The Nice Guys (2016)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Shane Black
met Russell Crowe, Ryan Gosling en Matt Bomer

Los Angeles, de jaren 70. Holland March is een eigenzinnige en vertroebelde privédetective die een onverwachte samenwerking met het ingehuurde werkpaard Jackson Healy aangaat. Samen trachten ze de verdwijning van een meisje op te lossen die al snel in verband wordt gebracht met de dood van een pornoster. Naarmate ze dichter bij de waarheid komen, merken ze dat er een grote samenzwering gaande is.

• vandaag om 23:05 uur op TV (Veronica)
  • dinsdag om 23:05 uur op TV (Veronica)

Goeie film waarin een privédetective moet samenwerken om een meisje op te sporen die in een pornofilm speelt. Een onderhoudend plot waar genoeg voortgang in zit. De film speelt zich af eind jaren '70 en is prima aangekleed in die hoedanigheid. Er valt meer dan genoeg te lachen en de personages zijn vermakelijk.

avatar van Left4Dead
Zit echt tussen 2,5 en 3 sterren te dubben. Het begint alleraardigst maar allang de film vordert blijkt de humor geen echte stand te kunnen houden. Op alle vlakken niet goed of slecht te noemen. Mijn concentratie verslapte naarmate de film zich voltrok. Crowe vind ik weer Gosling deed het matig en blijkt niet echt grappig te kunnen zijn in deze prent. Ach voor een keer te doen maar sterk kan ik het nergens noemen.

avatar van knusse stoel
"Nice guys" is a nice movie, leuk en onderhoudend en zoals Left4Dead beneden al aangeeft, begint hij aardig en op een schrikkerige (voor sommige kijkers met geluid op 7/10 en surround) manier. De humor is idd in het begin beter dan later in de film maar je moet deze film dan ook niet willen zien als een komedie maar als een detective/thriller.
Russell Crowe en Ryan Gosling zijn een aanstekelijk duo in de film en zetten het werk ook goed neer, de jongedame (dochter van Gosling) Angourie Rice is een leuk, mooi en humoristische meisje in deze film die volgens ons ook mogelijk een goede toekomst voor zich heeft als actrice!
Een mooie film voor kijkers die van actie, humor en verrassingen houden, al valt dat laatste wel mee.
Een 7+.

avatar van Toontje G
Aardige film maar ook niet meer dan dat. Valt soms wat te lachen maar de tranen zullen niet over je wangen rollen. Een rommelig verhaal

Ik heb niet alle feedback gelezen, maar ik mis de link die ik zelf onmiddellijk maakte met de serie Starsky & Hutch, die ik als veertienjarige in de jaren zeventig van de vorige eeuw graag bekeek.
Dit vanwege het tijdsgewricht waarin het verhaal zich afspeelt, (1977) maar ook en zeker het type humor.
Bij mijn "On Demand" mogelijkheid op TV staat deze film onder de categorie "drama", maar daar klopt uiteraard helemaal niets van.
Zelf heb ik mij, na enige scepsis in het begin, goed vermaakt. Ik wist niet dat Rusell Crowe, noch Ryan Gosling zó goed met comedy uit de voeten kunnen, en ik vond ook dat er best chemie was tussen de twee. Ik vond de humor ook soms melig maar niet zó melig dat je je gaat ergeren.
Het verhaal is inderdaad hier en daar wat rommelig, maar ik vond het spannend genoeg om te blijven kijken. Kostte niet veel energie op intellectueel niveau: de good guys zijn good en de bad guys zijn bad. Geen nuances.
In zijn geheel, alle gekheid op een stokje, niet geniaal maar zeker onderhoudend.

avatar van Big Chris
Leuke film. Ik heb me prima vermaakt, zelfs een paar keer flink moeten lachen. Crow en Gosling spelen hun rollen prima en ook de setting (jaren '70) is erg leuk en draagt bij aan het koddige verhaal.

avatar van Kliko_Green
Geweldig!! Het is bijna cult! Toch wel 1 van de betere actiecomedies van de laatste jaren.

avatar van remorz
Kiss Kiss Bang Bang’s kleine broertje.

Shane is een man met een beetje een zwabberende schrijfstijl. Complotjes en verhaallijnen die een beetje alle kanten opgaan, veel situationele humor en aan het eind van de rit een dubbele laag of wat. Rommelige verhaaltjes die zich moeilijk laten navertellen, maar per scene wel boeien.

Mits de rest klopt. In Kiss Kiss was vooral de chemie tussen Downey Jr. en Kilmer hilarisch en de twee lieten meer komisch talent zien dan ik van ze verwacht had. Het duo hier faalt wat dat betreft dan toch een beetje. Gosling doet zijn best en komt meer dan eens met een memorabel moment (”You know who else was just following orders? Hitler!”, gevolgd door die smakelijk zelfgenoegzame knipoog: heerlijk), maar Crowe is niet minder dan een ongelooflijke miscast. Zonder enig gevoel voor timing of delivery vraag je je af hoe men hem in een film als deze heeft kunnen zetten.

En een film als dit staat of valt bij de sprankel van het duo. Genoeg kleine geintjes om je mee te vermaken verder, maar de opzet van de film faalt en dan valt plots wel op hoe rommelig of vergezocht het verhaaltje is, hoe pover het jaren ‘70 achtergrondje gevisualiseerd is, hoe armetierig de actie en haperend het tempo is.

Leuke bijrol van die dochter, die toch van alle personages misschien wel de meeste authenticiteit op het scherm brengt. Verder is dit vermakelijk en beter dan vele anderen uit het genre, maar voorop toch een gemiste kans. 3*

avatar van Captain Pervert
Verrassend leuke film.
Het verhaal is los zand en aan het eind van de rit heb je wel een beetje een "was dit het nou" gevoel, maar er zitten zoveel leuke scènes, melige dialogen en grappige vondsten in dat je dit makkelijk vergeeft.
Opvallend is de gelijkenis van Russel Crowe met John Goodman trouwens - en dat is niet echt een compliment.
De dochter van personage Holland March (Gosling) is een leuke rol, doorgaans zijn adolescente dochters vreselijke personages maar deze was bij vlagen slimmer dan beide protagonisten, wat leuke scènes opleverde.

De 70s saus druipt er vanaf, zowel opvallend (lettertype, soundtrack) alsook in meer subtiele details. Heerlijk sfeertje.

3,5 sterren

Zwolle84
Vervelende film die eigenlijk geen moment grappig is. Vooral (the man who ate) Russell Crowe wekt irritatie op met zijn geforceerde spel en maniertjes, maar los daarvan is de film ook gewoon te langdradig en oninteressant.

avatar van Vdk_Movie
Verassende leuke misdaad-komedie. Humor en actie op de juiste momenten. Het filmnoir sfeertje werkt ook mee.

avatar van fcdenhaag
Aardige film maar van Gosling verwacht ik toch, dat hij betere scripts kiest.

De enige keren dat ik heb moeten lachen was om Ryan Gosling en z'n onhandigheid, maar vooral z'n hitler grapjes. Vind hem zo droog, dat dat hem juist zo'n goeie acteur maakt.
Film zelf vond ik erg matig. Niet veel aan. Geen aanrader verder.

avatar van Brandt
Het jaren '70 sfeertje dat series als Starsky & Hutch en The Saint vroeger hadden is goed gevangen. Helaas geldt dat ook voor de melige humor en het rommelige script. Dus een prima film voor een avondje pretentieloos vermaak. Heerlijk met gekamde haartjes en cola en chips op de bank, net als vroeger.

Hoe oninteressant en rommelig kan je een verhaal maken zeg... Daardoor duurde deze film uiteraard ook veel te lang. Het werkt daarbij ook niet bepaald mee dat de humor steeds minder en minder op de voorgrond staat gedurende de film. Het duo Crowe en Goslin en enkele op zichzelf staande grappen konden me nog wel enigszins bekoren, maar verder... Best een vervelende zit!

Het begint eigenlijk best wel leuk (schrok me tijdens de beginscène ook een hoedje), maar zwakt daarna af zowel in humor, consistentie en overtuiging. Zeker het typetje van Crowe weet al snel de interesse te doen verslappen doordat steeds hetzelfde, grappig pogende, spel vertoont. Gosling is daarentegen wat diverser en maakt de film daardoor ook grappiger en interessanter.

Qua humor begint het ijzersterk, maar ook dit weet geen stand te houden. Daar waar in het begin nog aardig was leuke, originele grapjes aanwezig waren, was de humor richting het einde vrijwel verdwenen. Daardoor is twee uur ook een behoorlijk lange zit.

Het verhaal op zich is ook niet bijster interessant, maar blijft wel boeien door het fijne 70's sfeertje.

avatar van Gastel
Prima film. Doet qua sfeer en humor wel wat denken aan Get Shorty en Kiss Kiss Bang Bang.

avatar van Lovelyboy
All right, which one of you cock-and-balls wants to make twenty bucks?

Een film die me de eerste keer, een paar jaartjes terug alweer, erg tegen viel. Maar na de goede beoordelingen hier, en de herziening van gisteravond, inmiddels toch alweer een hele andere kijk op de film.

De film kenmerkt zich met een geweldige authentieke jaren '70 sfeer die prettig gebracht wordt in de settings, muziek, auto's en de kleding en de foute snorren. De film draait verder niet zozeer om het verhaal, hoewel er een aardig mysterie inzit van verraad en moord, toch draait de film vooral om de humor, kolderieke momenten en bijzonder snedige dialogen. Ik noem de protestgroep of de info van de jongen bij het afgebrande huis.

Crowe, niet meer zo afgetraind als in Gladiator, doet het aardig maar vooral Gosling met zijn gegil en gehuil is soms om je te bescheuren. Momenten als de val van het balkon en zijn jacht op de zeemeerminnen zijn op het hilarische af. Al met al een bijzonder geestige film en vooral nu ik hem beter op waarde schat altijd leuk om even te doen.

avatar van Woland
Leuk niemendalletje. Het plot is nogal matig en het wordt nergens echt hilarisch, maar alsnog is het prima weg te kijken. Ook een cast die er goed mee door kan. Prima voor een loze maandagavond in Coronatijd.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Russell Crowe & Ryan Gosling vormen een erg vermakelijk team samen! Natuurlijk is de opzet en het plot alles behalve origineel maar in het geval van The Nice Guys wel leuk uitgewerkt! Meermaals hardop moeten lachen om bepaalde grappen en de speelvreugde is ook duidelijk van de acteurs af te lezen.
Angourie Rice als Holly was ook een geslaagde toevoeging!

De verwijzing naar Abbott & Costello was trouwens ook leuk gevonden, waarschijnlijk snappen veel mensen tegenwoordig deze verwijzing al niet meer.

The Nice Guys kijkt plezierig weg, heeft goed getimede grappen en een hoge feel-good factor. Het verhaal had wat beter gemogen maar ach, dit soort filmpjes zijn voor mij altijd wel welkom. En de soundtrack is trouwens ook erg sterk!

avatar van filmfan0511
Leuk en bij tijd en wijle best grappig.

The Nice Guys heeft al 1 ding voor op de meeste andere buddy comedies en dat is een geweldig samenspel van de twee hoofdrolspelers. Crowe heeft betere dagen gezien maar doet het niettemin goed, en vooral Ryan Gosling is geweldig in een voor hem redelijk a-typische rol. Normaal krijgt hij altijd dezelfde ietwat serieuze rol, maar hier kan hij eens lekker grappig uit de hoek komen. Gecombineerd hebben beide mannen een aanstekelijke chemie, en de humor komt ook wel echt van hen. Het is geen hilarische film, maar heb af en toe toch wel eens hardop moeten lachen. Een paar slimme woordgrapjes en een hoop droge humor. Qua verhaal heb je het allemaal al wel eens gezien en ook de betrekking van de dochter vond ik misplaatst, maar een prima laatste kwartier met goede actie-scènes weet het geheel met een goed gevoel af te sluiten.

avatar van Onceuponanytime
Soms loop ik wat zoek in de 'kleurige' film, maar het duo zet me dan telkens op het juiste pad terug. De humor, de acties en het gekibbel tussen de hoofdpersonages zorgen voor een prima kijkplezier

avatar van Sergio Leone
Best vermakelijk.

Ryan Gosling en Russell Crowe, twee acteurs die ik niet bepaald hoog aangeschreven heb staan, vormen een verrassend geslaagde tandem in dit komische niemendalletje. De cynische ondertoon is geweldig, net als de setting. Het is spijtig dat het plotje af en toe daarvan afleidt, want een film als deze heeft eigenlijk niet veel meer nodig dan de aankleding en de soms snedige dialogen. Meer dan op het misdaadgedeelte valt de spotlight op het buddy-gehalte. En terecht.

avatar van hannes64
Voor een 3de keer bekeken en de film word steeds beter.
Een pareltje onder de ondergewaardeerde films die je echt een keer gezien moet hebben want, de humor is zo goed getimed....vooral Gosling had ik niet in dit soort rol verwacht maar is perfect gecast als beetje oplichtende detective, net zoals Crowe die zijn geld verdient met `t in elkaar slaan van oudere jongens die `t met minderjarigen proberen.
Dat terzijde......je waant je echt in de jaren 70, op een paar kleine details na is `t bijna perfect.

Een soort Once Upon A Time In ....Hollywood sfeertje, maar dan beter... (Voor mij dan).
Deze film is een echte feelgood en Shane Black mag voor mij wel een vervolg maken met natuurlijk dezelfde cast, Gosling en Crowe.
Gewoon een geweldige feelgood en een pure aanrader.
Genoeg leuke scenes op YT te zien, of op bluray (Die ik heb aangeschaft), en op netflix te bekijken.
Nee, je verveelt je niet. In elke scene zitten wel 3 grappen in.
Dit is voor mij eentje voor in de bluray-kast.

avatar van Donkerwoud
Zo'n ouderwetse knokfilm met twee chagrijnige tegenpolen die samen een verdwijningszaak moeten oplossen. Het is buitengewoon vermakelijk om Jackson Healy (Russell Crowe) en Holland March (Ryan Gosling) te zien kibbelen tussen de pornosnorren, de siliconenborsten en de morsige types uit de seksindustrie in de jaren zeventig. Een tikkeltje nostalgisch ook naar de vrijheid blijheid van toen, zoals met de terugkerende running gag dat tienerdochter Holly March (Angourie Rice) in aanraking komt met seks, drugs en rock 'n roll. In de kern is 'The Nice Guys' (2016) standaard formulewerk, maar als aanstekelijke sfeerschets komt het bijzonder goed uit de verf. Erg jammer dat er waarschijnlijk geen vervolgdelen meer in de pijplijn zitten wegens tegenvallende box office-resultaten.

avatar van supadragon8
Zo, dat was een aangename verrassing! Heerlijke sfeer, alles van de soundtrack tot de outfits en overige details is een lust voor het oog. Mooie getimede humor met schitterende scènes en droge dialogen. Wel een simpel verhaaltje maar dat vond ik wel passen in deze film. Gosling's personage echt geweldig en sterk gespeeld.

Een van me favorite komedies!

avatar van Mickey b
Deze film gezien bij zijn releasedatum en nu opnieuw bij verschijnen op Netflix. Herinnerde mij niets van verhaal wat ook al iets wil zeggen, maar had zin in een 70’ties sfeertje en daar slaagt deze film wel deels in. Auto’s, kledij, setting en enkele momenten muziek zijn sfeervol jaren 70. Beetje genre Starsky en Hutch wat startte in 1975. Verhaal op zich wel leuk: is een luchtige detectivefilm met een komische noot. Russell Crowe en Ryan Gosling vormen een goed duo en film legt aan voor vervolg, wat er ondertussen vijf jaar na release niet meer van gekomen is. Spijtig, maar wie weet... Nog te vermelden waard is rol van de bijdehande dochter, waarvan ik naam niet ken, maar die het mijn inziens niet slecht deed. Is dus een genre film die teert op een succesvol genre, nl, partners, politie, komedie, actie, ... Film niet te aux serieus nemen en je hebt een leuke filmavond...

Het grappigste van de film zit in de dialogen tussen onze twee helden. Soms was dat fluks, spitsvondig en raak.
Voor de rest vond ik er niets aan. Bleef ook maar duren, draaien en keren, zonder enige deugdelijke houvast.
Forgive and forget.