Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw (2019)

Alternatieve titel: Hobbs and Shaw

Actie / Avontuur

geregisseerd door David Leitch
met Dwayne Johnson, Jason Statham en Vanessa Kirby

'Hobbs and Shaw' volgt de diplomatieke beveiligingsagent Luke Hobbs en de losbandige Deckard Shaw. Ondanks het feit dat er nog altijd een gespannen sfeer heerst tussen beide, brengt het lot hen weer samen en moeten ze tegen hun zin in samenwerken. Het tweetal moet het opnemen tegen een ongeslagen opponent die de naam Brixton draagt.

avatar van catdog
rcuppen79 schreef:

Liefhebbers van Game of Thrones die het laatste seizoen nog niet hebben afgekeken, kunnen beter weglopen zodra de aftiteling begint, want acteur Ryan Reynolds geeft een behoorlijke spoiler weg over de afloop van deze serie.

Je geeft zelf ook een spoiler weg mbt de toevoeging van Ryan Reynolds aan deze film. Deze is net als Kevin Hart gebruikt als verassingscameo.

avatar van rcuppen79
Dat heb ik dan maar even gewijzigd catdog

avatar van Graaf Machine
Ja, wel leuke film, prima bioscoopvermaak. Zo'n klassiek kibbelend duo doet het natuurlijk al snel goed, maar in dit geval is de combinatie Statham/Johnson ook echt heel fijn. Zijn twee acteurs die wel in zo'n rol passen.
Maar mijn god, wat duurde het lang zeg. Dan ben ik halverwege wel even aan het zuchten, want heel veel verhaal zit er niet in, dus je gedachten kunnen zomaar afdwalen. Gelukkig herpakte de film zich op tijd.

Prima bioscoopvermaak, zoals ik al zei, zal ik niet snel thuis gaan herzien, maar dat doet er niet toe. Goed bestede avond.

avatar van schumacher
Puur qua aktie film zijnde was die gewoon top. Integenstelling tot sommigen heb ik me werkelijk geen seconde zitten vervelen, de tijd is vooruit gevlogen.
Ook leuke humor en Statham en Dwayne zijn een top duo.

Natuurlijk wat onrealistische aktie erin maar dat weet je op voorhand maar wel verdomd goed gefilmd hoor, was zalig om naar te kijken, bij zo'n film erger ik me daar niet aan omdat zo'n film niet te serieus te nemen is.

Natuurlijk heeft dit nog maar weinig te maken met fast & furious maar daar lig ik niet zo wakker van, ik wou een goeie en leuke aktie gilm zien, ik heb het gekregen.

Het is uiteraard wel jammer dat ze nooit verder hebben gebouwd op de 1ste film, toen ging het ook om de getunde oto's en noem maar op, daardoor vond ik Need For Speed een grote verademing.

Niettemin heb ik alvast een top avondje gehad en er kan nog een vervolg komen.

Waar ik me wel aan ergerde is dat er mensen al meteen vertrokken toen het einde er was terwijl de lichten nog niet aangingen, dat wil dus zeggen dat er nog een stukje komt, ondertussen lopen die idioten wel voor je beeld. Wat voor hatelijke mensen er hier toch rondlopen (al is het geen toeval dat het weer eens een bepaalde groep was, nog zo'n lieverd zat heel de film mee z'n smartphone bezig, scherm opt laagste gezet zag ik dat wel maar het is storend, gelukkig zat ik er een eindje van).

avatar van John Milton
134 minuten, da's een behoorlijke lengte voor een film als dit. Ben benieuwd of ik dit leuker ga vinden dan de F&F films. Van deze regisseur vond ik Atomic Blonde en Deadpool 2 allebei de moeite, dus er is hoop.

Als we geluk hebben zit er net zo'n fijne actie scène in als die long take in AB; toch wel een van de lekkerste gevechten van dit decennium, wat mij betreft. Fingers crossed.

avatar van O.M.M.H.
leuke film om in de bios
gezien te hebben maar toch ook weer een beetje te amerikaans en "over de top"
Jammer dat het hele straatrace concept er helemaal uit ligt waar het in de 1ste delen volgens mij om draaide...

4 sterren voor eerste 75%, maar 1 ster voor laatste 25% en dan met name op dat eiland. Alsof ze naar een B film overgingen. Zonde. Ben dr eigenlijk nog kwaad over.

avatar van Ajax&Litmanen1
DDean schreef:

Dat slot maakte de film nog een ruime voldoende waard.

Wat was er B-film aan het slot, wat je niet in het andere stuk van de film zag?

avatar van Bastian-vG
Leuk om te zien maar daar is helaas ook meteen alles mee gezegd. Je weet van tevoren dat het een over-de-top-film gaat worden maar man man... oneindige oneliners en continu vechtend tegen een robot...

Niet dat de Fast serie een goede filmreeks is, maar deze spin-off maakt het misschien nog wel erger.. als deze film op een 3,5 blijft , neem ik de stemmers ook niet meer serieus.

Conclusie: ze weten wat het groter publiek wil die naar de bioscoop komt. Die zijn al snel tevreden. Daar spelen ze slim op in.

Ik word moeiiii van dit soort films

avatar van Ajax&Litmanen1
Bastian-vG schreef:

Wel grappig dat je zo lekker kritisch bent op de massa, maar wel zelf in de eerste dagen na release netjes in de bioscoop voor deze film zit

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja ben altijd benieuwd toch? Had het alleen niet zo slecht verwacht

avatar van John Milton
Geen fijn publiek, helaas. En de film zelf viel ook wat tegen, toch meer de over the top van the F&F dan de rauwheid van Leitch zijn Atomic Blonde

Kirby en de dialogen tussen Johnson en Statham slepen het dan naar een nipte voldoende. Meer Dertig plussers die door dit plot wat aan MI:2 moesten denken? Chimera?

avatar van Phantasm
Prima vermaak, al komen sommigen dingen wel wat ongeloofwaardig over. Verder was het bekijken de moeite waard.

avatar van Graaf Machine
Bastian-vG schreef:
Leuk om te zien maar daar is helaas ook meteen alles mee gezegd.

Huh? Dit soort films, Hobbs and Shopps, worden toch juist gemaakt om leuk te zijn om te zien? Daar dient toch alles mee gezegd te zijn? Had je een Un Chien Andalou verwacht dan, of een Vozvraschenie of hoe spel je dat eigenlijk? Een Melancholia wellicht?

avatar van DreamTech
Totaal over the Top maar wat geeft lekkere actie fim en sja zo een helicoptertje vast houden doe ik ook als ik spinazie gegeten heb

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat slot maakte de film nog een ruime voldoende waard.

Wat was er B-film aan het slot, wat je niet in het andere stuk van de film zag?

Een high-sophisticated vaccinmachine laten repareren door een familielid die automonteur is en vervolgens met speren een hypermodern leger uitschakelen (jaja, ik weet het, via windows xp wapens gehacked en uitgeschakeld), om vervolgens met tig auto's aan een helicopter te hangen. En ik weet het, het eerste deel is ook science fiction, maar in de context 'klopte' het. In mijn optiek

gewoon zitten en gaan. Het is geen hoogvlieger en over een maandje ben je hem weer vergeten. Leuk voor in de bios, je krijgt namelijk exact wat je verwacht en het viel zeker niet tegen.

avatar van de grunt
Als je deze gaat zien, ga dan beslist naar de 4DX!!

Nu de originele F&F-franchise stilaan het einde nadert, is deze spin-off een handig middel om deze kip nog enkele gouden eieren te laten leggen. Slim ook om slechts enkele van de originele castleden aan elkaar te koppelen, dat opent perspectieven voor verdere spin-offs want het zal ook wel geen sinecure zijn om iedere 2-3 jaar de hele uitgebreide cast bij elkaar te krijgen.

Toch zijn er enkele opvallende verschillen met de originele reeks. De zonnige locaties zijn grotendeels ingeruild voor het grauwe Londen en ook de bolides zijn lijken (misschien net daardoor) minder flashy. Zelfs de ontknoping op het exotische Samoa vindt plaats in de gietende regen. Vanessa Kirby is met haar Britse flegma een aanwinst voor de reeks en haar scènes met Statham en/of Johnson zijn even leuk als de achtervolgingen die naar goede gewoonte de grenzen van de realiteit dat ietsje verleggen, maar dat is onderhand de charme van deze filmreeks geworden.
Minpunten zijn er voor de slechterik van dienst; een soort van Universal Soldier die het verhaaltje te veel onnodige sf-elementen gaf, waardoor Hobbs en Shaw ook iets te veel op superhelden gingen lijken en die hebben we deze zomer al genoeg gehad.

avatar van thunderball
Deze afgelopen vrijdag in Antwerpen gaan zien.

Ik had nog nooit een Fast & Furious film gezien, daar ik hoofdrolspeler Vin Diesel absoluut niet kan uitstaan, maar toen ik hoorde dat dit non-talent in dit deel niet mee zou doen, maar wel het duo Statham- Johnson, wilde ik het wel een kans geven.

Dat het waarschijnlijk volledig over the top actie zou bevatten, viel natuurlijk van te voren wel te verwachtten en daarin wordt je dan ook niet teleurgesteld. De film bevat bijna van begin tot eind overrompelende, regelmatig compleet van de pot gerukte, actie scenes, maar -hoewel erg leuk en spectaculair- komt het iets te vaak duidelijk uit de computer.

Statham en Johnson werken goed als actieduo en het is dan ook leuk om ze samen bezig te zien.

Toch zijn er ook wel een aantal nadelen:
de belangrijkste en meest voor de hand liggende is dat Johnson door de jaren heen een steeds meer acceptabele acteur is geworden, maar dat Statham nog steeds alles op één en dezelfde monotone manier uitspreekt en van een goede delivery geen kaas heeft gegeten. Naast iemand, die dat wel aardig onder de knie heeft, wordt dit extra duidelijk. En nee, zo chagrijnig mogelijk praten en kijken is niet hetzelfde als stoer en cool zijn.

Verder is Statham in de man tegen man gevechten iedere keer praktisch onverslaanbaar, dit gaat ten koste van de spanning, want na het zoveelste gevecht wordt het wel erg voorspelbaar en daardoor enigszins saai.

Vanessa Kirby was in de laatste Mission Impossible film totaal ongeloofwaardig als arms dealer, maar hier, als Britse geheimagente en tevens de zus van Statham, is ze goed opdreef en een meerwaarde.

Idris Elba is zonder enige twijfel een uitermate goede en charismatische acteur, maar heeft hier als half bionische schurk een vrij ondankbare rol, hoewel hij er zeker het beste van weet te maken. Leuke bijrollen van Helen Mirren en een bijna onherkenbare Cliff Curtis als de broer van Johnson.

Kortom: een aardige zomerblockbuster, met veel actie en spektakel, maar absoluut geen klassieker in wording.

Een zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van Lennert
Een grijns die zo'n 134 minuten aanhield (met al die extra scenes, de tering wat waren dat er veel). Ik heb verder echt niets met die Fast & Furious reeks, al ben ik nooit verder gekomen dan de vierde film. Verschrikkelijke personages, dom gezanik over familie en een focus op auto's (waar ik echt niets mee heb) zorgden ervoor dat ik het altijd als de ultieme puberreeks heb gezien. Ironisch uit de mond van iemand die wel alle JCVD-films heeft gezien, ik weet het.

Toch hoor ik van iedereen dat het vanaf deel 5 veel meer 'normale' over the top actie wordt en als ik op wikipedia kijk en zie dat ook mensen als Tony Jaa, Ronda Rousey en natuurlijk Johnson/Statham later mee gaan doen, heb ik op zich nog wel interesse om het ooit verder te kijken. Ooit. Hobbs & Shaw had in ieder geval weinig achtergrond verhaal nodig behalve dat Hobbs en Shaw elkaar niet echt mogen, maar wel een hoop onderlinge chemie hebben en dat de belachelijke oneliners je om de oren vliegen. Ik teken daar wel voor. Elba was een toffe badguy, de aanwezige technologie zorgde voor mooie momenten en vooral Statham's typisch (plat)-Britse manieren doen het altijd goed. Vanessa Kirby groeit per serie/film waar ik haar zie verder in mijn achting en Johnson zal altijd mijn sympathie hebben.

Extra vermakelijk waren de cameos van Kevin Hart en Ryan Reynolds (helemaal hoe de laatste nog even een dikke Game Of Thrones spoiler geeft, ik heb enorm gelachen over de enorme hoeveelheid mensen die boos in de bioscoop waren toen ze speciaal 10 minuten extra waren blijven zitten voor deze scene). Verder was ik vooral blij dat er een hoop Statham-waardige knokscenes te zien waren. Af en toe wat jammerlijk camerawerk, maar het waren ten minste echte actiescenes. Een verder te simpel plot, af en toe wat cringeworthy grappen, maar ook genoeg die oprecht leuk waren (Mike Oxmaul, ik kwam niet meer bij) en vooral een hoop lol. Voor het vervolg even kappen met dat familiegejank en ik zal er weer zitten.

Graaf Machine schreef:

Ja maar daar ga je dus geen 4 sterren voor geven. Dat zou dus betekenen dat een film met wel een goede schrijver veel moeite moet doen voor een goed verhaal. Maar omdat je bij deze film niks mag verwachten is het 4 sterren waard? Niet echt fair

avatar van hutsekluts
Van Dik Hout Zaagt Men Planken! Met veel visueel geweld worden onwaarschijnlijke acties uitgevoerd. Dat werkt op de lachspieren, prima. Als je een dun en voorspelbaar verhaal verwacht kom je zeker niet bedrogen uit. Lekker wegkijken bij vette acties en zo nu en dan een grappige dialoog. Voor dit genre 3,5*

avatar van JacoBaco
Bastian-vG schreef:

Als iemand geen ingenieus verrassend goed verhaal verwacht, maar een goed groot explosief spektakel met hier en daar een leuke grap, dan mag die persoon van mij 5 sterren geven voor deze film. Belangrijk is of je echt van de film geniet. Transformers is ook één en al spektakel vol met humor, maar dat bevalt mij niet zo goed. Vaak onoverzichtelijke gevechten, slechte humor, verkeerde keuzes in het script en een irritante Shia LaBeouf vind ik dan een stuk minder geslaagd. En zo kan je natuurlijk ook tussen verschillende actiefilms nuanceren.

Deze film geeft een nieuwe dimensie aan over the top en ongeloofwaardig, waarschijnlijk is dat nodig om bioscooppubliek nog te verrassen.

De film ziet er mooi uit, maar een half uur korter was ook best prettig geweest.

Met 51 jaar behoor ik natuurlijk ook niet tot de doelgroep.

Rond de 2,5 sterren.

avatar van JacoBaco
Roy1967 schreef:

Valt wel mee.. Het is een spin-off van de Fast & Furious films en de over de top ongeloofwaardigheid bij de F&F reeks is al een tijdje gaande. Het is inmiddels als een junk en drugs. Onafscheidelijk.

Verder met je eens. De film duurt te lang. Ze willen mensen waar voor hun geld geven en de bioscoop is voor veel mensen echt een uitje. En om dan na 1,5 uur weer buiten te staan, tja, daar kunnen mensen ook weer over gaan klagen. Maar inderdaad, 1 uur en 45 min zou ideaal zijn voor films als deze.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Eindelijk nog eens no nonsens actie zonder te serieus of met logica te werken. Plotholes? So what! Onrealistisch? Net goed! De film gaat los over de top en weet dat ook van zichzelf. Kleurrijke figuren, leuke oneliners en zoveel toevalligheden dat het geen toeval meer kan zijn.

De kracht van de film is het duo The Rock en Statham. Of het waar is of niet, maar bij Fast & Furious zou er toch wel wat spanning zijn tussen The Rock en Vin Diesel, dat ze bij gezamenlijke scènes elkaar nog niet in de ogen wilden kijken. Dat doet een film niet goed en als je een buddyfilm als dit wil maken, kan dat duo beter goed staan met elkaar. Dat is duidelijk het geval. Heerlijke dialogen tussen beide actiehelden als een soort getrouwd koppel. En vooral de aandacht aan Vanessa Kirby geeft de film de nodige zuurstof. Ik kan me voorstellen dat het dit soort rol is dat Michelle Rodriguez wil als Letty. Zij uitte wel meermaals haar kritiek dat er meer aandacht mocht gaan naar de vrouwen in de franchise. Bij deze spinoff zijn The Rock en Jason Statham mee aan het stuur als producer, wat toch een verschil geeft bij de andere F&F films.

De film is duidelijk een film uit de F&F reeks. Liefhebbers van die reeks zullen ook hier van genieten. En die franchise heeft duidelijk haar weg gevonden. Van autorace films zijn ze overgegaan naar over de top films met snelle wagens, spionnen, actie, stunts en dat alles onder het motto 'mag het ietsje meer zijn?' Stel je geen vragen, maar ga mee in deze rollercoaster. Het tempo en de humor/actie zit stevig op peil. Meer van dit graag!

avatar van Kondoro0614
Een heerlijke blockbuster film zoals ik hem had gewild en zoals ik het had verwacht. Deze spin-off weet mij van alle kanten te vermaken, en het kon telkens niet gekker al werd de film dat wel. David Leitch doet telkens een schepje meer Hollywood er boven op, dat we zelfs Dwayne Johnson na een tijdje een helikopter zien tegen houden met zijn eigen domme kracht, geweldig. En dan ook de ontzettend flauwe humor, super gave actie scenes en twee vette hoofdrolspelers, mijn avond kon bijna niet meer stuk.

Toch zorgt die 134 minuten er wel voor dat het na een tijdje iets te lang gaat duren, en dan ben je met dat domme leedvermaak ook wel een keertje klaar. Maar wat maakt het uiteindelijk toch uit, aangezien de film voorbij lijkt te vliegen. We zitten in een constante actie film waar eigenlijk weinig ruimte was voor rust: de kortere rustige scenes waren eigenlijk meer informatief om het verhaal iets beter te snappen, of het was om toch dat sentimentele in de film te stoppen maar werd nergens overdreven.

En dan krijg je toch wat je mag verwachten onder de naam ‘Fast and the Furious’, een film die zich vooral zelf niet al te serieus lijkt te nemen omdat het overal wel schommelt, het te mooi overkwam en deed vooral zijn eer aan: stoere mannen en heel veel vechten. Toch vind ik eigenlijk (ook al is het een spin-off) dat deze films niet meer met ‘Fast and the Furious’ mag beginnen. Er waren maar weinig auto’s te vinden, die ene mooie McLaren was leuk mee genomen, maar het heeft nog weinig te doen met mooie auto’s en straatracing. En dan kom je er snel achter dat het nu gewoon een bepaalde merknaam is geworden die gerand staat voor een dosis actie, de rest is langzamerhand weg gelaten.

Noem mij maar een fanboy, het maakt me niet uit. Want twee actiehelden en favoriete acteurs van mij staan in de spotlichten. Dan krijg je ook nog de charisma van Idris Elba erbij, en deze sterrencast kon bijna niet meer stuk. En ze zaten stuk voor stuk heerlijk in hun rol. Uiteraard Johnson de grote kast en zo werd haar ook naar voren gehaald met een aantal grappen, en Statham knalt er ook lekker op les, wel in stijl.

De twee acteerde heerlijk op elkaar in, met de ene sneer naar de andere zit je toch wel constant met een brede lach te genieten hoe ze elkaar de grond in trappen. Uiteraard daarna wel weer het slijmerige gebeuren dat ze opeens partners van elkaar worden terwijl ze in het begin van de film elkaars hersenpan er af willen slaan, en zo komt de film wel vaker met zichzelf in de knoop.

Het verhaal was vrij vermakelijk. Ze moeten opzoek naar een virus maar Elba had ook de opdracht deze te zoeken, en Elba is nu een soort Terminator geworden. Het virus blijkt in de zus van Shaw te zitten en ze moeten haar in veiligheid brengen om het virus weer uit haar lichaam te krijgen. Dit gaat alleen niet zonder slag op stoot, en met veel pijn en moeite lukt het ze nog maar net. Maar wel erg vermakelijk te volgen.

Dus ja, ik heb me uitstekend weten te vermaken in de bioscoop ondanks de wat onrustige mensen die naast me gingen zitten. Het blijft een reeks die ik van jongs af aan al volg, en ik blijf maar genieten. Actie prent over-de-top en alle clichés door de bocht, maar wel heerlijk.

Over the top actiefilm. Maar dan ook echt over the top.
Duurde mij te lang want er kwamen vaak trage stukken in voor.