- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Welnee, totaal niet te vergelijken. Je hoort me ook niet klagen over pakweg M & M's in de bios. Wel over die zoete nachosaus.
Nu zijn 't nachos, de volgende keer is 't vis die niet lekker ruikt. En de keer daarna is 't weer iets anders. Dan zit je jezelf in de weg en daar doelde ik eigenlijk op.
Maar goed, gelukkig heb je al gezegd dat mensen gewoon een zakje chips mee moeten kunnen nemen naar een avondje uit en dus ook aar de bios. Zo extreem zal 't dus niet zijn in jouw geval, maar dat dit klaarblijkelijk speelt en mensen hierdoor geen chips meer durven mee te nemen naar de bios vind ik eigenlijk best erg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Ik wil dit geen ergernis noemen, eerder een verbazing. Vandaag op zaterdagmiddag naar een film geweest die deze week en de komende weken zo ongeveer elk denkbaar moment draait doordeweeks. Maar dan zit de zaal vol oude van dagen. Waarom gaan die mensen niet rustig doordeweeks. Af en toe als ik vrij ben ga ik dan juist, lekker rustig. Maar nee, met z’n allen in een stampvolle zaal.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Gisteren bij Pathé Leidsche Rijn eerst naar Free Solo rond 14 uur en daarna naar Creed II rond 17 uur. Wat een verschil in publiek...
Tijdens Free Solo geen piep gehoord in een volle zaal, terwijl Creed II vol zat met tokkies, giechelaars en mensen die continu bespreken wat er op het scherm gebeurt.
Miss Milton zegt nu al 'niet meer dat soort films op zaterdag'. Zonde.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gisteren bij Pathé Leidsche Rijn eerst naar Free Solo rond 14 uur en daarna naar Creed II rond 17 uur. Wat een verschil in publiek...
Tijdens Free Solo geen piep gehoord in een volle zaal, terwijl Creed II vol zat met tokkies, giechelaars en mensen die continu bespreken wat er op het scherm gebeurt.
Herkenbaar. Ook omdat ik beide films deze week heb bezocht 
Je trekt gewoon een heel ander publiek. De gemiddelde lompe tienergroep gaat niet naar een docu over bergbeklimmen. Bij Creed 2 had ik ook een paar van die tokkies in de zaal die constant op hun telefoon zaten te pielen. En niet effe snel de tijd bekijken of desnoods een paar seconden een appje lezen (dat laatste is ook kwalijk trouwens), maar gewoon 2 minuten lang. Alsof de mensen in de zaal niet zien dat jouw telefoon voor iedereen stoort. Ik begrijp zulk volk gewoon nooit. Ook zat er zo'n lompe gast die constant luide opmerkingen aan het maken was. Zal vast hilarisch zijn naar zijn vrienden. Kansloos.
Cinsault
-
- 243 berichten
- 516 stemmen
Dat is voor mij ook een van de redenen geweest om mijn Pathé pas in te ruilen voor de Cineville pas. Maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen is weggelegd, al is het maar om geografische redenen. Het maakt toch vaak verschil of je een film als Creed II in een Pathé theater of laten we zeggen Cinerama ziet, al komen daar natuurlijk ook tokkies naartoe.
Over ergernissen gesproken: mensen die strontverkouden, hoestend en continu hun neus ophalend, naar een film gaan. Hoe verzin je het? En denk je net in een lekker rustige zaal te zitten, het licht gaat uit, de deur gaat dicht....komt er op het allerlaatste moment zo'n laatkomer binnen die met zijn aanwezigheid de hele zaal vult, bijvoorbeeld dus zo'n virusverspreider 
En verder moet ik niks hebben van mensen die tijdens de film praten (ook fluisteren is irritant) of die luidruchtig eten. Maar ik ben als het om dat soort dingen gaat ook best wel een onverdraagzaam, en zelfs wat misofonisch, mannetje wat dat betreft. 
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik had de Cineville pas ook eerder dan de Pathé pas. En de afgelopen jaren had ik ze allebei. Cineville net (vermoedelijk tijdelijk) opgezegd aangezien 't Hoogt (Utrecht) tijdelijk dicht is gegaan wegens verhuizing en ik hem er vorig jaar ook al niet uit had.
Tik ik Hartlooper wel even per kaartje af komende tijd. Maar daar idd minder overlast, alleen wel minder goed beeld, geluid en veel minder beenruimte.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Gisteravond in de KINO Antichrist (2009) mogen aanschouwen. De grote luxe zaal zelfs. Helaas was er redelijk wat afleiding, maar niet van het publiek zelf. Want ondanks een paar kuchjes en wat geritsel met snacks hier en daar (dat zo stil mogelijk werd gedaan, erg netjes) was het muisstil. Echter boven de zaal, op het plafond hing een raam, waar continue de weerspiegeling van de film werd weergegeven dat regelmatig voor afleiding zorgde. Ook bevond er zich geen ondertiteling, dat storend kon zijn voor bepaalde mensen, maar ik kon alles gelukkig volgen.
Cinsault
-
- 243 berichten
- 516 stemmen
In KINO zijn dan blijkbaar vaker problemen: toen ik daar in december The Favourite zag in zaal 1, bleven de spotjes voorin de zaal branden, waardoor licht op het scherm. Een storing blijkbaar die niet direct kon worden verholpen. Vind de zalen daar vaak ook erg muf (grondwater) ruiken. Verder wel een charmant filmhuis hoor 
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
In Kino 1 ga ik zelden verder naar achteren zitten omdat dat raam dat je dan nog voor je in zicht hebt inderdaad afleidt.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Of het hier vaker voorkomt weet ik niet maar ik ging naar de bios in Barcelona en de zaal ging tien minuten na aanvangsttijd pas open. Wij naar binnen, was de aftiteling van de vorige film nog bezig. Toen die eenmaal afgerond was, gingen eerst de lichten weer aan begon na tien minuten eindelijk de film. Niet echt irritant maar toch opmerkelijk en in Nederland nog nooit meegemaakt.
Wel irritant: overdadig aanwezige nooduitgangverlichtingbordjes, laatkomers en mensen die voortijdig weggaan. Zit gewoon een film uit.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dat gebeurt me ook wel, dat je nog in de zaal zit (ik kijk meestal de aftiteling uit) en de bezoekers voor de volgende film komen al binnen.
Gisteravond in de KINO Antichrist (2009) mogen aanschouwen. De grote luxe zaal zelfs. Helaas was er redelijk wat afleiding, maar niet van het publiek zelf. Want ondanks een paar kuchjes en wat geritsel met snacks hier en daar (dat zo stil mogelijk werd gedaan, erg netjes) was het muisstil. Echter boven de zaal, op het plafond hing een raam, waar continue de weerspiegeling van de film werd weergegeven dat regelmatig voor afleiding zorgde. Ook bevond er zich geen ondertiteling, dat storend kon zijn voor bepaalde mensen, maar ik kon alles gelukkig volgen.
Grappig, ik kom regelmatig in Kino (ook zaal 1), maar dit raam is me echt nog nooit opgevallen. Zal er eens op letten de volgende keer.
Afgelopen zaterdag in de Doelen gingen ongeveer een kwartier voor het einde van de film alle lichten al aan (gelukkig na een paar minuten ook weer uit). Dat was ook wel irritant.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Dat gebeurt me ook wel, dat je nog in de zaal zit (ik kijk meestal de aftiteling uit) en de bezoekers voor de volgende film komen al binnen.
Grappig, ik kom regelmatig in Kino (ook zaal 1), maar dit raam is me echt nog nooit opgevallen. Zal er eens op letten de volgende keer.
Afgelopen zaterdag in de Doelen gingen ongeveer een kwartier voor het einde van de film alle lichten al aan (gelukkig na een paar minuten ook weer uit). Dat was ook wel irritant.
Misschien omdat je altijd naar voren zit? Ik zit altijd redelijk ver naar achteren, dus dan valt het toch wel extra op. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, misschien raak ik wat sneller afgeleid.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Of het hier vaker voorkomt weet ik niet maar ik ging naar de bios in Barcelona en de zaal ging tien minuten na aanvangsttijd pas open. Wij naar binnen, was de aftiteling van de vorige film nog bezig. Toen die eenmaal afgerond was, gingen eerst de lichten weer aan begon na tien minuten eindelijk de film. Niet echt irritant maar toch opmerkelijk en in Nederland nog nooit meegemaakt.
Wel irritant: overdadig aanwezige nooduitgangverlichtingbordjes, laatkomers en mensen die voortijdig weggaan. Zit gewoon een film uit.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Misschien omdat je altijd naar voren zit? Ik zit altijd redelijk ver naar achteren, dus dan valt het toch wel extra op. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, misschien raak ik wat sneller afgeleid.
Ik zit meestal iets voor het midden. Dus het zou inderdaad kunnen dat ik het daardoor niet zie inderdaad.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3222 stemmen
Laatkomers en mensen die voortijdig weggaan. Zit gewoon een film uit.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Ik zit meestal iets voor het midden. Dus het zou inderdaad kunnen dat ik het daardoor niet zie inderdaad.
Dan zit het raam waarschijnlijk inderdaad recht boven je hoofd.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Wat trouwens ook irritant is, in een bijna lege zaal dat mensen nog precies achter je gaan zitten of naast je. Overal ruimte!
Ook! Wat dat betreft kan ik me eigenlijk wel vinden in de opmerking van McSavah hierboven.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wat trouwens ook irritant is, in een bijna lege zaal dat mensen nog precies achter je gaan zitten of naast je. Overal ruimte!
https://www.realmenrealstyle.com/wp-content/uploads/Bathroom-Etiquette-For-Men-tall.jpg
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Dat is echt een regel! Wat haat ik dat zeg... Stond ik ook laatst in een ruimte met 10 urinoirs en ik ging achter in de hoek staan, wou de volgende ook nog bijna naast me gaan staan
. Gewoon een paar tussen laten, kan ik ook rustig mijn gang gaan want anders lukt het me ook gewoon niet, komt er niks uit
.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Ik las hier trouwens dat er bioscopen in Nederland waren die 's morgens open waren. Is dit het geval in Nederlands Limburg waar ik dichtbij woon? Misschien dat dit aangenamer is om eens te gaan kijken. De jaren dat ik in het weekend 's morgens niet meer uit mijn bed kan na een nachtje stappen liggen toch stilaan achter me
.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2404 stemmen
Ik las hier trouwens dat er bioscopen in Nederland waren die 's morgens open waren. Is dit het geval in Nederlands Limburg waar ik dichtbij woon? Misschien dat dit aangenamer is om eens te gaan kijken. De jaren dat ik in het weekend 's morgens niet meer uit mijn bed kan na een nachtje stappen liggen toch stilaan achter me
.
Vue in Kerkrade opent door de week vogens mij om 13:00 de deuren en op zondag om 11:00. Gewoon op de website kijken.
Quatro in Heerlen is later, vanaf 13:30
Foroxity in Sittard net als Vue dacht ik.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Wij zitten soms op zaterdag of zondag 9:30/10 uur al in de zaal van Pathé Leidsche Rijn, heerlijk rustig. Maar ja, dat is geen Limburg 
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Wij zitten soms op zaterdag of zondag 9:30/10 uur al in de zaal van Pathé Leidsche Rijn, heerlijk rustig. Maar ja, dat is geen Limburg
Door dit alleen al te lezen ben ik aan het genieten. Jezus, wat is het altijd druk wanneer je 's avonds naar de bioscoop gaat. Verschrikkelijk. Toch eens kijken of mijn vriendin dit eens wil doen, want ik zie dat er ook een Pathé in Maastricht is.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3222 stemmen
Dat is overigens op meerdere plekken de 'ongeschreven regel'...

(Gesloten toiletten vind ik persoonlijk ook gewoon veel beter, maar dat is weer een hele andere discussie.
kan ik ook rustig mijn gang gaan want anders lukt het me ook gewoon niet, komt er niks uit
.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3222 stemmen
Ik las hier trouwens dat er bioscopen in Nederland waren die 's morgens open waren.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Ik lees hier ook dat veel mensen zich ergeren aan het eten van chips en popcorn. Wat had je dan verwacht in een bioscoop? Je gaat toch ook geen café/kroeg beginnen zonder bier.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
Chips / Popcorn maakt mij ook in principe niet uit. (Vooral omdat ik zelf ook weleens trek heb in popcorn). Zoals ik al in 1 van mijn eerdere berichten zei, vind ik alleen Nacho's met sterk ruikende saus storend. Het gekraak van snacks hoor ik eigenlijk niet eens.
Cinsault
-
- 243 berichten
- 516 stemmen
Ik lees hier ook dat veel mensen zich ergeren aan het eten van chips en popcorn. Wat had je dan verwacht in een bioscoop? Je gaat toch ook geen café/kroeg beginnen zonder bier.
Een café is er om iets te drinken (vaak bier inderdaad), een bioscoop is er (primair) om naar films te kijken 
In Filmhuis Den Haag worden geen krakende zakjes en popcorn verkocht en wordt het publiek ook gevraagd, terecht wat mij betreft, om geen etenswaren mee de zaal in te nemen. Een drankje mee de zaal in is daar wel prima.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Chips / Popcorn maakt mij ook in principe niet uit. [...] Het gekraak van snacks hoor ik eigenlijk niet eens.
Eetgeluiden niet zozeer (al zijn er uiteraard gradaties) maar mensen die constant een krakende chipszak onnodig masseren of nog erger: twaalf luidruchtige pogingen nodig hebben om een verpakking überhaupt open te krijgen, die mogen van mij best een beetje dood.