Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Karen Gillan en Kevin Hart

Vier tieners zijn op avontuur in een jungle vol met neushoorns, zwarte mamba's en een eindeloze verscheidenheid aan valstrikken en puzzels in de jungle. Om terug te keren naar de echte wereld zullen ze dingen op een andere manier moeten bekijken om het spel te verslaan. Om te overleven transformeren ze zichzelf in karakters uit het spel.

avatar van pierre18
Verrassend goeie film. Remake of niet, wat maakt t uit. De verwijzingen vond ik vaak zeer gepast. Goeie actie, goeie grappen en uitstekend acteerwerk van velen. Ze hadden er klaarblijkelijk zin in. Maar de show wordt voor mij gestolen door Karen Gillan. Mijn hemel wat kan zij een lekkere rol neerzeten zeg, heerlijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Serieus? De film was 1 grote komedie van begin tot eind.

Klopt ook wel maar toch had ik van Kevin Hart nog meer hilarische momenten verwacht zoals in zijn andere films maar ach de genre is ook geen comedy maar avontuur/fantasy. En nu dat gezegd te hebben wijkt deze Jumanji toch wel erg af van het origineel die niet zoveel comedy bevat en veel meer
mysterieuze/ fantasyvolle sfeer heeft.

avatar van Bubblez
Phantasm schreef:
sommigen zeggen hier dat het een remake betreft en dat vind ik dus helemaal niet, maar okee, ieder zijn eigen mening.

Er is niets aan te vinden, het is duidelijk een vervolg, er wordt zelfs gerefereerd aan het personage van Robin Williams. Plus, alle karakters zijn nieuw, evenals de setting. En de film gaat verder waar de eerste ophield (het spel ligt begraven op het strand). Kan niet missen dus.

avatar van Agent47
Wat was ik verrast toen ik hoorde dat Jumanji in de bioscoop kwam. Toch een film voor mij als jeugd sentiment. Deze moest ik zien.

Zojuist deze film in de bioscoop gekeken. Op zich een aardige film maar helaas niet wat ik gehoopt had. Een spel met ineens een device erin voor een computerspel... Prima, maar doe het dan goed en spectaculair anno 2017. De film vond ik wat soft. Het kon veel geavanceerder. Trek dan alles uit de kast en niet van die simpele functies (die ze overigens karig gebruikte) die de karakters kregen.
Verhaarlijn in het algemeen kon ook beter.

De cast geen problemen mee, met name Black.

Zonde. Maar toch een aardige film voor een keer op die verveelde zondagmiddag wanneer je niets te doen hebt.

Supper leuke film zeker een aanrader mensen

avatar van Zwolle84
Oei, deze vond ik net iets te leuk. Daar gaat m'n street cred.

avatar van Zwolle84
Ajax&Litmanen1 schreef:

Serieus? De film was 1 grote komedie van begin tot eind.

Maar ook echt letterlijk in elke minuut zo'n beetje.

Gister naar de bioscoop geweest, zaal helemaal vol, dat zegt ook wel wat.
Vond het een erg vermakelijke film! Veel grappige momenten in de film.

Zeker een aanrader.

avatar van Tapa
Begin vond ik wat geforceerd, zoals dat t spel gevonden wordt en iemand het aan een vriend geeft. Had beter uitgewerkt kunnen worden. Verder me best vermaakt met dit vervolg.

Heb de eerste film niet gezien maar vond dit een zeer vermakelijke en grappige film!

avatar van PopArtToaster
Leuke film voor een familie uitje, in het kader waarvan ik hem gezien heb. Ook al is het een jeugdfilm, is het voor alle leeftijden wel genietbaar. Met de humor zit het in deze Jumanji wel goed, hij is grappiger dan je van te voren zou verwachten. De acteurs doen het alle vier erg leuk, de een doet niet onder voor de ander. Hier moet de film het echt van hebben, want vooral vanwege de titel 'Jumanji' vond ik het wat tegenvallen. Als kind was ik compleet in de ban van de tekenfilmserie van Jumanji, (die gebaseerd was op de originele film) wat mijn kijkervaring van deze film onvermijdelijk kleurde. Ik vond het jammer dat het bordspel hier veranderd is in een computerversie. Naast dat het bordspel er gewoon mooier uitzag en meer mystiek uitstraalde, is de wereld van Jumanji er zelf ook iets anders door: net als in een echte game lopen er computerpersonages rond. Dat zwakte het mysterieuze dat Jumanji in eerdere versies had in mijn mening wat af. In de tekenfilm werd Jumanji voorgesteld als een gevaarlijke, vreemde, zelfs enge wereld, hier had ik door het game-gehalte nooit het idee dat er echt gevaar dreigde. Er is geprobeerd het verhaal van de eerste film, waarin een kind in het spel wordt gezogen en er decennia lang in vast zit, zo'n beetje te herhalen, alleen zonder de emotionele binding met het personage die Robin Williams wel wist op te roepen. Wel leuk dat er een verwijzing naar zijn personage zit. Qua humor erg geslaagd, maar mistte de elementen die de eerste Jumanji en de tekenfilm zo leuk maakten.

avatar van paul83
Prima vermaak met leuke vertolkingen van de personages.

Wat de eerste film zo goed deed en wat ik hier erg mis, is het spelen van het spel (dus plekken op het bord). Nu is het met levels, maar dat wordt toch een beetje vergeten lijkt het. In de oude film was je benieuwd naar elke stap die gezet werd. Nu is er geen vooruitgang of enige dreiging te zien.

Lekker begin va mijn bioscoopjaar. Mensen als Jack Black en Dwayne Johnson tienerteksten zo vol overtuiging te horen opzeggen, zorgde in de trailer al voor een flinke glimlach op mijn gezicht, maar ook als hele film houdt het de glim- en schaterlach goed in stand. Nee, de film heeft buiten een verwijzing naar Alan Parish weinig te maken met de eerste film, maar werkt prima als op zichzelf staande film. Hoog CGI-gehalte en nergens echt spannend, maar de humor is dermate constant en veelvuldig aanwezig, dat het gewoon lekker plezierig wegkijkt.

Nog een extra pluspuntje voor het feit dat de tieners als personages best sympathiek waren ondanks de overduidelijke karikaturen. Ook een leuk intro met het bordspel dat zichzelf na desinteresse van een potentieel slachtoffer voor bordspelen, transformeert in een videogame. Ik heb niets nieuws geleerd of gezien dat ik nog nooit eerder heb gezien, maar ben alsnog gewoon flink enthousiast.

avatar van Timothyvdmeer
Jack Black steelt de show voor mij. Op 1 kleine verwijzing na heeft de film niets met het origineel.

Heel veel actie en genoeg humor. Heerlijke film.

avatar van Kondoro0614
Gisteravond heb ik met wat kameraden besloten naar de film te gaan, hoewel ik deze avond de keuze niet in eigenhand had (meestal vinden we het wel leuk om het afte wisselen wie mag kiezen, natuurlijk wel met goedkeuring van de rest) en ik moest dus maar even afwachten wat het ging worden (aangezien ik gister niet meegestemd heb over de film, dus ik wist helemaal van niks). De keuze was blijkbaar gevallen op ‘Jumanji: Welcome to the Jungle’, de nieuwe film met een aardig leuke cast. Ik heb de trailer gezien maar had er geen goed gevoel over, dit toch wel vrijwel door het clichématige geheel wat de film eigenlijk continu meedraagt, al had je dit al wel van kilometers zien aan komen want waarschijnlijk is de gehele film daar ook meer en deels op gedoeld. Toch, ondanks de hele clichés heb ik me aardig vermaakt met de film, waar de zaal erg rumoerig was wist de film mij wel te boeien van het begin tot het eind met een prima feel-good concept, een goeie uitwerking en natuurlijk een Jack Black die de hele film steelt.

De cast is zoals al gezegd aardig vermakelijk. Dwayne Johnson staat al enige tijd hoog in mijn toplijst van favoriete acteurs, en de top 10 moet ik nog weer eens aanpassen. Toch weet Johnson mij niet helemaal te overtuigen in de film en ondanks dat hij wel geinig acteert (ook in deze film) kon ik zijn personage als ‘Spencer (dr. Bravestone)’ niet altijd even goed waarderen, want het gigantische monster moest opeens een ‘nerd’ van binnen worden en aangezien Johnson wel goed kan overdrijven (ook mede dankzij zijn carrière als worstelaar) heb ik hem niet altijd even hoog zitten in deze film. Mijn hart ging toch meer uit naar Jack Black, of ook wel Bethany (Professor Shelly Oberon). Hij verandert zogenaamd van meisje naar dikke man en Black weet zich hier prima mee te redden, en hij weet de film daardoor ook merendeels te redden dankzij zijn goeie inzicht van personages. Black blijft (samen met Woody Harrelson) één van mijn lieveling komedieacteurs en hij weet het in ‘Jumanji’ ook weer perfect voor te schotelen om als een hysterisch wijf over te komen..

Professor Shelly Oberon: “Oh my God, this is so cool! Martha, come look at my penis!”
Ruby Roundhouse: “No, thanks!”

Ja, je kunt wel zeggen dat Jack Black mijn favoriet was in deze film. Kevin Hart deed het ook nog wel leuk als Zoöloog Moose Finbar, oftewel Fridge. Wat minder hysterisch maar soms ook erg irritant personage waarvan ik soms ook wel eens om heb moeten lachen, en dat krijg je niet vaak snel voor mekaar aangezien ik niet snel van buiten lach. Karen Gillan deed het ook erg goed als Martha (Ruby Roundhouse), wie nog nooit een vriendje heeft gehad in het echte leven en Jack Black even besluit om haar tips te geven om sexy over te komen wat niet goed overkomt en toch wel geinig was om te zien. Desondanks lag de zaal vaker in een deuk dan ik zelf, maar dat is mijn persoonlijkheid helaas.

Deze nieuwe film doet weinig af van zijn voorganger met Robin Williams. Enigste echte verandering is het feit dat we hier geen bordspel volgen maar een videogame en we dus mee gaan in de tijd. We ontmoeten als eerste Alex die dit spel in handen krijgt, een echte metalhead (zo citeert hij dat later ook in de film) wie we ook zien met een ‘metallica’ shirt. Best simpel om je dan een metalhead te laten noemen omdat iedereen die band wel kent. Alex word het spel in gezogen en vrij snel gaan we twintig jaar verder in de tijd, waar we ‘Spencer’ ontmoeten (Alex Wolff) wie wij zien als ‘nerd’ en gameverslaafde. Dit zien we onder andere door posters in zijn kamer van ‘Uncharted 4’ en hij zit sowieso een soort Street Fighter game te spelen. Eenmaal op school aangekomen word Fridge betrapt op het huiswerk wat identiek lijkt op dat van Spencer. Ze krijgen ‘detention’ en moeten nablijven om nietjes uit magazines te halen totdat ze een oude spelcomputer vinden en deze aansluiten. Het viertal dat moest nablijven (Spencer, Bethany, Fridge en Martha) begint het spelletje ‘Jumanji’ en worden ze na het kiezen van hun personage in het spel gezogen.

Eenmaal in de nieuwe wereld te zijn gekomen, komen ze erachter dat ze hoe dan ook niet alleen zijn en dat zien we vrij snel wanneer Jack Black als Bethany opgegeten word door een nijlpaard. Toch komt Bethany weer tot leven en valt ze uit de lucht en komen ze er achter dat de drie strepen op hun arm hun levens voorstellen en dat ze in het spelletje zitten. Ze moeten wennen aan de nieuwe wereld en ze moeten hun personage leren kennen, en wanneer het spel begint gebeurt dat ook. Johnson is bijvoorbeeld super sterk en kan alles, Ruby Roundhouse kan niet tegen gif, Kevin Hart kan niet tegen cake, wat wel erg slecht bedacht is en Jack Black kan gewoon niks omdat hij te dik is. Echter verplicht het spel het gezelschap wel om samen te werken en om daarmee naar de finish te geraken

Ze zetten alles op alles om naar de finish te geraken en eenmaal aangekomen moeten ze nog een ‘laatste’ strijd voeren: de ‘final boss’ in gamingtaal. Ik ben geen fan van slangen, ik haat die beesten en liever zie ik ze niet in een film, al kwam je er op het eind niet meer omheen… Toch met een aardig feel-good einde werd deze film snel afgebouwd en na een ontmoeting met Alex weten ze het zeker: het is ze gelukt en ze vernietigen vervolgens de spelcomputer waarvan ik zeker weet dat hij op magische wijze weer terug gaat komen en er een deel twee gaat komen, zo’n gevoel heb ik gewoon.

De film kent weinig soundtracks, met natuurlijk tijdens de aftiteling het grootste cliché nummer dat de film kon hebben ‘Guns N' Roses - Welcome To The Jungle’. Ja, deze film heeft me vermaakt en ik heb een leuke zit gehad. En dat weet de film dan ook wel weer goed over te brengen want hij vloog voorbij.

avatar van Riddierid
So eeh. Waarschijnlijk kwam het omdat ik hem in de bios in 3D keek, en ik mij heel goed voelde vandaag, maar hupakee, wat een geweldige film. Ik werd helemaal meegesleept. Ik heb ooit een 4,5 gegeven, dit is de tweede. Heerlijk, ik voelde mij net weer tiener. Als ik vaker zo van een film kan genieten, ben ik helemaal blij. Actie, humor, beetje romantiek. Leuk zeg

avatar van Donucius
Prima tussendoortje met een prima acterende cast. Schiet vaak genoeg dan schiet je wel een keer raak zullen ze wel gedacht hebben met de grappen. Nou, het werkt! Verder is de film nergens langdradig en heeft het een aardige flow. Nergens te ingewikkeld of te simpel. Eigenlijk gewoon hoe een dergelijke film moet zijn. Just go with the flow en het is prima vermaak voor velen!

avatar van Shadowed
Verrast.

Jumanji het origineel heb ik in de kast liggen maar nog nooit naar gekeken, en dat ga ik dus binnenkort maar snel eventjes doen, want ik heb echt wel genoten van deze film. Heb hem ook in 4D bij de Pathe gezien wat regelmatig voor wat afleiding zorgde maar daar trek ik geen punten voor af.

Het concept "Bordspellen zijn saai, videospellen zijn nu in" vond ik erg lollig. En je ziet ook hoe dit uitpakt. Het duurt ook gelukkig niet al te lang voor ze erin zitten waarmee sommige acteurs die ik normaal niet erg grappig heb gevonden erg leuk vond. Zoals Jack Black.

Opnieuw is alles echt nagedaan als een videospel zoals het herhalen van bepaalde zinnen dat soms ook wel leuk uitpakt. Maar de show is toch echt gestolen door Hart en Black. Johnson had ook wel zijn momentjes en Gillan zag er gewoon leuk uit.

Kortom een leuke film, had misschien nog iets meer dieren en actie in gekund, maar dat kan aan mij liggen.

avatar van john mcclane 2
Eindelijk weer eens een ouderwets goede film voor jong en oud .
Met een zeer leuke cast .
En eigenlijk is het Jack black die de show speelt ,,,maar eigenlijk doen ze het allemaal prima .
Dit is een blijvertje . Jammer dat ze de naam jumani gebruiken , want dit kon prima , zonder die verwijzing . Was zowiezo een zeer middelmatige film , om over de special fx maar te zwijgen .
Dit is echt een bios ( Dan wel thuis bios bezoek waard .
Ruime voldoende .

avatar van Billy-Pilgrim
Ik ben positief verrast door dit late vervolg op Jumanji, dat een heel andere kant op gaat dan het origineel en weet te verassen met een inventief plot, goed tempo en puik acteerwerk. De originele film heb ik vorig jaar toevallig nog eens herzien omdat mijn vrouw de film nog nooit had gezien. Bij herzien merk je enerzijds dat het een kinderfilm is, maar op momenten toch ook behoorlijk op drama leunt.

De nieuwe Jumanji doet gelijk een paar dingen heel resoluut anders, maar daarom misschien juist wel heel goed. Het spreekt het oude publiek aan door de vraag te beantwoorden: Wat gebeurt er nou eigenlijk als je in Jumanji gezogen wordt? Tegelijkertijd trekt het jong publiek door Jumanji te veranderen van een bordspel naar een computerspel. Want ja, wie speelt er nog bordspellen? De instagram generatie in ieder geval niet. En toch voelt het niet onnatuurlijk. Jumanji is een oerkracht dat mensen verleidt om te spelen, dus als tijden veranderen, dan ook het spel.

Dan de plot. Een zeer leuke vondst is de dubbelrol die alle hoofdpersonages hebben. Zij zijn zowel hun in-game persoonlijkheden als hun high-school tiener persoonlijkheden. Dit soort voor een aantal hilarische situaties. Het is oh zo simpel, maar het is gewoon heel grappig om The Rock te zien als een onzeker jongetje. Jack Black is een perfecte kast en weet zowaar te overtuigen als mooi tienermeisje, wie had dat ooit gedacht? Kevin Hart krijgt de kans om lekker Kevin Hart te zijn en dat is precies hoe je hem moet gebruiken. Alleen Karen Gillan vond ik wat minder goed uitgewerkt en (al dan niet ironisch bedoelt) toch te veel gebruikt worden voor haar uiterlijk.

Het plot is, net als de originele Jumanji, uiterst eenvoudig. De dieren zijn wat minder nadrukkelijk aanwezig en er wordt meer geleund op de 'game' elementen. Het hebben van meerdere levens geeft de gelegenheid voor wat grappig kill-scenes die nergens onsmakelijk worden, maar wel een aantal keer aanzetten tot lachen.

Minpuntje vond ik toch wel de slot scene. Waarom het nodig was om de oudere Jumanji speler, (ben zijn naam kwijt) terug te laten keren in de wereld van 1996 alsof er nooit iets gebeurd is, snap ik niet. Het is een flinke plot hole, want hoe werkt dat dan precies? En waarom ging Robin Williams in deel 1 dan niet terug naar zijn jeugd toen hij het spel had uitgespeeld? Bovendien had ik een herenigings scene met zijn oude vader veel mooier gevonden. Maar goed, Hollywood needs a happy ending.

Deze Jumanji is dan ook heel duidelijk een komedie, want gebruikt het goed gevonden uitgangspunt vooral als platform om veel gekkigheid met de personages uit te halen. Wonderwel zijn veel grappen ook nog eens erg geslaagd. En dat zonder ergens overdreven grof, seksistisch of juist kinderlijk te worden. De kracht zit hem dan ook vooral in Hart en Black die lekker op dreef zijn.

Jumanji is eigenlijk een film zoals ik hem al lang niet meer heb gezien en doet een beetje terugdenken aan de avonturenfilms uit de jaren 80 en 90. Genot voor het hele gezin, maar toch heel erg 'van nu'. Iets te veel CGI voor mijn doen, maar over het geheel genomen een zeer knap gemaakte film.

avatar van Eminem8Milefreak
Gisteren in de cinema bekeken. Wel een vermakelijke film.
Het is niet een remake zoals ik eerst vermoede, deze versie bevat meer humor.
Kevin Hart, Jack Black en Dwayne Johnson dragen de film wel, de overige acteurs/ actrices voegen niet zoveel toe.

Ik hield mijn hart al vast omdat de originele versie van Jumanji met Robin Williams wel een degelijke film was en dit soort vervolgen meestal wat tegenvallen, maar het was zeker een vermakelijke film.

avatar van LIZA0901
Verassend leuke film met humor en naar mijn idee een beter verhaald dan de originele jumanji. De acteurs zijn hoed gecast voor hun rol. Ik zou deze film zeker aanraden om in de bioscoop te kijken!

(verwijderd)
Om lekker negatief te beginnen: hoe kan dat 3D in godsnaam nog niet afgeschaft zijn. Koppijn-verwekkend met 0,0000 meerwaarde. Integendeel, het scherm is gewoonweg lelijker. Had al 8 jaar geen 3D film gezien, gedeeltelijk bewust, en daar heb ik geen spijt van.

Wel een vrij leuk filmpje eigenlijk. Prima over the top actie in lijn met het verhaal en ook best fijne humor. Als het al flauw is, is de timing goed. Moest om de raarste dingen lachen, later refrigerator bijvoorbeeld. Het origineel ken ik niet dus het voelde voor mij origineel aan.

The Rock kan ik altijd prima hebben maar zelfs Kevin Hart was nauwelijks irritant, al speelt hij maar één karakter en dat is zichzelf. Jack Black was ook wel geinig en Karen Gillen is een leuke actrice.

avatar van horizons
Gewoon in 2D kijken dus.

Vandaag gezien. Erg amusante, vlotte, grappige en schattige avonturen film.
Cast had er zin in wat duidelijk meerwaarde heeft. Daarnaast gewoon vakkundig gemaakt met leuke humor.

Best een prima filmpje.

Had in eerste instantie gedacht dat dit een remake was van Jumanji (1995) , maar het schijnt een vervolg te zijn. In dit deel verandert het bordspel in een videogame waarin een viertal tieners belanden.

Hetgeen mij irriteerde was dat de tieners in het spel een totaal andere persoonlijkheid kregen. Met name de tiener die in het spel door Hart werd gespeeld, veranderde volledig van karakter. Erg vreemd. Ondanks dat, werd er goed geacteerd. Met name Black en Gillan stalen te show. Black was meermaals hilarisch en Gillan zag eruit om op te eten.

Toch had ik wat meer verfijnde komedie verwacht. Hart vond ik minder grappig dan normaal en verschillende grappen van The Rock troffen hun doel net niet.

Visueel ziet het er allemaal wel gelikt uit en uiteindelijk heb ik me prima vermaakt.

Leuke film!!

Heb hem in 3d gezien in de bios. Hij draaide alleen in 3d dus we moesten wel. Vond het echt een leuke film! En ja, Dwayne Johnson... Knappe vent en acteert leuk!

Kan me nog de eerste Jumanji herinneren, leuke gezellige film om te kijken. Was vooral in die tijd een best speciale film met goede hoofdrol voor Robin Williams. Deze nieuwe film slaat werkelijk helemaal nergens op. Ze kunnen niet acteren en er moeten weer wapens inzitten (een film kan ook leuk zijn ZONDER schieten, Hollywood).
Dus wat een gedrocht van een film.

avatar van macrobody
Jack Black en Kevin Hart zijn nou niet echt de acteurs waar ik naar uitkijk maar in deze film zijn ze prima te nassen. Dwayne Johnson mag ik wel en Karen Gillan was een plezier om naar te kijken. Ik vond het een leuke vrolijke film met grappige momenten. Het hele idee was ook goed opgezet. Zeer vermakelijke film.

Dikkertje Dap
Leuke film, het enige waar ik me een beetje aan stoorde was dat alle computerpersonages de persoonlijkheden van de spelers hadden behalve Kevin Hart, die speelde het typetje dat hij altijd speelt. Wel een leuke film, ben sowieso fan van Dwayne.

Heel vermakelijke film, mss net ietske meer voor jongere mensen vind ik maar al bij al toch een aangename film om naar te kijken.