The Nice Guys (2016)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Shane Black
met Russell Crowe, Ryan Gosling en Matt Bomer

Los Angeles, de jaren 70. Holland March is een eigenzinnige en vertroebelde privédetective die een onverwachte samenwerking met het ingehuurde werkpaard Jackson Healy aangaat. Samen trachten ze de verdwijning van een meisje op te lossen die al snel in verband wordt gebracht met de dood van een pornoster. Naarmate ze dichter bij de waarheid komen, merken ze dat er een grote samenzwering gaande is.

avatar van schram101
Bijna geniale trailer! Wat een heerlijke droge Crowe!

avatar van Uier
Heerlijk trailer inderdaad. Laat maar komen!

avatar van John Milton
schram101 schreef:
Bijna geniale trailer! Wat een heerlijke droge Crowe!

words out of my mouth

avatar van freek_93
Nu al zin in! Trailer is geniaal. Hopelijk niet alle goede grappen al gezien..

avatar van Insignificance
Ik kijk geen trailers, dus ik kan hooguit zeggen.. Klinkt goed: “It’s Shane Black. He’s a world unto himself.”

avatar van tattoobob
Ben benieuwd......leuke cast.

kappeuter (moderator)
Vanaf 26 mei in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Kondoro0614
Gister de trailer gezien voorafgaand bij Deadpool, zag er erg leuk uit!

avatar van LPereboom
Daarjuist gezien deze The Nice guys en wat heb ik me enorm geamuseerd met het zien van deze film, een geweldige sfeer heeft deze film. De jaren 70 perfect in beeld gebracht, met heel goeie humor en de nodige actie om een geweldige filmavond te hebben. Crowe en Gosling zijn een geweldig duo te samen mix dit samen met nog een interessant verhaal en je hebt een super leuke film die totaal niet verveelt! Voor mij een dikke 8,5/10!

avatar van jacobine_rodijk
Nét iets minder dan diens 'spirituele' voorganger, Kiss Kiss Bang Bang (2005), maar nog steeds behoorlijk, typisch, en volbloedig Black. 't Script is plottechnisch iets te mager voor een sterke(re) beoordeling echter dient 't meer als een excuus om Crowe en Gosling - geweldig gepaard hier - in de meest hilarische en onwaarschijnlijke situaties neer te zetten. Nieuwkomer Angourie Rice als Gosling's dochter is een ontdekking. Ben niet iemand ie snel om een vervolg roept maar hier mogen ze gerust meer van maken.

avatar van MartMovie
Net 2 keer storing en uiteindelijk pas de 3x begon de film (Sneak Haarlem). Ik denk dat het totaal wel een kwartier of zo geduurd heeft? Bij het weggaan kregen we voor het ongemak een voucher in te wisselen voor eten of drinken. Toch leuk. De film vraag ik mij af of het de bedoelde Sneak was omdat Nice Guys donderdag al gaat draaien. Maar ik heb me rot gelachen. Prachtige film met heel veel humor. De set is heel mooi gesitueerd in eind jaren 70 met zeer herkenbare muziek uit de disco. Echt een aanrader.

avatar van Rosicky
Erg geestig. De meeste grappen raken hun doel, waardoor je de film zijn soms ook wat kinderachtige geintjes best kun vergeven. Daarnaast is het altijd een genot om Gosling aan het werk te zien. Heel leuk tussendoortje.

avatar van cordiacovens
De sfeer van de jaren 70′, de muziek, de kleding, de haarstijlen. Er zijn heel veel redenen om een film te maken over dat tijdperk. Het is vaak lekker over de top en het is niet overdreven, want zo was die tijd. In Shane Black’s The Nice Guys wordt hier op ieder vlak optimaal gebruik van gemaakt. Daarnaast is het een soort buddy-cop komedie, zonder dat er 1 politieagent is gespeeld door twee goede acteurs waarbij Gosling misschien wel de beste rol van zijn loopbaan speelt. Meer dan genoeg redenen om deze film te gaan bekijken dus.

'The Nice Guys' Recensie - Filmtakers

avatar van Shinobi
"You're the world's worst detective."

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik Ryan Gosling in een film heb gezien. Dus ik keek hier toch wel naar uit.

Shane Black betreedt hier geen onbekend terrein, gezien hij als schrijver van o.a. de 'Lethal Weapon' reeks bekend is met de zogenoemde buddy film. Zo ook in 'The Nice Guys' waarin twee tegenpolen tegen willens en wetens een verdwijning moeten zien op te lossen. Het is alleen jammer dat men moet teren op een mager script dat weinig vernieuwend is.

De film moet het meer hebben van de chemie tussen Russell Crowe en Gosling. Met name laatstgenoemde komt meerdere malen geweldig uit de hoek als onhandige detective die - ongewild - in de meest penibele en bovenal gestoorde situaties terecht komt. Het zorgt voor fijne humor, ondersteund door cynische dialogen.

Een groot pluspunt is de jaren '70 sfeer die echt voortreffelijk uit de verf komt; van het kleurgebruik tot aan de dik aangezette soundtrack. Daarbij zitten er een aantal goede actiescènes in verwerkt. Desondanks kan Black niet voorkomen dat de film op een gegeven moment de langdradigheid opzoekt en enigszins blijft hangen in flauwheid.

Al met al best een vermakelijke buddy film, maar net iets te veel van het goede.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van mjk87
Lekker, gewoon lomp geweld, gevloek en tieten in beeld, dat zouden meer films moeten hebben en het werkt verfrissend als het weer eens langs komt. Niet dat dit nu een wereldfilm is, maar op z'n minst wel erg vermakelijk die nooit zorgt voor een harde lach, maar toch zeker wel voor een contante glimlach. De beide acteurs zitten in goed in rol (zij het dat Gosling net iets minder is dan Crowe), de jonge Rice is een ontdekking en vooral de sfeer is heerlijk. Deed me qua look (en locatie, periode en die wereld rond de porno) vaak denken aan Boogie Nights. De seventies komen volledig geloofwaardig tot leven zonder tot een poppenkast te worden omgevormd. Alsof het in die tijd zelf geschoten is. Fijne muziek, mooie kleurtjes. Verder is het geweld gewoon prettig en komt niet te veel voor waardoor het echt knalt eens het er wel is.

Enfin, niet alle humor is altijd even goed geslaagd en zeker het laatste halfuur gaat de film slepen. Er komt niets nieuws meer langs, de sfeer verdwijnt en alles lijkt een grote herhalingsoefening te worden. Maar tot die tijd goed entertainment. Pure nonsense, maar wel leuke. 3,5*.

avatar van fappie
Hmm. Ik vond Gosling juist beter.

avatar van Fonzzz002
The Nice Guys is een komedie/actiefilm uit 2016 met Russel Crowe en Ryan Gosling in de hoofdrol. The Nice Guys speelt zich af in de jaren 70 en het verhaal gaat over een privédetective die in aanraking komt met een ruige man die gewelddadige klussen doet voor geld. Samen beginnen ze een zoektocht naar een vermist meisje. Deze klus blijkt echter groter te zijn dan gedacht.

The Nice Guys is één van de grappigste films die ik in tijden heb gezien. Ik zag het bij een Sneak Preview waarbij de zaal redelijk leeg was, maar de kleine groepen mensen die er waren konden het niet laten herhaaldelijk luidkeels te lachen in koor, en ik deed even hard mee. Wat zo goed werkt in The Nice Guys is het duo van Russel Crowe & Ryan Gosling. Russel speelt perfect de stoere man en iedere scene waarin hij kwam straalde hij intimidatie uit, terwijl Ryan meer een flauw personage speelt wat niet goed is in zijn werk. Deze rollen klonken op het eerste gezicht stereotypisch maar ze zijn op een geloofwaardige manier uitgewerkt. Russel was intimiderend maar nooit op een manier dat het personage als een overdreven actiehield aanvoelde, en deze stoere kant weet de film telkens op een nieuwe humoristische wijze neer te zetten, evenals dat de grappen rondom Ryan’s personage nooit zo naar werden dat het eerder zielig werd, maar ze wisten de perfecte balans te vinden tussen pech & geluk.

Niet alleen de humor was spot-on maar ook het mysterie rondom het vermiste meisje was spannend. De film weet op subtiele wijze informatie te geven waardoor ik telkens benieuwder raakte naar waar de volgende scene mee zou komen. Daarnaast is de editing & cinematografie van hoog niveau, de soundtrack is fijne feel-good muziek die perfect bij het jaartal past en er was geen enkele zwakke acteerprestatie.
Ik overweeg deze film een 5* te geven. Het enige negatieve wat ik erover kan zeggen, voor zover het negatief te noemen valt, is dat bepaalde scenes de humor minder goed was dan in andere scenes. Er zaten stukken die diende om de kijker wat rust te geven van de actie, en om een nieuwe clue te geven waar de volgende scene heen zou gaan, maar er is qua script of uitwerking niets mis met deze scenes. Ik zou het willen herzien om zeker te weten welk cijfer het beste past.

The Nice Guys is ware een aanrader als je liefhebber van het genre bent. Ik kan me niets bedenken wat de film fout deed en ik verheug me om het te gaan herbekijken.

4,5*/5*

avatar van Walter S.
Een film waar ik wel wat van verwachtte door de trailer en die verwachtingen zijn prima waar gemaakt. Harde maar toch grappige film over twee gasten die tegen wil en dank samen gaan werken. Goed verhaal voor een dergelijke film, mooi gefilmd, prima 70's sfeertje en ook wel een fijn potje humor om te lachen.

avatar van VforVictor
Ik sluit me aan bij het vorige bericht. Erg grappig maar hij had wel een kwartier korter gekund.

avatar van Bélon
mjk87 schreef:

Weinig aan toe te voegen, ook ik kreeg een "Boogie Nights" vibe bij deze film (deze zag er nog wel wat lekkerder en gelikter uit dankzij nieuwe technieken) behalve:

fappie schreef:
Hmm. Ik vond Gosling juist beter.

Dat had ik nu ook. Gosling heeft een enorm blije, droge kop die zich in de toekomst vaker mag lenen voor komedie. Crowe was overigens zeker niet slecht.

7,5/10 is 3,5* - 4,0* ik rond 'm af naar boven want: tieten

avatar van DiDa
Zo jammer dit deze film zo onderpresteert qua box office opbrengsten. Gewoon een hele goede film, maar als je film tegenwoordig geen link heeft met een comic boek kom je niet ver. Heel jammer. Deze film verdient zo veel meer.

avatar van John Milton
DiDa schreef:

Dat voelt wel vaak zo, hè? Toch, wanneer je de daadwerkelijke cijfers (U.S.) qua box office erbij pakt, lijkt dat best nog mee te vallen. Slechts één enkele film in de top tien van 2015 is op een comic gebaseerd:

1 Star Wars: The Force Awakens BV $936,627,416

7 The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 LGF $281,723,902
8 The Martian Fox $228,433,663
9 Cinderella (2015) BV $201,151,353
10 Spectre Sony $200,074,609

Ik bedoel eigenlijk meer. Wanneer de film geen spektakel en verwoesting bevat...

avatar van Hans Gruber
Deze week naar The nice guys geweest nadat ik de trailer had gezien. De trailer was fantastisch, dus ik moest hem zien. Helaas viel de film wat tegen, in de trailer komen de meeste leuke stukjes al aan bod. Ik weet dat dit de bedoeling is van een trailer maar ik had er meer van verwacht. Het verhaal was redelijk en de humor ook wel te pruimen. Russel Crowe als een soort John Goodman (zeker qua postuur) is een verademing en Ryan Gosling bewijst weer dat hij kan veel rollen aankan. Maar ik miste iets, de echte verassing kwam maar niet. Zeker het laatste half uur zakte de film flink in. Al met al een redelijke film die 3 sterren van mij krijgt.

avatar van dualcia
Tot een week geleden had ik niets over deze film gehoord, maar wat een leuke, originele verrassing was dit! Gosling en Crowe maken een verrassend tof duo en vooral Gosling laat zien dat hij komische kwaliteiten heeft. De goede mix tussen komedie, actie en het mysterie wat tijdens de film ontrafeld wordt zorgt ervoor dat je een hele fijne film voorgeschoteld krijgt. Vooral in combinatie met het leuke jaren-70 sfeertje en het samenspel tussen Gosling, Crowe en Rice. The Nice Guys haalt het alleen niet om tot het einde echt boeiend te blijven. Op een gegeven moment is het duidelijk hoe de vork in de steel zit en als ik mijn gedachten er dan minder bij kan houden is het duidelijk dat de film toch ietwat te lang duurt. Toch al bij al een hele vermakelijke film en ook gewoon leuk weer een keer iets anders.

Pluspunten voor de jonge Angourie Rice, wat een leuke ontdekking inderdaad.

*3.5

avatar van tbouwh
freek_93 schreef:
Nu al zin in! Trailer is geniaal. Hopelijk niet alle goede grappen al gezien..
deze opmerking Is tekenend, de mooiste momenten van de film bijeen nemende heb je de trailer. In dit geval zeg ik dan: helaas.

avatar van zoutzak
Wat gebeurt er als je Mulholland Dr, The Big Lebowski, LA Confidential en Boogie Nights samenvoegt..? Meet The Nice Guys.

avatar van Timothyvdmeer
Wist niet wat ik kon verwachten met Ryan Gosling. Das toch meer een stille acheur.
Maar ben prettig verrast. Leuke film met veel humor.

Ook die heerlijke 70's setting en muziek.

avatar van Drulko Vlaschjan
Ik ben totaal geen fan van dit soort Hollywood-gedoe, maar dit was toch best een vermakelijk filmpje. Met name de dialogen met en tussen beide hoofdrolspelers waren erg sterk en op een goed te pruimen manier cool. Ik heb zeker een keer of vijf, zes moeten lachen. Al dat sentiment met die dochter en de slaapverwekkende schietscènes hoeven dan weer niet zo nodig. Ook de voorspelbare spanningsboog en de ellenlange apotheose kunnen me gestolen worden, maar dat heb je nu eenmaal met dit soort films. Verstand op nul, geen zout op de slakken en er is niets aan het handje.