• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.166 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

Ik was gisteren volledig alleen in het LHC bij Kimi no Na wa, en daar werd maar weer eens bevestigd dat het uiteindelijk altijd de rest van het publiek is die je de schuld mag geven van verpeste bioscoop bezoekjes. Zo in m'n eentje 1 van de mooiste en beste bioscoopervaringen gehad van 2017. Werkelijk niemand heeft geprobeerd om het te verpesten met overdreven gelach, gehuil, gezucht, gestamp of andere irritatiefactoren.

Om toch even on topic te blijven: diezelfde ochtend zat ik bij Taxi Driver, en er zat inderdaad zo'n typische 50-plusser naast me die z'n buurman op ieder verschil ging wijzen tussen de 'remastered' editie en de 'originele' screening...wat gaat er toch om in de hoofden van deze mensen. Gelukkig begreep hij m'n boze blikken wel vrij snel, dat hield de schade binnen de perken.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik heb me weer compleet geïrriteerd aan de zaal gisteravond tijdens het kijken van de film ' Jumanji: Welcome to the Jungle (2017) '. Vanaf minuut één was het rumoerig, er werd erg veel gepraat tijdens de film en mensen waren erg irritant bezig. Tot zeker aan het eind dat er een paar van die koters besloten foto's te gaan maken met flits aan, die helemaal onderaan zaten dus de hele zaal kon mee genieten. Ik heb het eigenlijk nog nooit zo erg gehad als gister, normaal erger ik me aan één persoon, nu was het bijna de hele zaal vol met koters en vriendengroepen die het maar niet stil konden houden.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Bij die film kan ik me dat nog voorstellen ook. Einde vakantie, expliciet kind-en tienervermaak... ga je op de verkeerde tijd, dan heb je inderdaad zulk wangedrag. Ik keur het geenszins goed, maar probeer zulke settings tegenwoordig ook gewoon te vermijden.

Warp

• 963 berichten
  • 3044 stemmen

Smartphones die oplichten tijdens een voorstelling zijn geen nieuwe klacht. Zoiets als Kondoro maakte ik dus laatst ook mee. Ik irriteerde me dus er extra aan toen een kerel voor me tijdens de introductie van het verhaal bij The Last Jedi er een Snapchat filmpje van moest maken. Leidde mij ook nog eens af waardoor ik de tekst miste. Maak er dan één voordat de film begint of als het afgelopen is..

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

niethie

Gewoon doen! En maak er gelijk even een Snapchatfilmpje van.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Hoewel ik zelf zo goed als nooit wat koop om te eten of te drinken erger ik mij vooral aan het feit dat ze aan mensen die dat wel doen aan de kassa dan nog durven vragen "Moet er daar een zakje Oreo's bij" of "Moet er daar een zakje pepers bij" (bij nachos) om telkens nog eens 1 euro te kunnen bijrekenen aan de al enorme rekening. Zo zie je maar dat film totaal niet meer op de eerste plaats komt.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Een vaste bioscoopganger hier in de buurt heeft de tic met een leeg plastic flesje tegen z'n voorhoofd te tikken (was dat maar een grap). Volgens mij heeft 'ie ook gewoon niet door wat 'ie aan het doen is. Al twee keer wat van gezegd en dan stopt het aarzelend, maar de man zit duidelijk helemaal in z'n eigen wereld.

Het is dat ze daar in België zo moeilijk over doen, anders zou ik even voor 'em langs de apotheek gaan.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Plactic flesje afpakken en in de plaats ervan een glazen fles teruggeven, dan is het zo afgelopen .

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Thuis doe ik dat ook wel eens, maar niet in het openbaar

Zover ik weet, tenminste...

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Hoe je na een toffe film (The Shape of Water) toch met een vervelend gevoel de film kan verlaten...

Ik was gistermiddag bij een vertoning van bovenstaande film in het gezelschap van vier mensen. Ze zaten met z'n vieren op dezelfde rij als ik en het eerste wat één van hen zei was: ''oh de film is nog niet begonnen"? Daarna waren ze een tijdje stil totdat er ergens in het begin van de film een soort van jump-scare zit. Zij schrikken en zeggen: "dit is toch geen horrorfilm"? Een andere van hetzelfde gezelschap: "Ik hou van horrorfilms". Daarna zijn ze eigenlijk niet opgehouden met praten, giechelen of andere irritante bezigheden.

Zo moest er elke keer gelachen worden als het monster in beeld kwam. Later, in het midden van de film liep één van hen weg op een niet al te geruisloze manier. Later kwam hij weer terug. Hetzelfde gold voor een ander persoon van hetzelfde gezelschap. Ik dacht na terugkomst een soort van rooklucht te ruiken. Aan het einde van de film ging vervolgens nog de telefoon af van datzelfde gezelschap (grote zucht).

ronnieboy

• 113 berichten
  • 42 stemmen

Al deze ergernissen en irritaties zijn precies de reden dat ik, in tegenstelling tot vroeger, nog maar heel zelden in de bioscoop te vinden ben.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Mijn Black Panther kijkervaring is gisteren vrijwel compleet verpest door een groep van acht kutjochies tussen de 8 en de 12 jaar in. Praten, geinen, overal commentaar op geven, tot aan aap-geluiden aan toe.

Mijn vriendin is daarop de zaal uitgelopen om het personeel op de hoogte te stellen, maar er is niemand gekomen, ondanks dat dat toegezegd werd. De verstoringen gingen dan ook door. Ik was inmiddels zo kwaad, dat het al te laat was om er heen te lopen. Geen zin om zelf een verbod te krijgen wegens het per ongeluk een arm uit de kom trekken van een tienjarige. En dat was niet ondenkbaar in het scenario dat ik een grote bek teruggekregen zou hebben.

Na afloop van de film meteen naar de Cinemec werknemer gelopen die de zaaldeur opendeed, om mijn beklag te doen dat er niet gehandeld werd toen dit door mijn vriendin aangekaart werd, waarop we excuses, een buffetvoucher en een vrijkaart kregen.

Een aardig gebaar, maar wel een beetje too little too late. Je middag is verpest, en te vaak zulke ervaringen en de Pathé pas gaat de deur uit.

Dit is de grootste oorzaak voor dalende bioscoopbezoekcijfers, wat mij betreft...

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Dat krijg je gewoon als volwassenen en kinderen te vaak hetzelfde doelpubliek van een film zijn

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Het niet R-rated, maar PG13 zijn hebben we inderdaad met weemoed besproken, naderhand.

ik quote mijn vriendin: 'Dit is een wijze les. Geen blockbusters op zaterdagmiddag meer" (laat staan de avond), maar voortaan weer gewoon 11-12 uur in de ochtend op zondag, wanneer je dat toch minder snel hebt.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Zou kunnen ... maar bij ons in België heeft er specifiek een bioscoopspot gedraaid waar ouders op zondagochtend naar de cinema gingen, zodat papa in de middag rustig naar cyclocross kon kijken

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Haha. Ik op mijn beurt zou het door dit soort ongein niet erg vinden als er speciale 21 jaar-en-ouder voorstellingen waren.

Ageism, ik weet het.

http://cdn2.pu.nl/media/misc2/post-38448-joey-im-not-even-sorry-gif-img-5cem.gif

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Mij hoor je niks zeggen, wij boeken af en toe ook gewoon adults only hotels als we op reis gaan.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Hierdoor heb ik laatst dus een welgemeend 'hou es effe je bek joh' door de zaal geslingerd. Werkte prima.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ja ik bedien me daar ook wel eens van, maar ze zaten ver genoeg om zich daar weinig van aan te hoeven trekken, en waren getalsmatig met genoeg dat groepsdruk wint van angst voor ziedende dertigers, waarvan ze weten dat die hen toch niet mogen slaan. If only...

Net wel het hele verhaal even als klacht naar de Pathé en naar Cinemec Utrecht gestuurd. Al is het maar als signaal.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Personeel doet niks. Bij Pathé niet, bij cinemec niet. Vaak zijn het ook heel timide mannetjes die te vaak te horen hebben gekregen dat ze vriendelijk naar álle klanten moeten zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

tbouwh schreef:

Personeel doet niks. Bij Pathé niet, bij cinemec niet. Vaak zijn het ook heel timide mannetjes die te vaak te horen hebben gekregen dat ze vriendelijk naar álle klanten moeten zijn.

Vaak zijn het scholieren die voor een treurig uurloontje geen zin in scheldpartijen of een pof op de neus hebben vermoed ik.

Vaak helpt het gewoon om zelf wat te roepen, meestal is de veroorzaker dan wel stil.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vaak zijn het scholieren die voor een treurig uurloontje geen zin in scheldpartijen of een pof op de neus hebben vermoed ik.

Vaak helpt het gewoon om zelf wat te roepen, meestal is de veroorzaker dan wel stil.

Inderdaad, de gemiddelde leeftijd van de Pathé-medewerkers ligt niet veel hoger dan die van de kleine etterbakjes die JM hier noemt .

Als John Milton op ze afstapt met een gezicht waaruit valt af te lezen dat ze straks een arm kwijt zijn hebben ze wel schrik hoor. Werkt wel is ook mijn ervaring .

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik had mijn bruine ribbroek aan en een wollen vest die dag, helaas. Niet direct mijn intimidating biker outfit

Maar: we proberen het de volgende keer wel!

Trouwens net al teruggebeld door een leuk miesje van KR/Webcare of welke naam ze er voor hanteren (op zondag nog wel), dat oprecht geïnteresseerd en 'flabbergasted' (haar woorden) was door mijn relaas. Nogmaals vrijkaarten (ik had die kaarten die we daar kregen direct aan het stel gegeven dat pal naast die rotkinderen zat en het ongetwijfeld veel zwaarder hadden gehad) en een kleine attentie waarvan ze nog niet wilde verklappen wat het was, die ze op gaat sturen. Ben benieuwd.

Maar ze zitten er wel bovenop dus. Verontrustend detail: ze hebben van meerdere Pathé's klachten gehad over racistische geluiden en opmerkingen tijdens deze film.

SouthParkFan

• 218 berichten
  • 1384 stemmen

Ik ga nog wel eens met pa en ma naar de film en zowat iedere keer komt het zover dat er 'ingegrepen' moet worden. In december omdat een 8-jarig ventje achter me tijdens de title crawl van star wars al aan zijn papa ging vragen over het hoe en wat. Papa deed er 5 minuten lang niets aan dus toen heb ik me maar omgedraaid en vriendelijk doch dringend verzocht of het toch maar stil kon zijn. Vervolgens geen last meer gehad. Volle zaal overigens en hij was de enige die echt hoorbaar praatte. Maar iemand anders die ingrijpt, ho maar.

Vorige week bij the greatest showman, wederom met de familie. Niet heel druk maar een groep van vier meisjes (14-15 jaar oud) gaat precies voor ons zitten. Ik voelde de bui al hangen, maar gelukkig verplaatsten ze zich tijdens de trailers al naar het uiteinde van de rij. Ik opgelucht en klaar voor de film. Althans dat zou je denken. Schreeuwend en gillend (maar dan ook echt) om alles wat er op het scherm gebeurt. Dus toen ook maar gewoon heel hard 'HEY STIL' met bulderende stem geroepen. Dat was het de daaropvolgende minuut. Hierop ging het geklier verder en toen was voor iemand anders ook de maat vol en die schreeuwde hetzelfde als ik met nog andere begeleidende woorden van minder subtiele aard. Daarna was het weer even stil. Ik was ze op gegeven moment vergeten tot het gezelschap ineens besluit de zaal te verlaten na ongeveer een kwartier film. Iedereen blij. Wel grappig om ze vervolgens in de pauze verveeld in de foyer te zien hangen. Na de film overigens ook nog.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Tja, dat krijg je met die bioscoopabonnementen (en een slechte opvoeding uiteraard). Met onbeperkt kijken wordt de drempel voor veel films een stuk lager en dan ga je maar klieren als het tegenvalt.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Meestal werkt het achteraf allemaal wel als je met gegronde klachten komt, maar zoals al eerder aangegeven door een user hier is je bioservaring dan al lang verpest. Blijf je dus toch met een wrang gevoel zitten naast die vrijkaarten en evt. andere attenties.

Ik denk dat ik m'n evt. kinderen later gewoon een draconische opvoeding ga geven

Shadowed

• 11345 berichten
  • 6677 stemmen

Bij de Pathe heb ik 2x gehad (IT en Patser) dat er een groep van 4-6 jongeren met flessen en popcornbakjes gingen gooien. Zodra het raak was zal het slachtoffer uitgelachen worden, gelukkig werden de jongeren er bij IT eruit gezet.

Wat ik trouwens ook vaak heb is dat ik naast iemand ga zitten met nachos en sterk ruikende saus, dat ruik je dan de hele film en zit je in een bomvolle zaal

En dan heb je die mensen die tijdens de voorstelling eventjes nodig een snapchat moeten maken.

Psygothic

• 39 berichten
  • 3550 stemmen

Gelukkig! Eindelijk een topic over bioscoop ergernissen! Maandelijks ga ik 10-15 keer naar de bioscoop in Den Haag. Uiteraard met een unlimited pas. Negen van de tien films worden voor mij verpest door mensen, van elke leeftijd trouwens, die tijdens de film hun mobiele telefoons gebruiken. Vaak langdurig en vaak tijdens de film, om appjes te lezen of om lange app gesprekken te voeren. Wanneer je er iets van zegt krijg je geen reactie, word je uitgelachen of ze worden zelfs agressief.

Ook mensen die niet kunnen fluisteren is een grote ergernis. Gelukkig komt dit niet zoveel voor.

Van luidruchtige jeugd heb ik niet heel vaak last. Mensen die achter mij zitten en constant met hun benen tegen de stoelen drukken, ondanks de vrij ruime beenruimte, is zeer irritant. En trapje verder is dat hun benen in je nek leggen...

De irritantste ervaring had ook ik tijdens IT.

Drie meisjes kwamen, nadat de film al begonnen was, de propvolle zaal binnen. Zaklamp op hun telefoon aan en die hielden ze ook nog een tijdje aan tijdens het zichzelf installeren op hun stoelen naast mij. Luid pratend en zich van niemand iets aantrekkend. Vervolgens vonden ze de film zo eng dat ze besloten de film door de camera van hun mobieltje te gaan bekijken. Af en toe een filmpje van de film te maken, ook tijdens de film weer te bekijken met het geluid van hun telefoon volledig aan. Foto's maken van de film met de flits aan en giebelen en nog steeds luid praten. Ondanks dat ik er meermaals iets van heb gezegd. Het enige wat ze deden was mij uitlachen.

Waarom ondernemen andere mensen geen actie als dergelijke dingen gebeuren tijdens een film? Ik voel mij vaak een oude zeikerd hierdoor.

Walter S.

• 1703 berichten
  • 1360 stemmen

Tijd om je naam wat meer eer aan te doen en als een psychotische blijlmoordenaar kamikazend je irritatiepubers te attaqueren. Succes verzekerd.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Het hele eten gebeuren is volgens mij ook ooit uit Amerika komen waaien decennia terug,popcorn heeft ook zo’n penetrante geur ,,,maar goed is traditie ,maar die nacho’s met dip saus is wat too much .

Blijkbaar moet er flink gebunkerd worden tijdens een film ervaring . Nooit helemaal begrepen .

Wat ook raar is ,,,maar wel een voordeel als je geen fan bent van popcorn gekauw ,is dat er bij Pathé /cinemec er geen pauze meer is . Gewoon afgeschaft

Vind ik groot voordeel tenzij je naar een film gaat van ruim 3 uur , dan wil ik nog wel ff de benen strekken

Bovendien. Snap ik er niks van , want het liep altijd storm als er pauze was bij de koffie bar .

Lopen ze mega omzet mis .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.