Jumanji: The Next Level (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Kevin Hart en Karen Gillan

In 'Jumanji: The Next Level' keert het groepje terug, maar is het spel veranderd. Wanneer ze terugkeren naar Jumanji om iemand van hen te redden, ontdekken ze dat niets is wat ze vooraf hadden verwacht. De spelers zullen onbekende delen moeten trotseren, van dorre woestijnen tot besneeuwde bergen, om te ontsnappen aan 's werelds meest gevaarlijke spel.

avatar van Kondoro0614
In Film > Nieuws > Jumanji 3 (2019):

'Jumanji 3' in december 2019! | Filmtotaal filmnieuws

avatar van Alexander1900
It's a wrap voor 'Jumanji 3', opnames afgerond! | Filmtotaal filmnieuws

De opnames van de derde Jumanji, die op 14 februari begonnen, zijn nu officieel klaar volgens acteurs Dwayne Johnson.

Nederlandse release op 19 december.

Vanaf 5 december in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een toffe trailer zeg. De voorganger van 2 jaar geleden was al erg leuk (eigenlijk leuker dan het origineel wat mij betreft), deze lijkt minstens zo vermakelijk te worden. Fijne cast, leuke humor. Prima decemberfilmpje.

avatar van mjk87
Ajax&Litmanen1 schreef:
Prima decemberfilmpje.

Lijkt me ook ja. Maar waarom breng je deze een week voor Star Wars uit, vraag ik me dan af. Dat gaat heel veel omzet kosten.

mjk87 schreef:

Zouden deze doelgroepen nou veel met elkaar te maken hebben?

Ik ga lekker naar beide films

avatar van IH88
mjk87 schreef:

Twee jaar geleden ook zo gegaan met The Last Jedi. Jumanji was toen een verrassende hit. Gokken ze nu ook op denk ik. Lange benen zodat ze in de saaie januari maand nog veel geld kunnen binnen harken.

avatar van mjk87
Ajax&Litmanen1 schreef:
Zouden deze doelgroepen nou veel met elkaar te maken hebben?

Voor een groot deel toch wel? Mannenlijk 15-45. Star Wars zal ook wat ouder volk trekken, maar ik denk dat de doelgroep aardig overeenkomt.

IH88 schreef:

Maar die kwam de week na Star Wars uit, ook nog eens een Star Wars die na een goede eerste week heel hard zakte de weken erna. Daarom vind ik het bijzonder dat de film nu de week ervoor zit.

avatar van IH88
mjk87 schreef:

Kevin Hart, Johnson en Jack Black trekken toch wel een groot aantal bezoekers. Eerste week veel geld binnen harken, en daarna gewoon geruisloos een aantal weken (nogmaals, saaie januari maand) steeds meer opbrengst. Als je hetzelfde weekend als SW uitkomt doe je iets verkeerd, maar een week ervoor of erna is meestal wel een goede strategie. Het gaat erom dat je 1 weekend voor jezelf hebt.

avatar van Donkerwoud
Ik schrik er zelf een beetje van, maar heb hier best zin in. Prima onzin.

avatar van Duke Nukem
Inderdaad een erg leuke trailer, ik kijk hier toch wel naar uit. Welcome To The Jungle (2017) was ook al erg leuk! Ik hoop maar dat de wijziging in wie nu precies wie is, geen verwarring zal scheppen. En hopelijk krijgt Rhys Darby, die anders heel grappig is maar in WTTJ geen enkele grappige tekst kreeg, in deze film wat meer ruimte om zijn ding te doen.

avatar van O.M.M.H.
Sorry maar wat flaaauuuuwww, ze verpesten echt de originele film waar ik trouwens in mijn jeugd voelde alsof het spel echt bestond. Het dobbelen dat je echt het gevoel gaf welke exotische dieren er nu weer aankwamen naarmate het spel zich vorderde. Maar dit is echt een aftreksel 1ste klasse. 2de deel kon ik ook niet waarderen.
Heb hem ook nog een te hoge cijfer gegeven zie ik...
Ik snap niet dat ze het op de kijker het gevoel geeft dat ze in het spel zitten, zonder dat ze de naam gebruiken om alleen maar paar cabaretiers erin te gooien en weer wat geld doneren...

avatar van mrklm
Aangezien het in veel opzichten zetten herhaalt uit de herstart van de Jumanji-franchise, haalt deze sequel het niet bij z'n voorganger, al is het resultaat helemaal zo slecht nog niet. Vooral over de actiescènes hangt een gevoel van déjà vu, bovendien hebben de gamekarakters geen verrassingen meer voor ons in petto. De toevoeging van Danny DeVito en Danny Glover blijkt gelukkig een sterke zet geweest te zijn: Kevin Hart doet een uitstekende imitatie van Glover en Awkwafina is regelmatig hilarisch als DeVito's gamekarakter Ming. Het beste element is echter de ontwikkeling van de gebroken vriendschap tussen Eddie [DeVito] en Milo [Glover], twee bejaarde mannen die elkaar niet meer hebben gesproken sinds ze 15 jaar geleden hun restaurant, dat ze 35 jaar samen hadden gerund, verkochten. Dat levert in ieder geval een ontroerend slot op van wat een veel slechter vervolg had kunnen zijn.

avatar van Thiver
Volkomen willekeurig weetje: de film speelt zich af op 13 december 2019. Dus wie snel is, kan hem bekijken als een sciencefictionfilm.

avatar van Shinobi
"What in the Sam Hill?"

Na het voorgaande deel had ik eigenlijk weinig verwachtingen van dit vervolg, maar dit is mij nog best meegevallen.

In 'The Next Level' belanden de personages wederom in de videogame. Met de toevoeging van oudgedienden Danny DeVito en Danny Glover en een nieuwe locatie wordt er een poging gedaan om het gebeuren op te schudden. En zo begint het riedeltje weer.

Er wordt gespeeld met gedaanteverwisselingen om bepaalde tegenstellingen te creëren; jong tegen oud en man tegen vrouw. Het levert een aantal leuke momenten op waarin de cast tegen hun imago in een opmerkelijke rol neerzet. Ik kon in het bijzonder genieten van Kevin Hart die zowaar de jongere belichaming van Glover lijkt te zijn, wat geregeld voor grappige dialogen zorgt.

Het scheelt ook dat de spelwereld meer variatie te bieden heeft. Ditmaal krijg je als kijker onder andere de woestijn en besneeuwde bergtoppen voorgeschoteld. Op deze manier blijf je niet te lang op één locatie hangen. Jammer genoeg zijn er wat pacing problemen, waardoor het geheel soms wel langdradig wordt. Men valt daarbij iets te veel terug op het niet snappen van een game.

Al met al een redelijk vervolg dat voldoende vermaak biedt voor tussendoor.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Spoelworm
Kijkwijzer in Nederland, 12 ,jaar. In Noorwegen 9. Ik wou vanavond gaan samen met mijn dochter (6!) die deel 1 echt geweldig vind,en vaak kijkt. Maar dat is thuis op de bank. Zou het te spannend zijn in de bios?. Nou vraag ik aan degene die hem gezien hebben, is hij te spannend of kunnen we gaan?

avatar van Chainsaw
Spoelworm schreef:

Zeker gaan, hij is zeker niet te spannend. Toon is praktisch hetzelfde als de eerste film.

Chainsaw schreef:

bedankt, ik twijfel omdat een film die je thuis kijkt in de bioscoop toch meer op je afkomt als je 6 bent zolang er geen heftige gevechten inzitten ed moet het kunnen

avatar van wwelover
Jumanji: Welcome to The Jungle was een behoorlijke verrassing. En dat zeg ik al grootliefhebber van Dwayne Johnson. Vond het dus wel beetje riskant dat ze er weer een vervolg op hebben gemaakt. Maar ze hebben het op safe gespeeld. Maar dat is in dit geval niet storend. Het is voorspelbaar maar toch erg vermakelijk. Leuke dynamiek tussen de cast weer, al blijven de karakters in de 'echte' wereld nog steeds een beetje ongemakkelijk.

wwelover schreef:

Bethany en Alex bedoel je zeker

Prima avondje uit hoor dit derde deel. Deel twee kijk ik geregeld met mijn dochters, en gisteren deze in de bioscoop gezien. En ik heb toch geregeld moeten lachen en zeker de gehele film met een glimlach gezeten. Dwayne en Kevin stelen de show als de twee opa's - en vooral Kevin Hart leek sprekend op Danny Glover eigenlijk. Maar ook "Ruby Roundhouse" en jack black waren goed in hun rol. Idd , de echte wereld versies waren ietsjes minder , iig Fridge ..die gast zat niet in zijn rol. (Zoals hij in het begin zei: "Waarom hang ik met blanken", voelde echt als geforceerd Kevin Hart zijn). Het is verre van storend .
Verwacht gewoon deel twee met nog iets(jes) meer grapjes dan je zul je er geen buil aan vallen. Heerlijke avond gehad.

avatar van Ajax&Litmanen1
Twee jaar terug had de Jumanji franchise een knappe comeback met Welcome to the jungle, waarbij het Jumanji-concept in een nieuw jasje werd gestoken en waar de film kon leunen op een enorm vermakelijke cast die met zichtbaar veel plezier de film heeft gemaakt. De film werd een groot succes en dan heb je dus op zeker een vervolg. Niks mis mee. The next level is helaas geen next level als in dat je iets nieuws zal zien. Het is copy and paste, maar het stoorde me nauwelijks. Nog altijd is dit erg geinig en is de cast opnieuw op dreef. The Rock, Jack Black, Karin Gillian (jummy...) en Kevin Hart doen het opnieuw prima en hun onderlinge chemie werkt nog steeds.

Ze spelen nu ook nieuwe personages, dus het is gelukkig ook niet volledig een 1 op 1 adaptatie. Nieuwkomers Danny DeVito en Danny Glover zijn ook fijne toevoegingen, al komen ze maar kort in de film voor. De cast in de ''echte wereld'' acteerde overigens wel erg zwak zeg. De Jumanji-werelden zijn nog divers zat, de actie werkt nog, de humor speelt op safe maar is leuk (de sterfscènes zijn nog steeds de moeite) en de menselijke touch van het verhaal is misschien erg voorspelbaar maar daarom niet verkeerd. Ik heb er geen moeite mee als we over twee jaar een nieuw vervolg krijgen. Leuke film voor alle doelgroepen.

avatar van Vaniliagirl
Bijna nonstop gelachen. Heerlijk!

Aardig vervolg.

De allereerste nog steeds niet gezien, zit ook niet veel haast achter, maar de reboot herinnerde ik me als een redelijk positieve verrassing. Geen geweldige film, wel aardig vermaak voor een keertje. En dan is het niet verrassend dat er snel ook een vervolg op komt.

Uiteindelijk niet zoveel meer dan een kopie van het eerste deel, met wat extras om een nieuw deel te rechtvaardigen. Iets meer personages, iets meer gedaanteverwisselingen, nog iets grotere en spectaculairdere actiescenes. En ondanks dat die formule zo oud is als de straat, weet Kasdan ze kundig in te vullen.

Misschien omdat de acteurs ook net iets beter in hun personages zitten, misschien omdat de film ook nog net iets komischer is. Het vermaakt in ieder geval erg goed, ondanks de redelijk stevige speelduur voor een film van dit kaliber sleept het nergens en er zitten ook best wat geslaagde komische stukken in.

Minder is de toevoeging van Awkwafina, vervelende actrice die ook hier toont dat ze niet veel meer kan dan haar lichtelijk irirtante zelf zijn. Verder vraag ik me ook af of ze de volledige finale in een ijssetting geplaatst hebben zodat Gillan wat meer kleren aankon (en dan zonder er teveel een statement van te maken). Was in deel 1 toch een hoop over te doen.

Grootse cinema is het niet, wel vlot vermaak. Meer had ik er ook niet van verwacht.

avatar van Chainsaw
Omdat de vorige film eigenlijk al na een half uur door z’n grappen heen was en dus maar bleef herhalen, had ik weinig hoop voor een vervolg. Want een vervolg is meestal meer van hetzelfde, dus dat zou in het geval van Jumanji nóg meer van hetzelfde zijn. Maar gelukkig heeft men voor de plot een twist in petto, waardoor het gelukkig net iets anders loopt. Met name Johnson, Hart en Black mogen zich het eerste uur van een hele andere kant laten zien en dat doet de film veel goed. In de sequenties met Hart en Johnson als de twee oude mannen is de film geestiger dan de hele eerste film opgeteld. Uiteraard wordt deze grap tot den treure uitgemolken, maar als men na een uur het over een andere boeg besluit te gooien, mis ik de gein van het eerste deel al snel.

Want tijdens de tweede helft van de film wordt Jumanji een inwisselbare avonturenfilm. De actie en muziek zijn enorm inwisselbaar en de slechterik - Rory McCann uit Game of Thrones - is slechts iets beter dan de suffe schurk uit de eerste film. Een zinderende finale blijft uit en het sentimenteel bedoelde einde met Danny Glover als vliegend paard is tenenkrommend en onbedoeld hilarisch. Jumanji: The Next Level is weliswaar leuker dan de eerste film, maar het had meer kunnen zijn. Had dat zoete gezeur achterwege gelaten, meer geleund op de gein van het eerste uur en had de speelduur teruggebracht naar 90 minuten, dan was dit een erg aangename film geworden. Nu is het enkel een aardige familie-avonturenfilm, die misschien iets beter is dan de vorige film, maar verder nergens de boeken voor in hoeft.

3 sterren.

Jumanji is wat je er van verwacht na het vorige deel.
Plat, voorspelbaar, maar toch vermakelijk.
De passages in de "echte" wereld zijn wel van een zeer bedenkelijk niveau helaas.

Ik weet niet of het aan de nieuwe zaal van Pathé Scheveningen lag, maar de 3d beleving leek wel weer van een nieuwe generatie, waardoor het geheel visueel een feestje is.

goeie ***

Chainsaw schreef:

Ene kant sentimenteel. Maar het gegeven is tegelijkertijd zo onnozel dat ik het allesbehalve onbedoeld vind.

avatar van rep_robert
Leuk vervolg! De onnozele humor ligt er lekker dik bovenop en doordat er ook twee oudjes meedoen in het geheel krijgt de originele cast lekker de ruimte om helemaal los te gaan met een ietwat andere rol. Kevin Hart en the Rock blijven een hilarisch duo en gaan weer volledig met de remmen los deze film in. Het vreemde aan dit soort films is dat ik de persoonsverwisselingen ook daadwerkelijk geloof.

Je moet voor mijn gevoel wel een hele grote zuurpruim zijn als je dit allemaal te serieus neemt. Het is twee uur pure fun. Meer verwacht ik echt niet van dit type film en meer prentenderen de makers ook niet te zijn. Ja, er zullen genoeg flaws zijn (bad guy stelt niet zoveel voor). But who cares?

Entertainment zoals het hoort!

Spoelworm schreef:

Zit vooral af en toe wat gevloek in dat een 6 jarige niet zou moeten horen. Ik denk dat de kijkwijzer daarom 12 is.

rep_robert schreef:

ik vermoed meer de schrik of wat spannende scenes, zoals de slang,mensen die ontploffen of de apen dat is wat veel voor een 6 jarige op een groot doek in het donker. Ik ben met mijn oudste dochter gegaan en ik koop hem als hij uit is zodat de kleinste thuis kan kijken.

avatar van FillumGek
Ik zou zo mijn recensie van het vorige deel hier neer kunnen plempen, want ook dit vervolg is min of meer een kopie. Helemaal niet erg in dit geval, want het is weer vermakelijke onzin. De verhaallijn is flinterdun, en de reden om terug in het spel te keren is bijna lachwekkend. Maar alles om geld in het laatje te brengen.

Dat de characters nu belichaamd worden door andere personen is in elk geval een frisse wind wat zo'n vervolg wel nodig heeft. Jack Black en Kevin Hart zijn hierin het beste, The Rock stelde een beetje teleur. Stiekem toch een grote cast met ook een DeVito, Glover en McCann in een rol. En dan is daar nog de leuke cameo van Neuwirth op het einde. De humor is vaak weer van een bedenkelijk niveau, maar de chemie is duidelijk aanwezig. CGI valt soms wel tegen, zoals bij de struisvogels.

Het meest nieuwsgierige was ik nog wel naar de nieuwe vondsten die het spel teweeg zou brengen. Qua spelelementen is er helemaal niks veranderd, de avonturen wel. Veel dingen worden ook wel herkauwd, zoals de dance fighting scene maar het vermaakt. De sentimentele scenes zijn dan weer een pain in the ass, helemaal nergens voor nodig. Alsof mensen een levensles halen uit, of een traantje wegpinken bij een Jumanji-film. Zo'n derde deel mag er best komen, en dan hopelijk jungle meets city.