Jumanji: The Next Level (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Kevin Hart en Karen Gillan

In 'Jumanji: The Next Level' keert het groepje terug, maar is het spel veranderd. Wanneer ze terugkeren naar Jumanji om iemand van hen te redden, ontdekken ze dat niets is wat ze vooraf hadden verwacht. De spelers zullen onbekende delen moeten trotseren, van dorre woestijnen tot besneeuwde bergen, om te ontsnappen aan 's werelds meest gevaarlijke spel.

• vanaf 22 april te koop op dvd en blu-ray

avatar van Duke Nukem
Grumpy old men meets Jumanji.

Opnieuw een erg genietbare film met grappige vertolkingen van Kevin Hart, Jack Black en Dwayne Johnson en de leuke Karen Gillan. Met nieuwe locaties en gewijzigde rollen van de acteurs. Het duurde wel een tijdje vooraleer ik kon onthouden wie nu precies wie voorstelt. De vijanden blijven nog steeds een beetje zwak en de grappen zijn soms een herhaling van zetten. Ook zet Johnson een erg slechte imitatie van De Vito neer. Kevin Hart zet dan weer een goede Danny Glover neer. Op naar het derde deel, hopelijk dan met een beter uitgedacht verhaal.

"Is he dead?"
"Yes he died, but he's fine!"

avatar van Grunn-in-en-verkoop
Goed gemaakte film, maar haalt het zeker niet bij de vorige Jumanji.

avatar van AmazingPP
Ik vond de vorige Jumanji leuk, maar deze valt vies tegen. Flauwe grappen, ook de zaal lachte niet. Acteerwerk is zeer matig en de koek is eigenlijk gewoon op. Wat ze nu allemaal erbij verzinnen ; het is allemaal compleet over de top. Nu heb ik daar nooit echt moeite mee als het goed uitgevoerd is, maar dat is dit niet. Stoppen nu, dan blijft het nog een beetje waardig. 2*

avatar van Movieclassman
Had veel leuks verwacht , vooral toen ik de trailer zag alleen, alles wat je op de trailer ziet is eigenlijk het gehele film . niks bijzonders aan deel 2

avatar van thunderball
Deze afgelopen donderdag in 3-D gaan zien te Antwerpen.

De eerste Jumanji uit 2017 (het origineel met Williams even voor het gemak niet mee geteld) was -hoewel geen echte topper-verrassend leuk en genoeg reden om ook dit vervolg te gaan zien.

Eerlijk gezegd vond ik deze nieuwe film stukken minder vlot en grappig. Hoe dat komt? Wellicht omdat de eerste film meer compact en vrijblijvend was, zonder de druk dat een vervolg nog beter en grootser moet zijn.

Was de eerste film nog op een relatief geringe schaal, zich afspelend vooral in en rond het oerwoud, met een klein tripje naar de bazaar, nu krijgen we plotseling hele andere locaties erbij en ook een nieuwe tegenstander die volledig uit de hoge hoed lijkt getoverd.

Verder had ik soms behoorlijke moeite om te weten wie wie nu qua game character was (en dan was ik er eindelijk achter en veranderde het weer totaal).

Ook had Johnson duidelijk de eerste helft van de film nauwelijks wat concreets te doen en werd het straatgevecht met hem er met de haren bijgesleept, zodat hij in ieder geval nog even aan de actie deel nam. In het laatste gedeelte werd dit wel weer ruimschoots goed gemaakt.

Overigens vond ik Black en Hart stukken minder leuk als in de vorige film, Gillan daar en tegen is nog steeds enorme eyecandy. Wow!

Kortom: redelijk leuk, maar duidelijk minder dan de vorige film.

Een zes, ofwel 3 sterren.

avatar van mjk87
Die eerste 20 minuten zijn even doorkomen, je zit toch erop te wachten dat men het spel ingaat en The Rock en co met hun heerlijke onnozele humor mogen beginnen. Het voelt wat langgerekt allemaal. Achteraf blijken die minuten wel nodig te zijn geweest doordat hiermee de maniertjes van Glover en DeVito zo duidelijk naar voren komen en hun avatars in het spel dit briljant weten over te nemen, niet alleen Johnson en Hart maar later ook door Awkwafina die zo mogelijk nog beter DeVito imiteert. De acteurs hebben zichtbaar plezier en de film kijkt heerlijk weg, ik heb me kostelijk vermaakt. De actie zelf was nog niet eens heel denderend en de film borduurt wat voort op de vorige film, al worden er wel enkele leuke aanpassingen gedaan die je ook weleens in gamevervolgen krijgt. 3,5*.

avatar van Donucius
Screen X versie gekeken voor eerste maal. Heeft wel wat en is wel voor herhaling vatbaar. Niet zoals 4dx. Dat is helemaal niks.

De film is luchtig en leuke draai met de cast. Verder is het hetzelfde als deel 1. In vergelijking is eigenlijk deel 1 iets beter. Maar omdat deze het eerste deel goed weet te evenaren vind ik dat op zich al een prestatie. Niet te veel over nadenken. Leuk vermaak met een aantrekkelijke charismatische cast. En uiteraard die 2 oude helden erin is ook zeker minstens die extra 0,5 punt waard.

avatar van Phantasm
Leuke genietbare film met grappige vertolkingen, heb me hier prima mee vermaakt, evenals zijn voorganger.

Nou net een voldoende. Film zag er aardig uit maar het was het gewoon net niet. Het voelt aan als een herhaling van het vorige deel en ook dat gekibbel tussen die 2 oude mannen was erg irritant.

Helaas op het eind toch weer een stap naar een 3e deel. Ik ga die misschien kijken maar misschien sla ik hem ook wel helemaal over.

Vervelende, lange zit.
Eerste 'moderne' Jumanji was genietbaar. Deze skip je beter, tenzij je 14 of jonger bent.

avatar van pierre18
Strakke film zoals je mag verwachten. Veel herhalingen van deel1 uit 2017 en verwijzingen naar andere films zoals Lawrence of Arabia en Indiana Jones waarvan me de noodzaak volledig ontbreekt. Veel aardige grappige momenten met een chagrijnige De Vito zoals we hem altijd zien. Het verhaal heeft niets om het lijf maar dat moet natuurlijk ook niet, het gaat om de actie en daarvan zijn de scènes met de hangbruggen een pareltje. Ook zeer voorspelbaar allemaal maar ook dat moet met zo'n vervolg. Daarnaast blijft het een genot om deze acteurs weer te zien vlammen, en blijft Karen Gillan een zeer prettige verschijning.

Leuke en grappige film. Echt zin in het vervolg!

avatar van Graaf Machine
Ja, wellicht toch wel handig om eerst het eerste deel te zien. Zo rauw op de dak dit deel maakt weinig los in me, hoewel ik de verwijzingen naar het vorige deel duidelijk zie.
Verder blijven Dwayne Johnson en Kevin Hart twee leuke comedy-acteurs, en die maken een groot deel van de film. Veel meer kan ik er niet over zeggen, behalve dat ik me toch wel vermaakt heb.

avatar van extremezz
Een leuk filmpje niet meer of minder, het is voorspelbaar maar wat verwacht je. Dwayne en Kevin hart zijn wel grappig als je ze samen zet:)

avatar van cantforgetyou
Voor een actie film is dit een prima film. Voor de rest is het niet veel bijzonders. Weinig humor. Geen spannend verhaal. Flauwe game regels. Niet echt boeiende acteurs. De special effects zijn wel goed gemaakt. Ik kan er niet veel meer over zeggen.

avatar van EasyRider66
Met mijn dochter van 11 gezien in laser ultra 3D. Mijn dochter genoot er wel van, maar oei oei wat een waardeloze film, slecht geacteerd, verhaallijn is bagger, erg flauwe 'humor', special effects niet benoemenswaardig. Kijk de trailer en it's all that you get. Dwayne Johnson is echt een lachertje. Enige pluspunt: mijn dochter genoot ervan. 1.5 meer niet

De wereld is zuur aan het worden. Mensenkunnen de zon niet meer in het water zien schijnen.
Harstikke toffe film, met coole stunts, een prachtige fantasiewereld. Meeslepend. Niets mis mee. Samen met mijn zoon van 11 enorm van genoten.

Waylon schreef:

HA! Ik vond hem ook leuk om te kijken. Niet super, maar alleen de eerste Jumanji was vernieuwend. Dit was gewoon prima vermaak.

Die Karen Gillan is voor mij het hoogtepunt, wat is dat een knappe vrouw....

Anyway, de vorige vond ik persoonlijk leuker, origineler..
De extra personages en wisselingen maakte het nogal rommelig en dat wil je juist niet bij een spektakel film.
Ik was teveel bezig met wie is ook alweer wie..

Verder prima film.

avatar van Master Blaster
Leuke vermakelijke film. Heb genoten. Waardige opvolger, misschien zelfs wel iets beter dan het eerste deel.

avatar van max cady
Master Blaster schreef:

Serieus?! Dan het (echte) eerste deel ??

avatar van Doido
Zit nu 15 minuten te kijken en de film doet alsof ik de hoofdrolspelers ( de versies buiten Jumanji) nog moet kennen. Ik was ze alle vier alweer vergeten. Niet alleen omdat ze in deel 2 maar kort in beeld waren, maar vooral omdat hun personages geen karakter hadden en een onbelangrijke rol vertolkten. Deel 3 begint dan met wat suffe passages hoe die vier karakters nu een doodgewoon leven leiden. Alsof we naar Star Wars of The Avengers zitten te kijken, doet de film alsof de kijker reeds onlosmakelijk is verbonden met de personages. Een klein beejte 'fresh my memory' zou hier wel op zijn plaats zijn vind ik. En ik snap niet dat Devito zich laat lenen voor een bijrol in zo'n film. Daar vind ik hem te groot (niet in lengte) voor. Heb zojuist nog even snel de deel 2 trailer gekeken. Dat hielp! We gaan verder, I'll be back.
Edit 1: Nujah, ik was te snel met mijn oordeel. Tien minuten verder en bijna alles hierboven kan de prullenbak in. De link naar de vorige film is gemaakt, overduidelijk.

Ik vond het eerste deel toch leuker en die had ik al maar 3 sterren gegeven. Het is en blijft wel een leuke film maar het word nooit super grappig. Toch had ik uiteindelijk liever een echte remake gehad van de oude jumanji ook al was dat niet zo origineel.