• 8.522.146 stemmen

The Hateful Eight (2015)

Western / Thriller | 167 minuten / 187 minuten (roadshow editie - incl. 12 minuten pauze)
3,63 2.800 stemmen

Genre: Western / Thriller

Speelduur: 167 minuten / 187 minuten (roadshow editie - incl. 12 minuten pauze)

Alternatieve titel: The Hateful 8

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Kurt Russell en Jennifer Jason Leigh

Releasedatum: 7 januari 2016

Plot The Hateful Eight

"No one comes up here without a damn good reason."

Wyoming, enkele jaren na de Amerikaanse Burgeroorlog. Premiejager John Ruth is met een voortvluchtige, Daisy Domergue genaamd, op weg naar een dorpje dat luistert naar de naam Red Rock om haar voor het gerecht te slepen. Onderweg komen ze twee mannen tegen, ex-majoor en berucht premiejager Marquis Warren en Chris Mannix, een zuiderling die beweert de nieuwe sheriff van het dorp te zijn. Vanwege een hevige sneeuwstorm worden ze gedwongen te schuilen in ‘Minnie’s Haberdashery’, een tussenstop die zich bevindt op een bergpas.

imageimageimageimageimageimageimageimage

O. B. Jackson

avatar van Capablanca

Capablanca

Terminator05 schreef:

ik begrijp de slechte kritiek van de wat saaiere mensen.

Gelukkig voor jou hoor jij daar niet bij!

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Mooie setting, goed spel. Maar de aanloop is heel erg lang en ook wat saai. De dialogen zijn m.i. minder sterk dan in andere Tarantino's. En dan krijg je de afloop, ja, die vond ik toch heel niksig. Vooral veel kots, bloed en dooien. Quentin schijnt niets anders te kunnen.

Verhaal gaat ook eigenlijk nergens over. Een groep mensen die elkaar niet vertrouwen, gevolgd door dood en verderf. Matig.

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Je moet wel wat geduld hebben maar daarna valt het wel in de plooi.

avatar van glannestino

glannestino

Drie uur lang pokerfaces, bluffen, bedriegen. Toen ik deze film vijf jaar geleden zag kon in hem nog niet zo waarderen als dat ik nu bij herziening doe. Met ook een prachtige rol van Jennifer Jason Leigh.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Ik ben wel een Tarantino fan. Ook deze film heeft mij zeker vermaakt, ook al moet je wel wat geduld hebben..

Tarantino is naar mijn mening een meester in scènes uitsmeren , terwijl ze toch interessant blijven. Zo ook in deze film. Veel dialogen , humor en naarmate het verhaal vordert wordt je steeds nieuwsgieriger . Ik persoonlijk vind het enorm knap dat bijna de gehele film zich afspeelt in een hut en mij toch niet verveelt. ( voor mij dan)

Zoals in veel Tarantino film steels Samuel l Jackson voor mij altijd wel de show . Nogmaals , dit is wel een film waarbij je wat geduld moet opbrengen , maar zeker de moeite waard.

avatar van jaxteller

jaxteller

Die dialogen zijn gewoon amazing. Mensen die reacties neerzetten als: ''saai begin'', ''langdradig beginstuk'', ''kwam moeilijk op gang''. Kjik dan a.u.b gewoon naar B-films met veel actie. Loved it.

avatar van Comrade Igor

Comrade Igor

Geen moment verveeld tijdens het kijken. 3 uur lang vastgeplakt aan mijn scherm gezeten en nadat de film voorbij was had ik nog zo'n 3 uur vol kunnen houden. Het is niet vaak dat ik het jammer vind dat een film voorbij is en deze is een uitzondering. Verder goede dialogen en goede spanning en personages.

avatar van shrink

shrink

• 2032 stemmen

Er was geen doorkomen aan. Wat een traag gedoe. Daar had wel minstens een uur vanaf gemogen.

avatar van Gogeta444

Gogeta444

Goede film. Lang, langzaam veel praten en maakt je suf.

avatar van Boneka

Boneka

• 2033 berichten

Opnieuw bekeken en mijn punt blijft staan. Ondanks dat ie soms best wel gore is blijft ie vermakelijk. Sommige "grappen" zijn dan ook best leuk gemaakt. Het eind is bloederig, maar dat zijn we wel gewend bij QT. De traagheid is wel een minpuntje. Vaak geen probleem bij QT maar in deze film niet echt wenselijk. Geen hoogvlieger, maar zeker niet slecht.

Film 3.5
Beeld 4.5
Geluid 4.5

avatar van Firecrest

Firecrest

Rampzalig! Eigenlijk alles is mislukt aan deze film:
De eindeloos uitgerekte gesprekken, soms zelfs zonder enige zinvolle informatie.
Het beroerde verhaal, het matige camerawerk, de sadistische , en veel te lange finale.. Zelfs de muziek, die op zich grandioos is, en het beste van de hele film, was niet echt passend.
Het belachelijke opgewekte voice-over stemmetje, de exploderende schedels en de vertraagde stemmen in de slow motions geven aan dat Tarantino zijn eigen wanproduct ook niet al te serieus nam.

avatar van Basto

Basto

Firecrest schreef:
Rampzalig! Eigenlijk alles is mislukt aan deze film:

Je kunt de film natuurlijk niet goed vinden, maar als je het camerawerk matig noemt, ben je verder niet meer serieus te nemen.

avatar van Firecrest

Firecrest

Basto schreef:

Het viel me eigenlijk vooral op dat de mensen van nogal ver werden opgenomen, of soms niet in beeld waren als ze aan het woord waren.