The Hateful Eight (2015)

Alternatieve titel: The Hateful 8

Western
167 minuten / 187 minuten (roadshow editie - incl. 12 minuten pauze)

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Samuel L. Jackson, Kurt Russell en Jennifer Jason Leigh

Wyoming, enkele jaren na de Amerikaanse Burgeroorlog. Premiejager John Ruth is met een voortvluchtige, Daisy Domergue genaamd, op weg naar een dorpje dat luistert naar de naam Red Rock om haar voor het gerecht te slepen. Onderweg komen ze twee mannen tegen, ex-majoor en berucht premiejager Marquis Warren en Chris Mannix, een zuiderling die beweert de nieuwe sheriff van het dorp te zijn. Vanwege een hevige sneeuwstorm worden ze gedwongen te schuilen in ‘Minnie’s Haberdashery’, een tussenstop die zich bevindt op een bergpas.

avatar van wimaroca
lovecraft schreef:
Noem mij 1 film, ééntje maar... Noem mij 1 film van Tarantino zonder bloedvergieten, zonder excessief geweld, zonder inhoudsloze scheldkkanonnades, zonder dezelfde ultra-gewelddadige makkelijke herhaling van zetten.

Noem mij 1 zo'n film van Tarantino.

Waar het draait om het verhaal in plaats van het bloedvergieten.

Eentje maar.

En ik kiijk hem.

Ik heb de film - helaas - inmiddels bekeken.

Je reiinste bagger.

Van wie moet je Tarantino kijken? nooit meer kijken ,Tarantino is met zwarte humor bloed vergieten,alleen dit is wel de minste van hem,vind ik

avatar van nadrin
Wat een oeverloos geleuter. Overdreven veel geweld.

avatar van ILDIB
Typische Tarantino. Het begint wat traag maar vanaf ze bij minnies komen boeit het enorm. Hij is wel wat lang dus vanwege de aanloop.

avatar van Terminator05
Zalige film, je moet er wel voor zijn, dus ik begrijp de slechte kritiek van de wat saaiere mensen. Weinig tot geen actie, maar wel personages en dialogen zoals je ze tegenwoordig bijna niet meer ziet/hoort. Ik heb hem in de bios gezien, en thuis meerdere malen (itunes), wordt elke keer beter.

avatar van IH88
“One of them fellas is not... what he says he is.”

The Hateful Eight wordt eigenlijk alleen maar beter. De film zit bomvol met de typische Tarantino elementen, en vanaf het schitterende begin met de sfeervolle muziek van Morricone is het genieten geblazen. Spitsvondige en erg lange dialogen, nog langere monologen, excessief geweld, veel scheldwoorden, humor, kleurrijke personages, prachtige muziek en veel terugkerende acteurs… Een film van Tarantino is zo betrouwbaar als een Zwitsers uurwerk.

Het eerste gedeelte in de koets is vooral door het spel van Jackson, Leigh en Russell erg vermakelijk, en het tweede gedeelte in de bar is Tarantino in topvorm. Paranoia viert hoogtij, en op een gegeven moment vertrouwt niemand elkaar nog. Het einde is gruwelijk, en het bloed vloeit weer rijkelijk. Als ik een minpunt moet noemen dan zijn het sommige personages die niet helemaal goed uit de verf komen. Jackson, Leigh, Russell, Goggins en Roth zijn weergaloos, maar bijvoorbeeld Bichir, Madsen, Tatum, Dern en Parks kunnen niet echt hun stempel drukken op het materiaal. Visueel ziet het er allemaal wel prachtig uit, met het winterse landschap als schitterend decor.

avatar van Paranoid_Fish
Ik ben teleurgesteld. Het duurt me veel te lang om de karakters te leren kennen en ik vind ze niet zo interessant.

avatar van Recow
Film moet het vooral hebben van al het onderlinge dialoog. Ik vind het geweldig.

avatar van Passiebloempje
Al dat bloed had voor mij niet gehoeven, maar die droge humor maakt dat allemaal goed.
Fantastische dialogen, zeer vermakelijke film!

avatar van Aazhyd
Geen cijfer, want ik heb de film niet in zijn geheel gezien. Ik vond het namelijk halverwege retesaai en veel te traag. Hier had gemakkelijk een half uur afgekund. Mooie plaatjes en dialogen, maar als geheel teleurstellend.

avatar van chevy93
Laatst op tv meegepakt. Dat was de eerste keer sinds ik de film in de bios zag en dit leek me een film die alleen in de bios zou kunnen werken, maar niets is minder waar. Deze beviel me zelfs nog meer dan destijds in de bios. Een halve ster erbij, want de spanningsopbouw is weergaloos.

avatar van SaintEye
Tja. Laat ik zeggen dat ik dit de minst goede film van Quentin vind. Teveel dialoog voor mij. Erg traag. Toch maakt het laatste uur het een goede film.

TMP
Eindeloos geneuzel en slappe dialogen. Het begint nog even best redelijk, met aardige scènes in de sneeuw, maar vanaf het moment dat de film zich afspeelt in Minnie’s Haberdashery is het echt de moeite niet meer. Bijna drie uur lang, maar het plot stelt niets voor en de dialogen ook niet. Overdreven geweld, overdreven grof taalgebruik en oninteressante personages. Geen beste beurt van Tarantino.

avatar van driekes9
Meerdere keren gezien en nu tot de conclusie gekomen dat dit mijn no 1 Tarantino is. Deze film is puur gemaakt voor zijn fans, alles echt alles ademt zijn genialiteit.

avatar van Grindhouse62
Shadowed schreef:
Leuk!

Ik ben echt geen Tarantino fan, maar ik kan zijn films in het algemeen best waarderen. Zo vind ik dit gelijk een van zijn betere films. Zelden weer echt eens kunnen genieten van de Tarantino stijl, dat hier ook beter tot zijn recht komt.

Misschien in het begin niet altijd even boeiend, maar het blijft wel bizar dat Tarantino je soms zonder geweld best geboeid kan blijven houden. 167 minuten is een behoorlijk lange zit, maar gelukkig leek het geen eeuwen te duren voordat ze om waren.

Het eerste deel is eigenlijk gewoon een intro, maar zeker best boeiend gegeven. Hier en daar zit wat humor verstopt en de mooie sneeuwachtige landschappen zijn wederom mooi in beeld gebracht. Wel wat onnodig trage shots hier en daar, maar ja.

Leuk hoe het verhaal er weer verrassingen in stopt hier en daar, waarmee je best geboeid blijft. Het tweede deel is ook weer een lekkere Tarantino knalboel, dat nergens verveelt en waar ik geen genoeg van kon krijgen. Genoeg wendingen, verrassingen en leuke dialogen.

Het acteerwerk is in het algemeen prima, Jackson steelt de show weer lekker. Leigh is een prima type, Russell is prima en ook de rest doet het weer goed.
Zeer goeie recensie. Heb deze film vandaag op Netflix voor het eerst gezien en ja, mensen die vanaf begin actie verwachten komen bedrogen uit. Het is geen actievolle western, maar daar waar actie is, het hard en bloederig is. Verhaaltechnisch wordt de film prima verteld en is het camerawerk en de muzikale begeleiding uitmuntend. De locatie van Minnie’s Haberdashery vond ik ook mooi gekozen. Zeer sterk vond ik in Chapter 4 - Daisy Domergue heeft een geheim, de WhoDunit scene. Ik vond het een uitstekende film die ik zeker weer eens ga herzien. Een 4.0

avatar van Nascimento
Genieten echt en dat maar op een paar locaties. Was tot eind geboeid. Goed opgebouwd, leuke personages.

avatar van Charissarcastic
Chapter 1 & 2 wat traag, vanaf chapter 3 echt genoten!