The Greatest Showman (2017)

Muziek / Biografie

geregisseerd door Michael Gracey
met Hugh Jackman, Michelle Williams en Zac Efron

'The Greatest Showman' werpt een blik op het leven van P.T. Barnum. Een entertainer die vanuit het niets kwam om een fascinerend spektakel te creëren dat een wereldwijde sensatie werd. Zo zou hij uiteindelijk het beroemde Ringling Bros. and Barnum & Baily Circus oprichten.

avatar van missl
Dramatische liedjes maar het is een leuk verhaal over een ondernemende man die een circus begint.

avatar van K. V.
Deze stond ook al een tijdje op m'n to watch list en het is er eindelijk van gekomen. Een heel geslaagde musical die er erg goed uitzag, heel wat geslaagde liedjes heeft (er zijn nu ook een heel aantal liedjes die ze nu op de radio spelen die uit deze film komen). De cast deed het ook prima.
Een groots spektakel die wel wat doet denken aan Moulin Rouge!, al is die nog iets beter. Desalniettemin een dikke aanrader!

avatar van nadrin
Verhaaltje van twee keer niks. En toch een zeer aangename kijk- en vooral luisterervaring. Ik zat echt te genieten tijdens deze film

The greatest showman is een film die alles heeft wat een musicalfilm nodig heeft! Het heeft goeie diepe nummers, mooi gezongen door goed uitgekozen acteurs met ieder een eigen unieke stemgeluid. Tegelijkertijd heeft het een mooi diep verhaal. Ik zou zeggen dat er heel veel in zit ook als je de muziek weg zou laten. Het racisme in amerika, buitenbeentje zijn en wat roem en geld kan doen met een mens. Dit maakt deze film zo bijzonder krachtig. Dit alles maakt dat deze film je niet verveeld van begin tot eind. Een film die dat voor mekaar krijgt is naar mijn idee een superfilm! Ik keek deze film op een moment in mijn leven dat het niet zo goed met mij ging. Deze film heeft in de 105 minuten dat het duurt mijn zorgen doen smelten als sneeuw voor de zon en kinderlijk enthausasme bij me weten op te wekken. Dat doet een film niet gauw bij me. Gewoon simpel weg een topfilm!!