• 10.525 nieuwsartikelen

Met onder meer: Mark Ruffalo, Anne Hathaway en Tim Robbins

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 23 januari 2020

Plot Dark Waters

"The truth has a man on the inside"

'Dark Waters' vertelt het waargebeurde verhaal over de blootlegging van een gruwelijk milieugeheim. Een advocaat, Robert Bilott genaamd, ontdekt een verband tussen een aantal mysterieuze sterfgevallen en chemiebedrijf DuPont, één van de grootste bedrijven ter wereld. Om de waarheid te achterhalen zet hij zowel zijn toekomst als zijn familie en zijn leven op het spel.

Social Media

Larry Winter

Alle Media

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film die lekker wegkijkt.

avatar van riverflop

riverflop

Mooi verhaal. Triest genoeg gebeurd precies hetzelfde of misschien nog wel erger in Nederland/Belgie in de Westerschelde met 3M. Er is net een zelfde PFAS bloedonderzoek onder 9,000 mensen begonnen in Belgie en er is een actiegroep Darkwater die en massaprocedure zijn begonnen tegen 3M.

avatar van Man of Steel

Man of Steel

Zeer interessante film. Maar niet perse heel erg goed gelukt als film.

De film begint het eerste half uur ijzersterk en beklemmend. Je krijgt ook echt wel sympathie voor de rol van Ruffalo. En aan de andere kant laat de film je zien hoe in en in slecht een groot berdrijf als Dupont is. Of beter gezegd de bestuurders van ondernemingen als deze. Je kan het haast niet geloven dat sommigen zich zo laten leiden door geld. Toch vind ik de film niet helemaal geslaagd. Ondanks de af en toe indrukwekkende beelden blijft het allemaal beschaafd en koeltjes. Haast afstandelijk soms. Naar het einde toe wordt het ook wat langdradig en duurt het allemaal net te lang; En dat is heel knap gedaan eigenlijk want in werkelijkheid duurde de afwikkeling van deze zaak ook veel te lang vond men.

Interessante belangerijke film, echter niet tot einde toe onderhoudend.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2090 stemmen

riverflop schreef:

En met de lozing van chemicaliën door Chemours (Dupont) in Dordrecht, hoge concentraties van PFAS. Tientallen jaren en ook net zolang slepende gevallen van ziektes onder (oud-)medewerkers

avatar van Tanita

Tanita

Sterke film van Todd Haynes die met weinig opsmuk, maar uitermate stijlvol en doeltreffend, een tragische en waargebeurde tragedie blootlegt. Met ijzersterke rollen. 4*

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een tien voor de intentie, maar helaas ook een tien voor de voorspelbaarheid: het onbenaderbare grootconcern, de eigen bazen die op de hoofdpersoon gaan leunen, het thuisfront dat moeilijk doet, de sjofele huizen die getuigen van armoede (en het contrast met het kristallen servies bij de advocaat thuis), de norse en achterdochtige plattelands- en dorpsbewoners – het is er allemaal, en het is allemaal zó weinig verrassend en het laat allemaal zó weinig aan de fantasie van de kijker over dat de goede bedoelingen helaas niet opwegen tegen de verveling. (Ik moest trouwens regelmatig aan A civil action denken, ook zo'n film over een idealistische en dus sympathieke eenling die het tegen het systeem opneemt, en eveneens niet erg geslaagd in mijn ogen. En het is natuurlijk een beetje tegenstrijdig om enerzijds te klagen over de voorspelbaarheid en anderzijds toch spoiler-tags bij die voorspelbare verhaalelementen te zetten, maar ik wil andermans voorpret niet al bij voorbaat verpesten.)