Baywatch (2017)

Komedie / Actie
116 minuten / 121 minuten (extended cut)

geregisseerd door Seth Gordon
met Dwayne Johnson, Zac Efron en Alexandra Daddario

'Baywatch' volgt de toegewijde strandwacht Mitch Buchannon (Dwayne Johnson). Mitch maakt kennis met een nieuwe rekruut, Matt Brody (Zac Efron), een winnaar van Olympisch goud die zichzelf en zijn reputatie continu op het spel zet. Terwijl het Baywatch team het strand veilig probeert te houden krijgen ze ook te maken met moord, corruptie en drugs.

avatar van Donkerwoud
Ik ben waarschijnlijk de enige persoon die 'Baywatch' ooit keek voor de verhaallijnen. Voor mij zal de serie altijd vervlochten zijn met 'Lover's Cove' (S4, ep3), waarin Hobie, de puberzoon van badmeester Mitch, indruk probeert te maken op een terminaal ziek meisje. Net wanneer de jongen zelf overhoop ligt met zijn ouders en is weggelopen van huis. Hobie moet op een hartverscheurende wijze afscheid nemen van zijn nieuwe vriendinnetje en leert dat ook jonge mensenlevens kunnen eindigen. Kleine Kaj was dagenlang ontroostbaar en gechoqueerd om deze onverwachte zwaarheid. Misschien dat ik dát nog wel de grootste sof vind aan deze overbodige Baywatch-remake: het volledig ontbreken van dit soort melodrama. Veel poep- en pieshumor en een overdaad aan knipogen naar weleer. Veel masculien gedoe rond steracteurs als Dwayne Johnson en Zac Ephron. Veel vrouwelijk schoon. Maar met het opgeblazen ironische gedoe klinkt in 'Baywatch' (2017) nergens meer de soapachtergrond door van het origineel. Het is alsof je een Michael Baywatch zit te kijken waar puberale schreeuwerigheid een doel op zich is. En dat terwijl de serie - hoe slecht geacteerd en knullig geschreven ook - in ieder geval nog ruimte liet om meer uit het materiaal te halen dan een inwisselbare achtbaanrit.

avatar van Vdk_Movie
Geen pareltje, maar wel een lekkere wegkijker met wel af en toe wat vergezochte humor. Je moet niet te serieus gaan kijken, dat is ook niet de bedoeling van de film zelf. Je moet er wel echt van houden. Prima voor tussendoor als je niks te doen hebt. Ik me vermaakt en dat telt.

avatar van soom
Hey, High school musical..

Jep. Dat vond ik echt heel lollig.
Perfecte zomerse film voor een druilerige herfstzondagavond. Lekkere warme sfeer, heerlijk over de top gedoe.
Priyanka Jonas is natuurlijk eigenlijk en uiteraard geen wereldactrice. Ze is niet uitgesproken goed, maar toch heeft ze een bepaalde kwetsbare kracht in zich, die ik behoorlijk goed voel.
Zac Efron is weer oogstrelend, (wat wel echt gegroeid is bij mij door de jaren en de films heen), Alexandra Daddario op zich wel okee.

Ik heb hele vage herinneringen aan de serie. Iets met een/de zoon van Mitch. En een donkerharige vrouw, op de een of andere manier. Yasmine Bleeth, geloof ik.

Heel erg leuk dit, in elk geval. Vrijwel alles. Lekker leuk genoeg.

avatar van jOERI
Ik zie deze film meer als een parodie op de serie. Als je de film op deze manier bekijkt is hij wel heel goed. Neem je hem serieus scoort hij onder de helft.