Central Intelligence (2016)

Komedie / Actie

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Dwayne Johnson, Kevin Hart en Aaron Paul

CIA-agent (Johnson) werd als kind gepest en gaat nu naar de reünie van zijn middelbare school. Hij beweert bezig te zijn met een uiterst geheim onderzoek en roept de hulp in van een accountant die vroeger bij hem op school zat (Hart) en heel populair was. De onvoorspelbare CIA-agent sleept zijn oud-klasgenoot mee in een wereld van schietpartijen, verraad en spionage. Wanneer de brave accountant beseft in wat voor een gevaarlijke situatie hij is beland, is er geen weg terug meer.

avatar van Alexander1900
Het is geen al te beste film van Dwayne Johnson, maar tegenwoordig ben ik niet anders van hem gewend. Er zitten zeker leuke stukken in, maar ook veel flauwe. Het kijkt allemaal wel weg want echt saai wordt het nergens, maar meer is het ook niet.

Dwayne Johnson moet niet in komedies spelen, maar gewoon weer van vanouds knallen: harde over-de-top actie films produceren, en niet die 'kinderlijke' films meer.

avatar van The Director
2,5 ster voor het verhaal. Vergelijk de acteer prestaties van Dwayne Johnson met die van Arnold Schwarzenegger in Kindergarten Cop. Meer hoef ik niet te zeggen.
Verder weinig originele humor, erg simpel.

avatar van john mcclane 2
Ik hoop dat The rock , rock bottom heeft bereikt met het ongelofelijk waardeloze Baywatch maar dit is ook niks .
In eerste instantie was het karakter van Rock wel grappig, omdat hij een bad-ass was met wel heel zachte trekjes , even wat anders.
Maar ik heb de humor van K.Hart nooit zo begrepen, veel hysterie , weinig inhoud, ook zijn stand-ups zijn niet aan mij besteed, louis ck en dave chappelle zijn de echte grootheden in mijn ogen .
Hij is braaf , en tot nu toe nooit echt grappig. En bijna altijd het zelfde karakter , zo ook hier .
Plus punt was dat alles wel wat actie betreft niet lelijk is. prima in beeld gebracht .
Maar een dikke voldoende , ik ben het een eens met het gemiddelde , is dit ook niet waard .

Wat extra opmerkelijk is / was dat de film Jumanji
een van de meest onverwachtse leukste amerikaanse komedie's was van dit film jaar.
Die film had echt het hart op de juiste plaatst behalve kevin , die was gewoon weer zich zelf , iets anders kan hij niet , maar dat mocht de pret niet drukken , het bleef een heerlijke actie /komedie .

Dit kun je helemaal gezien de lengte , overslaan ,,maar ik ken wel gasten die horen zodra The Rock en K hart in een film zitten blind naar de bios gaan . Raarrrrr,
2,5.

avatar van lars-pixar
Central Intelligence probeert hier een nieuw komedie duo te vormen van topacteurs Dwayne Johnson en Kevin Hart. Het resultaat is wat aan de matige kant. Johnson en Hart zetten beide personages neer die opgeven moment wel zijn uitgediept en waar de humor van vervelend gaat worden. Als gewoonlijk schreeuwt Hart de humor bij elkaar en probeert daarmee grappig te zijn. Daar tegenover zien we Johnson een triest figuur spelen die zo zijn grappige momenten had en anders ook wel goed kon vechten.

Het verhaal maakte een leuke start vanaf het moment waar het duo te samen komt. Eenmaal als dit duo vorm gaat krijgen in de film lijkt het langzamerhand niet te gaan werken. De geslaagde grappen zijn halverwege de film al weg gegeven en wat daarvan over blijft is een opstapeling aan flauwigheid. Als eenmaal de actie wat meer balans gaat maken met de komedie lijkt het vermaak nog redelijk staande te blijven. Maar daarna zakt het geheel toch helemaal in elkaar uit pure verveling. Hart en Johnson lijken daarbij nog wel hun personage zonder enig probleem door te kunnen zetten, maar komen op geen enkel moment meer leuk over. Als kijker zou je er ook makkelijk aan kunnen gaan vervelen of irriteren.

Opgeven moment wordt het dan langdradig en is het wachten tot de aftiteling volgt.