Baywatch (2017)

Komedie / Actie
116 minuten / 121 minuten (extended cut)

geregisseerd door Seth Gordon
met Dwayne Johnson, Zac Efron en Alexandra Daddario

'Baywatch' volgt de toegewijde strandwacht Mitch Buchannon (Dwayne Johnson). Mitch maakt kennis met een nieuwe rekruut, Matt Brody (Zac Efron), een winnaar van Olympisch goud die zichzelf en zijn reputatie continu op het spel zet. Terwijl het Baywatch team het strand veilig probeert te houden krijgen ze ook te maken met moord, corruptie en drugs.

avatar van Kondoro0614
Ik wist dat ‘Baywatch’ binnen enkele dagen op ‘Film1’ zou verschijnen en daar heb ik gister dan maar even uitgebreid gebruik van gemaakt, een film die best ‘positief’ ontvangen werd maar met de zit van gister kwam ik er al snel achter dat Dwayne Johnson niet in zijn beste rol zit. Qua komedie zit de film snor, vaak gelachen en dat lukte inderdaad zelfs met deze film maar over het algemeen was ik toch wat minder enthousiast en ook al moet het niet was ik toch nog best in verwachting van deze film.

Deze film geeft natuurlijk voldoende referenties naar zijn voorganger ‘Baywatch’, de popularie TV-serie. Geinig dat ook David Hasselhoff en Pamela Anderson nog even rond kwamen snuffelen in deze film, al was het in mijn ogen ook niet nodig, een leuke toevoeging mag altijd!

Toch ondanks het wat negatieve begin ben ik toch aangenaam verrast dat de film beter heeft uitgepakt dan dat ik dacht in het begin, ondanks dat hij niet aan bepaalde verwachtingen voldeed. Hoewel ik Dwayne Johnson zoals ik al zei niet op zijn beste vind acteren, vond ik zijn toevoeging in ‘Baywatch’ toch wel vermakelijk. De CGI zag er niet uit, dan zijn we daar over uit want hoe ze die helikopter er in hebben geplakt was wel erg amateuristisch. Toch maakte de komedie en het vleugje actie veel goed en daar was ik toch al snel blij om.

“Ronnie, I need your help. Because as much as I know about laptops, I don't know shit about computers...”

De cast vond ik leuk. Dwayne Johnson speelde een aardige rol in Baywatch maar soms vond ik hem wat matig acteren, en dan vooral duidend dat hij een soort Cage akkevietje heeft aangezien het er net op leek alsof je het van zijn gezicht af kon lezen dat hij zijn zinnen letterlijk op noemde, en dat vind ik wat storend. Ook kan Zack Efron of hoe die pipo ook mag heten mij nooit vermaken en vind het persoonlijk maar een lullo eerste klas. Daarbij deed Jon Bass het wel geinig, en we mogen natuurlijk de mooie dames ook niet vergeten. En dan was Alexandra Daddario in mijn ogen de knapste, en ze deed het ook het leukst van de dames.

Het verhaal was ook wel leuk. We volgen Mitch, gespeld door Johnson wie een luitenant is van de strandwacht. Hij moet samen met zijn team het strand veilig houden waarna hij een zakje Flakka vind. Op dat moment ontmoet hij ook de knappe vrouw Victoria Leeds. Het lijkt een gewone ontmoeting, en daarna volgen we al snel de nieuwe rekruten en hun aanstaande lid van het team Matt Brody, tweevoudig kampioen in zwemmen met twee gouden plakken. Zijn inwijding in het team gaat niet bepaald vlekkeloos en met wat problemen komt hij in het team. Nu gaan ze met zijn allen achter de flakka productie aan en komen weer snel uit bij mevrouw leeds die door middel van haar bood flakka na het vaste land haalt, want ze heeft geheime opslagruimten onder haar boot zitten.

Het komische stuk wat ik ervaren heb, is helaas wel met Zac Efron. Wanneer ze naar het mortuarium gaan om het lijk van de gemeenteraadslid te onderzoeken en daarna valt er ‘vet van een lijk’ op zijn gezicht. Ik vond dat wel een komische reactie. Of dat Ronnie vast zat met zijn penis op een bankje, en dat Mitch mevrouw leeds uit elkaar knalt d.m.v. een shell..

Ja, dan heb ik me toch achteraf nog wel redelijk vermaakt met ‘Baywatch’ en alhoewel de film nergens bijzonder zou gaan worden, is mijn zondagavond prima gevuld.

avatar van Aapje81
Geforceerde verfilming van de cult serie uit de jaren negentig. De zelfspot werkt hier en daar best aardig en de vrouwen zijn vooral leuk om naar te kijken maar dragen werkelijk niets bij. Vooral Alexandra Daddario viel erg tegen als actrice.

Verder is het hoge macho gehalte nogal vermoeiend en is het verhaal behoorlijk zwak, de humor is hier en daar smakeloos en het ergste van alles. De film is best wel preuts. Bij een film als is Baywatch is dat nogal pijnlijk.

Matig.

Dikkertje Dap
De film heeft een Razzie gekregen voor de slechtste film van het jaar. Smaken verschillen uiteraard maar ook al is dit niet je genre dan nog is het echt niet de slechtste film van het jaar. Maar ja we leven onderhand in een wereld waar onder boven is en boven onder. Dat verklaart voor mij de Razzie, er zal te weinig of geen propaganda in gezeten hebben en dat kan vandaag de dag niet meer want tegenwoordig moet alles (de "juiste") politiek zijn. Ik heb van de film genoten, lekker een film zoals een film moet zijn, even weg uit de alledaagse propaganda en indoctrinatie. Ik zie de Razzie's voortaan als de nieuwe Oscar's.

avatar van Decec
Een goede actie/komedie/misdaad film..
Prima en leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Dwayne Johnson, Zac Efron en David Hasselhoff ...
Vroeger keek ik veel Baywatch...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...
Prima camerabeweging...

avatar van Gang_Star
Een behoorlijke tegenvaller. Kan dan wel Baywatch heten, maar op de karakters na was er vrij weinig wat deed denken aan de serie. Dwayne Johnson is in het algemeen een pluspunt in films, maar hierbij vond ik hem niet echt de juiste man voor het personage Mitch Buchannon. Zac Efron is iemand waar ik nooit fan van ben geweest. Maar de blonde dame die CJ speelde, die vond ik wel erg interessant om naar te kijken. Maar waarom Hobie er niet bij was, dat begrijp ik niet helemaal. In de serie toch het personage met de meeste afleveringen achter zijn naam na Mitch .

Verhaal vond ik matig en deed me qua uitwerking meer denken aan films als Central Intelligence. Baywatch lijkt meer veilig te spelen op de hedendaagse films en slaat de serie eigenlijk teveel over. Wanneer ik aan Baywatch denk, denk ik aan het strand van (ik dacht) Malibu waar de actie zich voornamelijk op het water afspeelde. En dat is toch wel een groot minpunt aan deze film. Wat dan wel erg leuk is is dat David Hassselhoff en Pamela Andersson terugkeren al is het minimaal.

Baywatch was op voorhand al een film waar ik heel weinig van verwachtte. En achteraf gezien terecht. Een vrij flauwe komische actiefilm zoals je ze wel vaker ziet hedendaags. Wie toch Baywatch wil zien, kan zich wat mij betreft beter richten op de serie.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en zonder grote verwachtingen eens bekeken. De film viel nog wel mee. In het begin is het wel nogal veel humor van een nogal bedenkelijk niveau, maar vervolgens was er nog wel een leuk verhaal. Niet super moeilijk te volgen, maar toch nog boeiend genoeg om te volgen.
De cast was niet slecht, maar de special effects vielen toch wel wat tegen.
De muziek was wel nog leuk.

avatar van martijn011
Wat een verschrikking dit zeg.

De serie nooit gezien, uiteraard wel wat fragmenten her en der, maar nooit echt een fanatiek kijker geweest van de reeks.
Maar wat een tijdverspilling is dit geweest zeg, afschuwelijk.
Laat ik maar met het enige positieve puntje beginnen voordat ik de film keihard af ga fikken. De cast is op zich niet zo heel verkeerd, zitten best leuke personen tussen.

Degene die ik trouwens wel van het scherm af kon mieteren is de gezette jongen die dacht constant grappig te zijn. Wat doet hij in vredesnaam in een film als deze? En hoe is het mogelijk dat hij bij het opleidingsteam van 'Baywatch' terechtkomt?
Het script is echt nog slechter dan het script van Nijntje, ik weet niet welke dronkenlap dit bedacht heeft, maar die moet hoognodig opgenomen worden. Geen enkele geslaagde grap en als kijker verwacht je na een klein half uur gekeken te hebben dat het om de opleiding tot strandwacht zal gaan.
Niks van dat alles, de film slaat over op een gigantisch rukverhaal over zogenaamde 'flakka', een soort drugs waarvan je psychotische dingen gaat ondernemen/voelen. Waarom zou je dat überhaupt nemen? En waarom zien we dan in de film helemaal niemand dat spul innemen?

Ach, ik kan nog even doorgaan zo. Eén ding wil ik nog wel benoemd hebben, namelijk de gigantisch slechte special effects. Die scene op het water waar een boot in brand stond, het leek wel alsof er karton op het water was gezet.
Dit is echt met afstand de slechtste film van 2017 en ik geef 1* voor de cast.
Afrader!

avatar van Duke Nukem
Pluspuntje: Alexandra Daddario (die ogen) en Dwayne Johnson zie ik altijd wel graag op het scherm, Voor de rest stelt de film zoals te verwachten is niet veel voor. Het verhaaltje over een of andere drugs op het strand dient slechts als een kapstok om enkele actiescenes en flauwe onderbroekengrappen aan op te hangen. Vooral die dikke Jonah Hill wanabe had geen plaats in een opleidingsprogramma voor strandwachters, waar alle anderen sexy en stoer over het strand galloperen. Zac Efron's personage vond ik nogal flauw en overbodig. Maar ja, deze hele film is eigenlijk overbodig en de zoveelste inferieure remake van een populaire tv-show uit de jaren 80-90.

avatar van PapaBeartje
Al met al een aangename film, de grappen vliegen je om de oren, en mijn lachspieren werden dan ook voldoende getriggerd. Qua actie vond ik dat deze film het heel goed deed. Dat brandend bootje, werd erg mooi in beeld gebracht, goed acteer werk van Dwayne Johnson. Die 3 hulpeloze meisjes, wist te redden. Het verhaal an sich vond ik wat matig. De keuze qua muziek en het vrouwelijk schoon brengen een lekkere flow met zich mee. Ook vond ik het een leuke toevoeging dat David Hasselhoff en Pamela Anderson nog even in beeld kwamen (Beide bekend van de TV-Serie ''Baywatch'')

avatar van Noodless
Best wel een tof filmpje die de serie eigenlijk op de hak neemt. Het is gewoon leuk vertier met een paar leuke hilarische scènes en heel wat grappen. Niet alle grappen zijn even geslaagd en de jokes rond het mannelijke geslacht waren teveel aanwezig. De cast doet het aardig, alleen de rol van Jon Bass past niet in deze film. Hoe hij in het team kwam en dan ook nog een klik heeft met CJ Parker is gewoon flauw.
De slow-motion beelden zijn grappig. 6/10

avatar van Lacuna1985
Ik heb Baywatch vroeger nooit gezien. Dus ik kan geen vergelijking maken. Maar vond dit best een grappige actie film. Eentje die makkelijk weg kijkt als je even niks aan je hoofd wilt hebben.

avatar van bjerik76
duurde heel lang voordat ik deze besloot te kijken, en ik heb er geen spijt van.

Ik dacht aan een suffe remake van de populaire serie, maar eigenlijk word de serie een beetje in de maling genomen door er overdreven flauwe komedie aan toe te voegen ( wat goed gelukt is)
de bijnamen die Zac Efron de hele film krijgt, die stuntelige jongen, de slow motion meiden ..
Het originele Baywatch muziekje..

Ik had iets grotere rollen verwacht van die paar originele cast leden, maar hieruit blijken ze ieder geval ook hun goedkeuring te hebben gegeven.
Leuk om een keertje naar te kijken, kijkt lekker weg en heeft een mooie speelduur.

avatar van Robertdeniro
Ongelooflijk wat een pulp. Wat voor minimumcriteria worden er aangehouden voor het maken van een film? Die bozo van een Dwayne Johnson is een farce op een acteur. Hij tart echt alle goede smaak van de kijker. Een blinde hoort zelfs dat die man niet kan acteren. De rest van de set valt daarom ook niet op, omdat zij ook niet kunnen acteren. Overslaan dit vehikel, het originele Baywatch was goed vergeleken met deze film.

avatar van Robertdeniro
martijn011 schreef:
Wat een verschrikking dit zeg.

Maar wat een tijdverspilling is dit geweest zeg, afschuwelijk.

Dit is echt met afstand de slechtste film van 2017 en ik geef 1* voor de cast.
Afrader!

Helemaal mee eens! Alleen vind ik 1 ster nog te veel.

avatar van m1chel
Soms vraag ik mij af waarom ik bepaalde films eigenlijk nog kijk. Naja, ik dacht Dwayne "The Rock" Johnson staat altijd wel garant voor vermakelijke films. Nou moet ik bekennen dat ik de serie van Baywatch al rommel vond, maar bij de film van Baywatch is de serie bijna Oscar materiaal vergeleken. Dit sloeg werkelijk helemaal nergens op. De film is een verzameling van onsamenhangende aan elkaar geplakte beelden met een bullshit non-verhaal. De vele hoogst irritante slowmotion shots bekleven een groot deel van de film, de humor is te plat voor woorden en vooral gewoon niet leuk en dan zijn er nog de effecten, mijn grote God wat waren die slecht zeg. De film is het best in een woord te beschrijven en dat is: Troep! De film is te vinden op Netflix, dus dan weet je wat je in iedergeval niet moet gaan kijken op Netflix. Dit zijn twee uur van mijn leven die ik in iedergeval nooit meer terug krijg.

avatar van jippie2010
Om eerlijk te zijn: ik vond deze film echt grappig!
Altijd fijn wanneer ze zichzelf niet al te serieus nemen,
en ik vond de chemie tussen de hoofdrolspelers aangenaam.
Een half puntje aftrek voor Efron en de matige SFX. *3.0

Vanmiddag gezien.de film is echt grappig.heb erg gelachen.best wel een leuk verhaal.soms wel wat flauwe grappen,maar wel dat ik erom moest lachen.dus de film is geslaagd.goeie cast ook.zac efron is echt gespierd in de film ,staat hem wel.

avatar van fun in acapulco
Ik heb de serie destijds nooit gevolgd (zelfs niet één aflevering van gezien), maar als die dezelfde kwaliteit had als deze film, heb ik niets gemist.

avatar van Skuller
40 min volgehouden,toen uitgezet. Wat een vreselijk acteerwerk en macho gedoe zeg .

avatar van Jordidj
Verrassend leuk! Eigenlijk geen minuut verveeld met deze film, noch geïrriteerd aan de personages. Enkel die baas van de strandwachten paste totaal niet in het plaatje, maar voor de rest veel gelachen en likkebaardend gekeken naar Daddario. Oi oi oi.

84robkuh schreef:

De verschillende soorten "humor" die wordt samengepropt in deze film past absoluut niet bij elkaar. En dat samen met een enorm slecht verhaal en zelfs slechte special effects. Er klopt werkelijk niks van de film.

Zeldzaam wanproduct inderdaad, dat ik heb uitgekeken onder hypnose van de grote borsten waar je om de haverklap mee geconfronteerd wordt. Zelfs de goed bedachte grappen worden vaak slecht uitgevoerd, toch best knap.

In heel veel opzichten vergelijkbaar met de eerdere spoofserie Son of the Beach (wie heeft dat nog meer gezien???)

avatar van panax
wat een flop
de eerste vijf minuten leek er op
daarna alleen platte humor die geen humor mag heten
of was dit een parodie?
en de special effects waren ook beroerd
jammer maar helaas!!

avatar van ILDIB
Wat een bak bagger. Stompzinnig verhaal, waardeloos acteren en op een enkele scène na zijn zelfs de tieten slecht. Enige leuke zijn enkele grappen en het namecallen bij aanvang. grootste fout is echt dat mitch nooit zijn toren alleen zou achter laten zelfs niet om drugs op te sporen.

AHWA
Twee sterren voor hier en daar een leuk grapje, en een halfje voor de slow-mo's.

avatar van Ste*
Op zijn tijd heb ik zin in een domme film, maar dit ging te ver man.

panax schreef:
de eerste vijf minuten leek er op

Ik dacht zelfs de eerste 30 minuten: "hey dit kan nog iets leuks worden".
of was dit een parodie?!
Maar idd, de film lijkt zelf niet te weten of het een parodie op de Baywatch serie en verwachtingen wil zijn of zich toch maar zelf lekker serieus neemt.

fun in acapulco schreef:
Van de serie heb ik ook nooit zelf een hele aflevering gezien. Maar het was wel een innig deel van de populaire cultuur. De referenties en citaten die je in de jaren 90 rond je oren geslingerd kreeg waren niet te tellen. Dus het had zeker een impact op de tv/media geschiedenis.

avatar van grovonion
Ok, helemaal gezien nu, en het was dus wel degelijk een parodie, die zichzelf absoluut niet serieus nam. Heb me 2 uur lang goed vermaakt en dat is wat telt.