The Nice Guys (2016)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Shane Black
met Russell Crowe, Ryan Gosling en Matt Bomer

Los Angeles, de jaren 70. Holland March is een eigenzinnige en vertroebelde privédetective die een onverwachte samenwerking met het ingehuurde werkpaard Jackson Healy aangaat. Samen trachten ze de verdwijning van een meisje op te lossen die al snel in verband wordt gebracht met de dood van een pornoster. Naarmate ze dichter bij de waarheid komen, merken ze dat er een grote samenzwering gaande is.

Goeie film waarin een privédetective moet samenwerken om een meisje op te sporen die in een pornofilm speelt. Een onderhoudend plot waar genoeg voortgang in zit. De film speelt zich af eind jaren '70 en is prima aangekleed in die hoedanigheid. Er valt meer dan genoeg te lachen en de personages zijn vermakelijk.

avatar van Left4Dead
Zit echt tussen 2,5 en 3 sterren te dubben. Het begint alleraardigst maar allang de film vordert blijkt de humor geen echte stand te kunnen houden. Op alle vlakken niet goed of slecht te noemen. Mijn concentratie verslapte naarmate de film zich voltrok. Crowe vind ik weer Gosling deed het matig en blijkt niet echt grappig te kunnen zijn in deze prent. Ach voor een keer te doen maar sterk kan ik het nergens noemen.

avatar van knusse stoel
"Nice guys" is a nice movie, leuk en onderhoudend en zoals Left4Dead beneden al aangeeft, begint hij aardig en op een schrikkerige (voor sommige kijkers met geluid op 7/10 en surround) manier. De humor is idd in het begin beter dan later in de film maar je moet deze film dan ook niet willen zien als een komedie maar als een detective/thriller.
Russell Crowe en Ryan Gosling zijn een aanstekelijk duo in de film en zetten het werk ook goed neer, de jongedame (dochter van Gosling) Angourie Rice is een leuk, mooi en humoristische meisje in deze film die volgens ons ook mogelijk een goede toekomst voor zich heeft als actrice!
Een mooie film voor kijkers die van actie, humor en verrassingen houden, al valt dat laatste wel mee.
Een 7+.

avatar van Toontje G
Aardige film maar ook niet meer dan dat. Valt soms wat te lachen maar de tranen zullen niet over je wangen rollen. Een rommelig verhaal

Ik heb niet alle feedback gelezen, maar ik mis de link die ik zelf onmiddellijk maakte met de serie Starsky & Hutch, die ik als veertienjarige in de jaren zeventig van de vorige eeuw graag bekeek.
Dit vanwege het tijdsgewricht waarin het verhaal zich afspeelt, (1977) maar ook en zeker het type humor.
Bij mijn "On Demand" mogelijkheid op TV staat deze film onder de categorie "drama", maar daar klopt uiteraard helemaal niets van.
Zelf heb ik mij, na enige scepsis in het begin, goed vermaakt. Ik wist niet dat Rusell Crowe, noch Ryan Gosling zó goed met comedy uit de voeten kunnen, en ik vond ook dat er best chemie was tussen de twee. Ik vond de humor ook soms melig maar niet zó melig dat je je gaat ergeren.
Het verhaal is inderdaad hier en daar wat rommelig, maar ik vond het spannend genoeg om te blijven kijken. Kostte niet veel energie op intellectueel niveau: de good guys zijn good en de bad guys zijn bad. Geen nuances.
In zijn geheel, alle gekheid op een stokje, niet geniaal maar zeker onderhoudend.

avatar van Big Chris
Leuke film. Ik heb me prima vermaakt, zelfs een paar keer flink moeten lachen. Crow en Gosling spelen hun rollen prima en ook de setting (jaren '70) is erg leuk en draagt bij aan het koddige verhaal.

avatar van Kliko_Green
Geweldig!! Het is bijna cult! Toch wel 1 van de betere actiecomedies van de laatste jaren.

avatar van remorz
Kiss Kiss Bang Bang’s kleine broertje.

Shane is een man met een beetje een zwabberende schrijfstijl. Complotjes en verhaallijnen die een beetje alle kanten opgaan, veel situationele humor en aan het eind van de rit een dubbele laag of wat. Rommelige verhaaltjes die zich moeilijk laten navertellen, maar per scene wel boeien.

Mits de rest klopt. In Kiss Kiss was vooral de chemie tussen Downey Jr. en Kilmer hilarisch en de twee lieten meer komisch talent zien dan ik van ze verwacht had. Het duo hier faalt wat dat betreft dan toch een beetje. Gosling doet zijn best en komt meer dan eens met een memorabel moment (”You know who else was just following orders? Hitler!”, gevolgd door die smakelijk zelfgenoegzame knipoog: heerlijk), maar Crowe is niet minder dan een ongelooflijke miscast. Zonder enig gevoel voor timing of delivery vraag je je af hoe men hem in een film als deze heeft kunnen zetten.

En een film als dit staat of valt bij de sprankel van het duo. Genoeg kleine geintjes om je mee te vermaken verder, maar de opzet van de film faalt en dan valt plots wel op hoe rommelig of vergezocht het verhaaltje is, hoe pover het jaren ‘70 achtergrondje gevisualiseerd is, hoe armetierig de actie en haperend het tempo is.

Leuke bijrol van die dochter, die toch van alle personages misschien wel de meeste authenticiteit op het scherm brengt. Verder is dit vermakelijk en beter dan vele anderen uit het genre, maar voorop toch een gemiste kans. 3*

avatar van Captain Pervert
Verrassend leuke film.
Het verhaal is los zand en aan het eind van de rit heb je wel een beetje een "was dit het nou" gevoel, maar er zitten zoveel leuke scènes, melige dialogen en grappige vondsten in dat je dit makkelijk vergeeft.
Opvallend is de gelijkenis van Russel Crowe met John Goodman trouwens - en dat is niet echt een compliment.
De dochter van personage Holland March (Gosling) is een leuke rol, doorgaans zijn adolescente dochters vreselijke personages maar deze was bij vlagen slimmer dan beide protagonisten, wat leuke scènes opleverde.

De 70s saus druipt er vanaf, zowel opvallend (lettertype, soundtrack) alsook in meer subtiele details. Heerlijk sfeertje.

3,5 sterren

avatar van Zwolle84
Vervelende film die eigenlijk geen moment grappig is. Vooral (the man who ate) Russell Crowe wekt irritatie op met zijn geforceerde spel en maniertjes, maar los daarvan is de film ook gewoon te langdradig en oninteressant.

avatar van Vdk_Movie
Verassende leuke misdaad-komedie. Humor en actie op de juiste momenten. Het filmnoir sfeertje werkt ook mee.

avatar van fcdenhaag
Aardige film maar van Gosling verwacht ik toch, dat hij betere scripts kiest.

De enige keren dat ik heb moeten lachen was om Ryan Gosling en z'n onhandigheid, maar vooral z'n hitler grapjes. Vind hem zo droog, dat dat hem juist zo'n goeie acteur maakt.
Film zelf vond ik erg matig. Niet veel aan. Geen aanrader verder.

avatar van Brandt
Het jaren '70 sfeertje dat series als Starsky & Hutch en The Saint vroeger hadden is goed gevangen. Helaas geldt dat ook voor de melige humor en het rommelige script. Dus een prima film voor een avondje pretentieloos vermaak. Heerlijk met gekamde haartjes en cola en chips op de bank, net als vroeger.

Hoe oninteressant en rommelig kan je een verhaal maken zeg... Daardoor duurde deze film uiteraard ook veel te lang. Het werkt daarbij ook niet bepaald mee dat de humor steeds minder en minder op de voorgrond staat gedurende de film. Het duo Crowe en Goslin en enkele op zichzelf staande grappen konden me nog wel enigszins bekoren, maar verder... Best een vervelende zit!

Het begint eigenlijk best wel leuk (schrok me tijdens de beginscène ook een hoedje), maar zwakt daarna af zowel in humor, consistentie en overtuiging. Zeker het typetje van Crowe weet al snel de interesse te doen verslappen doordat steeds hetzelfde, grappig pogende, spel vertoont. Gosling is daarentegen wat diverser en maakt de film daardoor ook grappiger en interessanter.

Qua humor begint het ijzersterk, maar ook dit weet geen stand te houden. Daar waar in het begin nog aardig was leuke, originele grapjes aanwezig waren, was de humor richting het einde vrijwel verdwenen. Daardoor is twee uur ook een behoorlijk lange zit.

Het verhaal op zich is ook niet bijster interessant, maar blijft wel boeien door het fijne 70's sfeertje.