Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Karen Gillan en Alex Wolff

Vier tieners zijn op avontuur in een jungle vol met neushoorns, zwarte mamba's en een eindeloze verscheidenheid aan valstrikken en puzzels in de jungle. Om terug te keren naar de echte wereld zullen ze dingen op een andere manier moeten bekijken om het spel te verslaan. Om te overleven transformeren ze zichzelf in karakters uit het spel.

avatar van El ralpho
Je bent waar je in gelooft

De originele Jumanji heb ik ooit wel een keer gezien, maar hier kan ik me nog maar weinig van herinneren. Toch draagt de titel alleen al een bepaalde magie met zich mee waardoor mijn interesse voor deze nieuwe versie wel getrokken werd. De hele Jumanji setting vond ik hierbij een beetje tegenvallen, omdat dit toch weer draait om rondrennen in een jungle met veel overdadige CGI waarbij het de personages weer onrealistisch goed afgaat, los van het feit dat het zich in een videogame afspeelt.

De kracht van Jumanji zit hem in de dynamiek tussen de 4 hoofdrolspelers, in de film de avatars van de jongeren in de echte wereld. Met name Jack Black steelt hier de show, en hoewel ik in het bijzonder geen fan van de acteur ben, heb ik hier een aantal keer kostelijk om hem kunnen lachen. Sowieso zat er veel humor in de film doordat de avatars in alle opzichten steeds het compleet tegenovergestelde waren van de mensen die ze zijn in de echte wereld zijn. In dit element zit de kracht van Jumanji en dit zorgt er dan ook voor dat de film heel makkelijk uit te kijken is.

Naarmate richting het slot de focus steeds meer op de missie ligt, verliest de film flink wat stoom, niet in de laatste plaats door de saaie en inhoudsloze badguy die dan wat meer screentime krijgt, en overdadige CGI. Het suikerzoete einde had ook niet gehoeven maar Jumanji blijft vanwege de dynamiek tussen de avatars zeker een kijkbeurt waard als je op zoek bent naar een luchtige adventure/fantasy film.

avatar van cantforgetyou
Een vermakelijke actie film. Best leuk gedaan. Grappige knipoog naar homoseksualiteit op een positieve manier. Dwayne Johnson speelt ingetogen en is prettig om te zien. Jack Black is ook best grappig. Kevin Hart vond ik wat irritant. Die andere meid ken ik niet zo. Alles bij elkaar gewoon een leuke popcorn film. De special effects zagen er ook goed uit. Vooral de jaguars en slangen.

avatar van milan90
Leuke en originele verfilming van de klassieker met Robin Williams. Nu volgen we de personages in de game in plaats dat alle dieren en personages de echte wereld betrekken. Het verhaal over de tieners die totaal verschillend zijn en elkaar en eigen karakters ontdekken als levensles deed me wel wat denken aan the breakfast club. Wel een heel ander soort film, misschien wel de gedachte met straf, nakomen en elkaar leren kennen.

avatar van mnrk
Oh my God, this is so cool! Martha, come look at my penis!

Een heerlijke remake/reboot van Jake Kasdan...

Het verhaal is dik in orde en de manier waarop het gebracht wordt werkt prima, met een mooie knipoog naar de 1e Jumanji film. De special effect's zagen er ook goed uit en zorgde ook nog eens voor extra sfeer wat bij deze film helemaal past...

De gehele cast was op zijn plek en vulde elkaar prima aan waardoor er een leuke chemie was tussen hun...

Laat deel 2 maar komen
Jumanji 2 (2019) - IMDb

avatar van Rico120
leuke film

Verassend goed .

avatar van TronMan
Leuke film voor één keer. Ik denk dat niet-gamers , het verhaal en verwijzingen ,niet helemaal zullen begrijpen. In ieder geval leuker dan het oude eerste deel. Jack Black , je moet er van houden. Hij heeft hierin de leukste rol.

avatar van DragQueen
Deze film haalt nergens het niveau van het origineel met Robin Williams, maar is ondanks dat toch een alleraardigste film. Een leuk gebracht verhaaltje, prima visueel vertier en een grappige cast maken dit toch een genietbare film. 3 Sterren.

TMP
Niet beter dan het origineel en het voegt er ook weinig aan toe. De setting is wel wat moderner dan in het origineel en daarop wordt dan ook aardig ingespeeld. De film is zeker vermakelijk en kijkt best lekker weg. Verwacht geen hoogstaande film, maar simpel vermaak, dan valt het goed mee. Aardige rollen voor Dwayne Johnson en Karen Gillan, daarentegen komt de rol van Bobby Cannavale als Van Pelt een stuk minder uit de verf.

avatar van Lacuna1985
Ooit heb ik het origineel eens gezien. Maar die kan ik mij niet meer herinneren. De trailer zag er leuk uit dus ik gaf deze film een kans.

Heb me goed vermaakt en vond het leuk gedaan. Er zat leuke humor in en dat vond ik fijn. Zeker een leuke film en eentje die ik kan aanraden.

avatar van Gang_Star
Een leuke nieuwe uitwerking van de oude Jumanji film. Dit keer geen bordspel maar een videogame, waardoor het meer hedendaags aanvoelt. In dat opzicht voelt de originele Jumanji toch wat verouderd aan, al is dat niet erg. De visueel fraai ogende film met mooie settings kent een leuke cast die op een goede manier zorgen voor een flinke dosis humor, afgewisseld met een aantal vermakelijke actiescènes in een vlot tempo.

avatar van Roger Thornhill
Aardig, met een plot dat niet erg diep graaft en ook niet de duistere ondertoon van de oorspronkelijke film heeft (want alles gebeurt hier niet in de echte maar in een verre fantasiewereld), maar het hoge tempo en vooral de bijzonder grappige interactie tussen de vier hoofdpersonen (het gemeenschappelijke plassen!) houden de film toch steeds onderhoudend, tot de climactische actie die weinig verrassingen biedt. Grappig genoeg zag ik deze film rug-aan-rug met Pain & gain; daarin speelt Dwayne Johnson een domme klerenkast, híér is hij juist een slimme angsthaas, maar allebei de rollen gaan hem even goed af. Een toch wel aparte acteur, en voor mij het voornaamste pluspunt van deze film.

avatar van umbra
Nog wel funny filmpje, was vroeger als kind fan van Jumanji. Nu is dit soort films minder m'n ding, maar keek al bij al nog lekker weg deze film met tussendoor wat broekies humor

avatar van Onceuponanytime
Het viertal tracht er het beste van te maken en vooral Kevin Hart slaagt erin om het juiste vermaak te verwezenlijken . 'The bad guys' daarentegen komen met hun moto's ongeloofwaardig over. Enfin, mijn twaalfjarige dochter heeft genoten en dat was de bedoeling...

avatar van K. V.
Deze op goed geluk eens geprobeerd. In het begin had ik echt iets van oei, het niveau ligt wel wat laag ondanks dat dit toch een +12 film is, maar uiteindelijk werd de film toch wel beter. De cast was wel leuk en paste wel bij elkaar. Enkel de slechterik viel een beetje tegen.
Het verhaal was eenvoudig, maar het werkte wel.
Een leuke avonturenfilm een een mooie toevoeging aan het verhaal.

avatar van Boneka
Onlangs zag ik Tomb Raider uit 2017 en die vond ik in het jungle toch een stuk vermakelijker en beter uitzien. Ook een stuk volwassener dan deze Jumanji. Of ik de eerste versie ooit heb gezien weet ik niet. Hij kijkt best wel aardig weg, maar alles is toch redelijk standaard. Het is het net allemaal niet. De echte spanning ontbreekt. De badguys komen te weinig naar voren toe (hoewel ik "The Cure") er wel lekker uit vond zien met die oorwormen, maar de echte de strijd tussen die twee ontbrak een beetje. Ook de special effects hadden wel wat beter gekund. Muziek redelijk standaard ook (niks nieuws) en ja zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is bijna een teener movie. Misschien is ie dat ook wel.

Jumanji moet het niet van het plot hebben. Hij is aardig leuk bij momenten, maar niet meer dan dat. Gemiddeld en daarom ook een kleine voldoende.

De Fantasy / Avontuur film "Jumanji (1995)" met Robin Williams in de hoofdrol vond ik destijds best vermakelijk. In die film speelden een stel kinderen een betoverd bordspel, waardoor hun huis een complete jungle werd.

In dit soort van vervolg worden juist vier tieners een videogamevariant van het spel ingezogen. De grootste schrik is nog wel dat ze daar in gamepersonages veranderen. Zo wordt o.a. de nerd opeens een held met het uiterlijk van Dwayne ‘The Rock’ Johnson, ziet het tutje tot haar afschuw uit als Jack Black en heeft de stoere rugbyspeler (weliswaar American football) het uiterlijk en de piepstem van Kevin Hart. Dat levert een aantal komische situaties op (zeker in het begin), maar de meeste humor is toch vooral wat flauw en kinderachtig in deze pretentieloze Avontuur / Fantasy (de genres Actie en Komedie zijn zeker ook van toepassing) film, die meer op tieners dan op kinderen is gericht.

Visueel gezien mocht de film er wel wezen en de bekende cast doet het leuk en daarbij is Karen Gillan een leuke en mooie vrouw om naar te kijken. Natuurlijk krijg je op het einde ook nog het bekende nummer "Welcome To The Jungle " van Guns N' Roses te horen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Jumanji 2.0 waar het bordspel moet wijken voor een oud computerspel met console. De makers willen de franchise moderniseren, maar dit zal door mannen van middelbare leeftijd bedacht zijn die de feeling met de jongeren kwijt zijn. Het zit wat in de lijn van Wreck-It Ralph en mikt duidelijk op een jong publiek. Met bijpassende humor en dialogen. Het geheel is entertainment en zo leren ze ook eens Welcome to the jungle kennen.

Wat heb ik gelachen.echt een leuke film.met een prima cast.lekker even lachen en niet na hoeven te denken.jumanji 1995 vind ik wel iets beter,maar dit deel heb ik ook van genoten.laat het vervolg maar komen.ben benieuwd.

avatar van Donkerwoud
The Rock is helaas wat behoudend waar het z'n filmrollen betreft, maar in het blockbustersegment krikt hij zelfs middelmatige producties op met z'n charismatische aanwezigheid. Zo ook deze 'Jumanji: Welcome to the Jungle' (2017) waarin het bordspel van weleer wordt vervangen door een heuse computergame. Het belachelijke uitgangspunt wordt er eigenlijk alleen leuker op, omdat ze de gamelogica consistent houden met avatars, health bars, respawns, npc's en verschillende levels. Misschien wat veel eer voor een vermakelijke pulpfilm om het 'zelfreflexief' te noemen (de nadruk leggend op de eigen vorm), maar met deze grappige omkering neemt het uitgemolken actieclichés in de maling. De gespierde titelheld (zonder zwakheden!) is eigenlijk een onzekere tienerjongen. De grappige bijrol die meer praat dan dat hij dingen voor elkaar krijgt, is in werkelijkheid een atletische jongeman bij wie alles makkelijk lijkt. De vamp die schurken verleidt of hun nek breekt met haar dijbenen, is in werkelijkheid helemaal niet zo blij met haar lichaam en houdt andere mensen op afstand met haar snedige opmerkingen. De bebaarde paleontoloog met overgewicht is eigenlijk een jonge vrouw die haar telefoonverslaving opvult met instagramfoto's, status updates en selfies. In die digitale wereld kan men iedereen zijn en tegelijkertijd is het een onredelijke fantasiewereld waar alles (tot in het belachelijke) wordt uitvergroot.

avatar van Daan258
Leuk

Jumanji in een nieuw en moderner jasje gestoken. Ik moet zeggen dat de 2 uur goed vermaak was.
Hier en daar heb ik toch best kunnen lachen, vooral jack Black had en erg leuke rol. Visueel zag het er allemaal ook erg mooi uit en de paar actie scenes die er in zaten kon ik ook best van genieten.

Goed vermaakt met dit nieuwe deel van Jumanji.

Een kleine 3,5*

Veel beter dan ik verwachtte. Veel beter dan het origineel ook

Ik heb van het kijken geen spijt gehad. Een aardige film om een avondje mee door te komen. Uiteraard komt deze film niet in buurt van deel 1.

avatar van bjerik76
de ereste Jumanji was meer een familiefilm, leuk voor jong en oud.
Maar deze was meer gericht op kinderen, de flauwe grappen, en het slechte acteerwerk zullen voor de kleintjes leuk zijn.
Leuk geprobeerd, visueel zag het er goed uit.
Maar zeker niet beter als het origineel ( of dat ligt misschien aan de nostalgie en generatie)

avatar van Vdk_Movie
Leuke om even snel je verstand op 0 te zetten voor 2 uurtjes. Gewoon een lekker filmpje en een prima vervolg op deel 1.

avatar van Kliko_Green
Verrassend leuk zeg!!! Goede effecten, leuke humor en een cast die goed samenspeelt.
Ja anders dan het “origineel” maar deze is zeker ook origineel.

avatar van Antonev
Jumanji in een modern jasje. Een vervolg kun je het in mijn ogen niet echt noemen, aangezien de film aardig op zich zelf staat.

The Rock is geknipt voor deze rol en we worden getrakteerd op een goede dosis humor, actie en avontuur. Het tempo zit er daarnaast goed in, zodat het de gehele speelduur boeiend blijft.

Fijne verassing als je het mij vraagt.

avatar van kleez
Ik vond dit een erg verassend leuke film! En ja, ik moest wennen aan de game console -variant maar eigenlijk is het super goed bedacht. Ook de scripts van bepaalde game characters! En ja, de rol van The Rock was verassend goed! En natuuuurlijk Jack Black was fenomenaal!!

avatar van Duke Nukem
Dit is een erg vermakelijke film voor jong en oud! Ik ben wel een fan van Dwayne Johnson, hij ziet eruit als een heel sympathieke reus. En zijn "smouldering intensity " blik blijft grappig, zelfspot op zijn best! Ook Jack Black vind ik meestal wel leuk, hij steelt in deze film de show als vrouw in het lichaam van een man. Naast het feit dat de film boordevol grappen zit die meestal goed werken, zit er ook een boodschap in over empathie en zelfreflectie (de jongelui worden immers verplicht om even in een ander lichaam te zitten) en over waardering voor het leven. In Jumanju, het computerspel, krijgen ze namelijk drie levens. Maar in het echte leven, zoals het hoofd van de school opmerkt als ze moeten overblijven, krijg je maar een leven en jij beslist wat je ermee zult doen. Gelukkig worden deze moraallessen er niet te dik opgelegd en ligt de klemtoon vooral op de fun.

Ik vind het slim bedacht dat elke persoon in het spel het tegenovergestelde is van wat hij/zij in het echte leven is, op die manier worden ze verplicht om letterlijk eventjes in de ander zijn schoenen te staan: de zelfingenomen chick is een kleine, dikke man, het onzeker meisje is een knappe actie-heldin, de onsympathieke zwarte sportman is een kleine, zwarte man (Kevin Hart is duidelijk de zwakke schakel in dit kwartet), en de nerdy jongen is een gespierde vent.

Het idee om van het bordspel Jumanji nu een computerspel te maken, is goed gevonden. Alleen krijg je gedurende de film (behalve de drie streepjes op de arm wat drie levens voorstelt, en de NPC's die steeds hetzelfde zinnetje herhalen) weinig verwijzingen hiernaar. Misschien hadden ze boss-battles moeten invoeren en meer duidelijke levels? De CGI ziet er over het algemeen erg goed uit, met hier en daar een klein moment waarop het er wat fake uitziet. Er hadden wat mij betreft wat meer dieren in mogen zitten. Ook de jungle ziet er goed uit, hoewel er misschien wat meer actie, zweet en spanning in had mogen zitten. Een beetje meer zoals de openingsscène van Raiders Of The Lost Ark (1981), zeg maar. Als laatste en daarmee samenhangende minpuntje zou ik willen opmerken dat deze film vooral gericht lijkt te zijn op het jonge publiek. Het is natuurlijk een familiefilm, maar dat maakt het wel een klein beetje een "light"-product voor de oudere kijker.

avatar van GoodOldJack
Bovenverwachting leuk, best gelachen met de eerste momenten van Jack Black en zijn personage. Leuke en goed gemaakte effecten. Verhaal is maar aan de magere kant misschien maar dat stoorde hier zelden of nooit. Zeer aangenaam tijdverdrijf, wegens een teleurstelling bij jumani met Robin Williams deze niet in de cinema gezien maar ben nu toch benieuwd naar het deel dat er dit jaar nog zit aan te komen .