• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.399 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Ergernissen voorkomen kan ook; heerlijk rustig gistermorgen bij Annabelle. Had er niet aan moeten denken die film te zien met een stel pubers achter me. Bewust dus niet gegaan die paar keer dat ik kon in de namiddag/avond. Wel twee tortelduiven die in elkaar zaten gewikkeld toen ik binnenkwam, maar die heb ik voor de verandering eens niet gehoord verder.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Gisteren in een uitverkochte voorstelling van "Cruelty" verlieten heel wat mensen de zaal na de voorstelling van de kortfilm "Maverick" van Domien Huyghe.

Getuigd van weinig respect vind ik voor de film die volgt en zorgde er natuurlijk ook voor dat mensen die deze voorstelling wouden bijwonen dit niet konden hoewel er na de kortfilm er toch een tiental plaatsen vrij waren.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

tbouwh schreef:

Ergernissen voorkomen kan ook; heerlijk rustig gistermorgen bij Annabelle. Had er niet aan moeten denken die film te zien met een stel pubers achter me. Bewust dus niet gegaan die paar keer dat ik kon in de namiddag/avond. Wel twee tortelduiven die in elkaar zaten gewikkeld toen ik binnenkwam, maar die heb ik voor de verandering eens niet gehoord verder.

Dan heb jij het gelukkig beter gehad dan toen ik naar die film ging.. Wat een verschrikkelijk wijf!

De filosoof

• 2449 berichten
  • 1664 stemmen

petey schreef:

2: Popcorn etende mensen, ik wordt gek van dat geknars en gekraak

Om nog maar te zwijgen van de typische geur die de popcorn verspreidt... (en het is niet alleen popcorn: je hebt ook de ritselende zakjes chips en de omgestoten en dan omlaag rollende en botsende flesjes). Het leidt mij altijd behoorlijk af van de film.

Bijna iedereen echter koopt vantevoren drank en voedsel voor bij de film (heel fijn ook voor de bioscopen want komt daar niet hun grootste omzet vandaan?) en wat ik me dan ook altijd afvraag : waarom? Hebben we zo'n extreme eet- en drinkcultuur zodat mensen niet eens meer anderhalf uur zonder eten en drinken kunnen of hoort het bij de bioscoopervaring? En op wat voor manier draagt eten en drinken dan bij aan de film? Is de film alleen niet genoeg? Me dunkt dat ook voor degene zelf die eet en drinkt dat eten en drinken juist afbreuk doet aan de bioscoopervaring omdat het ook voor diegene zelf toch moet afleiden van de film.

Dus ik ben zeer geïnteresseerd in het antwoord waarom zo veel mensen persé willen eten en drinken tijdens de film.

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

Omdat mensen een avondje film als avondje uit cq vermaak zien.

Als je primair voor de film gaat vooral niet op vrijdag of zaterdagavond gaan.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Bij Pathé zitten 'der dinsdagmorgen om 11 ook gerust met een bak popcorn en een flesje cola hoor. Het wordt je ook min of meer opgedrongen bij veel bioscopen; vaak moet je niet alleen langs de kassa, maar ook langs de snackbalie. Ik heb er ook niets mee en sluit me wat dat betreft geheel aan bij de filosoof, maar het verschijnsel an sich verbaast me niets. Voor velen gaat het momentje uit gewoonweg voor de film zelf. Sad but true. Uiteindelijk blijven 'echte' filmliefhebbers ruim in de minderheid. Misschien dat dat in de kleinste filmhuizen meevalt, maar daar zie ik net zo goed mensen hele bakken koffie en thee meesleuren (met koekje), waarna ze ook nog eens tweemaal de verkeerde zaal inlopen en boos worden als iemand op hun plek lijkt te zitten.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Je kunt natuurlijk ook zeuren om het zeuren. Als je twee uur (een film duurt incl. alles vrijwel nooit korter) lang stil in een stoel zit, is het niet zo vreemd dat je er iets bij drinkt en/of eet. Dat doe je thuis ook. Ik zit tenminste nooit zo lang met de armen over elkaar gevouwen stil.

Beetje respect daarbij voor je buren is natuurlijk wel fijn. Popcorn hoor je nauwelijks, chips kraakt als een malle. Maar als je door elk geluidje bent afgeleid, is de film waarschijnlijk niet erg goed of heb je de aandachtspanne van een stokstaartje.

De filosoof

• 2449 berichten
  • 1664 stemmen

Haha, ik wist dat er hier ook mensen moeten zijn die eten en drinken meenemen in de bioscoopzaal en mijn kritiek niet zullen kunnen waarderen. Toch is het niet alleen kritiek maar ook een oprechte vraag: waarom doen mensen dat? Het antwoord van horizons bevredigt me overigens niet: ja, bioscoop is een uitje en daar hoort voor veel mensen eten en drinken bij maar kan dat eten en drinken niet veel beter voor of na de film worden gedaan? Of is daarvoor te weinig tijd bij een uitje en moet het daarom worden gecombineerd? En het antwoord van Zwolle84 vind ik ook een beetje gek: ik heb er althans weinig moeite mee om anderhalf uur stil te zitten als de film boeiend is (maar ik ben misschien van een andere generatie...).

PS. Ik ga ook graag naar concerten van klassieke muziek. Ik hoop niet dat daar ook de gewoonte gaat ontstaan dat mensen met bakken popcorn in de zaal gaan zitten omdat ze niet een uur stil kunnen zitten...

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik begrijp (zeker niet onaardig bedoeld hoor) eerlijk gezegd het hele punt niet. Waarom zou je van tevoren gaan eten/drinken als je daarna twee uur lang stil zit in een stoel? Da's toch niet efficiënt en fijn? Ik zou er ook een "Waarom niet?" tegenin willen brengen. Naar de film gaan is een ontspannen uitje en daar neem je een lekker hapje/drankje bij. Tenzij je elke dag naar de bios gaat natuurlijk, maar in mijn geval is dat meer iets wat ik eenmaal per week in het weekend doe. Dan mag het wel even iets minder gezond.

Drinken doe je sowieso meerdere malen per dag. Dan lijkt me dit een uitstekend moment.

Ik drink ook niet op zaterdagavond drie bier thuis om daarna niets te drinken in het café.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

horizons schreef:

Omdat mensen een avondje film als avondje uit cq vermaak zien.

Als je primair voor de film gaat vooral niet op vrijdag of zaterdagavond gaan.

Precies de reden dat ik die avonden nooit ga als ik alleen ben. Totaal geen zin tussen uitgaanspubliek te zitten Met anderen samen is dat wel het moment om te gaan, al is het maar dat die avonden het beste uitkomen als je met meerdere gaat. Pakte vroeger ook regelmatig dan een beugeltje erbij, maar sinds ze bavjes serveren houd ik het maximaal bij een cola. Als ik alleen ga eet en drink ik nooit, daar kan ik echt wel zonder die twee a drie uur.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Een sixpack halve liters en een heupfles whisky zijn onontbeerlijk als ik naar de bioscoop ga. Moet er niet aan denken niet de mogelijkheid te hebben om het besef dat ik geld heb verkwist aan één of andere lange kutfilm weg te drinken. En het filmkijken zelf wordt er ook nog leuker van. Afgezien van het steeds moeten pissen.

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

^

De filosoof schreef:

Het antwoord van horizons bevredigt me overigens niet: ja, bioscoop is een uitje en daar hoort voor veel mensen eten en drinken bij maar kan dat eten en drinken niet veel beter voor of na de film worden gedaan? Of is daarvoor te weinig tijd bij een uitje en moet het daarom worden gecombineerd?

Ja, veel mensen vinden het fijn om het te combineren. Zo simpel is het inderdaad. Dat (generaliserend) wij "film-nerds" op dit forum dat misschien anders zien zijn we maar een klein deel van het totale bioscoop publiek.

Het enige dat verboden zou moeten worden is kaassaus. Da's walgelijk. Bizar dat iemand dat ooit bedacht heeft.

BVG87

• 4 berichten
  • 1 stemmen

Wat ik hier (Australië) doe is dit:

Kaartjes bestel je bijna alleen nog maar online, als je dit via de app doet kun je voordat je gaat betalen je hoeveelheid tickets kiezen en je zitplaats. Ik kies bijvoorbeeld 1x (of 2x als de vrouw meegaat) rechtsachterin en dan betaal ik. 10 minuten voordat de film begint doe ik hetzelfde maar dan ipv 1 kaart 'bestel' ik er 10, allemaal rondom mij heen, maar voordat ik betaal sluit ik de app weer.

De kaarten staan dan nog wel 10 minuten gereserveerd en kunnen dus ook niet door anderen geboekt worden = niemand die om mij heen zit.

Ideaal!

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Haha

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik heb ooit een jaartje op Curacao gewoond, en daar was de eetcultuur in bioscopen nog erger dan hier. Het is daar gebruikelijk om met een dienblad met broodjes worst, french fries, een liter cola en dan eventueel nog popcorn in de bioscoopzaal plaats te nemen. Heel bijzonder.

Een kop koffie of een beugel vind ik trouwens ook heel normaal, vooral als je met meerdere mensen gaat of een niet al te serieuze film gaat bekijken.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik zal wel een zuipschuit zijn, maar ik neem er zelfs 2. En meestal lukt het om niet naar de wc te gaan. Overigens neem ik altijd de rij aan het pad, zodat ik supersnel weg kan zonder dat iemand er veel hinder van ondervind, mocht de blaas het toch een keer niet trekken. Wat me tijdens It dus weer eens overkwam.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Dat verklaart die reviews.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Zwolle

Nasty little shitkicker.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

In Venetië zat er iemand naast me wat leek op een klappergebit. Hoe zeg je tegen zo'n iemand dat die zo'n mond moet houden? Wel twee anderen de zaal uitgestuurd. De eerste dacht dat die aan het kamperen was. Hij wisselde iedere vijf minuten van stoel, tas in, jas aan, trui uit, jas aan, broodje eten, even slapen, et cetera. En de ander dacht dat de film op haar telefoon stond. Na een half uurtje netjes de uitgang gewezen. Voor de rest viel het wel mee dit jaar.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Wat die gast met het klappergebit betreft:

wanneer hij er uit zag als een skelet en om de haverklap riep "Silence! I kill you!" was het Achmed the dead terrorist.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Kunnen ze horrorfilms niet vanaf 25 jaar maken? Dat scheelt misschien al weer een hoop ergernis. Jonge wijven die achter me hun plannen voor aanstaand weekend bespreken en vervolgens hardop vragen waarom dit of dit is gebeurd in de film. Een autist die vier plaatsen naast me zat en bij elke jumpscare bijna op zijn stoeltje staat en hardop begint te becommentariëren. Vervolgens bij een rustig moment keihard 'BOE' roepen nadat ie een slok van zijn zelf meegebrachte Malibu nam.

Ik ben misschien verdorven op dit gebied maar sowieso kan driekwart van de zaal zijn zenuwen niet onder controle houden. In de aanloop naar een spannend moment hardop beginnen te lachen. Of mensen die schrikken en daarna in een deuk liggen in de zin van 'oh gossie kijk wat die film me me doet, ik schrok gewoon'. Ik ben er klaar mee. Het was trouwens bij It. Bij het tweede deel maar een paar euro meer neerleggen voor een plek op het balkon. Hopelijk wat rustiger en dan heb ik nog de mogelijkheid om mijn drank naar beneden te gooien als het nodig is.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

waar de hel was dit?

Nijmegen?

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Nooit 's avonds naar een horrorfilm gaan in een bioscoop die een jonger publiek trekt. Zeg ik als 20-jarige, maar als ik iets heb geleerd heb van een paar foute beslissingen...

Vanavond bij mother! waag ik de gok, maar dat is omdat ik spoilers nóg meer haat. Heb bij Aronofsky toch wat meer hoop op een goed publiek dan bij It of Annabelle.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

tbouwh schreef:

Heb bij Aronofsky toch wat meer hoop op een goed publiek dan bij It of Annabelle.

Zou je denken, maar bij mij vanmiddag in de rustige zaal zat één idioot bij elk stil moment hardop te nepgapen en de mensen voor en achter me zaten steeds hun eigen gebrek aan intelligentie weg te giechelen. Kan niet wachten tot de film op blu uit is, want in de bios gaat dit gewoon niet werken.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Had een perfecte voorstelling van mother! in een kwart gevulde zaal, maar dat was dan ook niet in een Pathé of CineMec.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Zou je denken, maar bij mij vanmiddag in de rustige zaal zat één idioot bij elk stil moment hardop te nepgapen en de mensen voor en achter me zaten steeds hun eigen gebrek aan intelligentie weg te giechelen. Kan niet wachten tot de film op blu uit is, want in de bios gaat dit gewoon niet werken.

Bij mijn voorstelling ook veel gelach en de gebruikelijke 'omg' en 'wtf'-uitroepjes. Film heeft er ook onder te lijden dat ze gepromoot wordt als een mainstream horror/thriller; niet in termen van box office uiteraard, maar op het affiche van Lawrence en het kopje 'spanning' komen te veel mensen af die geen idee hebben waar ze in (kunnen) belanden.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Gister bij It waren er mensen die meende dat ze hun onderonsjes door konden zetten toen de opening titels van de film nog bezig waren. Ik dacht dat de heilige regel was dat je vanaf de trailers je klep dicht houd, maargoed. Verder viel het wel mee, op de gebruikelijke overdreven reacties op de jump scares na.

Wel een grote ergernis trouwens: Onthullende trailers voor de film. Ik heb meer van Mother gezien dan ik wilde weten van te voren, bewust alle recensies niet gelezen, maar aan zo'n bioscoop trailer ontkom je gewoon niet.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Ogen en oren dicht. Heb er dan lak aan als dat een raar gezicht is hoor. Voor zover dat zichtbaar is in een donkere zaal. Overigens vind ik het niet erg als mensen tijdens trailers nog smoezen, als het direct daarna maar stil is.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

tbouwh schreef:

Ogen en oren dicht. Heb er dan lak aan als dat een raar gezicht is hoor. Voor zover dat zichtbaar is in een donkere zaal. Overigens vind ik het niet erg als mensen tijdens trailers nog smoezen, als het direct daarna maar stil is.

Maar als je je ogen en oren dicht doet, hoe weet je dan wanneer de trailers afgelopen zijn?

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Maar als je je ogen en oren dicht doet, hoe weet je dan wanneer de trailers afgelopen zijn?

trailer in enkelvoud, deed dat nu bij mother! maar normaal laat ik het wel hoor en met je gevoel kom je ver zat, de meeste trailers duren tussen de 1.30 en 2.20.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.