The Nice Guys (2016)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Shane Black
met Russell Crowe, Ryan Gosling en Matt Bomer

Los Angeles, de jaren 70. Holland March is een eigenzinnige en vertroebelde privédetective die een onverwachte samenwerking met het ingehuurde werkpaard Jackson Healy aangaat. Samen trachten ze de verdwijning van een meisje op te lossen die al snel in verband wordt gebracht met de dood van een pornoster. Naarmate ze dichter bij de waarheid komen, merken ze dat er een grote samenzwering gaande is.

Goeie film waarin een privédetective moet samenwerken om een meisje op te sporen die in een pornofilm speelt. Een onderhoudend plot waar genoeg voortgang in zit. De film speelt zich af eind jaren '70 en is prima aangekleed in die hoedanigheid. Er valt meer dan genoeg te lachen en de personages zijn vermakelijk.

avatar van Left4Dead
Zit echt tussen 2,5 en 3 sterren te dubben. Het begint alleraardigst maar allang de film vordert blijkt de humor geen echte stand te kunnen houden. Op alle vlakken niet goed of slecht te noemen. Mijn concentratie verslapte naarmate de film zich voltrok. Crowe vind ik weer Gosling deed het matig en blijkt niet echt grappig te kunnen zijn in deze prent. Ach voor een keer te doen maar sterk kan ik het nergens noemen.

avatar van knusse stoel
"Nice guys" is a nice movie, leuk en onderhoudend en zoals Left4Dead beneden al aangeeft, begint hij aardig en op een schrikkerige (voor sommige kijkers met geluid op 7/10 en surround) manier. De humor is idd in het begin beter dan later in de film maar je moet deze film dan ook niet willen zien als een komedie maar als een detective/thriller.
Russell Crowe en Ryan Gosling zijn een aanstekelijk duo in de film en zetten het werk ook goed neer, de jongedame (dochter van Gosling) Angourie Rice is een leuk, mooi en humoristische meisje in deze film die volgens ons ook mogelijk een goede toekomst voor zich heeft als actrice!
Een mooie film voor kijkers die van actie, humor en verrassingen houden, al valt dat laatste wel mee.
Een 7+.

avatar van Toontje G
Aardige film maar ook niet meer dan dat. Valt soms wat te lachen maar de tranen zullen niet over je wangen rollen. Een rommelig verhaal

Ik heb niet alle feedback gelezen, maar ik mis de link die ik zelf onmiddellijk maakte met de serie Starsky & Hutch, die ik als veertienjarige in de jaren zeventig van de vorige eeuw graag bekeek.
Dit vanwege het tijdsgewricht waarin het verhaal zich afspeelt, (1977) maar ook en zeker het type humor.
Bij mijn "On Demand" mogelijkheid op TV staat deze film onder de categorie "drama", maar daar klopt uiteraard helemaal niets van.
Zelf heb ik mij, na enige scepsis in het begin, goed vermaakt. Ik wist niet dat Rusell Crowe, noch Ryan Gosling zó goed met comedy uit de voeten kunnen, en ik vond ook dat er best chemie was tussen de twee. Ik vond de humor ook soms melig maar niet zó melig dat je je gaat ergeren.
Het verhaal is inderdaad hier en daar wat rommelig, maar ik vond het spannend genoeg om te blijven kijken. Kostte niet veel energie op intellectueel niveau: de good guys zijn good en de bad guys zijn bad. Geen nuances.
In zijn geheel, alle gekheid op een stokje, niet geniaal maar zeker onderhoudend.