Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Karen Gillan en Kevin Hart

Vier tieners zijn op avontuur in een jungle vol met neushoorns, zwarte mamba's en een eindeloze verscheidenheid aan valstrikken en puzzels in de jungle. Om terug te keren naar de echte wereld zullen ze dingen op een andere manier moeten bekijken om het spel te verslaan. Om te overleven transformeren ze zichzelf in karakters uit het spel.

avatar van Brabants
Kondoro0614 schreef:
Vergeten te stemmen?

Blijkbaar. Thx. Alsnog gedaan!

avatar van IH88
“Why am I wearing half a shirt and short shorts in the JUNGLE?’

Topentertainment. Jumanji: Welcome to the Jungle is één van de meest verrassende hits van de afgelopen jaren, en ik kan wel begrijpen waarom. Het concept is interessant, en de regie en cinematografie is goed verzorgt. Maar het zijn de acteurs die er echt bovenuit stijgen.

Met de verkeerde acteurs had dit allemaal desastreus kunnen uitpakken, maar Johnson, Hart, Gillan en Black zijn briljant. De komische timing van deze acteurs is geweldig, en ik zou zo nog tien sequels naar deze acteurs kunnen kijken. Vooral in een bepaalde scene met Black en Gillan komt alles wat Welcome to the Jungle zo vermakelijk maakt samen. De avontuurlijke sfeer, de game opzet, de chemie tussen de acteurs, het plezier dat er vanaf spat etc. Soms heb je een komedie waarbij alles klopt.

avatar van Rodger
Prima vervolg op deel 1.
Met actie, humor en spektakel.
Ik ben van menig, vind je deel 1 goed, dan vind je deze ook goed.

3.5 ***

avatar van MovieHolic
Erg mee vermaakt!

Ben absoluut geen fan van Dwayne Johnson, bah. Was ook de reden dat ik niet zo nodig hier naar toe wou. Toch gedaan, en sjongejonge wat een leuke film. Niks ingewikkelds, ontspannen onderuit gezakt, af en toe puntje van de stoel, en vooral gelachen.

avatar van Moviefreak1971
Een hele slechte verfilming van het origineel uit 1995. Moderner jasje, maar zeer zeker niet zo boeiend als destijds de film met Robin Williams.

avatar van TheManInBlack
Genoten van deze film, persoonlijk vind ik dit deel beter dan zijn voorganger Jumanji (1995). Het vernieuwde concept is erg leuk bedacht. Ik heb mijzelf geen moment verveeld tijdens de film, voldoende actie. De humor zat er gelukkig ook goed in. De film ziet er voor de rest ook uitstekend uit.

avatar van hoffhaan
Aardige film niet bijzonder. 3.0

avatar van hutsekluts
Ruim anderhalf uur leuk en gemakkelijk vermaak. Beetje actie, humor, vleugje romantiek. Een prima familie-avonturenfilm.

avatar van ikkegoemikke
“I think we got, like,
sucked into the game.
And we've become the avatars
that we chose.”

Op voorhand had ik al een oordeel geveld. Een remake van “Jumanji” maken, is hetzelfde als de Mona Lisa naschilderen en deze tentoonstellen. Belachelijk, roemloos en overbodig. Ik vreesde dat de film zou weggehoond worden. En dan betrekken ze daar ook nog eens Dwayne Johnson bij. Niet bepaald een acteur die zijn medewerking verleend aan de “betere” films. Ik dacht dat het zoiets zou worden als “Journey 2 : The mysterious Island” en dat ik daarna de makers zou verwensen omdat ze het waagden zicht te vergrijpen aan een mijlpaal waar wijlen Robin Williams nog in schitterde. Voor één keer moet ik echter toegeven dat ik me schromelijk heb vergist. Het is al lang geleden dat ik me zo geamuseerd heb met het bekijken van een film.

In de originele film was Williams natuurlijk diegene die voor een vrolijke noot zorgde. En ook de slecht getrukeerde inwoners van de jungle die het stadje op stelten zette. Hier is er niemand die er echt uitspringt. Ze zijn stuk voor stuk hilarisch. En dit vanwege het feit dat de vier hoofdpersonages die opnieuw in het spel gezogen worden, totaal het tegenovergestelde zijn qua karakter als hun spelfiguur die ze hebben uitgekozen. Tijdens een strafstudie zijn het vier totaal van elkaar verschillende studenten die het Jumanji-spel onder het stof uithalen. Een spel dat plots is gemuteerd in een oldskool gameconsole spel (tja, we moeten met de tijd meegaan). Spencer (Alex Wolff) is een spichtig ventje, geplaagd door allerhande allergieën, die nogal klunzig en timide overkomt. Fridge (Ser’Darius Blain) is een immense atleet. Bethany (Madison Iseman) is zo’n typische lellebel die het bewijs dat de aarde rond de zon draait rustig langs zich neerlegt en vol overtuiging zal beweren dat alles rond haar draait. Martha (Morgan Turner) is dan weer het schuwere type. Het zijn dus weer die typetjes die telkens weer terugkeren als de film over een high-school gaat.

Het wordt pas echt grappig nadat ze getransformeerd zijn naar de personages uit het computerspel. Misschien iets te voorspelbaar maar toch hilarisch op sommige momenten. Zo ziet het sulletje ineens hoezeer zijn biceps zijn uitgegroeid. De ik-zuchtige, smartphone verslaafde instagram troela ziet tot haar afgrijzen dat haar perfect gestroomlijnde tienerlijfje gevangen zit in een door overgewicht geteisterd lichaam. Het schuchtere meisje is ineens een duplicaat van Lara Croft en kan tot haar verbazing redelijk overweg met bepaalde gevechtstechnieken. De forsgebouwde sportfanaat krijgt eerder een onderdanige rol als dwergachtig mannetje met de rugzak. Schrik niet, maar de meest hilarische rol is weggelegd voor Dwayne Johnson. Dat was nu echt het laatste wat ik verwachtte. En natuurlijk zorgt Jack Black ook voor enkele humoristische momenten. Ook al is het voor de hand liggende onderwerp de mannelijke genitaliën. En bij het gedeelte waar Karen Gillian zich de kunst van het verleiden eigen moest maken, kreeg ik zowaar de slappe lach. En nog een kleine randopmerking. De dienstdoende piloot in het spel (ook wel de verloren gewaande tiener) lijkt verrekt veel op stervoetballer Eden Hazard !

Maar niet alleen het samenspel en geestige interacties overtuigden me. Ook het snugger in elkaar gestoken concept van een videogame vond ik na een tijdje toch wel meesterlijk bedacht. De NPC’s die hier en daar opdoken, het principe van cut scenes en de manier waarop de deelnemers terugkeren in het spel (waarna een soortement tatoeage ineens verandert) zijn stuk voor stuk elementen die men ook terugvindt in een game. Met andere woorden deze film scoort enorm hoog op gebied van originaliteit.

“Jumanji : Welcome to the jungle” is een film die in het verlengde ligt van de originele film, maar anderzijds ook een op zichzelf staande film is (met alleen maar één slinks verwerkte verwijzing). Ik moet dus wel degelijk toegeven dat ik aangenaam verrast ben door deze film. En dat zelfs met Dwayne Johnson in de hoofdrol. Er zijn geen zekerheden meer in dit leven !

erg leuke film, met een gezonde boodschap op het eind

avatar van Sergio Leone
Leuk.

Niet veel nieuws te (her)ontdekken, maar als tussendoor is dit voor mij ideaal. Het concept is leuk, al is het game-gegeven vrij vlak uitgewerkt.
Niet dat dat veel verder had moeten gaan voor mij. Jumanji vermaakt en daarmee doet het perfect wat het moet doen.

De cast is daarbij uitstekend gekozen. Dwayne Johnson is een redelijk komisch actie-acteur geworden. Niet de Arnold Schwarzenegger van zijn generatie, maar toch wel een geslaagd karikatuur zolang de zelfspot ervan af druipt. Een nichterige Jack Black steelt m.i. de show.

KillerPony 3000
Zeer geslaagde familiekomedie dat vooral zijn kracht put uit een rollercoaster aan hilarishe toestanden en grappen. Jack Black als tienertrut is hoofdattractie.

avatar van John Milton
Leuker dan de eerste wat mij betreft, al heeft het allemaal niet zoveel om het lijf. Over lijf gesproken trouwens, ho-ly shit. Karen Gillan. Zelfs Ms John Milton zat er wat dromerig naar te kijken...

Maar de film wordt vooral gedragen door de rollen, The Rock en Jack Black (meestal niet zo dol op) deden het allebei prima. Goed filmpje voor als je van het terras afkomt, zeg maar.

avatar van Zwolle84
Oef, ja. Ik volg Karens artistieke ontwikkeling ook al een tijdje op de voet via Insta.

Aardige avonturen komedie met prima special effects.
Helaas op een enkel momentje na was het 3D effect weer te verwaarlozen. Voegde weinig extra toe. Het avontuur in de jungle zit
leuk in elkaar met soms best vermakelijke scenes. Maar echt een topper is deze venieuwde kennis making met het spel "Jumanji" niet.

avatar van Noodless
Het avontuurlijk gegeven in het eerste gedeelte werkte beter dan het tweede gedeelte. De reden is dat de introductie van de jonge personages naar de hoofdrolspelers in de game vlot en leuk aan elkaar geschakeld wordt. In de game zelf is het eerste luik ook best vermakelijk door de aanwezige humor en de leuke identiteit van de vier hoofdpersonages. Helaas wordt het nadien duidelijk minder en krijg je meer eentonige scènes. Klinkt op zich raar want dan krijg je meer entertainment door actiescènes en gekke situaties, maar het werkte niet. 6/10

Geen topper maar ook geen totale ramp. Avontuur pur sang en daar hou ik wel van. Beetje actie en humor en lichte romance. Dwayne Johnson maakt veel goed. Relativeert zichzelf en ik hou wel van zijn humor. Film doet me wat denken aan een vroegere film van Dwayne: “Journey 2: The Mysterious Island”. Ook Karen Gillan is hot en top en zorgt met haar humor dat de film goed te verteren valt. Jack Black en Kevin Hart lopen wat in de schaduw wat betreft hun acteerprestaties, maar doen het ook niet slecht.

avatar van DjFrankie
Absoluut niet te vergelijken met het origineel. Toch is dit ook wel op een bepaalde manier wel leuk.
Ga geen pilsje pakken, want toen ik dit deed miste ik gelijk een essentiele hint

avatar van thunderball
Deze rond maart in Antwerpen gaan zien, om iemand anders een plezier te doen, want ik denk niet dat ik 'm zelf uit had gekozen.

Remake van de bekende Robin Williams familiefilm uit de jaren '90, ditmaal in een modern sausje gedoopt en met wat meer spektakel en actie. Let ook op enkele verwijzingen en links naar het origineel.

Begin deed mij het ergste vrezen, want het begon als een pure tienerfilm en die ben ik wel ontgroeid.
Gelukkig verandert dit na een minuut of tien, wanneer de hoofdpersonen het spel in worden gezogen en Johnson & Black mee gaan doen.

Johnson lijkt steeds meer zich te gaan profileren als DE actieheld van dit moment, want behalve in deze is hij binnen het half jaar in nog minstens twee actiefilms te bewonderen (Rampage en Skyscraper).

Black is dan weer, zoals vaker, in een compleet gestoorde rol te zien, waarbij hij de lachers beslist op zijn hand krijgt.

Deze twee heren, te samen met een mooie dame, weten de film boven het gemiddelde te trekken en meer dan amusant te maken.

Verwacht geen topper, maar gewoon een aardige tijdspassering, die redelijk voldoet als popcorn blockbuster.

Een zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van AmazingPP
Vond dit zeer zeker geen onaangename film om naar te kijken en dat had ik even niet verwacht. Het is een game verpakt in een film. Erg origineel aangepakt. Heeft niks te maken met het origineel uit de jaren '90 wat mij betreft. Dit is een totaal andere opzet, maar zeer zeker geslaagd te noemen. 3,5 *

avatar van Banjo
Ik vond het een hele flauwe film zonder humor of ook maar een beetje spanning.
Waarschijnlijk alleen geschikt voor jonge gezinnen?.

2 sterren

avatar van Thorongil
Best wel entertainend.

avatar van DVD-T
"Wanna play a game?"

De overstap van een "ouderwets" bordspel naar een moderne videogame is in dit vervolg niet echt een verassing. Erg leuk hoe ze het spel element hierin hebben verwerkt. Zorgt voor een aantal leuke momenten. Van levens tot side characters die hun tekst iedere keer herhalen. Echt veel "Jumanji" zit er helaas niet in de film. De verschillende dieren en raadsels die daarbij hoorden, maakten het origineel toch erg leuk. In Welcome to the Jungle staan de personages zelf meer centraal en worden het avontuur en Jumanji zelf wat naar achter geschoven.

De film wordt echter gered door de acteurs. Dwayne Johnson is natuurlijk al een brok charisma. Maar zijn tegenspelers en speelsters doen het ook erg leuk. Hart is hier gelukkig niet heel irritant en Gillan en Black doen het erg leuk. Ook leuk hoe de oudere acteurs de jongeren spiegelen.

Best leuk, maar als de acteurs er niet zo'n feestje van hadden gemaakt was Jumanji: Welcome to the Junge gedoemd om te mislukken.

avatar van Fisico
De eerste film met Robin Wiliams in de hoofdrol vond ik best een genietbare familiefilm. Dit tweede deel echter is slechts een flauw afkooksel van het origineel. Behoudens het spel zelf zijn er erg weinig raakpunten. Voor mij is Jumanji 2 niets meer dan hersenloos popcorn vermaak, een B-film die nergens echt in uitblinkt.

Eerst en vooral vond ik de acteerprestaties behoorlijk belabberd van zowel de tieners als de personages in de jungle. Hoewel ik de schrikmomenten van de junglepersonages nog best ok vond toen ze ontdekten dat ze in een ander “lichaam” zaten, kwam het al bij al vrij geforceerd over. De dialogen zijn tenenkrullend, denk bvb aan de liefdesverklaring. De CGI ligt er dubbeldik op en de actiescènes zijn totaal over the top wanneer vallende mensen gewoon worden opgevangen, laat staan dat men het probleem simpelweg oplost met eventjes lateraal te vliegen met de helikopter.

Wat mij betreft wel een ramp. Ik zie weinig tot geen positieve elementen. Een zinloze reboot, weinig vernieuwend en goedkoop. Het bordspel werd nu vervangen door een soort computergame waarbij a la Source code bvb je een nieuwe kans krijgt als je wordt opgepeuzeld door een hippo. Het enige echt geslaagde aspect was nog the cellphone barbie die eventjes door het leven moest als een opgeblazen nutty professor.

Goeie film over vier tieners die moeten nablijven op school en een oud spel vinden. Het computerspel is een leuke update waardoor dit een geheel andere film is dan zijn voorganger en daarmee ook geen standaard remake. Het is allemaal wel wat voorspelbaar maar zeker vermakelijk en grappig. De cast heeft zichtbaar plezier met hun personages.

avatar van missl
Redelijk vermakelijk, de acteurs spelen leuk maar krijgen het niet voor elkaar de hele speeltijd leuk te zijn.

avatar van ambrosini
Leuke film,

Wel een twist vergeleken met deel 1. Misschien dat het juist daarom leuker is geworden.

Ik heb me wel vermaakt.

avatar van Captain Proton
Een remake van Jumanji. Vond de eerste film geweldig. En hoopte dat deze het zou evenaren. In plaats van een spelbord, een videogame te gebruiken, was leuk bedacht. Gewoon met de tijd mee gaan. De cast was prima. Verhaal ging. Had meer verwacht met echte levels en niet dat het even genoemd wordt. Special effects was ook prima in orde. Leuke film en ook leuk gedaan. Het enige wat me tegenviel, was dat motorrijden aan het eind. Zo snel een steile berg op. Tuurlijk. . Was heel even bang dat het een The Asylum film zou worden, maar gelukkig. Zeker de moeite waard om het te kijken en misschien over een paar jaar nog een keer.

avatar van clubsport
Op voorhand vond ik het maar niks om van een bordspel naar een soort videogame te switchen in dit deel.
De chemie tussen de personages ( met name hun spelpersonen ) zijn leuk gedaan het levert de nodige
grappige momenten op .
Het verhaal zelf vond ik wat minder , de samensmelting van de jungle en de echte wereld vond ik in het origineel een sterk element , jammer dat het in dit deel dus heel anders qua verhaal was .
desondanks is het toch nog een redelijk vermakelijk vervolg geworden maar toch minder als de eerste film .