zo te scoren.

Gerecycled plotje uiteraard dat al gauw potsierlijk wordt wanneer er eentje komt vertellen hoe het leven in elkaar zit. Als zich dan eens een sierlijke scène aandient, meerdere wagentjes die in het holst van de nacht door de bochten glijden, wordt dat in de kiem gesmoord met een babbelend duo. Hoe Black in de film terecht is gekomen, is mij een raadsel. Uitstraling van een gepeld bolgewas.

Alleen Sung Kang die enige indruk maakt. De scène met de mensenmassa valt ook op, maar Lin verknalt z'n finale met roekeloos geknip. Dat kan best iets opleveren, maar het zou ook fijn zijn als je tijdens zo'n afdaling een coureur eens een meter of dertig achter elkaar ziet rijden. De enige poging daartoe ziet er niet uit. Tekenend. Het wordt tijd dat deze reeks volwassen trekjes gaat vertonen.

avatar van rcuppen79
geplaatst op 27 september 2014, 18:45 uur, permalink
Regisseur Justin Lin nam het roer over voor deze derde film, waarin geen van de castleden uit de voorgaande films terug is te zien. Vin Diesel maakt even kort zijn opwachting, maar zijn optreden is te kort om echt indruk te maken.

Dit lijkt eerder op een vervolg dat lijkt te zijn gemaakt voor de videomarkt, maar met een budget van 85 miljoen dollar was dit ongetwijfeld niet de bedoeling.

Het verhaal stelt weinig voor en is vanaf het begin voorspelbaar. De makers maken veel gebruik van CGI-effecten, waardoor sommige auto-achtervolgingen er nep uit zien. Dat is jammer, want er zijn ook scènes geschoten die gewoon met stuntmannen zijn opgenomen, en in dit soort scènes laat Justin Lin zien een bekwaam actieregisseur te zijn.

Verder is dit derde deel veruit het minste deel uit de reeks. Het helpt ook niet dat hoofdrolspeler Lucas Black totaal niet overtuigd als volleerd straatracer en bijlange na niet in de voetsporen kan treden van Vin Diesel.