The Greatest Showman (2017)

Muziek / Biografie

geregisseerd door Michael Gracey
met Hugh Jackman, Michelle Williams en Zac Efron

'The Greatest Showman' werpt een blik op het leven van P.T. Barnum. Een entertainer die vanuit het niets kwam om een fascinerend spektakel te creëren dat een wereldwijde sensatie werd. Zo zou hij uiteindelijk het beroemde Ringling Bros. and Barnum & Baily Circus oprichten.

• vanaf woensdag 2 mei te huur
  • vanaf donderdag 17 mei te koop op dvd en blu-ray
Wat een geweldige film, bij de trailer had ik niet verwacht dat ik zo'n spektakel zou zien, en de liedjes prachtig, van een lach naar een traan, en soms gewoon mee willen klappen. 2e keer met onze kids geweest (6 en 8 ) en ja de jongste deed dit gewoon en de muziek staat hier ook het liefst de gehele dag aan om mee te dansen of kunstjes te doen zoals in de film.
De vraag of we nog een keer gaan is al vaak gesteld. Prachtige film die je zowel luchtig kunt bekijken of met een diepere betekenis vind ik.

avatar van Dominootje
Heerlijke feelgoodfilm die één keer in de zoveel tijd erbij hoort! Hugh Jackman en zingen was ik al wel gewend na Pan en Les Miserables.
Verder: uiteraard voorspelbaar maar de afwisseling muziek, show en film is goed.

avatar van bastimor
Na de high school musical reeks had ik niet veel meer met zac efron of met musicals, alleen heeft deze film alles goede muziek, leuk verhal en nog veel meer. Hoe zac efron en zendaya in rewrite the stars zongen was toch wel een favoriet echt zo’n feelgoodfilm.

avatar van Roger Thornhill
Voorspelbaar en met wel wat èrg veel melige liedjes, maar de charme van Hugh Jackman, de aardige choreografieën en de algemene energie houden de film toch ruimschoots drijvend. Leukste scène was voor mij het drankgelag in de bar wanneer Barnum Carlyle probeert te verleiden tot een partnerschap : de barman die steeds overal tussendoor komt zeilen om de vloer schoon te houden, de glazen bij te vullen en de ontwikkeling van de onderhandelingen te monitoren is absoluut hilarisch.

avatar van Alittleromance
Prachtig , zeer knap gemaakt, camera werk, decors, muziek en vooral een zeer mooi verhaal van 2 mensen die mekaar als kind al samen waren en 2 prachtige dochters hebben. En van mensen die alles doen om het te maken voor de prachtige show. Deze film koop ik zeker dat hij uitkomt op Blu-ray. Stukken beter dan La La Land.

avatar van DreamTech
Wat een prachtige film en wat een goeie muziek en zang ik zeg dit niet gauw want houd niet zo snel van dat soort films maar deze ga ik vast en zeker nog een paar keer kijken ! ( kom maar op met die Bluray) !

avatar van GGG
GGG
Mooie film met aardig acteren en qua beeld. Had van mij iets minder musical mogen zijn...

avatar van IH88
“The noblest art is that of making others happy”

Enorme verassing. Zo zie je maar dat je nooit moet afgaan op de zure recensies van nog zuurdere zogenaamde ‘critics’. Want The Greatest Showman is ruim anderhalf uur een kleurrijk feest waar de energie en het plezier vanaf spat. La La Land op steroïden, en gelukkig heeft het gewone bioscooppubliek zich niet laten afschrikken en de film wel omarmd.

The Greatest Showman is niet zo goed als La La Land, maar het verhaal zit goed in elkaar en heeft een mooie boodschap. Simpel maar effectief. Het acteerwerk van Jackman (de man kan alles), Efron (gemaakt voor dit soort rollen), Williams en Settle is ijzersterk, en Zendaya is een superster in wording. Probeer maar rustig te blijven zitten bij het nummer ‘This is Me’, en Zendaya en Efron hebben misschien wel de mooiste scene met het nummer ‘Rewrite the Stars’. Ik was vrijdag na een lange werkweek best moe, maar ik kwam stuiterend en vol energie de bioscoopzaal uit. The Greatest Showman is topentertainment.

Heel erg wat kunnen ze een film kapot maken door die vreselijke liedjes.

aardig wat over gehoord
dus vandaag maar eens gekeken

echt een film voor de liefhebber van musical zoals ikzelf
mooie personages die ook uitgediept worden,
mooie liedjes
goed verhaal
mooie liedjes die ook nog eens heel goed worden uitgevoerd.
ik als musical liefhebber word blij van deze film

aardig aan de realiteit van het eerste circus gehouden , stukken er van gelezen op o.a. wikipedia en een documentaire er over gekeken.

Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Ik hou al niet zo van musicals, maar als de liedjes dan ook nog eens zo tenenkrommend slecht zijn blijft er helemaal weinig over. De liedjes werden ook nog eens slecht gezongen (neem aan door Hugh Jackman zelf?).

avatar van max cady
Is deze film te genieten voor niet musical liefhebbers??

max cady schreef:
Is deze film te genieten voor niet musical liefhebbers??

Nee, dan zou ik m links laten liggen.

avatar van Thomas83
What the hell. Je verwacht niet van die moderne gladde popmuziek met auto-tune en de dansjes en alles in een film die zich in de negentiende eeuw afspeelt. Echt bizar. En wat wordt er steeds ongeduldig geskipt naar het hoogstnoodzakelijke. Alleen al zo snel als alles in een montage wordt afgeraffeld in de eerste minuten, zodat het verhaal zo snel mogelijk bij Barnum die aan zijn project begint.

Ze hebben daar ook wel een erg rooskleurig verhaal van gemaakt. Je ziet in de film met eigen ogen dat Barnum zijn werknemers bijeensprokkelt om ze als freaks tentoon te stellen en uit het zicht te houden buiten de voorstellingen om, maar toch wordt Barnum dan op het einde van de film nog vriendelijk bedankt omdat hij ze, ik parafraseer, "een podium als gelijken en een familie" gaf. Het is zelfs een "celebration of humanity". Haha, mijn god.

De taboe interraciale romance is ook al zo'n overdreven fantasieversie van de werkelijkheid, en al even afgeraffeld als al het andere verhaal tussen de musicalscènes in. Uiteindelijk wil men vooral steeds zo snel mogelijk naar de dramatische hoogtepunten toe. En wat ziet Zac Efron er nog hunky uit voor iemand die met brandwonden in het ziekenhuis ligt. Jackman had het nog wel naar zijn zin volgens mij, maar zonde om een actrice van het statuur van Williams bijna niets te laten doen. 1.0*.

Topfilm! Het verhaal is misschien wat magertjes maar de muziek is bombastisch geweldig!
Het kippevel gehalte was de hele film hoog bij mij.

Dit is zo'n film die zelfs na 20 jaar nog niet zal vervelen.

Elninio schreef:

En DAAROM ga ik ook NIET meer naar de bioscoop.
Je zal maar 12 euro voor een kaartje neerleggen en je hebt een stampend, jengelend en klappend kind naast je zitten .......en dan nog ouders ook die het allemaal volledig normaal vinden en het zelfs stimuleren. Lekker sociaal voor de bioscoop ganger een stoel naast je.

avatar van Pazmaster
Een goede cast en een op zich interessant verhaal over het circus van Barnum. Helaas wordt het verhaal zeer gebrekkig verteld en lijken de muziek en bijbehorende beelden haast wel reclames van Coca Cola. Te weinig inhoud en veel te veel bombarie.

avatar van Matt81
Uitgezonderd de overdreven gebruikte autotune heel vermakelijk.

avatar van Sam_Bracke
Mondragon schreef:

Wat kunnen mensen zeiken zeg.... Deze film is gewoon prachtig! En als je niet van musicals houdt of van zang in films, dan ga aub ergens anders heen. Mensen met verstand weten dat dit een feel good movie is en gewoon simpelweg prachtig gemaakt is met heerlijke nummers. Ik heb deze film niet voor niets 5 keer in de bioscoop gezien. Dus mensen, trek je er niks van aan, en ga deze film kijken! Dikke aanrader!

avatar van Alathir
La La Land vond ik helemaal niets. Whiplash wel, maar is niet direct een musical. Veel andere musicals heb ik afgezet ik denk maar aan Sweeney Todd en Into the Woods. Films zoals Pitch Perfect vind ik nog wel vermakelijk. Maar The Greatest Showman was echt leuk en de film geeft een sterke boodschap. Hier en daar vond ik de muziek wat vreemd beginnen in het midden van een gesprek maar in de meeste gevallen wordt het na een aantal dwaze zinnen wel leuk. Heel raar is ook dat ik de meeste nummers precies al wel eens gehoord had, misschien had ik toevallig eens de soundtrack opgezet op YouTube.

Natuurlijk is Hugh Jackman ook één van mijn favoriete acteurs. Geweldige man. Zac Efron speelt voor een keer ook eens een niet komedische rol en dat gaat hem nog wel vrij goed af ook. Michelle Williams heeft eigenlijk een minder grote rol dan ik had verwacht en het is ook toevallig dat ik haar nu twee films op rij zie spelen, echt opvallen doet ze niet. Goede actrice maar niet direct mijn favoriete. Dus, zelfs voor niet-musicalliefhebbers zou ik toch een poging wagen. De film begint met muziek en eindigt er ook mee dus je gaat snel zien of het iets wordt of niet! Het is een soort van rise-and-fall verhaal waarin kansen worden gegeven aan mensen die eigenlijk verstoten zijn door de maatschappij. Aanrader!

avatar van sandrokan
In deze film is alles uit de kast gehaald wat film te bieden heeft. Het kan jou genre niet zijn maar kwaliteit heeft het zeker. Waargebeurd verhaal aan de hand van een musical verteld. Prachtige muziek fantastische beelden en even goede acteurs en actrices. Bekijk deze film het liefst in de bioscoop anders in goede kwaliteit thuis zowel in beeld als geluid. Een kunstwerk in z'n genre.

avatar van aspers
GE-WEL-DIG!! Wat een prachtige film, wat een eye-candy. Magische shots die alleen al een glimlach op je gezicht toveren!

Oké, je moet natuurlijk wel even open staan voor een musical, anders moet je dit gewoon skippen! Belachelijk om het dan een van de slechtste films ooit te noemen... Maar voor mij was dit de beste musical sinds Moulin Rouge! Had op momenten weer dat bijzonder, magische en warme gevoel dat ik destijds ook had. Ga er verder ook geen woorden aan vuil maken. Gewoon kijken dit.

Avondje lekker foute feel-good! Heerlijk.

Als musical liefhebber heb ik zeer genoten van deze bruisende sfeervolle produktie.
Dat Hugh Jackman kon zingen was na " Les Miserables" geen verrassing meer.
Maar van Zac Efron was dan wel weer onverwacht dat hij een muzikale noot kan kraken.
Verder ziet de film er cinemagrafisch sfeervol en prachtig uit.
De beelden zijn prachtig geschoten en de nostalgie druipt er vanaf.
De soundtrack is ontroerend of opzwepend......
Heerlijke film die wat mij betreft nog wel wat langer had mogen duren.
4*/4.5*

stinissen schreef:
Heel erg wat kunnen ze een film kapot maken door die vreselijke liedjes.

Het is een musical

avatar van Iron Maiden
Waku schreef:
Dat Hugh Jackman kon zingen was na " Les Miserables" geen verrassing meer.
Efron is toch juist bekend geworden door High School Musical?

ooohhhhh... die heb ik nooit gezien.........wist ik niet........tja...sta ik mooi voor paal nu........een misser mijner zijds...dank voor de tip. .

avatar van Iron Maiden
Waku schreef:

Haha, daar mis je niks aan hoor

avatar van macrobody
Nog een paar van deze musicals en misschien dat ik ze dan echt leuk ga vinden...
Deze was best te verteren voor een anti musical liefhebber.

avatar van sowhat
Wat een GEWELDIGE film! Hugh Jackman is de grootste baas ooit!

Niet de allerbeste musical die ik ooit gezien heb, maar dit was toch zeer genietbaar. Voor dit genre film geldt vaker dan anders dat je er echt van moet houden, maar los daarvan speelt Gracey redelijk op safe en houd zich keurig aan de regels. De regisseur mis een beetje het virtuoze wat een Baz Luhrmann of een Robert Wise vroeger wel hadden, zodat je nooit het gevoel krijgt naar iets heel bijzonders te kijken. The Greatest Showman blijft dan ook plezierig maar wat oppervlakkig amusement. Jammer dat er bij de liedjes geen echte uitschieters naar boven bijzitten(alhoewel dat eigenlijk perfect past bij het niveau van de gehele film) en er word wat al te veel in de kleine twee uur dat dit duurt gestopt, waardoor bepaalde gebeurtenissen erg snel worden afgerafeld. Voor de rest degelijk werk zonder eeuwigheidswaarde waar niemand zich aan hoeft te storen, leuke film om een keer met de hele familie naar te kijken. Jackman doet het heel goed in de centrale hoofdrol en wordt geholpen door een behoorlijk aantal bijrolacteurs die blijkbaar allen een aardig stukje kunnen zingen. Alleen had een klasse actrice als Williams best wat meer ruimte mogen krijgen om iets van haar rol te maken. Al met al: redelijk.

Een musical ok, maar met zulke top 40 zooi als liedjes vlieg je wel heel erg de kitscherige meuk in. Bah.

avatar van Agent47
Zelf ben ik blind ingegaan in deze film. Wist niet eens dat het musical was, maar daar kom je wel binnen enkele minuten achter. Ik dacht "nee he..", maar ik had niet verwacht dat ik het na afloop toch een vermakelijke film zou vinden.

Mooie shots, verhaallijn was ok, leuke cast en mooie songs. Prima film.