Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Karen Gillan en Kevin Hart

Vier tieners zijn op avontuur in een jungle vol met neushoorns, zwarte mamba's en een eindeloze verscheidenheid aan valstrikken en puzzels in de jungle. Om terug te keren naar de echte wereld zullen ze dingen op een andere manier moeten bekijken om het spel te verslaan. Om te overleven transformeren ze zichzelf in karakters uit het spel.

Als je deel 1 hebt gezien valt deel 2 tegen. Ik mis de mystiek en humor van deel 1. Aaneensluitende voorspelbare actie en soms tenenkrommend. Brave film voor 10 jarigen.

avatar van italklaas
Was bang dat het niks zou worden, maar heb me vergist. Gewoon een leuke film van bijna 2 uur. De moeite waard.

avatar van mcdaktari
Timothyvdmeer schreef:
Op 1 kleine verwijzing na heeft de film niets met het origineel.

Het is ook geen re-make wat ik hier wel meer lees, maar het is gewoon een vervolg. Of bedoel je dat niet?

avatar van Timothyvdmeer
mcdaktari schreef:

nee was meer een waarneming. Gewoon een fijne film met veel humor en redelijk wat actie.

avatar van weerwolf79
Waar ik Jumanji nogal vond tegenvallen, vind ik deze remake een stuk beter. De acteurs zijn beter, het verhaal zit beter in elkaar, alleen jammer van Jack Black.

avatar van Iron Maiden
Nog best leuk en veel beter dan verwacht. De cast heeft een leuke chemie en Black en Johson hebben de nodige zelfspot. Karen Gillan kende ik nog niet, maar doet niet onder voor de mannen. De sfeer van het origineel is weg, maar daar krijg je een vermakelijke comedie voor terug.

avatar van james_cameron
Leuker dan verwacht, deze soort van sequel/ reboot van Jumanji. Voornaamste pluspunt is de cast; men heeft er duidelijk zin in en is goed op elkaar ingespeeld. De sympathieke personages zijn stuk voor stuk grappig en er zijn veel geslaagde komische momenten. De plot doet er dan eigenlijk niet zoveel toe en wordt ook vrij standaard uitgewerkt, met een gelukkig vrij spaarzaam gebruik van opzichtige special effects. Regisseur Jake Kasdan heeft het in ieder geval allemaal duidelijk onder controle.

avatar van filmkul
Vlotte en leuke avonturen film. Het verhaal is leuk bedacht maar wel voorspelbaar. De uitwerking is verder okay. De film verloopt vlot en verveelt geen moment. Er is voldoende actie en zo nu en dan zitten er wat geslaagde grappen in. De cast is goed op elkaar ingespeeld en de acteurs hebben er echt lol in. Visueel ziet de film er goed uit met aardige special effects. Verder weinig verrassingen. Leuk voor zowel jong als oud. 3.5

avatar van Gerlof1378
Ik ben het volkomen eens met pamela200, en kan daar ook niks aan toevoegen behalve hem een halve punt minder geven dan.

Gewoon een hele leuke film voor het hele gezin. Film zit vol humor en verveelt geen moment. Was bang voor een matig commerciële opvolger van deel 1, maar dat is het zeker niet.

2 minpuntjes wat mij betreft. De verhaallijn met de motorbende vond ik eigenlijk niet zo goed bij de film passen, hier hadden ze wel wat anders voor kunnen verzinnen lijkt me. En ik vind het raar dat het jochie fan is van Metallica en dat er wordt geeindigd met Guns & Roses (Welcome to the Jungle). Had um dan daar fan van laten zijn. Maar ach, waar hebben we het over

avatar van Captain Pervert
Jumanji - Welcome to the jungle maakt mijn verwachtingen waar. Grappig, vlot, maar niet briljant.

Er zitten geen enorme minpunten aan, maar toch heb je na afloop het gevoel dat er meer uit te halen was. De film bedient zich veelvuldig van CGI en dat ziet er erg mooi uit. De hoofdrolspelers zijn allemaal op dreef en het is hilarisch om volwassenen op een puberale manier te zien discussiëren - omdat het in werkelijkheid ook pubers zijn.

Jack Black steelt natuurlijk de show als arrogante Instagram-griet in het lichaam van een "middle-aged overweight man". Ook de zelfspot van Johnson is prachtig, hoe hij kijkt naar zijn eigen spierballen. Blijft een geweldige vent. De zoen-scène is absoluut een hoogtepunt van hilariteit.

Zelfs het feit dat de hoofdrolspeler Spencer (acteur Alex Wolff) sprekend lijkt op Jesse Klaver (kots) kan de pret niet drukken.

Leuke cameo van Colin Hanks.

3,5 sterren

Heel weinig van verwacht maar viel nog best mee allemaal.

Had volgens mij tamelijk weinig met het origineel te maken? (die vond ik in ieder geval geen ruk aan destijds meen ik)

avatar van mixmaster
Geinige film deze Jumanji: Welcome To The Jungle.
Een soort van kruising tussen ''Indiana Jones en ''Back To The Future'' of zoiets.
Leuke humor, lekker tempo, en leuke effecten.

avatar van tattoobob
Leuke nieuwe versie van Jumanji.
Erg leuk hoe ze er een soort"game"versie van gemaakt hebben.
Humor was wel aardig maar niet zo leuk als het origineel met Williams.
Verder ziet de film er ook erg goed uit en is het acteerwerk ook aangenaam.
De Rock en Jack Black....altijd leuk!
Kevin Hart wat minder

avatar van Thomas83
De Jumanji uit 1995 is een frisse film. Lollige onzin mede dankzij Robin Williams. Maar wat de film niet is dat is avontuurlijk, en dat vond ik wel een beetje een teleurstelling toen ik de film voor het eerst zag. Wat dat betreft doet deze nieuwe het dan een stuk beter.

De film is wel wat te rommelig en onsamenhangend om écht avontuurlijk of volledig onderhoudend in de actie te worden, en houdt je ook een beetje op een afstand met een overdaad aan (weliswaar niet onaardige) CGI en gezichts- en karakterloze bad guys, maar vanaf het derde level of zo wordt het toch een behoorlijk aangename film.

Je moet je alleen wel door een zwakke aanloop heen worstelen. De high school-typetjes die de personages allemaal zijn komen in de introductie wel heel erg als karikaturen over. The Breakfast Club, een duidelijke inspiratie voor de film, is er niets bij. En aanvankelijk lijkt de film vooral steeds weer flauwe grappen te willen halen uit het lichaamsverwisselings-grapje, en dan ook nog eens met een wat nare cast met The Rock en Kevin Hart, die altijd een slechte film nog slechter kan maken en niet eens wat anders doet dan zijn bekende irritante typetje spelen.

Maar op een gegeven moment begint de film gewoon te werken als pretentieloos vermaak. Jack Black blijkt zijn rol met verrassend veel gevoel te spelen, The Rock heeft in elk geval zichtbaar plezier en Gillan brengt ook best karakter. Er wordt wel wat te veel op een leerzame en kleffe karakterontwikkeling aangestuurd, maar de film heeft nog best een hart en het einde is gewoon echt ontroerend. Vond die paar grappen over de 90's en computerspellen ook nog wel geinig. 2.5*.

avatar van Macmanus
Hollywood.

Film is inderdaad minder erg dan verwacht. Vond het origineel wel leuk vroeger, maar dat kwam ook omdat de keus niet altijd reuze was en deze film volgens mij wel een goede 100x op televisie kwam, net als Waterworld.

Dit deel leek dan ook een deel waar niet veel mensen om hebben gevraagd daarom zit er nogal veel star power in. Opvallend genoeg maakt dat de film nog best te pruimen. The Rock en Kevin Hart zijn wel een aardig duo, en Jack Black past er nog best goed bij. Je zou toch denken dat van enige komedie overkill spraken zou zijn.

Waar de film wel plat valt is de actie. Probleem is doordat het meer een lollige komedie is dat er van actie weinig spraken is. Wat gezien de premisse toch wel jammer is. Alles kan in een videospel. Niks is te gek. En dan komen ze niet verder dan een neushoorn...daardoor raakte ik wel eens mijn spanningsboog kwijt naar mate de film over de 90minuten barriere heen ging. En bleef het gevoel van "wel ok" hangen.

2.5 sterren.

avatar van Matt81
Verrassend leuk eigenlijk. Cast heeft er lol in. Weinig pretentie maar hoeft ook niet altijd.

avatar van Lord Flashheart
Redelijk vervolg.

Deze Jumanji gaat verder waar de vorige eindigde: het shot op het strand met het spel half begraven in het zand, waar een toevallige voorbijganger het ontdekt. Vervolgens verdwijnt deze persoon in het spel en skipt de film verder naar het hier en nu, met een nieuwe groep spelers. Alleen dit keer niet met een spelbord, maar met een oud video game. Tot zover de opzet.

De aanloop duurt vervolgens wel even. Eerst moeten de vier stereotype highschool karakters worden geïntroduceerd: de nerd, de jog, de slet en de outcast. Waar de vorige film duidelijk op kinderen/jonge tieners was gericht, probeert men hier een iets oudere doelgroep aan te spreken. Het drama is echter veel minder uitgewerkt en alles voelt nogal oppervlakkig aan.

Gelukkig komt de film in de jungle setting los. Hier gaat men ook echt Jumanji in; iets wat met de toenmalige techniek nog nauwelijks kon. De vier avatars zijn best leuk, al is het avontuurtje wat ze beleven van het simpelste niveau. Ook de bad guy Van Pelt is lang niet zo overtuigend als in de eerste film. Maar de film scoort punten op het gebied van decors, actie en humor (o.a. de computergame verwijzingen of de 90'ties referenties). Er viel dan ook best wat te lachen.

Toch viel de climax uiteindelijk tegen. Het avontuurtje wordt erg makkelijk afgerond en je mist de meer dramatische ontknoping van de eerste film. Ook is geen van de acteurs van het niveau Robin Williams. Als alleraardigst tussendoortje houdt de film echter wel stand. Wie dus met het verstand op nul en een zak chips op schoot 's avonds ontspannen op de bank wil zitten, kan met deze Jumanji wel uit de voeten. 3***

Slap aftreksel van het origineel en zoals hier al eerder vermeld, Robin Williams kan niet vervangen worden helaas.

avatar van m1701
Standaard verhaal maar wel erg leuk acteerweek!!!

avatar van Alathir
Ik heb het origineel nooit gezien en ben dat eigenlijk ook niet direct van plan want ik dacht dat dit grappig en avontuurlijk zou worden, maar het is kinderachtig en niet grappig. Het eerste kwartier was... even opbouwen... tot ze dan terecht kwamen in Jumanji. Waar ik erg aan moest wennen waren de persoonlijkheden van de acteurs. Jack Black die zijn vrouwelijke kantjes laat zien en daar nog vrij aardig in slaagt, The Rock die zeker in het begin wat last heeft van hoe hij Spencer moet vertolken (een angsthaas). Ik vond het ook totaal niet passen bij The Rock en na een tijd leek dat angstige totaal weg te gaan, alsof The Rock het weer over nam. De Spencer-kant nam het nog sporadisch eens over helaas want het was redelijk gênant. Kevin Hart speelt gewoon zichzelf en ja die gozer is hopeloos natuurlijk. Karen Gillan zegt me niet direct iets, maar deed het best oké. Staat ook strak moet ik zeggen.

Uiteindelijk stelt het verhaal ook weinig voor en de 'villain' krijgt amper screentime. Qua bossbattle was het dus nogal lullig aangezien die gedeeltelijk ontbreekt. De CG was deftig, al zie je het natuurlijk maar goed dat zie je altijd wel. Matig tussendoortje dus die ik in 3 pogingen heb gezien want het eerste halfuur is het slappe kost. Dat verbetert een beetje naarmate de film vordert, maar de humor is echt zwak. Ik heb nergens gelachen eigenlijk en dat ligt volledig aan de film kan ik jullie vertellen.

Beter dan verwacht.

Het origineel nooit gezien. Wel stukjes, hier en daar eens een halve scene, maar ik ben er nooit echt voor gaan zitten. Ondertussen toch ook al zo'n kleine 20 jaar geen TV-aansluiting meer en nooit de zin gehad om uit eigen beweging het origineel alsnog te zien.

Maar kom, een tweede deel van Kasdan, met Jack Black ... verdiende een kans. Wat opvalt is dat het vooral als luchtige comedy nog wel geslaagd is. Vooral Black en Hart hebben lollige rollen (allicht omdat het de hippe mensen zijn die in wat lullige persoanges terecht komen), maar Johnson en Gillan doen het ook wel aardig.

Qua actie stelt het minder voor, het "videogame" concept was ook maar halfjes uitgewerkt. Volgens mij zaten er onder de schrijvers zelf niet veel gamers. Verder oogt het erg Hollywood, best duur maar echt mooi of indrukwekkend is het allemaal niet.

Maar als, lijvig, tussendoortje best wel te pruimen. Geen overdreven geweldige film, maar had vooraf gedacht dat het wat irritanter zou zijn. De humor maakt dat het erg vlotjes wegkijkt.

avatar van broncode
Een top familie film, en snap nu de grote aantallen bezoekers in de bioscoop. Hij is geestig, grappig en heeft best wel een leuk verhaaltje. Sommige grappen zijn uiterst goed geslaagd door aanwezigheid van the rock en black, en het verlies van '' streepjes'' is zeer goed gevonden. Robin Williams word niet gemist, maar dat komt ook voornamelijk dat deze versie niks te maken heeft met de oude. Gewoon een slimme marketing truuk... Hollywood op zijn best.

avatar van Vinco
Aardige film voor zo tussendoor, een remake kan je het niet echt noemen gezien dit verhaallijn toch wel erg afwijkt van het "originele" verhaal.
Wat mij het meeste irriteerde was het acteer werk dat was vaak toch wel erg matig te noemen.

avatar van Jurgen1407
Leuke film, de moderne versie van het vorige
Lekker relaxed kijken, lachen en genieten van de komische actie.
De Bad Guy had iets meer mogen doen, weinig tegenstand voor de hoofdrolspelers.
Desondanks een film om zeker naar te kijken

avatar van Proeneke
Leuker dan gedacht, tussen alle reboot/remake meuk.
Origineel is t natuurlijk niet maar ieg wel leuk uitgewerkt als videospelconcept.
Met natuurlijk de 'genderbender' push en policor zwart/wit balans, maar dat terzijde.
Best vermakelijk.

Glad vermaak, voor volwassenen echter kinderachtig en voorspelbaar formulewerk, was dus zelf niet onder de indruk. Af en toe een leuke scène met Jack Black die een vrouw speelt, of met Johnson(die zijn eerste kusje nog moet uitdelen), maar de film als geheel is te onopvallend. Kevin Hart blijft hier opvallend kleurloos en mevrouw Gillan is voor de mannelijke kijkers een lust voor het oog maar lijkt me geen grootse actrice in wording. Beste wat je er van kunt zeggen is dat het in ieder geval anders is dan de versie uit de jaren negentig, maar net als die is deze nieuwe weinig opzienbarend, over twintig jaar dan maar weer een nieuwe poging.

avatar van xgogax
Niveau voor kinderen van de basisschool groep 6 leeftijd ...

avatar van Brabants
Helaas weinig aanknopingspunten met het originele deel. Had daarom niet echt het idee dat deze film onder de noemer Jumanji het grote doek zou moeten bereiken. De humor is wel scherp en dat maakt het een film op zichzelf. Dwayne Johnson is absoluut de smaakmaker.

avatar van Kondoro0614
Brabants schreef: