• 11.462 nieuwsartikelen
  • 9.039.185 stemmen

The Greatest Showman (2017)

Muziek / Biografie | 105 minuten

Genre: Muziek / Biografie

Geregisseerd door: Michael Gracey

Met onder meer: Hugh Jackman, Michelle Williams en Zac Efron

Gesproken taal: Engels, Frans, Duits en Italiaans

Releasedatum: 4 januari 2018

Plot The Greatest Showman

"The impossible comes true."

'The Greatest Showman' werpt een blik op het leven van P.T. Barnum. Een entertainer die vanuit het niets kwam om een fascinerend spektakel te creëren dat een wereldwijde sensatie werd. Zo zou hij uiteindelijk het beroemde Ringling Bros. and Barnum & Baily Circus oprichten.

Social Media

James Gordon Bennett

Charles Stratton

avatar van the new guy

the new guy

Deze musical voldoet aan alles waar een musical goed in moet zijn. Fantastische muziek als belangrijkste, heerlijke dansscenes, goed moraal en gewoon een vrolijk karakter. Ach en dan acteert er hier en daar iemand wat minder, maar het doel is bereikt: Ik ben uitermate goed vermaakt, en zo is de moraal volledig waargemaakt.

Basto schreef:

Voor iedereen die nog twijfelt over White Privilege...

Fijn ‘inclusive’ musical filmpje. Kan lekker vrijgevochten musicals altijd wel waarderen. Ben zowel muziek als film fan. En hoewel ik de muziek van deze normaal gesproken niet echt zou waarderen en het visuele aspect goed was maar niet groots, is de combinatie best lekker. Het had allemaal net wat spannender gemogen.

White privilege? Leg dat maar uit aan een witte man met MS die in een rolstoel zit. Je linkse woke en inclusiviteitsgelul past niet op deze site.

N=1

Warning

Afijn, standaard verhaal, geweldige songs.

N=1

N=1? Daar zullen o.a. de Zuid-Afrikaanse witte boeren het niet met je eens zijn. Moderator, gooi deze linkse deuger s.v.p. uit dit platform, dit is geen politiek platform.

Warning schreef:

N=1? Daar zullen o.a. de Zuid-Afrikaanse witte boeren niet met je eens zijn. Moderator, gooi deze linkse deuger s.v.p. uit dit platform.

Kijk nou, een rechtse voorstander van de cancel cultuur. Bijzonder.

Basto schreef:

Kijk nou, een rechtse voorstander van de cancel cultuur. Bijzonder.

Weer een foute aanname, Ik ben noch rechts noch links. Ik begrijp dat het moeilijk voor je te beseffen is dat ook niet-rechtse personen een hekel aan je extreemlinkse woke en inclusiviteitsgelul hebben.

Warning schreef:

Maar je wilt me wel laten cancellen. Precies het element van de woke cultuur dat ik zelf veracht.

Stem overigens zelf mijn hele leven rechts (liberaal). Maar neemt niet weg dat ik als blanke man wel zie dat ik daardoor privileges geniet. (Overigens is iedereen die in Nederland geboren is al geprivilegieerd). Snap niet wat er mis mee is zo’n constatering te doen. Bovendien komt het in de film vrij expliciet aan bod. Ik verbind er overigens ook helemaal geen conclusies aan, noch roep ik op tot actie (zoals jij).

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Nee, niet ook The Greatest Showman vernaggelen met woke!

BlueJudaskiss schreef:

Nee, niet ook The Greatest Showman vernaggelen met woke!

Tja, de film maakt er zelf een punt van… Het vroegere circus waar men kwam om zich te verwonderen aan minder bedeelden is zo’n beetje het meest expliciete voorbeeld van ingebakken scheve verhoudingen in de maatschappij.

Deze film komt juist op voor die groep. Is zo woke als de pest. Kan er verder ook niks aan doen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Het punt wat jij noemt is iets waar ik me als VrijLinkser ook prima in kan vinden, en ik ben wars van woke. Sterker nog, de film kreeg destijds kritiek uit die hoek omdat de film Barnum te positief zou afschilderen. Goed, ik ga weer meebleren met de soundtrack.

avatar van teigertje

teigertje

• 2071 berichten

In het genre van een musical verfilming is deze film geslaagd.

Uiteraard moet dit type film je smaak zijn.

Maar wat betreft de cast is deze film prima geacteerd.

Hugh Jackman en Zac Efron en Michelle Williams en Zendaya en Rebecca Ferguson spelen heel goed.

En met mooie gezongen songs van de cast.

Vooral van Zendaya en Rebecca Ferguson is de zang uitstekend en prachtig gezongen.

Deze steken in kwaliteit erboven uit.

Het verhaal is heel mooi van deze film.

Met luchtige en ook ontroerende momenten.

Deze film haalt het niet bij films als Saturday night fever en Crease maar deze musical film is een mooie film geworden.

Ook het camera werk is uitstekend.

Ook is deze film sfeervol gemaakt.

Een prima en mooie musical film.