The Greatest Showman (2017)

Muziek / Biografie

geregisseerd door Michael Gracey
met Hugh Jackman, Michelle Williams en Zac Efron

'The Greatest Showman' werpt een blik op het leven van P.T. Barnum. Een entertainer die vanuit het niets kwam om een fascinerend spektakel te creëren dat een wereldwijde sensatie werd. Zo zou hij uiteindelijk het beroemde Ringling Bros. and Barnum & Baily Circus oprichten.

Een musical ok, maar met zulke top 40 zooi als liedjes vlieg je wel heel erg de kitscherige meuk in. Bah.

avatar van Agent47
Zelf ben ik blind ingegaan in deze film. Wist niet eens dat het musical was, maar daar kom je wel binnen enkele minuten achter. Ik dacht "nee he..", maar ik had niet verwacht dat ik het na afloop toch een vermakelijke film zou vinden.

Mooie shots, verhaallijn was ok, leuke cast en mooie songs. Prima film.

Zelf ben ik niet zo van de tradionele musicals.
Maar wat een geweldige film is dit!
Geweldig camerawerk, getalenteerde cast, mooi stukje sentiment en feel good.
Geweldige moderne nummers, waarvan er toch wel zo'n 3 zijn die dagen lang in mijn hoofd hebben gezeten en die mij kippenvel bezorgen.
Energieke choreografie en veel passie zit er in deze mooie vormgegeven film.
Ok, het verhaal is niet enorm waarheidsgetrouw en de cgi valt nogal op, maar dit niet af aan het entertainment-gehalte.

stinissen schreef:
Heel erg wat kunnen ze een film kapot maken door die vreselijke liedjes.

Vreselijke liedjes? Je hebt waarschijnlijk geen smaak qua muziek.

XDefender schreef:

Vreselijke liedjes? Je hebt waarschijnlijk geen smaak qua muziek.
Ieder zijn ding toch?

Ieder zijn ding toch?

Inderdaad maar om het direct vreselijk te vinden?

avatar van thunderball
Deze begin van het jaar gaan zien.
Kwam er pas een dag van te voren achter dat het om een musical ging en mijn hoop op een serieuze biografie was in één klap vervlogen.

Redelijke, kleurrijke film, die nog al een loopje neemt met de feiten en veelal dingen verdraait of puur uit de duim zuigt.

Na vijf minuten googlen wist ik al meer over de echte Barnum, dan na het zien van deze film.

Jackman doet het naar behoren, maar is niet een al te beste zanger, wat toch een eerste vereiste is, wanneer je de hoofdrol in een musical vertolkt.

Verder lijkt het speciaal voor deze film verzonnen personage, door Efron vertolkt, er louter in geschreven te zijn om bakvissen naar deze film te lokken.

Veel glitter en glamour en liedjes, die nou niet bepaald authentiek voor die tijd aandoen.
Ondanks de relatief korte speelduur was het een hele opgave om tot het eind geconcentreerd te blijven kijken.

Een vijfje, of wel 2,5 ster.

XDefender schreef:

Inderdaad maar om het direct vreselijk te vinden?
Iets ergers bestaat er niet

avatar van thunderball
Ik kan mij eerlijk gezegd nog nauwelijks wat van de songs herinneren na vier maanden. Ik voel mij dan ook zeer blij en gelukkig!

Iets ergers bestaat er niet

Overdrijf..

avatar van Banjo
Agent47 schreef:

Mooie shots, verhaallijn was ok, leuke cast en mooie songs. Prima film.

Nou dit is precies wat ik wilde typen!.
Ik zat persoonlijk wat in een dip en ik werd na het zien van deze film er zelfs wat optimistisch van.
Nou gebeurd dat zelden na het zien van een film.
Dus ik geef het een 4 sterren voor dit mooie circus.

avatar van Noodless
Niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven.
Eigenlijk vond ik de film nog best te pruimen door de opbouw van het verhaal met aandacht voor de freaks die samen een sterke band vormen. Daarbij een leuke cast en soms een leuk opgewekt liedje. Vooral het eerste lied vond mijn gehoor qua ritme en inhoud. Ook het liedje van die operazangeres in de film vond ik wel tof om te horen. Zeker niet verveeld. En eerlijk gezegd ...ik vond hem beter dan het overgewaardeerde La La Land. 6/10

Waku schreef:

En DAAROM ga ik ook NIET meer naar de bioscoop.
Je zal maar 12 euro voor een kaartje neerleggen en je hebt een stampend, jengelend en klappend kind naast je zitten .......en dan nog ouders ook die het allemaal volledig normaal vinden en het zelfs stimuleren. Lekker sociaal voor de bioscoop ganger een stoel naast je.

Stampend jengelende kind?? Waar heeft u dat gelezen?? Ze klapte wanneer het publiek (in film) klapte, en normaal sociaal gedrag? We zijn altijd smiddags geweest, en dit is volgens mij beter dan popcorn gooiende mensen, pratende mensen of mensen die niet zonder telefoon kunnen en maar blijven kijken of ze een appje hebben of hun status op fb willen veranderen.
Na het the end mochten ze van de stoel af en dansen en meezingen verder hebben ze netjes op hun stoel gezeten en zwijgend de film bekeken.

Dit is een musical. Zeker niet mijn genre film maar als filmliefhebber sta ik open voor alles. Dus deze toch geprobeerd. Valt best mee. Maar musical is musical dus ook niet meer. Beetje romance en vooral veel zang. Simpel verhaal maar wel een diepe boodschap: nl. Hou van iedereen ondanks zijn gebreken... wel respect voor de anders zo stoere Hugh Jackman die we allen kennen als Wolverine in X-Men. Om hem nu te zien zingen in musical is tonen dat je als acteur lef hebt en meer aankan dan louter keiharde actie. Idem voor Zac Effrin. Het aannemen van een kwetsbare rol toont dat beiden het vak van acteur echt wel beheersen.

Had deze film eigenlijk over het hoofd gezien maar door wat liedjes uit Amerikan Idols kwam ik bij deze film terecht. Echt een fraaie film, mooie opnamens, leuke cast en een gezellige film vol met goede muziek. Als je niet van musicals houdt moet je hier zeker niet naar kijken, maar voor iedereen die een leuke avond wil en van muziek geniet dan kan ik deze film zeker aanraden.

avatar van Onceuponanytime
Wie van muziek en kleurrijke beelden houdt, zit op de juiste plaats. Deze biografie wordt in sprookjesvorm gepresenteerd en de cast weet hier wel weg mee. Vooral het optreden van de operazangeres blijft nazinderen. Fraai...

avatar van Sergio Leone
Leuk.

Niet super, maar toch wel een vlotte kennismaking met de figuur Barnum. Iets te gelikt naar mijn goesting - zeker gezien de setting -, en bij de liedjes - hoewel opzwepend genoeg - staat de autotune me toch wel tegen. Iets te hoppy poppy.
De ambiguïteit van Barnum met betrekking tot zijn "freaks" mocht wel wat meer uitgewerkt zijn. Nu blijft het vooral een kinderfilm.

Pluspunt ook dat er met Hugh Jackman een hoofdrolspeler is die wel een redelijke zangstem heeft. Altijd wel een fijn acteur en geknipt voor dit soort melige familiespektakels.

avatar van Timothyvdmeer
herzien en blijf het een heerlijke film vinden. Jackman is erg goed en heeft een fijne stem. Mooie beelden en mooie liedjes.

Geweldige feel good film!