Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Karen Gillan en Kevin Hart

Vier tieners zijn op avontuur in een jungle vol met neushoorns, zwarte mamba's en een eindeloze verscheidenheid aan valstrikken en puzzels in de jungle. Om terug te keren naar de echte wereld zullen ze dingen op een andere manier moeten bekijken om het spel te verslaan. Om te overleven transformeren ze zichzelf in karakters uit het spel.

avatar van El ralpho
Je bent waar je in gelooft

De originele Jumanji heb ik ooit wel een keer gezien, maar hier kan ik me nog maar weinig van herinneren. Toch draagt de titel alleen al een bepaalde magie met zich mee waardoor mijn interesse voor deze nieuwe versie wel getrokken werd. De hele Jumanji setting vond ik hierbij een beetje tegenvallen, omdat dit toch weer draait om rondrennen in een jungle met veel overdadige CGI waarbij het de personages weer onrealistisch goed afgaat, los van het feit dat het zich in een videogame afspeelt.

De kracht van Jumanji zit hem in de dynamiek tussen de 4 hoofdrolspelers, in de film de avatars van de jongeren in de echte wereld. Met name Jack Black steelt hier de show, en hoewel ik in het bijzonder geen fan van de acteur ben, heb ik hier een aantal keer kostelijk om hem kunnen lachen. Sowieso zat er veel humor in de film doordat de avatars in alle opzichten steeds het compleet tegenovergestelde waren van de mensen die ze zijn in de echte wereld zijn. In dit element zit de kracht van Jumanji en dit zorgt er dan ook voor dat de film heel makkelijk uit te kijken is.

Naarmate richting het slot de focus steeds meer op de missie ligt, verliest de film flink wat stoom, niet in de laatste plaats door de saaie en inhoudsloze badguy die dan wat meer screentime krijgt, en overdadige CGI. Het suikerzoete einde had ook niet gehoeven maar Jumanji blijft vanwege de dynamiek tussen de avatars zeker een kijkbeurt waard als je op zoek bent naar een luchtige adventure/fantasy film.

avatar van cantforgetyou
Een vermakelijke actie film. Best leuk gedaan. Grappige knipoog naar homoseksualiteit op een positieve manier. Dwayne Johnson speelt ingetogen en is prettig om te zien. Jack Black is ook best grappig. Kevin Hart vond ik wat irritant. Die andere meid ken ik niet zo. Alles bij elkaar gewoon een leuke popcorn film. De special effects zagen er ook goed uit. Vooral de jaguars en slangen.

avatar van milan90
Leuke en originele verfilming van de klassieker met Robin Williams. Nu volgen we de personages in de game in plaats dat alle dieren en personages de echte wereld betrekken. Het verhaal over de tieners die totaal verschillend zijn en elkaar en eigen karakters ontdekken als levensles deed me wel wat denken aan the breakfast club. Wel een heel ander soort film, misschien wel de gedachte met straf, nakomen en elkaar leren kennen.

avatar van mnrk
Oh my God, this is so cool! Martha, come look at my penis!

Een heerlijke remake/reboot van Jake Kasdan...

Het verhaal is dik in orde en de manier waarop het gebracht wordt werkt prima, met een mooie knipoog naar de 1e Jumanji film. De special effect's zagen er ook goed uit en zorgde ook nog eens voor extra sfeer wat bij deze film helemaal past...

De gehele cast was op zijn plek en vulde elkaar prima aan waardoor er een leuke chemie was tussen hun...

Laat deel 2 maar komen
Jumanji 2 (2019) - IMDb

avatar van Rico120
leuke film

Verassend goed .

avatar van TronMan
Leuke film voor één keer. Ik denk dat niet-gamers , het verhaal en verwijzingen ,niet helemaal zullen begrijpen. In ieder geval leuker dan het oude eerste deel. Jack Black , je moet er van houden. Hij heeft hierin de leukste rol.

avatar van DragQueen
Deze film haalt nergens het niveau van het origineel met Robin Williams, maar is ondanks dat toch een alleraardigste film. Een leuk gebracht verhaaltje, prima visueel vertier en een grappige cast maken dit toch een genietbare film. 3 Sterren.

TMP
Niet beter dan het origineel en het voegt er ook weinig aan toe. De setting is wel wat moderner dan in het origineel en daarop wordt dan ook aardig ingespeeld. De film is zeker vermakelijk en kijkt best lekker weg. Verwacht geen hoogstaande film, maar simpel vermaak, dan valt het goed mee. Aardige rollen voor Dwayne Johnson en Karen Gillan, daarentegen komt de rol van Bobby Cannavale als Van Pelt een stuk minder uit de verf.

avatar van Lacuna1985
Ooit heb ik het origineel eens gezien. Maar die kan ik mij niet meer herinneren. De trailer zag er leuk uit dus ik gaf deze film een kans.

Heb me goed vermaakt en vond het leuk gedaan. Er zat leuke humor in en dat vond ik fijn. Zeker een leuke film en eentje die ik kan aanraden.

avatar van Gang_Star
Een leuke nieuwe uitwerking van de oude Jumanji film. Dit keer geen bordspel maar een videogame, waardoor het meer hedendaags aanvoelt. In dat opzicht voelt de originele Jumanji toch wat verouderd aan, al is dat niet erg. De visueel fraai ogende film met mooie settings kent een leuke cast die op een goede manier zorgen voor een flinke dosis humor, afgewisseld met een aantal vermakelijke actiescènes in een vlot tempo.