Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Jake Kasdan
met Dwayne Johnson, Karen Gillan en Kevin Hart

Vier tieners zijn op avontuur in een jungle vol met neushoorns, zwarte mamba's en een eindeloze verscheidenheid aan valstrikken en puzzels in de jungle. Om terug te keren naar de echte wereld zullen ze dingen op een andere manier moeten bekijken om het spel te verslaan. Om te overleven transformeren ze zichzelf in karakters uit het spel.

kappeuter (moderator)
"It is a spiritual sequel and continuation of the 1995 film of the same name, and will have a tribute to
the late Robin Williams." (Wikipedia)

Vanaf 21 december 2017 in de bioscoop (Universal)

avatar van SmackItUp
Kevin hart?

THP
Jammer van de cast

avatar van 84robkuh
Ben juist heel blij met de cast. Met Hart en Black zal et een avonturenfilm zijn waarbij dus ook zeker een dosis humor aanwezig zal zijn. Ben ook blij dat het geen kopie wordt van het origineel. Leuk bedacht om dit keer een videogame te gebruiken i.p.v. een bordspel.. Hierdoor blijft het toch origineel. Dit mag van mij best in de omschrijving vermeld worden. Kan heel verwarrend overkomen. "Vier tieners zijn op avontuur in een jungle". Hieruit lijkt het eerder alsof ze gewoon op vakantie zijn, ipv dat ze in een videogame gezogen worden..

Had er niet veel vertrouwen in, maar doordat ze toch afwijken van het origineel ben ik toch erg benieuwd naar de film.

avatar van Duke Nukem
Is Dwayne Johnson tegenwoordig in elke remake?

avatar van Esteban
Bij mij is het net omgekeerd. Enerzijds toch een soort van sequel willen zijn, anderzijds het bordspel in kwestie overboord gooien. Mij spreekt het avatar-idee absoluut niet aan. Overbodig ook. Ze hadden simpelweg de jungle van Jumanji ingezogen kunnen worden. Nuja, verwachtingen zijn laag, alsnog een béétje benieuwd.

avatar van Daan258
Het origineel was en is altijd heel vermakelijk.
Ben stiekem toch wel wat benieuwd naar de remake na zoveel jaren, alleen denk ik dat Kevin hart de film omlaag zal halen. Zal vast en zeker als gewoonlijks weer precies dezelfde rol spelen.
Wel heel gaaf dat Jack Black aan de cast is toegevoegd.
We zullen zien:)

avatar van kleintje 2
Zal het weer het bordspel zijn of een game of zoiets? Hoe komen ze deze keer in de Jungle?

avatar van WB
WB
Via een computerspel! Check de Trailer!

avatar van kleintje 2
Komen alle elementen van de oude film erin voor?

avatar van mjk87
Draait in de meeste bioscopen al komende week.

Was de VEU verrassingsfilm vannacht. Viel me niet tegen, eerlijk gezegd. Vooral Black was grappig.

Gisteravond mogen zien in Dolby Cinema (Pathe de Munt) op uitnodiging van Universal NL.

Na zien van de trailer eerder had ik mijn vraagtekens..

Jack Black en Kevin Hart vind ik normaal totaal niet grappig. Maar moet toch bekennen dat ik wel zat te schateren van het lachen. Vooral Jack Black is erg komisch in deze film.

Film zelf zit vol avontuur en humor. Einde van de film dacht ik even dat het personage van Dwayne Johnson in Jumanji game zal blijven.

Geen topper, maar leuk voor de feestdagen met het gezin.

avatar van Shinobi
"I hate this game."

Dit moeten we blijkbaar zien als de spirituele opvolger van het origineel.

De basis die 'Jumanji' gebruikte blijft ongeveer hetzelfde, alleen is het bordspel ditmaal vervangen door een videogame waarin de personages worden gezogen. Op deze manier transformeren ze in gamekarakters die zo elk hun eigen sterktes en zwaktes hebben. Een aardig uitgangspunt waar vervolgens niet veel mee wordt gedaan.

Veel gaat uit van de clichématige transformaties waar de cast hun kunnen mag laten zien. Echter steekt geen één acteur er bovenuit; Kevin Hart speelt wederom hetzelfde typetje, The Rock is macho en Karen Gillan mag haar lichaam showen. Het is dat de vrouwelijke kant van Jack Black nog vermakelijk is. Niet dat er ook maar enige samenhang is, gezien het merendeel uit losse sketches lijkt te bestaan.

Het narratief hangt als los zand aan elkaar op een al stuurloze toon, omdat men niet consistent is of dit nu voluit grappig of serieus moet zijn. Wat mij betreft mocht het lekker campy worden, zoals in enkele spaarzame scènes bewezen wordt. Het gevolg is dat 'Welcome to the Jungle' op momenten akelig saai en leeg aanvoelt.

Al met al een matig vervolg dat het origineel geen eer aandoet. Gelukkig wordt de pijn nog enigszins verzacht door Gillan die er schaars gekleed bijloopt.

2,0 Sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Begin van de week al gezien, draaide plots een weekje eerder dan ik dacht en ik was er best benieuwd naar omdat de originele Jumanji best de moeite waard was, dat was toch wel 1 van de bekendere 90's titels qua familievermaak. Deze opvolger is ook heel acceptabel geworden, met een eigen draai dat ze geven aan het concept. Ditmaal geen bordspel, maar een Jumanji computergame waar ze in belanden. Het levert in een hoog tempo een hoop lol op, met ook een hele acceptabele cast. Zeker Jack Black was erg geestig en het feit dat ze in hun virtuele wereld een heel ander persoon spelen leverde een hoop leuke misverstanden en grappen op. Geen hoogstaande grappen, maar ik moest er genoeg om gniffelen. En Karen Gillan zag er echt heerlijk uit, ook niet vervelend. Inhoudelijk is het natuurlijk vrij simpel, met een voorspelbaar plot en slot, maar dat maakt me in dit geval ook wat minder uit.

avatar van Nicolage Rico
Zet die namen ff goed op de poster, denk ik dan.

avatar van comely
Het origineel stelt niets voor. Dus een makkelijke project voor de regisseur.

avatar van mrklm
Het magere verhaal doet bijzonder veel denken aan 'The Breakfast Club', want ook hier moet een groepje tieners nablijven en 'zichzelf ontdekken'. Dat er op hun school een stoffige ruimte is met een hoop rommel is al twijfelachtig, dat ze daar een oude spelcomputer vinden waarop ze Jumanji kunnen spelen bijzonder vergezocht. Maar zodra Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan verschijnen als de personages in het spel, begint de pret. Die komt voor een groot deel voort uit het talent van en de chemie tussen Johnson, Hart en Black, drie van de beste komische acteurs van dit moment. Gillan schiet op dat gebied wat tekort, maar weet zich toch redelijk staande te houden. De acteurs brengen de melige humor met maximaal effect en het scenario speelt ook goed in op de kwaliteiten van de acteurs. De special effects zijn nét niet overtuigend en dat past perfect bij de game-wereld die regisseur Jake Kasdan wil neerzetten. Vermakelijk is ook de beeldregie van en het acteerwerk in de zogenaamde 'cut-scenes': overdreven zwierige camerabeelden, houterige vertolkingen en vooral extreem over-the-top. Alle schurken in de game zijn ééndimensionaal en kleurloos. Zo weet Kasdan perfect de tekortkomingen van games te gebruiken om zijn film naar een hoog plan te tillen. Vrolijk vermaak met een relevante, doch luchtige boodschap en een epiloog die op aangename wijze alle losse eindjes met elkaar verbindt. Een uitstekende familiefilm!

avatar van wwelover
Snap de twijfels van mensen, maar vond het een geslaagde amusementsfilm. Echt een film voor in de bioscoop. Erg grappige gimmick ook met de bijfiguren uit de game. Maar de film leunt vooral natuurlijk op de cast en de chemie. Johnson en Hart zijn samen een hilarisch duo en goed op elkaar ingespeeld, Black speelt eindelijk weer eens echte Jack Black rol en Karen Gillan is naast bloedmooi ook gewoon erg grappig. Alleen Nick Jonas vond ik een stuk minder, qua looks snap ik het, maar acteerwerk/komische timing was niet zo best. Verder is de CGI prima, alleen af en toe zag het er niet goed uit. Verhaal is simpel en ondanks de iets wat cringy eind gewoon prima.

avatar van SmackItUp
comely schreef:
Het origineel stelt niets voor. Dus een makkelijke project voor de regisseur.

Het origineel vond ik vroeger juist een van de betere (kinder)films die er was. En met een wereldwijde opbrengst van ruim $250 miljoen dollar zeker geen lichtgewicht. Lijkt me dus eerder een hele uitdaging om van het verouderde concept in deze tijd iets goeds te maken.

avatar van Bubblez
Ik was er bijna van overtuigd dat ik naar een B-film zou gaan. De originele Jumanji vond ik destijds erg leuk, ook in de bioscoop gezien. Vanwege de reboot-trend in de filmwereld, had ik van deze niet veel verwacht.
Ik heb me echter ontzettend vermaakt met dit waardige vervolg. Er valt enorm veel te lachen en vooral Jack Black is geweldig in zijn rol. De film is slim gemaakt wat humor betreft en de effecten zien er erg goed uit. Heerlijk bioscoopvermaak.

sergiodw schreef:

Na zien van de trailer eerder had ik mijn vraagtekens..

Geen topper, maar leuk voor de feestdagen met het gezin.

en dan na zo relatief positief commentaar een onvoldoende geven????

avatar van Antonev
SmackItUp schreef:

Mee eens. Het origineel is gewoon een goede en gewaardeerde film die we allemaal wel eens hebben gezien. Je kunt dan waarschijnlijk meer fout doen dan goed in een remake. Zeker geen makkelijk project, maar mijns inziens best een behoorlijke uitdaging.

avatar van Flat Eric
Bewegende stoelen in de jungle.

Vermakelijke avonturenfilm die met 4DX extra genietbaar wordt. Met het origineel ben ik niet bekend dus ik ging neutraal de filmzaal in.
Het viel niet tegen, waarbij naarmate de film vorderde, de tegenstellingen tussen de personages verdwenen en plaats maakten voor samenwerking en vriendschap.
De humor en actie is prima gedoseerd. Erg moeten lachen om Jack Blacks personage en me zelfs niet geërgerd aan Kevin Hart. Die trek ik in de regel niet in films.
Vanwege mijn eerste 4DX ervaring een half puntje erbij.

avatar van mjk87
Geinig en vaak oprecht grappig. Leuke update naar videogames en sowieso wordt dat hele idee (met levens en speciale krachten) soms erg fijn uitgewerkt. Het helpt ook dat de acteurs echt met plezier staan te spelen. The Rock hoeft niet eens zijn best te doen, maar met zijn charisma, blik en soms een glimlach heeft hij mij al snel. Hart is soms ook echt leuk en Black steelt de show. Karen Gillan is daarnaast fijn kijkvoer (buiten dat ze het ook erg leuk doet) en de hele film had rond haar strakke buik en mooie koppie mogen draaien. Het ziet er allemaal ook prima uit, zelfs de cgi stoort niet. De pacing had soms wel wat beter gekund, echt spannend wordt het ook niet en de acteurs in de echte wereld waren een stuk minder overtuigend. 3,5*.

avatar van Flat Eric
mjk87 schreef:

Oftewel Smouldering intensity

Het was een leuke film, had van mij nog wat meer comedy in gemogen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Doom4 schreef:
Het was een leuke film, had van mij nog wat meer comedy in gemogen.

Serieus? De film was 1 grote komedie van begin tot eind.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette film die de moeite van het bekijken waard is, zitten ook leuke, grappige dingen in, sommigen zeggen hier dat het een remake betreft en dat vind ik dus helemaal niet, maar okee, ieder zijn eigen mening.