Jumanji: The Next Level (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Kevin Hart en Karen Gillan

In 'Jumanji: The Next Level' keert het groepje terug, maar is het spel veranderd. Wanneer ze terugkeren naar Jumanji om iemand van hen te redden, ontdekken ze dat niets is wat ze vooraf hadden verwacht. De spelers zullen onbekende delen moeten trotseren, van dorre woestijnen tot besneeuwde bergen, om te ontsnappen aan 's werelds meest gevaarlijke spel.

avatar van schumacher
Onnozel vermaak deze film. Niet slecht maar top is het ook niet.
Is minder goed dan de vorige.

avatar van Psycho-M
Ik heb me dan toch gewaagd aan Jumanji the next level.
Wat velen hierboven ook al opmerkten is dit deel stukken minder fris, grappig en vlot dan zijn voorganger.
De oude mannetjes die meekomen in het spel en de hele tijd vragen wat is dit, wat is dat en voor de duizendste keer uitgelegd krijgen dat ze in een spel zitten....nee niet grappig.
Voor mij hoeft er echt niet nog een deel gemaakt te worden. Laat Jumanji nou maar rusten, ver weggestopt in een verlaten keldertje.

avatar van John Milton
Inderdaad een stuk minder dan het vorige deel. Gelukkig is er Karen Gillan.

avatar van macrobody
Even een avondje niet te moeilijk. Dat is prima te doen met deze film. Het is uiteraard meer van hetzelfde met enkele twists, maar ik was op de een of andere manier de hele tijd gefocust hoe de acteurs de originele acteurs aan het nabootsen waren. Kevin Hart deed het zeer goed als Danny Glover en Awkwafina was ook af en toe erg goed als Danny DeVito. De rest, mwah.

avatar van hoffhaan
Leuke film 3.5

avatar van apolicum
John Milton schreef:
Inderdaad een stuk minder dan het vorige deel. Gelukkig is er Karen Gillan.

Dan had ik toch liever Madison Iseman wat meer in beeld gehad

avatar van John Milton
Ja, die had helaas voor jou een stuk minder screentime

avatar van Jurgen1407
Heb weer genoten van deze leuke comedy, weer een echte aanrader om te kijken
Dikke 5 sterren verdient

avatar van Antonev
Stukje minder dan z’n voorganger. Dat kwam volgens mij vooral omdat het nieuwe en verassende van de reboot er wel een beetje van af was.

Desalniettemin blijft het een zeer vermakelijke avonturenfilm. Veel geslaagde grappen, genoeg actie en een paar aardige nieuwe karakters. Het verhaal is weinig bijzonders en heeft dezelfde insteek als z’n voorganger, maar het is goed te doen. Overigens leuk om DeVito weer eens op het grote doek te zien.

avatar van james_cameron
Leuke sequel, wellicht iets minder fris en fruitig dan Welcome To The Jungle, maar doet er al met al weinig voor onder. Een iets andere insteek, vooral door de welkome toevoeging van oude rotten Danny DeVito en Danny Glover, maar verder bevat de film alle elementen die de eerste film zo leuk maakte. De cast heeft er opnieuw duidelijk zin in en visueel ziet alles er indrukwekkend uit, van de prima special effects tot de verzorgde production design.

avatar van umbra
Bwaja, keek toch weer lekker weg, good-feel filmpje e. Ongeveer opzelfde niveau als de vorige. En Karen Gillan is hier toch weer hot in.

"Jumanji"is weer op herhaling.
Dezelfde (soms erg melige) grappen, terug kerende patronen en hachelijke situaties in een rap tempo.
Er zijn dit keer ook nog maar eens wat extra bekende namen toegevoegd. Danny de Vito en Danny Glover als oude rakkers hebben een bijrolletje weten te bemachtigen in dit computer spel avontuur.
Er zijn wat leuke scenes en achtervolgingen te zien en de nodige knok partijen.
Dat kan je zeker aan Dwayne Johnson overlaten.
De actie scenes, CGI effecten en lokaties zien er prachtig uit.
De verrassing is er inmiddels wel vanaf en toch heeft de twee uur "Jumanji" mij opnieuw niet verveeld.
Ondanks de lange speelduur.

Goed en vermakelijk vervolg op het eerste deel.

avatar van IH88
“Did I die and turn into a small muscular boy scout?”

Prima vervolg. De makers wilden met The Next Level niet te veel aan de formule veranderen, maar ze pakken het wel duidelijk wat grootser aan. Meer locaties die worden aangedaan (jungle, winterlandschap, woestijn), meer subplots, meer personages etc.

Gelukkig gaat het niet ten koste van het plezier en de charme, en alles wat het eerste deel zo vermakelijk maakte wordt goed doorgetrokken. Alle acteurs doen het goed, en de grote kracht van deze films blijft de chemie tussen Johnson, Hart, Gillan en Black. Met Awkwafina als uitstekende nieuwkomer. The Next Level is één groot avontuur vol humor, actie en sentiment, en het einde laat genoeg ruimte open voor een doldwaas derde avontuur. Kom maar op…

avatar van Kondoro0614
“Getting old is a gift. I forget that sometimes, but it is. What more could a guy possibly want?”

Opzich was ik best enthousiast over een nieuwe ‘Jumanji’ deel. De oude versie met ‘Robin Williams’ vond ik erg leuk, en ook de voorgaande film met een soort ‘upgrade’ dat we van bordspel naar computerspel waren gegaan vond ik best geslaagd. Ik heb me met de twee voorgaande films uitstekend weten te vermaken, eentje zelfs in de bioscoop gezien. Het was vrij wel zeker dat een tweede deel er aan kwam, en ik wist dit vrij snel om dat acteur ‘Jack Black’ zijn eigen YouTube-kanaal heeft die ik graag volg. Hier heeft hij soms wat vrij gegeven van de nieuwe film en zo ook dat ze met een vervolg bezigt waren. Sommige scenes herkende ik dan ook (zoals in de woestijn) omdat ‘Jack Black’ hier zelf filmde voor zijn zogeheten ‘vlogs’.

Het begin was even doorbijten, je zit zelf al gauw te wachten op ‘Dwayne Johnson’ en co. Om hun hilarische en domme scenes maar, het informatieve begin is wel even nodig. Er is een kleine vooruitgang gemaakt, de opa van ‘Spencer’ doet mee samen met zijn vriend ‘Milo’ dus een kleine introductie was wel fijn. En daarna gaan we snel over naar het begin van het spel, en het leukere uur van deze film.

En eenmaal begonnen aan het verhaal is het wel leuk. ‘Spencer’ voelde zich mentaal niet fit en wou graag weer in zijn onsterfelijke game karakter veranderen. Hij keerde terug naar Jumanji waarna de rest snel volgden. De vrienden, en de twee ouderen worden uitgedaagd een bepaalde juweel te vinden die Jumanji kan vernietigen als deze in de verkeerde handen valt, deze moet de zon zien. De vrienden starten het spel en gaan de verhaallijn af, komen tegen allerlei tegenstanders (voornamelijk dieren) en moeten wederom zien te overleven.

Achja, de cast is zeer vermakelijk met drie acteurs die ik erg waardeer. Het eerste stuk vond ik nog niet heel bijzonder (waar iedereen weer een andere karakter bestuurd) maar als ze weer terug nemen in huidige vorm heeft de film weer erg veel gevoel. Zo vind ik ‘Jack Black’ standaard heel erg vermakelijk maar nu ook weer, zeker als die dat vrouwen stemmetje opzet. En ook ‘Kevin Hart’ en ‘Dwayne Johsnon’ deden het beiden gewoon leuk in deze film. En natuurlijk, de ontiegelijk knappe ‘Karen Gillan’ mag niet ontbreken. Voor het eerst dat ik positiever ben over een vrouw in de films, ik vind ‘Karen’ namelijk best een leuke en spontane meid.

Hoewel ik de CGI soms wat tegen vond vallen, en het verhaal bij lange na niet zo sterk weet over te komen als zijn voorganger, is de zit best leuk. Ik keek er misschien iets te graag naar uit en verwachtte wellicht ook iets te veel van de film, al om al een leuke zondag avond zit is dit zeker geworden.

avatar van Rodger
Leuk vervolg op de vorige film.
Heerlijk met de familie kijken, en genieten...
3.0 ***

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Iets minder dan zijn voorganger. Die miste eigenlijk al de essentie van de originele Jumanji. Maar het had nog wel wat humor. Hier is de verrassing er wat af. We lachen even met oude mensen die niets van games kennen en voor de rest is het zowat hetzelfde. En echt grappig wordt het nooit. Maar een jong publiek zal hier best van genieten.

avatar van filmkul
Vermakelijk vervolg. Het verhaal is wel weer wat van hetzelfde maar daarom niet minder dan het vorige deel. Hier en daar wordt er iets afgeweken maar verder worden dezelfde paden gevolgd. De film bevat meer dan genoeg actie en de scènes zien er prima uit met goede special effects. De humor is wat voorspelbaar maar niet storend. De acteurs zijn goed op elkaar ingespeeld. Ook dit keer weer prima vermaak voor jong en oud. 3.5

avatar van Gustav von swaffelstein.
Leuk, maar minder leuk dan het vorige deel

Aardige film waarin de vier vrienden terugkeren naar het computerspel en weer een missie moeten uitspelen. Het eerste deel was vooral ook leuk om te zien hoe de personages met hun nieuwe lichaam omgingen. Die nieuwigheid is er hier dus al meteen vanaf en voor de rest is het te veel een herhaling van zetten. Wel opnieuw avontuurlijk en de cast weet het leuk te brengen. Vermakelijk genoeg voor 3.0 sterren.

avatar van DjFrankie
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die dit deel beter vindt als het eerste deel (origineel buiten beschouwing). Waarom? Dit deel voldoet compleet aan mijn verwachtingen, ik had vandaag eens zin om een avonturen film te kijken, nou dan ben je hier aan het juiste adres. Compleet met goeie special effects, en een paar gouwe ouwe die meedoen. Prima vermaak voor mensen die ook op die manier vermaakt willen worden, ik heb me kostelijk vermaakt in ieder geval.

Bij het eerste deel ging ik teveel uit van het origineel, en was ik minder in "the mood" voor een avonturenfilm. Dat is ook belangrijk, waar heb je zin in.

avatar van Mickey b
Zelfde niveau als zijn voorganger. Niet super maar wel onderhoudend. Opnieuw de humor van Dwayne Johnson waar ik wel van hou. Zoals het opvoeren van zijn ‘blik’. I love it. Verhaal weinig inhoud en iets te lang. Maar special effects ok en vandaar geen afknapper. Rest van cast loopt mijn inziens iets in de schaduw van Dwayne, met uitzondering van Danny DeVito en Danny Glover die toch wel ook de show stelen als ze aan beurt zijn. Valt me wel op hou verouderd ze zijn. Iets wat wij mij wel soms stoorde was dat de spelkarakters in Jumanji net iets te veel hun best deden om te lijken op hun originele spelers. Vb. zo deed Awkwafina net iets te veel haar best om op Danny De Vito te lijken qua manieren en heeft Jack Black dan net te veel vrouwentrekjes. Ik weet dat dit wel de bedoeling was, maar vond dit niet altijd zo geslaagd.
Maar toch wel een 3* waard.

avatar van Vdk_Movie
Prima vervolg met goede cast. Leuk om the good old Danny Glover en Danny DeVito weer is te zien.

Prima vervolg. Veel van hetzelfde maar is in deze niet erg. Het switchen tussen personages was leuk gedaan.

avatar van Captain Pervert
Iets minder frisss dan het vorige deel, maar 3,5 sterren meer dan waard. Ze weten een aantal nieuwe invalshoeken te bedenken waardoor er nog van alles te beleven is. Natuurlijk dat in de film de rollen zo nu en dan worden omgedraaid, maar ook de rollen van Danny DeVito en Danny Glover die allemaal geen bal snappen van gaming.

Vervolgens de taak aan Dwayne Johnson om DeVito na te doen, wat hij zeer goed doet. De meeste grappen komen natuurlijk voort uit personages die praten en doen op een manier die niet bij hun karakter past. Onverwachte ster van de show is dan ook actrice Awkwafina als de Chinese Ming.
Aan Rory McCann de ondankbare taak om een slechterik te spelen die zo ongeveer gelijk is aan zijn personage uit Game of Thrones, minus de brandwonden op zijn hoofd. Voor die beste man ligt enkel nog typecasting in het verschiet vrees ik.

Qua verhaal stopte de film net op tijd met het onbegrip van de opa's, nog even en het zou irritant geworden zijn.

Verder is de koek wel op nu, de Jumanji-koe is echt helemaal leeggemolken.

Wederom 3,5 sterren.

avatar van ikkegoemikke
If you touch my boobs, I will murder you!
Too late! That was the first thing I did.

De laatste jaren zijn de termen “Remake” en “Reboot” wel erg populair in Hollywood. Tot mijn grote ergernis. In de meeste gevallen zijn deze namaaksels slechts een schim van het origineel. Om niet te zeggen abominabel slecht en vreselijk om aan te kijken. Grootste voorbeeld hiervan (voor mij persoonlijk dan toch) is toch wel de film “Ghostbusters” uit 2016. Was Bill Murray niet meer onder de levenden, dan zou hij zich omgedraaid hebben in zijn graf. Een nodeloos duplicaat zonder humor en vol gerecycleerde ideeën. Toen ik enkele jaren geleden te horen kreeg dat er een remake in de maak was van de befaamde film “Jumanji” (met de onevenaarbare Robin Williams in een hoofdro) uit 1995, sloeg de schrik me om het hart. En al zeker toen bleek dat Dwayne Johnson de hoofdrol wegkaapte. Alweer een overbodige en belachelijke poging om een mijlpaal uit het verleden te imiteren.

Tot mijn verbazing bleek “Jumanji: Welcome to the Jungle” echter een uitzonderlijk goed geslaagd experiment te zijn. En dat vanwege het originele idee om het “Jumanji bordspel” te vervangen door een oldskool console-spel waar vier onschuldige studenten naar worden getransporteerd om dan als personage in het Jumanji-game een queeste tot een goed einde te brengen. De enige manier om zo het spel te ontvluchten. Niet alleen was het een grappige bedoening (door de interacties en de tegenstellingen qua persoonlijkheid tussen de real-time figuren en hun personage in het videospel). Ook het concept was origineel te noemen. Het toevoegen van videogame-kenmerken zoals NPC’s, cut scenes en het feit dat elk personage over een beperkt aantal levens beschikt, was een meesterlijke zet. Niet voor niets dat de film een regelrecht succes was in de zalen. En het onvermijdbare geschiedde. Het vervolg “Jumanji : The next level” is een feit.

Spijtig genoeg weet dit nieuw vervolg, zoals ik al vreesde, het geheel niet naar een volgend level te brengen. Om eerlijk te zijn vond ik het gewoonweg een ongeïnspireerd verhaal dat gebruik maakt van het succes van de vorige film. Een gemakkelijkheidsoplossing om de laatste dollars uit een uitgemolken onderwerp te persen. De nieuwigheden zijn op een kapot telraam te tellen. Niet bijster veel dus. De personages zijn er nog allemaal. Ditmaal aangevuld met twee brompotten van gepensioneerden (Danny DeVito en Danny Glover) die voorheen nog als zakenpartners door het leven gingen toen ze een goedlopend restaurant bezaten. Zoals bij elk nieuw level in een video-game, is de omgeving waarin het avontuur zich afspeelt afwijkend van het vorige level. Dus verwacht je hier aan een zanderige omgeving met bijhorende oases. En ook een heel andere fauna die onze vrienden tegenkomen op hun pad.

Het meest geslaagde in dit vervolg is het feit dat in eerste instantie de verschillende karakters door elkaar gemixt werden. Dat zorgt toch weer voor hilarische momenten waarbij je Dwayne Johnson de kenmerken van een Dany DeVito ziet imiteren. Maar verder valt er niets vernieuwends te ontdekken in dit vervolg. Het is een gekend verhaal in een nieuw jasje. Het is zo’n beetje als er weer een nieuwe “FIFA Soccer” versie op de markt komt. Grafisch ziet het er misschien wat scherper uit en er zijn wat nieuwe spelers en opties toegevoegd. Maar voor de rest is de look en feel gelijkaardig en heb je moeite om de verbeterde punten te ontdekken. Tja, “Jumanji : The Next Level” was onderhoudend met soms toch wel meesterlijke CGI. Een aangenaam alternatief om een gezellige filmavond mee te vullen. Maar de bron waar men nog creatieve ideeën uit zou kunnen scheppen, is uitgeput. Laten we hopen dat ze het spel “Jumanji” voor eens en voor altijd goed opgeborgen hebben zodanig dat niemand er nog zijn hand op kan leggen. ’t Is goed geweest.

avatar van Macmanus
Zo weer vergeten.

Vind het een beetje een te volle film. Niet qua actie scenes of verhaal, maar vooral qua acteurs. Jack Black, Kevin Hart, Dwayne Johnson allemaal mensen die graag lollig willen doen en dan komt Awkwafina er ook nog bij. De timing is daardoor een beetje zoek. Uiteindelijk is Rhys Darby nog het leukst. Het kijkt wel aardig weg, maar het is wel jammer dat het qua spektakel niet net wat meer is. Het concentreert zich toch nog veel op voorspelbare onderlinge interactie. Heb liever toch wat echt goede actie scenes.

2.5 sterren.

avatar van Noodless
Onderhoudend, vermakelijk filmpje die vooral in het eerste gedeelte wist te entertainen met een paar grappige scènes en door het idee om de personages in het spel aan een ander personage in de werkelijke wereld te koppelen wat zorgt voor gekke toestanden. Na ongeveer een uurtje wordt het wat minder omdat de verwisseling van de personages iets teveel aan de orde komt en dat de focus vooral ligt op de onderlinge relaties dan op de actiescènes. Het verhaal zelf stelt eigenlijk wat teleur en qua actiescènes heerst er een wisselvallig gevoel. De meeste actiescènes ben je al vlug vergeten , maar die van de struisvogels en van de bavianen blijven wel bij. Dat waren leuke actiescènes. 6/10

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dode Dimensie.

Toen in 2017 Jumanji nieuw leven werd ingeblazen was menigeen verrast. Vanwaar deze remake? Toch bleek het videogame-sausje en een komische The Rock een gouden greep. Er stroomde in ieder geval voldoende centjes binnen om nog maar eentje uit de koker te toveren: Jumanji: The Next Level. En of dat nu zo'n slim idee was? De oude cast is in ieder geval van de partij en zelfs oudgedienden Danny DeVito en Donald Glover geven acte de précense. Het mag niet baten.

Ondanks het hoge popcorngehalte wil Jumanji, in tegenstelling tot de versie van drie jaar geleden, niet echt van de grond komen. Veel flauwe grappen en het brave familie-gehalte doen de film sowieso weinig goeds. Er zitten wat onderhoudende actiescènes in die rechtstreeks uit een Indiana Jones-film lijken te komen, maar het continue gegoochel met de telkens veranderende karakters leidt teveel af. Helaas is 3D op blu-ray dood, want dat had wellicht nog een welkome dimensie kunnen toevoegen.

**½

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het recensie-exemplaar.

avatar van missl
Vermakelijke film die er ook goed uit ziet. Sommige grappen zijn wel leuk, nergens over nadenken en het is een prima verhaaltje.