Central Intelligence (2016)

Komedie / Actie

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Dwayne Johnson, Kevin Hart en Aaron Paul

Op de middelbare school was Calvin Joyner de populairste leerling, maar twintig jaar later is hij accountant en teleurgesteld in zijn leven. Als de reünie van zijn school nabij is, krijgt hij opeens een berichtje van ene Bob Stone. Dat blijkt Robbie Wheirdicht te zijn, een dikke jongen die als tiener erg gepest werd. Inmiddels is hij echter CIA-agent. De onvoorspelbare Bob sleept zijn oud-klasgenoot mee in een wereld van schietpartijen, verraad en spionage. Wanneer de brave accountant beseft in wat voor een gevaarlijke situatie hij is beland, is er geen weg terug meer.

avatar van Alexander1900
Het is geen al te beste film van Dwayne Johnson, maar tegenwoordig ben ik niet anders van hem gewend. Er zitten zeker leuke stukken in, maar ook veel flauwe. Het kijkt allemaal wel weg want echt saai wordt het nergens, maar meer is het ook niet.

Dwayne Johnson moet niet in komedies spelen, maar gewoon weer van vanouds knallen: harde over-de-top actie films produceren, en niet die 'kinderlijke' films meer.

avatar van The Director
2,5 ster voor het verhaal. Vergelijk de acteer prestaties van Dwayne Johnson met die van Arnold Schwarzenegger in Kindergarten Cop. Meer hoef ik niet te zeggen.
Verder weinig originele humor, erg simpel.

avatar van john mcclane 2
Ik hoop dat The rock , rock bottom heeft bereikt met het ongelofelijk waardeloze Baywatch maar dit is ook niks .
In eerste instantie was het karakter van Rock wel grappig, omdat hij een bad-ass was met wel heel zachte trekjes , even wat anders.
Maar ik heb de humor van K.Hart nooit zo begrepen, veel hysterie , weinig inhoud, ook zijn stand-ups zijn niet aan mij besteed, louis ck en dave chappelle zijn de echte grootheden in mijn ogen .
Hij is braaf , en tot nu toe nooit echt grappig. En bijna altijd het zelfde karakter , zo ook hier .
Plus punt was dat alles wel wat actie betreft niet lelijk is. prima in beeld gebracht .
Maar een dikke voldoende , ik ben het een eens met het gemiddelde , is dit ook niet waard .

Wat extra opmerkelijk is / was dat de film Jumanji
een van de meest onverwachtse leukste amerikaanse komedie's was van dit film jaar.
Die film had echt het hart op de juiste plaatst behalve kevin , die was gewoon weer zich zelf , iets anders kan hij niet , maar dat mocht de pret niet drukken , het bleef een heerlijke actie /komedie .

Dit kun je helemaal gezien de lengte , overslaan ,,maar ik ken wel gasten die horen zodra The Rock en K hart in een film zitten blind naar de bios gaan . Raarrrrr,
2,5.

avatar van lars-pixar
Central Intelligence probeert hier een nieuw komedie duo te vormen van topacteurs Dwayne Johnson en Kevin Hart. Het resultaat is wat aan de matige kant. Johnson en Hart zetten beide personages neer die opgeven moment wel zijn uitgediept en waar de humor van vervelend gaat worden. Als gewoonlijk schreeuwt Hart de humor bij elkaar en probeert daarmee grappig te zijn. Daar tegenover zien we Johnson een triest figuur spelen die zo zijn grappige momenten had en anders ook wel goed kon vechten.

Het verhaal maakte een leuke start vanaf het moment waar het duo te samen komt. Eenmaal als dit duo vorm gaat krijgen in de film lijkt het langzamerhand niet te gaan werken. De geslaagde grappen zijn halverwege de film al weg gegeven en wat daarvan over blijft is een opstapeling aan flauwigheid. Als eenmaal de actie wat meer balans gaat maken met de komedie lijkt het vermaak nog redelijk staande te blijven. Maar daarna zakt het geheel toch helemaal in elkaar uit pure verveling. Hart en Johnson lijken daarbij nog wel hun personage zonder enig probleem door te kunnen zetten, maar komen op geen enkel moment meer leuk over. Als kijker zou je er ook makkelijk aan kunnen gaan vervelen of irriteren.

Opgeven moment wordt het dan langdradig en is het wachten tot de aftiteling volgt.

avatar van El ralpho
Rock bottom

Het lijkt er op dat Dwayne Johnson een dieptepunt heeft bereikt met zijn rol als Bob Stone. Baywatch heb ik niet gezien, en ga ik denk ik ook niet zien, zeker als deze komedie een indicatie is van wat ik daar van kan gaan verwachten.

Central Intelligence is van start tot finish een grote teleurstelling. Aan de chemie van Johnson en Hart die ze ook in Jumanji hadden ligt het niet, maar wel aan het waardeloze script en het enorme gebrek aan humor. Er kwamen enkele momenten voorbij waarvan ik een glimlach op mijn gezicht kreeg, maar voor 90% van de tijd stond deze op onweer.

Hoewel de twee hoofdrolspelers genoeg ontwikkelingen doormaken, en het hele idee van Stone die vroeger gepest werd en nu in een actieheld veranderd was meer dan aardig klonk, was de verdere uitwerking van het verhaal dit allesbehalve. Dit was een grote ramp en een enorm cliché die je al eindeloos vaker (en vele malen beter!) voorbij hebt zien komen. Aaron Paul als mislukte gangster was de kers op de rotte taart en het mierzoete, flauwe Amerikaanse einde zorgde voor de ultieme doodsteek van deze verre van vermakelijke komedie.

Waar de rating op IMDB vandaan komt is mij een groot raadsel. Central Intelligence is als een slechte familiefilm die uitgezonden wordt op een zaterdagavond, waarbij je als kind met een bak chips op schoot "tot laat" op mag blijven en al knikkebollend in slaap valt. En pa en ma blij zijn dat ze de film af kunnen zetten.

avatar van Flat Eric
Heb een hekel aan de ongrappigheid van Kevin Hart dus dan is het ook best een kwelling om dit af te kijken.
The Rock doet het op zich aardig in dit soort komedies maar het verhaal en verloop is zo voorspelbaar dat het me af en toe niet meer dan een magere glimlach heeft weten te ontlokken.

avatar van Freespirit2
Ok ok de film is dan geen hoogstandje maar Dwayne heeft me heerlijk laten lachen.
En niet vervelend voor de ogen

avatar van ILDIB
goede stukken afgewisseld met hele slechte. t kijken waard maar niet heel veel meer. the rock is t best ijn zijn sukkelige scènes.

avatar van Duke Nukem
lars-pixar schreef:

Dat gevoel kreeg ik halverwege de film dus ook. Het is te zeggen, de eerste 45 minuten vind ik erg grappig met een goede Dwayne Johnson en een Kevin Hart die net iets minder irriteert dan in zijn meeste rollen. Maar daarna gaat de film erg vervelen. Met een beter script, een interessanter verhaal en meer grappen had dit een leuke film kunnen worden. Gelukkig maakten Johnson en Hart in 2017 toch een leuke film samen, namelijk Jumanji: Welcome to the Jungle.

Leuke film. Kijkt lekker weg en verveelde mij zeker niet. Daarnaast vond ik Kevin Hart niet irritant, ook wel eens fijn...

avatar van Sergio Leone
Mwa.

Dankzij een Kevin Hart die zich redelijk inhoudt is de film kijkbaar. Niet meer dan dat, want Dwayne Johnson - immer sympathiek in zijn meeste (vlakke) spierbundelrollen - slaat de plank compleet mis. Ik vermoed dat hij er te veel van genoot een wat meer uitgelaten personage te spelen en te laten zien wat hij kan, maar dat had hij beter niet gedaan. Zijn komische timing klopt langs geen kanten en dat zorgt ervoor dat zijn aanwezigheid storend is.
In een simpele komedie met een al even simpel plotje is de wisselwerking tussen de personages het belangrijkste. Als één van de twee hoofdpersonages dan zo irritant is, valt het kaartenhuisje logischerwijze in.

avatar van larsk0
Onverwacht geinige film, over het algemeen niet echt mijn ding dit soort films, maar deze viel mij alleszins mee. Meerdere keren hardop gelachen.. zeldzaam tegenwoordig....

Leuke stukken afgewisseld met zwakke stukken al met al een aardig tussendoortje

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Het meest positieve wat je over de film kan zeggen is het zichtbaar genieten van de acteurs die er duidelijk veel zin in hadden deze film te maken en de film heeft los gezien van dat ook zeker leuke momenten.

Tegelijkertijd is het dan weer jammer om te zien hoe lui de grappen zijn geschreven, zeker tegen het einde aan gaat de film onnodig lang door en hadden ze makkelijk met 20 minuten minder de film mogen afronden.
Het probleem is niet het simpele plot maar de voorspelbaarheid van de grappen, films zoals dit zijn er genoeg en in veel gevallen ook beter uitgevoerd. Jammer voor Dwayne Johnson & Kevin Hart die het op hun manier namelijk nog best aardig deden.

avatar van BlueJudaskiss
Ai, na We're the Millers had ik toch op wat meer gehoopt van Marshall Thurber. The Rock en Kevin Hart (vergeet trouwens Amy Ryan ook niet, leuke actrice) doen het inderdaad met zichtbaar chemie, maar wéér een spionage-verhaal met grappen voor puberjongens... Blegh. En dat mierzoete einde ook weer, ik dacht dat we daar ondertussen op uitgekeken waren? Nee, dit werd 'm niet. 2,0*

avatar van Shadowed
Flauw.

Dit soort komedies zijn ook niet snel mijn ding. Maar toen het gezelschap deze film uitkoos voor een avondje bankhangen was er geen weg meer terug. Ik moest hem echter in 2 etappes kijken, maar ik heb vandaag de laatste 40 minuten gezien en kan nu een stem uitbrengen.

Maar als ik over de laatste 40 minuten had besloten ze niet te kijken was ik niks tekort gekomen. Central Intelligence is eigenlijk typisch bioscoop-en-daarna-naar-ondemand voer. De humor is behoorlijk Amerikaans en niet-liefhebbers van Hart kunnen de film ook maar beter overslaan.

Maar wanneer de eerste scenes een dikke The Rock bevatten is er toch nog wel wat om voor op te kijken. Ik heb die look van Johnson al meerdere keren over het internet gezien, en het is ook wel gek om ze zo te zien. Maar na die opvallende eerste momenten kent de film echter geen andere opvallende momenten meer.

Hart neemt weer eens behoorlijk de ruimte voor zijn hysterische humor. Het is ook net wat te opeisend allemaal, waardoor een hoop humor vooral ongemakkelijk is om naar te kijken. Johnson is ook niet al te bijzonder als mede-komiek. Qua actie is hij wel weer ideaal natuurlijk. Je kan er ook niet snel meer omheen dat hij een wereldacteur is geworden.

De humor draaft heel vaak net wat te lang door, waardoor er eigenlijk niets echt grappig weet te zijn. Pas op de wat drogere momenten kan er nog weleens een korte glimlach vanaf, maar dan heb je het ook weer gehad. Qua actie zit er ook niet snel iets heel opvallends bij. De actiescène in de parkeergarage had nog wel wat, maar voor de rest zit er niet snel iets bij wat me heel erg gaat bijblijven.

Film duurt ook wel heel lang voor zo'n onzinnig verhaal. Het weet nergens verrassend uit de hoek te komen, je ziet het eigenlijk gelijk al als Paul 1 van de flashback-rollen speelt. Die komt natuurlijk nog wel ergens terug. De film weet voor de rest ook nooit helemaal lekker zijn balans te vinden in het actie-komediegenre. Hart neemt heel veel ruimte in voor de komedie, maar Johnson doet het vaak lijken alsof het volbloed actie is. De balans hangt gewoon niet stevig genoeg.

Wel erg HD allemaal, maar eigenlijk gewoon niet veel meer dan een popcornfilm. Je zal er niks aan missen. Vlot is het allemaal wel, maar de humor is wat mij betreft toch wat te sterk aangezet en opeisend om echt grappig te zijn.

Wat een enorme hoop onzin.
Het slappe verhaaltje met super dik aangezette clichés lijkt wel bedoeld om het zelfs voor de allerdomste filmkijker op aarde nog begrijpelijk te maken. Alles ligt er zo dik bovenop dat de film er bijna onder bezwijkt. Voor goed acteerwerk moet je uiteraard ook niet bij Johnson en Hart zijn. En veel van de ongemakkelijke situaties waar Central Intelligence het voor een groot deel van moet hebben, zouden met een enkele volzin voorkomen kunnen worden. Wat er alles bij elkaar voor zorgt dat deze actie-comedy op geen enkel vlak serieus te nemen valt.

Het positieve is dat de makers dat zelf ook geen moment doen. En ook dat ligt er dik bovenop. Wat maakt dat de film toch een zekere sympathie opwekt. De fijne portie zelfspot helpt daar ook zeker aan mee. Maar sowieso komen er echt wel grappige scenes en leuke grappen voorbij. Al is het grappigste deel van Central Intelligence de korte blooper reel tijdens de aftiteling. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn.