• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.947 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.964 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Pathé Leidsche Rijn zijn het toch echt blanke Hollanders waar ik altijd last van heb, áls het toch gebeurt. Gelukkig gaat het meestal goed, al hadden we bij Bad Times at The El Royale ook al overlast van een groepje tokkiepubers.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ging een Michael Myers maar eens los op zulke mensen.

n00r

• 669 berichten
  • 1069 stemmen

Heb ik me toch iets geks meegemaakt laatst.

Ik ging al helemaal achteraan zitten zodat niemand de kans kreeg zijn voeten in mijn nek te leggen. Maar nee ook achteraan in de zaal ben je niet veilig voor sommige.

Er kwam een jongeman naast me zitten (met een paar lege stoelen ertussen) begint hij doodleuk te bellen. In de pauze hebben een aantal mensen dit aangekaart bij het personeel maar hun zeiden 'joh even niet meer bellen' en dat was het.

Even later ging meneer vrolijk door met zijn 'matties' en ging een random meneer uit de zaal er maar iets over zeggen..

De jongeman uit de zaal vliegt me toch opeens uit zijn stoel en begint wat te schreeuwen (onverstaanbaar)

Verder wel een leuke avond gehad hoor! O ja de jonge is er gewoon niet meer op aangesproken. Toppie!

Eindelijk weg uit die vreselijke Nederlandse zalen maar ook hier in Zweden is het D R A M A.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Ik ga de laatste tijd veel naar de Kinepolis bij de Jaarbeurs Utrecht. Er komt waarschijnlijk wat "netter" publiek, want zelfs bij Halloween was het stil in de zaal. Nou ben ik de Rembrandt bioscoop op de Oudegracht gewend, dus dan is alles al snel een verbetering . Wat voor publiek daar komt...

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Betere gehoorbescherming in sportschool en op schoolfeest | NOS

Op teletekst staat dat bioscopen niet meedoen aan deze afspraken omdat "bioscoopmuziek" binnen de normen ligt. Maar dat geldt natuurlijk niet voor geluidseffecten want die zijn vaak veel te hoog, vooral in de avondvoorstellingen op zaterdag. Door drukte gooien bioscopen vaak dan het geluid omhoog is mijn ervaring.

Gemiste kans, want dat mogen ze best reguleren. Kom het soms wel tegen dat het geluid véél te hoog staat afgesteld.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Suspiria in Louis Hartlooper vrijdagmiddag.

Vlak voor de film begint komen er twee oudere dames binnen met rinkelende theekoppen op schotels, nemen naast mijn vriendin plaats en keuvelen tot de aftiteling al bezig is, maar gelukkig zijn ze daarna stil.

Tot opeens halverwege de film van een van hen de mobiel afgaat, waarop ze ook nog eens het zaaltje uitmanouvreert langs haar vriendin heen om hem op de gang op te nemen. Hierna uiteraard weer naar binnen waarop ze gelukkig aan de andere kant van haar vriendin gaat zitten. Twintig minuten later echter komt er weer een vreemd, hard geluid vanuit hun richting; haar vriendin blijkt in slaap gesukkeld te zijn (let wel, voorstelling die 14.15 begon!) en daarbij flink hard te snurken. De zaalverlater port haar in de zij, en met een grunt schrikt ze wakker. Irritant, maar heel heel misschien kun je daar nog wel de humor van inzien. Wat ik minder grappig vond was dat weer twintig minuten later de zaalverlater haar mobiele telefoon pakte om er minutenlang op te gaan zitten kijken. Heel discreet, maar ik zag het schijnsel toch vanuit mijn ooghoek.

Wat bezielt dit soort mensjes om 's middags met wat Earl Grey in de hand naar Suspiria te gaan?

Leeeeuk Ans, een film over ballet, enig!

Gelukkig verder gewoon van de film kunnen genieten en zijn dat soort ervaringen redelijk zeldzaam in die bioscoop.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Stond het geluid bij jou ook zo zacht in zaal 5?

Ik kan werkelijk elke zucht, elk geschuif van schoenen horen.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Ik vind die zaal sowieso erg luidruchtig. Ik hoor de auto's buiten, in de zomer tijdens November (meen ik) zelfs de muziek op het terras van Ledig Erf. Als mensen lachen of hardop praten bij die filmprojector op de gang hoor je dat ook.

Maar inderdaad, ik herkende op een gegeven moment zelfs aan hoe de wrijving klonk, dat iemand met zijn benen over elkaar ging zitten op de eerste rij (voor de anderen, zaal 5 heeft maar drie rijen). Maar of het geluid bij Suspiria echt zachter stond dan het daar normaal klinkt, zou ik niet kunnen zeggen.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Te zacht geluid vind ik echt dodelijk voor een filmervaring.

Ben blij dat het geluid tijdens de laatste 3 Lynch films die ik in het filmtheater zag knoepertje hard stond.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

John Milton ik heb volgens mij drie keer in zaal 3 gezeten. Eerste keer bij een klein Amerikaans indiefilmpje (echt een heel kleine film dus! ), daar was het geluid gewoon heel slecht (digitale ruis/noise). Tijdens Mandy stond het kneitertje hard (top!), en bij Suspiria dus heel zacht.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Maar 5 in Louis Hartlooper, das toch die met max 4 rijen?

Daar zou ik Suspiria niet eens durven zien denk ik.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

3 rijen zelfs. Maar ik wilde hem meenemen voor de eindejaarslijst, kwestie van prioriteiten in dit geval.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Als het geluid goed hard staat vind ik het eigenlijk een prima zaal. Bij Mandy was ik positief verrast (niet perse door de film, maar door de zaal dus). Soort thuisbioscoop, mooi scherm en goed helder geluid.

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

Ik kan iedereen in dit topic aanraden om in Leuven (ZED) naar de bioscoop te gaan. Ijzeren discipline tot nu toe. Er is geen pauze, geen eten, geen drinken. Niks. Buiten zitten en ademhalen mag je ook niks, en iedereen houdt zich daar ook aan.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

nummer2 schreef:

Ik kan iedereen in dit topic aanraden om in Leuven (ZED) naar de bioscoop te gaan. Ijzeren discipline tot nu toe. Er is geen pauze, geen eten, geen drinken. Niks. Buiten zitten en ademhalen mag je ook niks, en iedereen houdt zich daar ook aan.

Geen eten en drinken? Wat is het verdienmodel dan? Als ik me niet vergis verdient een bios nog steeds veel meer aan eten/drinken dan aan de kaartverkoop, waarvan het meeste geldt naar de filmmaatschappij terugvloeit?

Geen nachos en chipsverkoop zou ik prima mee kunnen leven (graag zelfs!), maar geen biertje zou ik wel erg jammer vinden.

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

John Milton schreef:

Ik vind die zaal sowieso erg luidruchtig. Ik hoor de auto's buiten, in de zomer tijdens November (meen ik) zelfs de muziek op het terras van Ledig Erf. Als mensen lachen of hardop praten bij die filmprojector op de gang hoor je dat ook.

Maar inderdaad, ik herkende op een gegeven moment zelfs aan hoe de wrijving klonk, dat iemand met zijn benen over elkaar ging zitten op de eerste rij (voor de anderen, zaal 5 heeft maar drie rijen). Maar of het geluid bij Suspiria echt zachter stond dan het daar normaal klinkt, zou ik niet kunnen zeggen.

Herkenbaar, wat dat betreft toch een gemiste kans dat zaaltje. Een stille film komt daar niet echt tot z'n recht.

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Geen eten en drinken? Wat is het verdienmodel dan? Als ik me niet vergis verdient een bios nog steeds veel meer aan eten/drinken dan aan de kaartverkoop, waarvan het meeste geldt naar de filmmaatschappij terugvloeit?

Geen idee, het is een bioscoop die volgens mij deels ook wordt beheerd door de universiteit en waarschijnlijk ook wel de stad. Heb niet de indruk dat winst echt het doel is. Kaartjes zijn ook nog eens redelijk goedkoop (7 euro). En dan is er ook nog eens geen reclame.

Vind het niet drinken beleid overigens ook wel intens, maar moet zeggen dat het bij Roma gisteren nog wel uit te houden was. Maar een echt lange film zonder pauze, en zonder drinken...dat wordt nog wat.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Milton schreef:

Geen nachos en chipsverkoop zou ik prima mee kunnen leven (graag zelfs!), maar geen biertje zou ik wel erg jammer vinden.

Ik vind nachos erg lekker, maar in de bioscoop kán het echt niet. Erger me altijd enorm als mensen naast me die zooi wel eten met al die veel te aanwezige sausjes erbij.

En als we dan toch ergernissen over eten benoemen. Alle begrip voor dat mensen snoep van thuis mee nemen, doe ik ook geregeld (eigen schuld met die debiele prijzen in de bios), maar denk dan wel een beetje aan het geluid. Die zakken snoep van Kruidvat zijn lekker, maar het is schurftirritant als ze constant in die zak graaien, helemaal als ze er ver in moeten. En dan is het meestal niet even 3 seconden luidruchtig graaien, maar 100 keer veel te lang. Waardoor je het de hele film lang hoort.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik neem eigenlijk al standaard geen eten meer mee naar de bioscoop, en koop daar ook niks. Het enigste wat ik echt mee neem is wat te drinken maar dat eten laat ik wel zitten. Dat is puur omdat ik niemand tot last wil zijn met mijn gekraak maar zelf vind ik het ook niet echt fijn als anderen het doen, dan doe ik het ook maar niet meer. De zin om iets te eten in de bioscoop heb ik de laatste tijd ook niet meer, niet zoals ik dat thuis vaak wel heb om in de weekend s' avonds er een zakje chips bij te pakken.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Het grootste probleem vind ik nog wanneer er een relatief lang persoon voor je zit en je dus een deel van het hoofd ziet i.p.v. de volledige film en ik dus helemaal rechtop moet gaan zitten en dan bestaat er ook de kans dat de persoon die achter mij zit er weer last van heeft. Handig. De hoogte van de stoelen zijn te laag maar dat is niet altijd het geval. Het is per bioscoop verschillend.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het naar misofonie vind neigen wanneer mensen klagen over nacho's of krakende snoepzakken. Een lang persoon voor je is inderdaad vervelend. Mensen die de hele tijd zitten te kletsen zijn ook vervelend. Maar doodnormale leef/eetgeluiden? Komaan zeg.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Alexander1900 schreef:

Het grootste probleem vind ik nog wanneer er een relatief lang persoon voor je zit en je dus een deel van het hoofd ziet i.p.v. de volledige film

Daarom zit ik ook wel vaak in de V.I.P. stoelen van de VUE. Ik kan lekker achterover hangen en volgens mij hebben de mensen achter mij dan geen last van mijn dikke kop

Splinters schreef:

Maar doodnormale leef/eetgeluiden? Komaan zeg.

Tuurlijk moet dat normaal zijn. Alleen is er dusdanig commentaar op dat ik standaard al geen chips meer wil eten in de bioscoop.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Nou sommige mensen kunnen wel heel abnormaal chips/popcorn/nachos eten hoor. Hoe sommige mensen opgevoed zijn moet nog net geen varkensstal zijn geweest.

Voor mij een van de redenen geweest om geen pathe meer te doen maar cineville. Chips verkopen ze soms nog wel (hele kleine zakjes) maar men is over het algemeen iets netter opgevoed. Neem ik het aparte gelach er maar bij.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ja dat klopt. Vaak genoeg gezien dat men hun bak met popcorn om stoten (ook al niet expres) en dan vervolgens gewoon dood leuk richting de uitgang lopen, de medewerkers ruimen dat wel weer op toch .

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Daarom zit ik ook wel vaak in de V.I.P. stoelen van de VUE. Ik kan lekker achterover hangen en volgens mij hebben de mensen achter mij dan geen last van mijn dikke kop

(quote)

Tuurlijk moet dat normaal zijn. Alleen is er dusdanig commentaar op dat ik standaard al geen chips meer wil eten in de bioscoop.

Dat is toch bizar? Ik ben niet zo'n chips eter, maar mocht iemand mij ooit op aanspreken op het eten van popcorn, dan zal ik diegene zeer sarcastisch van repliek bedienen en vragen of mensen misschien de toestemming hebben om vrijuit te ademen tijdens de film.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het naar misofonie vind neigen wanneer mensen klagen over nacho's of krakende snoepzakken. Een lang persoon voor je is inderdaad vervelend. Mensen die de hele tijd zitten te kletsen zijn ook vervelend. Maar doodnormale leef/eetgeluiden? Komaan zeg.

Heb je die geur bij nachos wel eens geroken? Da's vrij vies als je het zelf niet eet.

En een krakende zak snoep is niet erg nee. Wel als ze het constant en langdurig doen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kondoro schreef:

Ja dat klopt. Vaak genoeg gezien dat men hun bak met popcorn om stoten (ook al niet expres) en dan vervolgens gewoon dood leuk richting de uitgang lopen, de medewerkers ruimen dat wel weer op toch .

Daar zijn ze toch ook voor? Tijdje terug liet ik ook mijn popcorn per ongeluk vallen. Wilde het opruimen, maar een medewerker gaf meteen aan dat dit niet nodig was en dat zij dat ging doen.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je laks of lui moet zijn. Ik neem mijn troep altijd mee de zaal uit.

Overigens vind ik geen eten meenemen omdat je niemand tot last wil zijn weer een extreme andere kant van de lopende discussie. Natuurlijk mag je gewoon eten en dat dat niet geluidloos gaat lijkt me ook logisch.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Heb je die geur bij nachos wel eens geroken? Da's vrij vies als je het zelf niet eet.

En een krakende zak snoep is niet erg nee. Wel als ze het constant en langdurig doen.

En toch denk ik dat je het jezelf onnodig moelijk maakt zo. Bijvoorbeeld een restaurant bezoeken wordt ook knap lastig wanneer je op deze wijze redeneert.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

En toch denk ik dat je het jezelf onnodig moelijk maakt zo. Bijvoorbeeld een restaurant bezoeken wordt ook knap lastig wanneer je op deze wijze redeneert.

Welnee, totaal niet te vergelijken. Je hoort me ook niet klagen over pakweg M & M's in de bios. Wel over die zoete nachosaus.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Daar zijn ze toch ook voor? Tijdje terug liet ik ook mijn popcorn per ongeluk vallen. Wilde het opruimen, maar een medewerker gaf meteen aan dat dit niet nodig was en dat zij dat ging doen.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je laks of lui moet zijn. Ik neem mijn troep altijd mee de zaal uit.

Dan meld je het in ieder geval netjes bij het personeel, dat is iets anders dan gewoon een varkensstal achter laten en rustig weer vertrekken alsof er niks is gebeurd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.