- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
en met je gevoel kom je ver zat, de meeste trailers duren tussen de 1.30 en 2.20. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar na een seconde of 30 moet ik al weer kijken of de trailer afgelopen is, of dat de volgende trailer al begonnen is ofzo. En dan zie ik wat en blijf maar weer kijken. Maar misschien alleen ogen dicht is voor mij wel te doen. Dan hoor je wel of de trailer afgelopen is, en met alleen (doorgaans Engels) gepraat en geluid en verder geen beelden zul je ook weinig van een film meekrijgen.
durange
-
- 101 berichten
- 61 stemmen
Ik heb sinds kort een Pathe Unlimited kaart en nog nooit heb ik me zo geërgerd. Misschien omdat ik nu frequenter naar de film ga maar ELKE keer is wel een of andere lul die gewoon z'n bek niet dicht kan houden.
Naast me zat een koppel dat maar bleef praten en praten en praten en ik snap niet wat er überhaupt in hun hoofd omgaat?
Bij It in Utrecht waren er een stel jongens die ging lopen vechten. Lichten gingen aan. Film op pauze gezet, de zaal uit geflikkerd maar daar word je toch niet goed van.
Bij mother! was er een jongen achter me die hardop aan het praten was en ik was de zaal uitgelopen en heb versterking gehaald want ik kan daar niet tegen.
Ook die Grolsch bierflesjes als champagneflesjes worden opgemaakt. Ik vind dat ze die niet meer moeten verkopen maar ok.
Ik ben misschien wel high maintenace als het gaat om bioscoopbezoekjes maar ik vind dat in ieder geval stilte wel te verwachten mag zijn.
Ik ben ook zo iemand die denkt: als vrouw, kan je toch beter alleen gaan dan je vrouw/man meesleuren die er niet op zit te wachten? Die gaat toch alleen maar praten en irritant lopen doen (tenminste, er zitten een paar bij).
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Wow. Dan had je wel meteen prijs, durange. Ik ga al jaren in Utrecht en heb dat nog nooit meegemaakt. Mijn It voorstelling was keurig. En ik ben over het algemeen erg tevreden over Cinemec Utrecht en de filmhuisjes daar. Wanneer ik een keer berserk ga (en dat is absoluut gebeurd in dit topic) gaat het vaker over Amsterdam. Maar Utrecht is toch niet jouw haven neem ik aan, vanuit Vught?
Leuk blog trouwens.
durange
-
- 101 berichten
- 61 stemmen
Wow. Dan had je wel meteen prijs, durange. Ik ga al jaren in Utrecht en heb dat nog nooit meegemaakt. Mijn It voorstelling was keurig. En ik ben over het algemeen erg tevreden over Cinemec Utrecht en de filmhuisjes daar. Wanneer ik een keer berserk ga (en dat is absoluut gebeurd in dit topic) gaat het vaker over Amsterdam. Maar Utrecht is toch niet jouw haven neem ik aan, vanuit Vught?
Leuk blog trouwens.
Ik zat in het centrum van Utrecht bij Pathé Rembrandt. Sowieso teveel stoelen in een te kleine ruimte vond ik. Het was in ieder geval een dramatische voorstelling, maar je moet echt maar net pech hebben en het ligt natuurlijk niet aan de bioscoop zelf maar aan het publiek.
En ik studeer natuurlijk niet in Vught dus ik ben vaak onderweg met de trein en als je mensen tegemoet wilt komen is Utrecht lekker centraal dus vandaar dat ik daar was.
En dankje!
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Pathé Rembrandt heb ik inderdaad ook wat nasty voorstellingen meegemaakt. Ga er ook liever niet naartoe. Ouwe bende en teveel lawaaipubers 
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Was het beeld van mother! bij iedereen zo pixelated, lag dat aan Kinepolis waar ik nooit kom of ben ik te verwend geraakt met 1070p internetfilmpjes?
Wederom (ook als ik naar Pathé ga) gruwelijk geërgerd aan het keiharde geluid, vooral in de lage regionen. Ik hoef niet in mn stoel te trillen door de geluidsgolven bij het miniemste basgeluidje, godallemachtig! Trilt de hele zaal terwijl er enkel een mug wordt doodgeslagen ofzo, compleet idioot.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Bij It in Utrecht waren er een stel jongens die ging lopen vechten. Lichten gingen aan. Film op pauze gezet, de zaal uit geflikkerd maar daar word je toch niet goed van.
Wanneer dat een gebruiker uit dit topic is die zich ergerde aan het gedrag van z'n buurman valt dat misschien nog te gedogen... 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Was het beeld van mother! bij iedereen zo pixelated, lag dat aan Kinepolis waar ik nooit kom of ben ik te verwend geraakt met 1070p internetfilmpjes?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Bij sommige close ups van Lawrence leek ik toch ook wel wat compressie hick ups te zien hoor!
Dat is dus wat anders dan de 16 mm film grain.
Het waren gelukkig niet veel shots, maar wel bizar dat dit door QC is geraakt.
durange
-
- 101 berichten
- 61 stemmen
Wanneer dat een gebruiker uit dit topic is die zich ergerde aan het gedrag van z'n buurman valt dat misschien nog te gedogen...
Ja want je groeit spontaan hondenoren bij het aanmelden hier
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5398 stemmen
Pathé Rembrandt heb ik inderdaad ook wat nasty voorstellingen meegemaakt. Ga er ook liever niet naartoe. Ouwe bende en teveel lawaaipubers
Drie jaar op 500 m ervandaan gestudeerd, en ik ben er denk ik drie of vier keer geweest. Sfeerloos, nare zalen, nog naarder personeel en verschrikkelijk publiek doorgaans. Dan inderdaad veel liever Cinemec, waar ik mother! voor de tweede keer zag in een volle, doch doodstille zaal.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Drie jaar op 500 m ervandaan gestudeerd, en ik ben er denk ik drie of vier keer geweest. Sfeerloos, nare zalen, nog naarder personeel en verschrikkelijk publiek doorgaans. Dan inderdaad veel liever Cinemec, waar ik mother! voor de tweede keer zag in een volle, doch doodstille zaal.
Ik ga nog liever naar de oude maar sfeervolle City Bioscoop op de Voorstraat. Rembrandt ging ik vroeger veel naartoe, toen ik zelf een luidruchtige puber was
. Nu is het vooral vervelend. Cinemec is wel een verbetering inderdaad, alhoewel het qua sfeer ook niet overhoudt.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5398 stemmen
Ik ben nog even 'verdwaald' toen ik de andere uitgang (bij de parkeerplaats) nam. Wat een gigantisch niemandsland is het daar zeg.
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Mijn berichtje ook gelezen Richardus? 
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Ja, en kan zijn wie weet, heb er verder geen verstand van maar viel me paar keer groezeliger beeld op wat er andere keren niet was. Hickup of expres...?
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > Mooiste bioscoopervaring(en)
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Als je lekker wilt gaan kanen van je popcorn en er zit amper smaak aan.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5398 stemmen
Als je lekker wilt gaan kanen van je popcorn en er zit amper smaak aan.
Welkom bij Pathé
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5398 stemmen
Vanavond voelde ik de bui al hangen toen er een zeker stel op leeftijd naast me kwam zitten, maar ik nam me voor toch maar niet op voorhand te gaan verzitten. Zucht. Oudere man zei telkens hardop dingen tegen zijn wederhelft, waarop zij eerst 'wat?' zei, het procédé zich herhaalde en de dame reageerde. Snel iets van gezegd, ongeveer op hetzelfde moment als een oudere man die (bah, de hypocrisie) een minuut of twee later z'n mobiel tevoorschijn trok. Het stel in kwestie vertrok vijf minuten voor het einde, middenin de climax (nu was het geen beste film, dat scheelde). Volgende keer ga ik weer vooraan zitten.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Hebben jullie wel eens met lampen aan een film gekeken? Op het filmfestival van Gent was er steeds één bioscoopzaal [Kinepolis] waar de lampen ongesteld van waren. Het merendeel ging uit maar een enkeling bleef schijnen tijdens de film. En dat wisselde ook nog eens per voorstelling. Kon volgens de medewerkers niets aan gedaan worden. Dat is zo 'afleidend' film kijken. 
En bij de Sphinx zijn de stoelen zo oud dat je na een half uurtje al je botten begint te voelen in een sauna van warmte. Beetje zitten zweten in een bioscoopzaal. Dit was nog extremer dan de Cinerama-zaaltjes tijdens het IFFR.
Bij zeker vijf films werd het verkeerde kader gebruikt, bij drie films werd de aftiteling afgekapt en ik mocht nog twee keer ingrijpen voor telefoonterrorisme. Maar voor de rest ging het best aardig daar hoor.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Vanavond voelde ik de bui al hangen toen er een zeker stel op leeftijd naast me kwam zitten, maar ik nam me voor toch maar niet op voorhand te gaan verzitten. Zucht. Oudere man zei telkens hardop dingen tegen zijn wederhelft, waarop zij eerst 'wat?' zei, het procédé zich herhaalde en de dame reageerde. Snel iets van gezegd, ongeveer op hetzelfde moment als een oudere man die (bah, de hypocrisie) een minuut of twee later z'n mobiel tevoorschijn trok. Het stel in kwestie vertrok vijf minuten voor het einde, middenin de climax (nu was het geen beste film, dat scheelde). Volgende keer ga ik weer vooraan zitten.
Vreselijk. Zoiets heb ik wel eens in het filmhuis als ik in een bijna lege zaal zit. Dan menen mensen ook dat ze gewoon mogen praten. Overigens doen niet alleen ouderen dat. Een keer zelfs gehad dat een student alles vertaalde voor zo'n Engelstalige uitwisselingsstudent die dus de Nederlandse ondertitels van de Japanse film niet kon lezen.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik kan daar nooit iets tegen zeggen, maarja, het is soms nog erger in een filmhuis dan in de cinéma zelf, want de films in een filmhuis zijn "zo saai" dat je je er wel doorheen moet kletsen maar waarom kijk je dan in de eerste plaats naar een film uit het filmhuis. Ik bedoel, die mensen zouden beter een nieuwe hobby zoeken. Ze zijn dan verwonderd dat ze het niet zo een goede film vinden. Je verpest het voor mezelf dan ook, want van twee films die ik daar gezien heb, weet ik niets niet meer (20th Century Women en Umimachi Diary).
Vreselijk. Zoiets heb ik wel eens in het filmhuis als ik in een bijna lege zaal zit. Dan menen mensen ook dat ze gewoon mogen praten. Overigens doen niet alleen ouderen dat. Een keer zelfs gehad dat een student alles vertaalde voor zo'n Engelstalige uitwisselingsstudent die dus de Nederlandse ondertitels van de Japanse film niet kon lezen.
Ja, ik heb die trend ook al gezien. Er zat echt geen kat in Umimachi Diary. Bij 20th Century Women wel wat meer volk, maar dat was ook een film overdag, en het is erg dat ik in Umimachi Diary meer lawaai heb gehoord (door twee vrouwen), dan ik gehoord heb in heel de film Inside Out (en dat was ongeveer zo een honderdtal mensen) waar er verdorie kinderen in de zaal zaten. Echt beschamend.
Geef mij nog maar eens de Everest-ervaring (HELEMAAL ALLEEN
in een grote Kinepolis zaal), en gelukkig werd The Neon Demon (volle zaal trouwens) niet verstoord voor mij.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5398 stemmen
Het scheelt toch enorm om ver vooraan te zitten, merk ik steeds en steeds vaker. Afleiding achter je is zoveel minder erg dan voor je. Zeker waar het mobiele telefoons betreft, als een idioot achter me die tevoorschijn haalt zal ik er 9 van de 10 keer toch niets van merken. Ook merk ik dat ik vooraan uit mezelf al maar in de film zit omdat het scherm gewoonweg dichterbij is. Niet beter voor de ogen en rug, wél voor de filmervaring.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Het scheelt toch enorm om ver vooraan te zitten, merk ik steeds en steeds vaker. Afleiding achter je is zoveel minder erg dan voor je. Zeker waar het mobiele telefoons betreft, als een idioot achter me die tevoorschijn haalt zal ik er 9 van de 10 keer toch niets van merken. Ook merk ik dat ik vooraan uit mezelf al maar in de film zit omdat het scherm gewoonweg dichterbij is. Niet beter voor de ogen en rug, wél voor de filmervaring.
Vind het alleen zo vervelend om vooraan te zitten. Zit altijd het liefst in het midden, recht voor het scherm.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5398 stemmen
Vind het alleen zo vervelend om vooraan te zitten. Zit altijd het liefst in het midden, recht voor het scherm.
Niet geheel vooraan hé. Ik neem meestal een rij of twee, drie speling, maar ook daar vind je bijna niemand. Tenzij het écht druk is. Daarnaast vind je er soms de eenlingen die zich aan dezelfde dingen ergeren als jij, maar daar heb je vaak dus geen last van.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
en er was ook een baby in de zaal die een keer of drie moest huilen. Ik heb me daar overigens niet zoveel aan gestoord, maar goed.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vandaag weer helemaal in mijn ene uppie in de bioscoop gezeten. De film "The Snowman" gezien.
Ongeacht de kwaliteit van de film is het toch heerlijk om helemaal alleen in de zaal te zitten, en dan ook nog in de pauze een patatje te bestellen, dat tijdens de tweede helft persoonlijk gebracht wordt.
Je waant je koning, in Hengelo.
Hopelijk blijft de kwaliteit hetzelfde na december, als Cinema Hengelo onderdeel wordt van Pathé.
Nou ja, dit was weer geen ergernissen in de bioscoop, maar stel je voor dat je je aan dit soort service ergert, dan is dat bericht hier op zijn plaats. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Ik heb in het verleden heel wat afgeklaagt over de jeugd in Pathe, maar nu ik vrijwel alleen nog maar filmhuizen bezoek kan ik wel concluderen dat die snobistische Volkskrant lezende gepensioneerde kak ouwtjes wel de kroon spannen. De jeugd heeft nog als excuus dat ze niet altijd hun hormonen onder controle hebben maar hoe die figuren vaak neer lijken te kijken om je als je een keer niet zo heel net gekleden de zaal binnenstapt of al beginnen te zuchten als je een hoestbui even niet kan onderdrukken zou ik ze soms wel eens zo'n beroemde halve liter beker frisdrank van de Pathe over het hoofd leeg willen gieten zodat hun naar chateau en sigaren riekende maatpakken en mantelpakjes even een ander geurtje krijgen. Helaas is het tot nu toe bij fantaseren gebleven...