ad

Met onder meer: Russell Crowe, Ryan Gosling en Matt Bomer

Releasedatum: 19 mei 2016

Over The Nice Guys

"Private dicks"

Los Angeles, de jaren 70. Holland March is een eigenzinnige en vertroebelde privédetective die een onverwachte samenwerking met het ingehuurde werkpaard Jackson Healy aangaat. Samen trachten ze de verdwijning van een meisje op te lossen die al snel in verband wordt gebracht met de dood van een pornoster. Naarmate ze dichter bij de waarheid komen, merken ze dat er een grote samenzwering gaande is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Rancid

Rancid

‘Giving you a rimjob, dad.’

‘What?! RIMSHOT! Rimshot...’

Één van de vele prachtige geintjes die deze film rijk is, op zowel verbaal als visueel vlak (hoe Holland van de heuvel afrolt maar z’n drankje keurig rechtop en heel houdt bijvoorbeeld). Vaak genoeg hardop moeten lachen om het onlogische duo. Crowe, maar vooral Gosling en z’n dochter, doen het prima.

Tel daarbij op een bijzonder aangenaam en fraai ‘70’s sfeertje en soundtrack.

Leuker dan ik had verwacht.

Zeker een aanrader voor wie net als ik van Guy Richie’s en Tarantino’s werk houdt, al haalt dit meestal net niet dat niveau, wat ook deels te maken heeft met de eenvoudige verhaallijn.

Heerlijk vermaak!

avatar van Daan258

Daan258

Prima film met leuke rollen van Russell Crowe en Ryan Gosling.

Het verhaal voelde soms wel wat rommelig aan, maar gelukkig zaten er genoeg grappige momenten in en was de sfeer ook erg lekker.

Het keek gewoon goed weg.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Zeer geslaagde actie film. Het begint een beetje rommelig en dat blijft het eigenlijk ook wel, maar het stoort totaal niet. De Ryan en Russell zijn goed op dreef! De humor is droog, hard en soms flauw, maar daar houd ik wel van.

De actie is soms hard en grof, daar houd ik ook van. Er zijn veel plotwendingen en er gebeurd om de 5 minuten wel weer iets vreemds, geks of grappigs. Kijken dus!!!!!!

avatar van Timk

Timk

Wist totaal niet wat ik moest verwachten, en vindt hem echt geweldig met zo nu en dan erg leuke humor. Gosling & Crowe zijn goed uitgekozen voor deze samenwerking, en ook zeker een plus voor de dochter !