Central Intelligence (2016)

Komedie / Actie

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Dwayne Johnson, Kevin Hart en Aaron Paul

CIA-agent (Johnson) werd als kind gepest en gaat nu naar de reünie van zijn middelbare school. Hij beweert bezig te zijn met een uiterst geheim onderzoek en roept de hulp in van een accountant die vroeger bij hem op school zat (Hart) en heel populair was. De onvoorspelbare CIA-agent sleept zijn oud-klasgenoot mee in een wereld van schietpartijen, verraad en spionage. Wanneer de brave accountant beseft in wat voor een gevaarlijke situatie hij is beland, is er geen weg terug meer.

avatar van Alexander1900
Het is geen al te beste film van Dwayne Johnson, maar tegenwoordig ben ik niet anders van hem gewend. Er zitten zeker leuke stukken in, maar ook veel flauwe. Het kijkt allemaal wel weg want echt saai wordt het nergens, maar meer is het ook niet.

Dwayne Johnson moet niet in komedies spelen, maar gewoon weer van vanouds knallen: harde over-de-top actie films produceren, en niet die 'kinderlijke' films meer.

avatar van The Director
2,5 ster voor het verhaal. Vergelijk de acteer prestaties van Dwayne Johnson met die van Arnold Schwarzenegger in Kindergarten Cop. Meer hoef ik niet te zeggen.
Verder weinig originele humor, erg simpel.

avatar van john mcclane 2
Ik hoop dat The rock , rock bottom heeft bereikt met het ongelofelijk waardeloze Baywatch maar dit is ook niks .
In eerste instantie was het karakter van Rock wel grappig, omdat hij een bad-ass was met wel heel zachte trekjes , even wat anders.
Maar ik heb de humor van K.Hart nooit zo begrepen, veel hysterie , weinig inhoud, ook zijn stand-ups zijn niet aan mij besteed, louis ck en dave chappelle zijn de echte grootheden in mijn ogen .
Hij is braaf , en tot nu toe nooit echt grappig. En bijna altijd het zelfde karakter , zo ook hier .
Plus punt was dat alles wel wat actie betreft niet lelijk is. prima in beeld gebracht .
Maar een dikke voldoende , ik ben het een eens met het gemiddelde , is dit ook niet waard .

Wat extra opmerkelijk is / was dat de film Jumanji
een van de meest onverwachtse leukste amerikaanse komedie's was van dit film jaar.
Die film had echt het hart op de juiste plaatst behalve kevin , die was gewoon weer zich zelf , iets anders kan hij niet , maar dat mocht de pret niet drukken , het bleef een heerlijke actie /komedie .

Dit kun je helemaal gezien de lengte , overslaan ,,maar ik ken wel gasten die horen zodra The Rock en K hart in een film zitten blind naar de bios gaan . Raarrrrr,
2,5.

avatar van lars-pixar
Central Intelligence probeert hier een nieuw komedie duo te vormen van topacteurs Dwayne Johnson en Kevin Hart. Het resultaat is wat aan de matige kant. Johnson en Hart zetten beide personages neer die opgeven moment wel zijn uitgediept en waar de humor van vervelend gaat worden. Als gewoonlijk schreeuwt Hart de humor bij elkaar en probeert daarmee grappig te zijn. Daar tegenover zien we Johnson een triest figuur spelen die zo zijn grappige momenten had en anders ook wel goed kon vechten.

Het verhaal maakte een leuke start vanaf het moment waar het duo te samen komt. Eenmaal als dit duo vorm gaat krijgen in de film lijkt het langzamerhand niet te gaan werken. De geslaagde grappen zijn halverwege de film al weg gegeven en wat daarvan over blijft is een opstapeling aan flauwigheid. Als eenmaal de actie wat meer balans gaat maken met de komedie lijkt het vermaak nog redelijk staande te blijven. Maar daarna zakt het geheel toch helemaal in elkaar uit pure verveling. Hart en Johnson lijken daarbij nog wel hun personage zonder enig probleem door te kunnen zetten, maar komen op geen enkel moment meer leuk over. Als kijker zou je er ook makkelijk aan kunnen gaan vervelen of irriteren.

Opgeven moment wordt het dan langdradig en is het wachten tot de aftiteling volgt.

avatar van El ralpho
Rock bottom

Het lijkt er op dat Dwayne Johnson een dieptepunt heeft bereikt met zijn rol als Bob Stone. Baywatch heb ik niet gezien, en ga ik denk ik ook niet zien, zeker als deze komedie een indicatie is van wat ik daar van kan gaan verwachten.

Central Intelligence is van start tot finish een grote teleurstelling. Aan de chemie van Johnson en Hart die ze ook in Jumanji hadden ligt het niet, maar wel aan het waardeloze script en het enorme gebrek aan humor. Er kwamen enkele momenten voorbij waarvan ik een glimlach op mijn gezicht kreeg, maar voor 90% van de tijd stond deze op onweer.

Hoewel de twee hoofdrolspelers genoeg ontwikkelingen doormaken, en het hele idee van Stone die vroeger gepest werd en nu in een actieheld veranderd was meer dan aardig klonk, was de verdere uitwerking van het verhaal dit allesbehalve. Dit was een grote ramp en een enorm cliché die je al eindeloos vaker (en vele malen beter!) voorbij hebt zien komen. Aaron Paul als mislukte gangster was de kers op de rotte taart en het mierzoete, flauwe Amerikaanse einde zorgde voor de ultieme doodsteek van deze verre van vermakelijke komedie.

Waar de rating op IMDB vandaan komt is mij een groot raadsel. Central Intelligence is als een slechte familiefilm die uitgezonden wordt op een zaterdagavond, waarbij je als kind met een bak chips op schoot "tot laat" op mag blijven en al knikkebollend in slaap valt. En pa en ma blij zijn dat ze de film af kunnen zetten.

avatar van Flat Eric
Heb een hekel aan de ongrappigheid van Kevin Hart dus dan is het ook best een kwelling om dit af te kijken.
The Rock doet het op zich aardig in dit soort komedies maar het verhaal en verloop is zo voorspelbaar dat het me af en toe niet meer dan een magere glimlach heeft weten te ontlokken.

avatar van Freespirit2
Ok ok de film is dan geen hoogstandje maar Dwayne heeft me heerlijk laten lachen.
En niet vervelend voor de ogen

avatar van ILDIB
goede stukken afgewisseld met hele slechte. t kijken waard maar niet heel veel meer. the rock is t best ijn zijn sukkelige scènes.

avatar van Duke Nukem
lars-pixar schreef:

Dat gevoel kreeg ik halverwege de film dus ook. Het is te zeggen, de eerste 45 minuten vind ik erg grappig met een goede Dwayne Johnson en een Kevin Hart die net iets minder irriteert dan in zijn meeste rollen. Maar daarna gaat de film erg vervelen. Met een beter script, een interessanter verhaal en meer grappen had dit een leuke film kunnen worden. Gelukkig maakten Johnson en Hart in 2017 toch een leuke film samen, namelijk Jumanji: Welcome to the Jungle.