The Nice Guys (2016)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Shane Black
met Russell Crowe, Ryan Gosling en Matt Bomer

Los Angeles, de jaren 70. Holland March is een eigenzinnige en vertroebelde privédetective die een onverwachte samenwerking met het ingehuurde werkpaard Jackson Healy aangaat. Samen trachten ze de verdwijning van een meisje op te lossen die al snel in verband wordt gebracht met de dood van een pornoster. Naarmate ze dichter bij de waarheid komen, merken ze dat er een grote samenzwering gaande is.

avatar van Dominootje
Leuke film!

avatar van dvdfreak123
Vermakelijke film deze. Humor was wel leuk net als de actie, alleen sommige scenes haalde de vaart een beetje uit. Waren gewoon heerlijke scenes bij vind ik en soms een wat mindere saaiere scene. Al bij vermakelijk. Crowe en Gosling spelen goed samen. Vooral Gosling was zeer leuk bezig te zien als maloot. Leuke muziek en 70's sfeer. Al bij al film met wat minpunten, maar toch zeer vermakelijk. 7/10

avatar van john mcclane 2
Een van de meest eigenzinnig humor in een film die ik gezien heb dit jaar.
De hele vibe was überhaupt heel eigenzinnig .
Voelt aan als een film die niet in de vergetelheid zal raken, al word het nergens een klassieker .
Maar het is fris ,,raar,best een goed plot.
En een fijn duo.
Dikke vier .

avatar van SnakeDoc
Het film sfeertje bevalt me prima, maar het verhaal kon me niet echt boeien.

De combinatie Crow en Gosling was prima, en de jonge meid speelde ook een aardige rol.

Het type humor moet je wel echt liggen, maar omdat het verhaal al niet echt geweldig was kwamen ook niet alle grappen even sterk bij mij binnen.

Goed, voldoende, en voor de liefhebber ongetwijfeld geniaal.

Ik hou het bij * * *

avatar van rondh
Good cop bad cop verhaaltjel. Het zijn alleen geen politie agenten . Leuke film met goede actie en leuke humor. Acteerwerk is ok. Vermakelijke actie film met een simpel verhaaltje. Past prima bij dit soort films

avatar van mrwhite
Ondanks het zwak verhaallijn met te veel toevalligheden is dit best nog een aardig filmtje geworden en dat komt door het duo Crowe/Gosling die in dit 70ties sfeertje voor een leuke combi geeft gezorgd van actie en humor.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en vond het geen slechte film. 'k had het wel wat grappiger verwacht, maar de film verveelde zeker niet. De cast deed het ook niet slecht.
Verder had de film wel een leuke jaren 70 sfeer.
Een vermakelijke film.

avatar van Barry83
Kan niet zeggen dat dit een bijzondere film was? Humor vond ik voornamelijk flauw en was blij dat de film afgelopen was.

avatar van Collins
Het is visueel genieten van de gereproduceerde jaren '70 in “The Nice Guys”. De film heeft met een bonte mengeling aan decors een kleurrijk uiterlijk. We bevinden ons op wilde feesten en bewegen ons door uitbundig ingerichte interieurs. De kleding. De gadgets. De schitterende glamour. Mooi hoor.
“The Nice Guys” is een leuke rollercoaster vol actie en humor. Het verhaaltje is simpel en vergt weinig inbeelding of fantasie. Vlak en niet bijzonder. Wel met veel vaart, waardoor het gebrek aan inhoud niet ergerlijk is.
De film moet het echt hebben van de visuele pracht, van de actiescènes en van de energieke en humorvolle interactie tussen de personages. En ja, die zaken werken bevredigend. De actie is lekker en de intermezzo's tussen de karakters zijn fijn grappig.
De humor is van de onderkoelde laconieke soort. Heerlijk droog en erg grappig. Doordat de personages overdreven en bijna karikaturaal zijn aangezet werkt die humor goed. Vooral de twee hoofdrollen vormen een aangename en grappige combinatie.
Ben geen fan van Gosling, maar hier doet ie het redelijk. Met slechts een geringe mate van non-acting en met een geringe mate van kunstmatige overdrijving in de vertolking van zijn personage, is zijn acteerprestatie tamelijk naturel en te doen. Dat de film voort raast helpt daarbij trouwens wel. Zijn scènes passeren derhalve ook snel en drukken zodoende niet te zwaar op het netvlies. De last is overkomelijk. De zintuigen kunnen gelukkig grotendeels op de film zelf gericht blijven. En de film verdient dat.

avatar van otherfool
Gewoon heel erg leuk. Buddyfilm in het LA van de jaren '70 met een hele hoop ongein, idioterie en ronduit slapstick. De uitbuikende en tamelijk vermoeid ogende Crowe en pretty boy Gosling zijn een prima duo en als bonus krijg je er dan nog de vlotgebekte dochter en nieuwkomer Angourie Rice bij. Het verhaal rond een al dan niet dode pornoster begint wat onduidelijk en rommelig maar naar gelang de film vordert blijkt dat overkomelijk: de sfeer, setting en humor zijn immers veel belangrijker dan enig plot. Meer dan eens smakelijk hardop moeten lachen om het voorgeschotelde, en da's heel wat waard.

avatar van Roger Thornhill
Ik was even bang dat dit een one joke movie over twee stuntelende Mr Beans in pseudo-hilarisch gedateerde fluorescerende kleding zou worden, maar gelukkig heeft de film ook nog een soort private eye-plot dat onze helden de gelegenheid geeft om hun onverwachte komische talenten ten toon te spreiden. De schurk is al vanaf halverwege het verhaal bekend, maar uiteindelijk zijn alleen de magnifieke mimiek, de perfecte timing en de duidelijke chemie van de twee hoofdrolspelers belangrijk. Lang maar steeds onderhoudend, met een verrassend ontroerend moment tussen Crowe en Goslings (uitstekend spelende) dochtertje in het maanlicht, en een ontwikkeling (de dood van Amelia) die ik niet zag aankomen. Veel gelachen, uitstekend vermaakt, jammer dat de film geen echt groot succes werd.

avatar van Esteban
Fris, eigenzinnig, verrassend, ... Ondanks het feit dat de trailer mij in slechts enkele seconden wist te overhalen en dit perfect in mijn straatje zou moeten passen, zijn het niet de woorden die ik met het eindresultaat associeer. Helaas, want The Nice Guys was exact wat ik verwachtte, maar dan wel steeds iets minder.

Ziedaar dan ook mijn teleurstelling. Het plot hebben we in de grote lijnen al tig keer gezien en was grotendeels hopeloos voorspelbaar. De trailer gaf de meest geslaagde humoristische momenten al weg en tot mijn grote verbazing waren er niet veel meer dan diegene die we dus al kenden. Ik had net véél stoutere scènes verwacht en meer inventiviteit en eigenzinnigheid.

Bon, ik heb me wél geamuseerd. Crowe en Gosling waren in goede doen en perfect op elkaar afgestemd. En ja, het was enjoyable. Geen twijfel. Maar ook niet meer dan dat. Dat deze zoveel eindejaarslijstjes wist te veroveren is verrassend.

Deze leuke en vermakelijke Komedie / Misdaad film werd afgelopen week aangekondigd op de televisiezender "Film 1" en omdat ik zag dat daarin Russell Crowe en Ryan Gosling de hoofdrol in hadden, heb ik de film ook bekeken.

Het verhaal (waarbij het draait om de zoektocht naar een 13-jarig meisje, te weten Amelia Kuttner, die heeft meegespeeld in een pornofilm en waarbij een grote samenzwering gaande is, namelijk omdat iedereen die in deze pornofilm heeft meegespeeld/meegewerkt dood gaat) dat zich afspeelt in 1977 in Los Angeles stelt eerlijk gezegd niet zoveel voor, maar de uitvoering van het verhaal is gewoon leuk gedaan en de jaren 70 spatten daarbij visueel gezien van het scherm (zelfs inclusief wat bloot). Ook vormen Russell Crowe (in de rol van de ingehuurde Jackson Healy) en Ryan Gosling (in de rol van privédetective Holland March) een leuk duo, waarom regelmatig te (glim)lachen valt en vooral om de laatste en dat omdat hij o.a. regelmatig Adolf Hitler erbij betrekt. Verder gebeurt er eigenlijk genoeg (inclusief actie) in het verhaal en zitten er ook wel leuke wendingen (uiteindelijk draait het om corruptie in de auto-industrie, vanwege de katalysator, waarvan men namen en data heeft gebruikt in de pornofilm en daarom mocht de film nooit worden uitgebracht en wordt iedereen vermoord, die in de film heeft meegespeeld of meegewerkt) in, die misschien wel niet al te verrassend zijn.

Het verhaal is misschien wel wat langdradig (circa twee uren is misschien iets te lang voor dit soort films) en hier en daar ook wat flauw (o.a. als Holland March zogenaamd door een vrouwelijke verklede indiaan, vanwege een feest van de maker van de pornofilm, wordt neergeschoten met de vingers en hij daarbij naar beneden valt en daarbij stuit op het dode lichaam van de maker van de pornofilm). De cast doet het overigens leuk in deze film en vooral natuurlijk de twee eerder genoemde hoofdrolspelers Russell Crowe en Ryan Gosling. Verder was Angourie Rice (in de rol van Holly March, die de jonge dochter is van Holland March) wel een leuke toevoeging in het verhaal en was het ook leuk om Kim Basinger (in de rol van Judith Kuttner, die uiteindelijk achter de corruptie zit) weer eens terug te zien in een film, hoewel haar rol wel maar beperkt is. Ik moet wel zeggen dat ze er nog steeds mooi uitzag en dat geldt ook voor Murielle Telio (in de rol van pornoactrice Misty Mountains, die in het begin van het verhaal verongelukt met de auto), die ook topless is te bewonderen.

Al met al een leuke en vermakelijke Komedie / Misdaad film, die zich lekker wegkijkt en dat vooral vanwege de heerlijke jaren 70 sfeer (inclusief de muziek, leuk daarbij om te zien was de coverband "Earth Wind & Fire" op het eerder genoemde feest) en natuurlijk het leuke duo Russell Crowe en Ryan Gosling.

P.S. ook geinig is dat je in deze film reclameborden voorbij ziet komen voor de films "Jaws 2 (1978)" en "Airport '77 (1977)".

avatar van Decec
Een goede actie/komedie/mysterie/misdaad/thriller film...
Leuk en prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Russell Crowe en Ryan Gosling...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van Aapje81
Eigenzinnige film met overtuigende hoofdrolspelers Crowe en Gosling. Met de humor en de dialogen zit het wel goed en ook de bijrollen zijn leuk bezet. Het scenario is hier en daar nogal apart maar het doet geen afbreuk aan de film. Originele en verfrissende film.

Boven gemiddeld

avatar van Hans Gruber
Vermakelijke film met een vette knipoog naar de 80's. Crowe en Gosling vullen elkaar perfect aan. Humor voldoende aanwezig alleen het script viel een beetje tegen. Al met al voor mij 3,5 ster waard.

avatar van Filmkriebel
Hans Gruber, ik zou zeggen dat de vette knipoog voor de 70s bestemd was

Net als heel wat users die me zijn voorgegaan, krijgt de Nice Guys het label "Vermakelijk" mee. Ik had gedacht dat Crowe en Gosling ongeschikt waren voor een komedie, maar dat viel nog goed mee. Sommige scènes hebben me best doen lachen. Het sleazy misdaadverhaaltje wordt opgeleukt met de nodige fratsen van een heel amateuristisch duo, bijgestaan door het pientere dochtertje van de detective March. De film kent een leuke soundtrack, al mocht het volume soms wel iets hoger wat dat betreft.

avatar van Kondoro0614
The Nice Guys

Gisteren was het niet zo moeilijk om op Film 1 een film uit te zoeken. The Nice Guys kwam al gauw naar voren en ik was eigenlijk direct wel verkocht, een fijne cast, leuke plot en een avondje vermaak stond op de planning waar al een niet te speciaal verhaal werd verteld maar, hij keek lekker weg deze Komedie/Misdaad. Ik zag deze film ooit een keer tegen toen ik een film in de bioscoop aan het kijken was, deze kwam toen als een voorstukje terecht en vond hem toen eigenlijk gelijk al wel gaaf, achteraf was hij ietsjes minder maar de humor was lekker flauw waardoor ik wel een paar keer heb zitten lachen.

Nee, The Nice Guys was niet echt speciaal, een simpel verhaal dat brengt de film wel op zijn gangetje maar daar moet je het ook wel bij houden. Qua humor was de film prettig flauw, niet overdreven of te weinig maar gewoon prima. Mijn voorkeur gaat helaas wel uit naar Ryan Gosling, heerlijke personage en prima bijpassende rol maakt de film compleet met Ryan Gosling, en ik heb wel een paar keer enorm zitten lachen om hem, heerlijk!

Het verhaal is leuk maar wel erg simpel, Holland is een privédetective en hij word verzocht door Jackson toch aan een zaak te werken om Amelia te zoeken, een meisje die in een pornofilm heeft gespeeld en eigenlijk opgejaagd word door haar moeder. Amelia krijgt allerlei tuig achter zich aan en Holland word samen met Jackson aangezien om haar te beschermen en dit vaak met allerlei komische momenten.

Dit is dan wel weer niet zo’n lange mening maar goed, het is eventjes niet anders. Ik vond de scene in het huis het leukst, heb hier enorm moeten lachen om Holland die dronken verscheen op het feestje en uiteraard kent de film nog wel wat meer leuke momenten. Prima film voor de zondag avond, niks mis mee.

avatar van Din Viesel
Vreemd dat er mensen zijn die dit een goede film vinden. Zo zie je maar weer eens dat er over smaak niet te discussiëren valt.
Persoonlijk vond ik dit een erg matige film met behoorlijk wat flauwe humor. Ik heb echt even overwogen hem af te zetten maar uiteindelijk nog uit gekeken. Tijdens de scène waarin Ryan Gosling van een helling rolt en ontdekt dat hij naast een lijk terecht is gekomen, is mijn appreciatie voor deze voor de rest prima acteur met de helft gezakt. Was dat een poging om Laurel Hardy te imiteren ofzo? Zwakke acteerprestaties van beide hoofdrolspelers, matig verhaal, flauwe humor. Voor mij één van de slechtste films van 2016.

avatar van Nicolage Rico
Totaal onnozel verhaal, dat voor geen seconde boeit. Gelukkig is de film volgepropt met lolligheden (en vooral flauwigheden), is de jaren '70 setting heerlijk en de bijbehorende decoratie geweldig ingevuld en kunnen Crowe & Gosling hun rol met gemak aan.

De (bijna) 2 uur is een te lange zit, aangezien het totaal niet boeit welke kant het op gaat - en het gaat alle kanten op. Zo nu en dan voelden m'n oogleden zwaar aan, maar dat werd geregeld onderbroken door een aantal gelikt uitziende (actie)scènes.

avatar van Boneka
Na Jarhead had ik eens een keer zin om eens lekker onderuit te zitten, met hopelijk veel geslaagde grappen. Dat heeft deze film maar deels waar kunnen maken. Dat het script wat mager is (het gaat vooral om die ene film die we helaas nooit zien met inhoud of ik moet iets hebben gemist), maar de grappen hadden wat mij betreft wel wat beter in elkaar mogen zitten. We zitten niet te wachten op een bowlingbal die bij de achter zwaai wordt losgelaten (flauw) en zo zitten er meer van dit soort ongein in. Wel leuk zijn de achtergrondmomenten. Zoals dat aquarium. Ook de dochter van Ryan vind ik wel grappig. Wel typisch wijs Amerikaans, maar zeker niet verkeerd gespeeld. Over de hoofdrolspelers het volgende. Ryan Gosling is daar best wel een type voor, maar Russell Crowe zeker niet. Nu is hij best geschikt voor heel veel ander werk, maar niet in een "comedy" . Zijn donkere zachte stem klinkt namelijk in elke film hetzelfde. Weinig verrassends.

De vormgeving van deze leuke gasten ziet er piekfijn uit. Kleur muziek gekke figuren het hoort er allemaal bij ook al oogt het soms wat rommelig. Misschien dat men net iets teveel wilde, waardoor je de draad wat kwijt kon zijn. Zeker in het begin was het echt inkomen. Zodoende is The Nice Guys soms best wel grappig, doet de look het zeker goed, maar om nu echt te spreken van de leukste film van 2016? Nee! Een zesje derhalve.

avatar van DVD-T
Sweetheart, how many times have I told you? Don't say "and stuff". Just say "dad, there are whores here".

Leuk, maar op sommige punten toch net even te traag. De noodzaak en de pacing die nodig is om de plot verder te helpen vallen soms compleet weg. De film duurt daardoor onnodig lang en neemt te veel tijd tussen de leuke situaties waarin March en Healy terecht komen. Die situaties zijn dan wel weer erg leuk. De mannen hebben zo hun eigen scenes, maar ook de chemie als ze een scene samen delen is duidelijk aanwezig. Meteen ook het beste aan de film. Black neemt in zijn verhaal soms iets te veel hooi op de vork en komt hetgeen waar het om draait niet altijd even goed en duidelijk over. Er zit zeker iets goeds in The Nice Guys, maar het komt er niet echt uit.

De setting van de seventies is een erg fijne keuze. In de aankleding van zowel de sets als de acteurs is veel tijd en moeite in gestoken om de sfeer en het tijdsbeeld zo goed mogelijk over te laten komen. Ook zit het met de muziek keuze wel goed. Komen een aantal leuke, herkenbare tunes voorbij. Gosling en Crowe zijn lekker op dreef. Crowe mag vaker van dit soort rollen spelen. Gaat hem goed af.

Vermakelijk met een paar briljante momenten. Maar meer dan dat is The Nice Guys niet. Het probleem daarin is vooral Black's script. Daar had hij beter wat meer tijd en aandacht aan kunnen schenken.

avatar van wess16
Film met leuke elementen en droge humor, maar verhaal pakte me niet. Daarom een krappe 3*.

Ik kan mij niet herinneren de laatste keer dat ik zo hard moest lachen om een film want dat is zeer zelden namelijk.

De scène waarin ze de lift weer in stappen nadat ze getuigen zijn van een slachtpartij. Ik heb hem op pauze moeten zetten want ik bleef 5 minuten lang lachen

4 sterren geweldige komedie

avatar van jermaineoneal7
Crowe moet zelf zijn best niet doen voor deze rol en toch zet hij als muscle guy een rol neer. Moet zeggen 1 van de betere Gosling performances, naast The Big Short. Hoe Gosling's character omgaat met zijn dochter in deze film is echt wel zeer vermakelijk. Ook voor mevr. Basinger blijf ik een zwak hebben en ze blijft er nog altijd zeer sexy uitzien.

avatar van umbra
De humor kon ik wel pruimen en de 'actie' jua vermakelijk, maar 't verhaal zelf boeide me niet echt, daarom een matige 6/10.

avatar van martijn011
Film met een gigantisch slecht uitgewerkt verhaal maar gelukkig wordt dat overschaduwd door veel leuke scenes en een uitstekende Ryan Gosling.
Hij maakt deze film tot een geslaagde misdaadkomedie met een erg goede acteerprestatie. Het is me al vaker opgevallen dat hij een uitstekende acteur is voor komedies, met name door z'n geweldige timing.
Samen met Crowe vormt hij een best wel aardig duo al vond ik Crowe een stuk minder.

Zoals gezegd is het verhaal gewoonweg bagger. Het boeide niet, het is slecht uitgewerkt en volslagen onzin.
Jammer, want verder is de film prima te pruimen. Het ziet er prachtig uit, in alles sfeervol.
Alleen het verhaal zorgt ervoor dat ik op een kleine voldoende uit kom, was dat beter geweest dan was de score een stuk hoger uitgevallen.

Tegenvallende Black.

Hij maakt niet al te veel films, jammer genoeg gaat het sinds zijn debuut ook stelselmatig achteruit met deze man. Deze The Nice Guys zag er nog wel redelijk uit op papier, bevat ook wel een aantal geinige scenes, maar heeft moeite om de gehele speelduur te boeien.

Geen Robert Downey Jr en dat laat zich al snel voelen. Gosling en Crowe kunnen dat zelfs als duo niet opvangen. Er is wel enige chemie tussen de twee, maar veel te weinig. Daarbij is hun komisch vermogen ook niet al te hoog, waardoor een hoop van de humor nooit volledig tot z'n recht komt.

De 70s vibe is wat het is, maar ik zag de nood er niet voor. Het voegt verder weinig toe aan de film en de 70s boeien me sowieso al niet. Daarbij is de 80s hyper ondertussen al over z'n hoogtepunt heen, dus waar die setback van 10 jaar plots vandaan komt is mij een raadsel.

Echt slecht is het niet, maar na een tijdje is het lollige er wel vanaf en dan heb je nog goed 1 uur film voor de boeg. 30 minuutjes minder had de film veel goed gedaan, maar het had de film zeker niet gered. Missertje van Black dus, hopelijk weet hij het tij te keren.

avatar van frolunda
Geen verkeerde film die voornamelijk leunt op de chemie tussen beide hoofdrolspelers.Vond zowel Crowe als Gosling goed voor de dag komen.Dat gold in eerste instantie ook voor het aardige script al begon het in het tweede gedeelte van de film zo af en toe te ontsporen.
Niet echt erg want het geheel bleef amusant,met meer dan voldoende actie en komedie elementen en ook visueel gezien had the Nice guys genoeg te bieden.
Jammer dat de film net niet sprankelend en interessant genoeg was om echt in de hoogste categorie van het genre te belanden nu bleef het allemaal voornamelijk leuk en vermakelijk.
Al met al toch nog wel een ruime voldoende.

avatar van macrobody
Lollig. Jaren '70 toen het allemaal nog niet zo nauw werd genomen met de sex, drugs en rock en roll. Na het aanschouwen van het mooie lichaam van Misty Mountain en het porno thema had ik toch wel iets meer verwacht van het blootgehalte maar op dat terrein bleef het nogal preuts. Het ging meer de slapstick kant op af en toe en dat was zeker grappig als je van die humor houdt dan natuurlijk.
Kim Basinger heeft ook nog een klein rolletje maar met haar 64 jaar is ze alleen nog te aanschouwen met een hele blurry filter. Toch ruim voldoende.