- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Dit schreef ik o.a. bij de film I, Tonya;
Ik had deze film een uur bekeken en toen vond ik het genoeg en ben de zaal uit gelopen. Niet alleen omdat ie mij niet wist te boeien maar vooral omdat een dame zo nodig de zaal in moest stuiven om haar handtasje te zoeken (ze meende dat bij de vorige filmvoorstelling te hebben achter gelaten) en dat met het nodige kabaal dat mij zodanig afleidde dat ik wat de film betreft helemaal de draad kwijt was.
Jullie zullen dit soort irritaties misschien ook wel herkennen.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Dit schreef ik o.a. bij de film I, Tonya;
Ik had deze film een uur bekeken en toen vond ik het genoeg en ben de zaal uit gelopen. Niet alleen omdat ie mij niet wist te boeien maar vooral omdat een dame zo nodig de zaal in moest stuiven om haar handtasje te zoeken (ze meende dat bij de vorige filmvoorstelling te hebben achter gelaten) en dat met het nodige kabaal dat mij zodanig afleidde dat ik wat de film betreft helemaal de draad kwijt was.
Jullie zullen dit soort irritaties misschien ook wel herkennen.
En, scheen ze dan ook met zo'n irritant lampje?
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Neen, voor dat lampje mochten wij zorgen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nog niet vaak meegemaakt, maar recent stoorde ik me enorm aan iemand die naast me zat met een irritante lach. En of dat nog niet storend genoeg was moest hij ook vaak lachen om hele flauwe grapjes, alsof ze hilarisch waren, terwijl de rest van de zaal dan gewoon zweeg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Herkenbaar, maar in tegenstelling tot pratende mensen kan je moeilijk zo iemand vragen z'm mond te houden.
Ik had ooit zo'n mafklepper naast me zitten bij Deadpool, lachte om allerlei dommigheden maar allerlei andere grappen begreep hij dan weer niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Herkenbaar, maar in tegenstelling tot pratende mensen kan je moeilijk zo iemand vragen z'm mond te houden.
Ik had ooit zo'n mafklepper naast me zitten bij Deadpool, lachte om allerlei dommigheden maar allerlei andere grappen begreep hij dan weer niet.
Nee, hij deed ook niks fout. Sowieso spreek ik alleen mensen aan als ze echt ergerlijk zijn voor langere tijd in een film, maar hier kon de man er niks aan doen. Hij lacht gewoon irritant en zijn smaak is niet best, haha.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Is sowieso, ook buiten de bioscoopzaal, ergerlijk als mensen lachen om dingen die ik niet om te lachen vind.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zat dit weekend naast een groepje vrienden (en dan niet 15 jaar oud, maar gewoon richting de 30 als ik goed kon schatten) die het nodig vonden om bij The Avengers om de paar minuten een ''grappige'' opmerking over een scène te maken en constant te lachen om werkelijk alles. Niet om alleen de goede grappen, maar om elke scheet die men in de film liet. Echt enorm ergerlijk. Het was niet van de categorie dat ik ze nou direct aan moest spreken, maar het haalde me wel geregeld uit de film. Wat is dat toch dat mensen niet gewoon die paar uur stil kunnen zijn? Het is dat de bioscoop nog altijd superieur aan thuis kijken is, maar wat zou het fijn zijn als je de andere aanwezigen op stil kan zetten 
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Nog niet vaak meegemaakt, maar recent stoorde ik me enorm aan iemand die naast me zat met een irritante lach. En of dat nog niet storend genoeg was moest hij ook vaak lachen om hele flauwe grapjes, alsof ze hilarisch waren, terwijl de rest van de zaal dan gewoon zweeg.
Bij Spielberg's BFG zat zo'n malloot om alles te lachen waardoor ik de film zelf ook leuker vond
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
'malloot'... beetje raar te verwoorden voor iemand die lol heeft tijdens een film..
DiDa
-
- 3646 berichten
- 2795 stemmen
Ik was vd week naar Pieter Konijn met mijn zoontje. De hele zaal was vol met kinderen en ouders.
Serieus: de hele zaal was echt gewoon STIL tijdens de film.....
Was zo'n rare gewaarwording......
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Naar A Quiet Place gaan en enkel het gedreun van Rampage vanuit de zaal ernaast horen..
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Naar A Quiet Place gaan en enkel het gedreun van Rampage vanuit de zaal ernaast horen..
Dit had ik ook bij A Quiet Place, super relaxede zaal.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik was vd week naar Pieter Konijn met mijn zoontje. De hele zaal was vol met kinderen en ouders.
Serieus: de hele zaal was echt gewoon STIL tijdens de film.....
Was zo'n rare gewaarwording......
DiDa
-
- 3646 berichten
- 2795 stemmen
Pathe Breda. Heel apart, een zaal vol kinderen van 6-7 jaar die stiller zijn dan de gemiddelde volwassene bij een 12 of 16+ film....
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Blijkbaar zijn Brabanders niet al van kinds af zulke druktemakers. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Pathe Breda. Heel apart, een zaal vol kinderen van 6-7 jaar die stiller zijn dan de gemiddelde volwassene bij een 12 of 16+ film....
Vind ik niet gek, ik vind kinderen vaak netter opgevoed dan de oudere vrouw (meestal vrouwen).
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Is sowieso, ook buiten de bioscoopzaal, ergerlijk als mensen lachen om dingen die ik niet om te lachen vind.
Dat was mijn ex....die lachte op momenten dat de zaal stil was, waarbij je je dan afvroeg wat ze nou eigenlijk beleefde in haar eigen wereldje...en mensen om ons heen zullen dat ook gedacht hebben. ?
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Als je door een bios een plek krijgt aangewezen ipv vrije zitplaats. Ik snap dat als het druk is hoor maar dat is bij mijn films op mijn momenten vrijwel nooit zo. Dus ik ga straks zo mogelijk weer een stuk naar voren ipv midden-achter waar het gros wordt gezeteld danwel het liefst zit.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Vandaag bij Incredibles in de bioscoop. Trailers, met ondertiteling zijn al geweest. Dan begint de film en blijkt ook ondertiteling te hebben. Staat een moeder op, al pratend tegen haar jonge kroost: hé is deze in het Engels? En loopt snel de zaal uit. Net als een vader, die achterin de zaal zat. Vrouw komt al snel terug en zegt tegen de kinderen: kom, we kunnen naar de andere film.
En er staat echt heel duidelijk aangegeven: originele versie. En daarnaast staat een rits aan films in de Nederlandse versie. Veel overzichtelijker kan niet. En 1+1 lijkt 2 in dit geval. Als er Nederlandse versie is, dan zal diegene waar 'origineel' staat wel niet Nederlands zijn, dunk te. En dan toch kaarten voor de verkeerde film halen.
En dat heeft dan ook gewoon stemrecht,.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Dat je je daar aan ergert...kan toch gebeuren iemand zag de OV over het hoofd. Wat ik uit je tekst opmaak is dat ze ook vrij snel weg gingen naar een andere zaal. Jij hebt zeker nog nooit iets doms gedaan in je leven?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vandaag bij Incredibles in de bioscoop. Trailers, met ondertiteling zijn al geweest. Dan begint de film en blijkt ook ondertiteling te hebben. Staat een moeder op, al pratend tegen haar jonge kroost: hé is deze in het Engels? En loopt snel de zaal uit. Net als een vader, die achterin de zaal zat. Vrouw komt al snel terug en zegt tegen de kinderen: kom, we kunnen naar de andere film.
En er staat echt heel duidelijk aangegeven: originele versie. En daarnaast staat een rits aan films in de Nederlandse versie. Veel overzichtelijker kan niet. En 1+1 lijkt 2 in dit geval. Als er Nederlandse versie is, dan zal diegene waar 'origineel' staat wel niet Nederlands zijn, dunk te. En dan toch kaarten voor de verkeerde film halen.
En dat heeft dan ook gewoon stemrecht,.
Je praat alleen wel over de gemiddelde bioscoopbezoeker die 2 keer per jaar gaat he. Die leest gewoon Incredibles 2 en heeft waarschijnlijk geen idee dat er 2 versies zijn. Als ze dan ook nog eens snel de zaal verlaten, dan zou ik me er niet zo aan storen. Ik neem ook aan dat je dan overdag was? Zou niet in de avond met jonge kinderen naar de film gaan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Ergernis daarover is een groot woord, maar ik verbaas me wel. Ik neem dan mee dat het geen frequente bezoekers zijn. Maar iedereen kent Disney uit zijn jeugd lijkt me en zou toch weten dat er ook originele versies zijn en het was ook niet dat de Nederlandse versie op site of bij de kassa heel erg verstopt stond.
Snel de zaal verlaten was het niet, en echt geluidloos of onzichtbaar ook niet. Maar daar klaagde ik nu eens niet over, daar verbaas ik me inmiddels niet meer over.
Overigens gaat het bij de jongens en meisjes die in de bios werken wel mis dan. Die moeten die jonge kinderen zien en vragen of ze echt de originele versie willen zien. Gebeurt vaak genoeg dat ik ze het wel hoor vragen.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Verhaal hierboven doet me denken aan de keer dat ik naar Million Dollar Baby ging en er tijdens de eerste scene iemand naast me kwam zitten en toen vroeg: "Is dit de ring?" (Hij zal gedoeld hebben op The Ring 2, die toen ook draaide.) Dat verbaasde me omdat niet alleen alle zaalnummers en titels op een scherm bij de kassa
te zien waren en op het ticket stonden, maar ook boven elke zaalingang een matrixbord hing met de filmtitel erop. (Ik weet de titels nog doordat ik een grapje probeerde te maken of hij de boksring bedoelde, maar die landde niet echt.) Toen duidelijk was van niet liep hij de zaal weer uit.
Aan de andere kant ging ik pas met iemand naar de film en die merkte op dat ik in de bioscoop rondliep alsof het mijn huis was, waarmee ze bedoelde dat ik dus niet op bordjes hoefde te kijken waar ik heen moest of waar de wc was ofzo.
Warp
-
- 963 berichten
- 3044 stemmen
Nagelbijten in de bioscoop. Fucking ranzig.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het blijft zó frustrerend; horrorfilmpubliek in de bioscoop. Helemaal laat op de avond in je weekend, dan komen echt alle tokkies, paupers en achterstandsvolk ook even kijken of het wat is. Eigenlijk kijk ik horror liever om die reden niet in de bios, maar aan de andere kant laat ik me ook geen mooie titels op het grote scherm ontnemen door zulke kneusjes. Uiteraard luidruchtig genietend van hun eten en het moet dan ook zeker mogelijk zijn om hele dialogen met elkaar te voeren tijdens de film. Of met een hele groep zelfs, want stel je voor dat je even tot na de film moet wachten met lachen en vergaderen. Echt, je krijgt als nette kijker zo de behoefte om die lui met een knuppel hun tanden uit hun smoel te slaan zeg. Maar daar ben ik helaas te netjes voor. En het was ook geen volk waar je netjes een dialoog mee aan kan gaan, eerder dat je moet vrezen voor een ruzie of iets als een klap. En dat was het het me helaas niet waard. Maar wat kan je kijkervaring er toch door worden verziekt zeg. Ging een Michael Myers maar eens los op zulke mensen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
ik had ook 5 trainingsbroekenboerenkinkels achter me tijdens Halloween, bij een middagvoorstelling nota bene. Hardop praten tijdens de film (hoe gemankeerd ben je, wanneer je niet kunt fluisteren), commentaar geven op wat er gebeurt, continu met die voeten tegen je rugleuning en zelfs presteren te kauwen op een manier die intens dom klinkt. Das best een prestatie, wanneer je erover nadenkt.
#exitrantmode
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
ik had ook 5 trainingsbroekenboerenkinkels achter me tijdens Halloween, bij een middagvoorstelling nota bene. Hardop praten tijdens de film (hoe gemankeerd ben je, wanneer je niet kunt fluisteren), commentaar geven op wat er gebeurt, continu met die voeten tegen je rugleuning en zelfs presteren te kauwen op een manier die intens dom klinkt. Das best een prestatie, wanneer je erover nadenkt.
#exitrantmode
Waren het maar boerenkinkels. Die zijn lomp, maar kan je over het algemeen nog wel wat onbedreigd tegen zeggen...
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Ik wilde net zeggen, die term kan je beter vervangen door trainingsbroeken-Marokkaantjes, dan klopt die.