• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Ik heb daar niet zo'n moeite mee, als de baby een huilbui krijgt de zaal uitlopen, klaar.

In een vliegtuig heb ik me wel behoorlijk aan een huilbaby geërgerd die wel een uur lang maar niet ophield, dat was echt irritant, zonder film nog wel, maar je doet er zo weinig tegen. Misschien ben ik daardoor daar nu wel immuun voor .

Maar in een vliegtuig zit je niet om van een film te genieten. In een vliegtuig zit je om een bestemming te bereiken. Deze vergelijking gaat wel een klein beetje mank volgens mij. Je kunt het beter vergelijken met dat je in het concertgebouw zit om naar een muziekuitvoering te luisteren, en dat er dan een baby naast je gaat krijsen. Dat is niet fijn voor publiek (en in dit geval ook niet voor de musici).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Milton schreef:

wow.

Dat was bij mij goed geweest voor 5 alinea's aan bijvoeglijke naamwoorden vrees ik. Huilende peuters, krijsende baby's? Dear lord.

Baby's in de zaal heb ik hier (godzijdank) nog nooit mee gemaakt, op een aankondiging van breng- je-baby-naar-de-film voorstelling na dan. Ben ik de enige harteloze, kinderloze knorrepot als ik zeg dat ik het ronduit asociaal vind, om met een baby of peuter naar zo'n film te gaan?

Nee hoor, helemaal mee eens. Kans dat je daarmee de film voor tig anderen verpest is enorm. Waarom zou je ze meenemen, uitgezonderd naar peutertekenfilms enzo? En baby's gewoon helemaal niet meenemen, hebben de ouders en de overige bezoekers niks aan. Erg egoïstisch als ouders dit wel doen.

Heb het overigens nog nooit meegemaakt, maar ik ga ook 99 van de 100 keer na 8 uur 's avonds naar de film, dan slaapt het kleine grut al

Graaf Machine schreef:

Maar in een vliegtuig zit je niet om van een film te genieten. In een vliegtuig zit je om een bestemming te bereiken. Deze vergelijking gaat wel een klein beetje mank volgens mij. Je kunt het beter vergelijken met dat je in het concertgebouw zit om naar een muziekuitvoering te luisteren, en dat er dan een baby naast je gaat krijsen. Dat is niet fijn voor publiek (en in dit geval ook niet voor de musici).

Dit.

In een vliegtuig is een irritant kind of huilende baby ook vervelend, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Vliegen is een manier van jezelf transporteren, een bezoek aan de bios is een uitje waar je gewoon een oppas voor kan regelen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

De oudste is 5, maar die is het van het weekend naar de Smurfen geweest en dadelijk gaan we naar verschrikkelijke ikke 3. In het verleden naar Angry Birds, Huisdiergeheimen en the Good Dinosaur geweest.

Ik moet zeggen, dat ik met een kind van die leeftijd, het nogal onverantwoordelijk vind om naar dergelijke films te gaan als Guardians of the Galaxy. Ik zou dat persoonlijk ook niet doen. Niet alleen omdat het wellicht eng kan zijn, maar de prikkels die zo'n film in de bios oplevert zijn ook niet altijd even goed.

De jongste is 10 weken, maar wij gaan nu met de oudste om en om naar de film, want een baby neem je niet mee naar de film. Als wij allebei naar de film willen, dan regelen we gewoon een oppas wat A&L zegt.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Erger me eraan dat bepaalde films hier doordeweeks enkel loeilaat.getoond worden. Voor een werkende is het niet te doen tot 00u in een bios te zitten, en dan een film missen of lullig thuis kijken...dus maar ns een mail gestuurd fwiw.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Cinemec Utrecht doet dat ook vaak. Heel jammer.

Daardoor moet ik veel films die ik anders wat makkelijker mee zou kunnen pakken, laten schieten.

Walter S.

• 1703 berichten
  • 1360 stemmen

Ik vind dat dan weer een prima tijdstip, begin vaak om 0.00 met werken, kan ik van te voren nog mooi een film mee pikken.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Mijn eerste wekker gaat doorgaans 05.45 uur, maar al ging hij om 7 uur. Blijft laat!

Maar idd, voor jou ideaal

Walter S.

• 1703 berichten
  • 1360 stemmen

John Milton schreef:

Mijn eerste wekker gaat doorgaans 05.45 uur, maar al ging hij om 7 uur. Blijft laat!

Maar idd, voor jou ideaal

Vroeg opstaan, al jaaaaaren niet meer gedaan.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Dames op leeftijd die bij Pathé almaar mopperen over het lange reclame-en trailerprogramma. Natuurlijk, ik word er ook niet per se vrolijk van, maar wat verwacht je bij zo'n commerciële keten?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Wat ik nou echt ergerlijk vind zijn die stoeltjes die niet lekker zitten, en dat je dan gedurende de hele film, of toch de tweede helft ervan, gaat verzitten, om maar een fijne positie te vinden om de film te zien. Vandaag weer meegemaakt. Het eerste waar zo'n bioscoop toch aan moet denken is dat de klanten moeten zitten?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

tbouwh schreef:

Dames op leeftijd die bij Pathé almaar mopperen over het lange reclame-en trailerprogramma. Natuurlijk, ik word er ook niet per se vrolijk van, maar wat verwacht je bij zo'n commerciële keten?

Eigenlijk blijft het bizar. Je betaalt voor een film en krijgt een sloot aan reclame. Slaat eigenlijk nergens op, Netflix heeft ook geen reclameblokken om iets vergelijkbaars te noemen.

Bij Pathe loop ik tegenwoordig pas 10 tot 15 minuten na de genoemde tijd de zaal in en zelfs dan lopen de commercials nog.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Nee ja, wat ik zeg, ik word er ook niet vrolijk van, maar klagen is zo onzinnig. Dan moet je gewoon niet meer naar Pathé gaan (óf inderdaad bewust later binnenkomen), en uiteraard zeg ik dat net zo goed tegen mezelf

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

tbouwh schreef:

Nee ja, wat ik zeg, ik word er ook niet vrolijk van, maar klagen is zo onzinnig. Dan moet je gewoon niet meer naar Pathé gaan (óf inderdaad bewust later binnenkomen), en uiteraard zeg ik dat net zo goed tegen mezelf

Ow eens, klagen heeft geen zin. Anderzijds snap ik de onvrede heel goed. Je betaalt grof voor een kaartje, dan moet je eigenlijk gewoon de film krijgen en hoogstens wat trailers, maar niet al die onzinnige reclameongein. Maar ik heb sowieso een enorme afkeer tegen reclame, een grote reden dat ik nog nauwelijks tv kijk.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Ik moet zeggen dat ik me daar dan weer niet zo aan stoor. Maar misschien komt dat omdat het zowat het enige moment is dat JM met reclame in aanmerking komt (ik kijk ook geen tv, om die reden), dus ik zit soms best gefascineerd te kijken, op welke manier ze nu een merk of product in de markt proberen te zetten. En het is geen wc-eend, meestal zijn ze nog wel het aangluren waard. De trailers vind ik zelfs leuk, voor mijn part waren het er 4

Ik weet niet of het bij Cinemec evenveel is als bij Pathé, waar ik toch beduidend minder kom.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ze moeten ook echt een maximum stellen aan het aantal reclames in dat blok met lokale aanbieders. In Zwolle hebben ze inmiddels zoveel sponsoren dat dat blok maar door blijft gaan. En dan moeten de 'echte' reclames nog beginnen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik zit regelmatig in een zaal met hooguit 10 mensen. Gistermiddag weer met 5 man in de zaal gezeten. Kan me voorstellen dat de bioscoop dan wat extra inkomsten wil hebben. Alternatief is het schrappen van (middag)voorstellingen en de bioscoop pas om 19.00 uur open gooien.

Die reclames kom ik wel doorheen. Veelal zie ik dan ook mensen nog even met hun mobieltje pielen of zo.

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

Kleine, jirremiejerende kinderen in de bioscoop.....eigenlijk overal...

Walter S.

• 1703 berichten
  • 1360 stemmen

Aanvang 14.30, dan ga ik 14.25 van huis, mis ik alle reclame en zie ik hooguit 2 trailers. Een keer reclame zou mij ook niet veel uitmaken, maar als ik 3 keer per week naar de bios ga komt die reclame me wel aardig snel mijlenver de strot uit.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Van reclames heb ik zelf ook weinig last, omdat ik mijn trips naar de bios zo plan dat ik pas aankom als deze beginnen. Hierdoor kan ik nog rustig naar de wc gaan, alvorens ik de zaal inloop om nog even één à twee trailers mee te kunnen pakken.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik zit regelmatig in een zaal met hooguit 10 mensen. Gistermiddag weer met 5 man in de zaal gezeten. Kan me voorstellen dat de bioscoop dan wat extra inkomsten wil hebben. Alternatief is het schrappen van (middag)voorstellingen en de bioscoop pas om 19.00 uur open gooien.

Die reclames kom ik wel doorheen. Veelal zie ik dan ook mensen nog even met hun mobieltje pielen of zo.

Vanmiddag weer naar Alien: Covenant geweest. Nu zat ik helemaal alleen in de zaal (wat een immense weelde is dat), en er was geen seconde reclame. Waar doen ze het toch van?

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

MAKKE SCHAPEN

Ik zal 't even toelichten: er is wel eens een technisch probleem bij een voorstelling zoals in dit geval een rij zaallampen die bleef branden nadat de film was gestart. Vrij irritant. Er zaten zeker 80 mensen (zaal 2/3 gevuld). Mensen keken naar boven van "heurt niet" (ook ik) maar aangezien ik aan de andere kant van de zaal zat t.o.v. de deur verwachtte ik wel dat iemand die aan de andere kant van de zaal zat even naar buiten zou lopen en een personeelslid zou aanspreken om het euvel te verhelpen. NADA. Niemand? Even rondkijken, beetje kuchen (andere mensen keken soms nog wel omhoog maar deden niets). Uiteraard -ook om eigen irritatie te verhelpen- toen zelf maar hééééélemaal van de andere kant van de zaal voor het scherm langs -in dit geval niet bukkend - gegaan om een medewerker aan te spreken. Euvel was binnen 1 minuut verholpen maar het personeel moet het wel weten.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Heb me wel eens flink geïrriteerd aan iemand die vier plaatsen bij me vandaan zat en zijn telefoon voor zich had liggen. Continu lichte het scherm op en dat is echt heel irritant in je ooghoek als de zaal donker is. En dan zelf ook gewoon steeds terug appen... Blijkbaar hadden degene die direct naast hem zaten er geen last van want er werd niks van gezegd.

Verder erger ik me kapot aan trailers. Het hoort erbij, maar laatst draaide vooraf aan Dunkirk ook weer trailers van o.a. The Dark Tower van ik denk wel drie minuten. Je kunt de film al bijna helemaal voorspellen.

Ohja en ik heb een bloedhekel aan mensen die opvallend hard kuchen en voor het scherm lopen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Mensen die 'voorstukjes' zeggen in plaats van 'trailers'. Brrrr...

Of gewoon mensen in het algemeen, ook irritant.

DiDa

• 3646 berichten
  • 2796 stemmen

Gister naar Terminator 2 3D geweest en deze keer heb ik mee eens niet geërgerd. Fantastisch en respectvol hoe de mensen in onze zaal waren. Vanaf het moment dat de film begon t/m het eind was het ademloos stil. Je kon bij wijze van spreken een speld horen vallen. Geen gekraak van chips, geen mensen die voor het beeld liepen en niemand die op zijn telefoon zat te kijken. Een hele fijne vertoning. Het meeste publiek was zeker boven de 30......Misschien toch een generatie dingetje??

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

DiDa schreef:

Gister naar Terminator 2 3D geweest en deze keer heb ik mee eens niet geërgerd. Fantastisch en respectvol hoe de mensen in onze zaal waren. Vanaf het moment dat de film begon t/m het eind was het ademloos stil. Je kon bij wijze van spreken een speld horen vallen. Geen gekraak van chips, geen mensen die voor het beeld liepen en niemand die op zijn telefoon zat te kijken. Een hele fijne vertoning. Het meeste publiek was zeker boven de 30......Misschien toch een generatie dingetje??

Ik gok geen generatie dingetje maar puur de leeftijd op moment van. Waarschijnlijk waren je mede-toeschouwers ook anders geweest dan toen ze 12 - 17 of iets dergelijks waren, die leeftijd is namelijk echt het schorriemorrie van de bioscoop.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Onze voorstelling van T2 was ook muisstil, DiDa, terwijl het een behoorlijk volle zaal was.

Inderdaad een publiek tussen de 20 en de 45 voor het grootste gedeelte, maar het zijn natuurlijk allemaal liefhebbers die naar de re-release van een van hun favoriete actiefilms gaan, bij zo'n eerste vertoning.

De medewerker die voor de film een praatje gaf, vroeg nog even wie de film nog nooit gezien had. Van die hele zaal stak welgeteld één dame haar hand op. Nu zullen er vast jog wel een paar zijn die die aandacht simpelweg niet hoeven, maar ik denk dat bijna iedereen daar heel bewust zat.

DiDa

• 3646 berichten
  • 2796 stemmen

John Milton schreef:

Onze voorstelling van T2 was ook muisstil, DiDa, terwijl het een behoorlijk volle zaal was.

Inderdaad een publiek tussen de 20 en de 45 voor het grootste gedeelte, maar het zijn natuurlijk allemaal liefhebbers die naar de re-release van een van hun favoriete actiefilms gaan, bij zo'n eerste vertoning.

De medewerker die voor de film een praatje gaf, vroeg nog even wie de film nog nooit gezien had. Van die hele zaal stak welgeteld één dame haar hand op. Nu zullen er vast jog wel een paar zijn die die aandacht simpelweg niet hoeven, maar ik denk dat bijna iedereen daar heel bewust zat.

Dat klopt inderdaad. Het was gewoon een verademing....

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Gisteren tijdens de kijkervaring bij Annabelle: Creation heb ik me tamelijk geërgerd aan een gedrocht links achter mij.

Een mokkel met haar, waarschijnlijk vriendje vinden het een goed idee om continu ons te laten weten dat ze het of eng vind, de film niet leuk vind en wel mee zit te kijken wanneer de spanning word opgebouwd. Mens, ik hoef dat niet te weten, hou dat voor je! Om dat nog niet erger te maken gaat ze scènes luid en duidelijk opzeggen wat er gaat gebeuren, zo (om een voorbeeld te geven, dit komt niet in de film voor), loopt bijvoorbeeld een vrouw de bad kamer in, dan kon ik mooi van links achter mee genieten hoe ze denkt dat het monster achter de vrouw komt te staan, en dan niet te vergeten dat ze een geluid van een walvis na doet wanneer ze denkt dat het monster tevoorschijn komt.

Ik denk toch echt wel dat dit mijn slechtste ervaring in een VUE bioscoop was, na dat ene ding links van me, heb ik rechtsvoor een groepje vrienden zitten die nog niet zo ergernis waren. Ondanks dat ze hun geluid van het mobieltje aan lieten staan en we onder een mooie scène konden genieten van plingetjes en disco muziek. En een groepje vriendinnen ook achter ons die maar de hele tijd aan het giechelen waren. Maar wat was die vrouw van links achter toch een irritante zeekoe!

Walter S.

• 1703 berichten
  • 1360 stemmen

John Milton schreef:

Zoiets had ik dus gister ook verwacht bij de hervertoning van Pulp Fiction in Images.

Maar ik zat natuurlijk weer naast zwammerd & zwammerd. Gelijk van begin af aan gezellig keuvelen en alles becommentariëren. NOU MOOI FUCKIN' NIET DUS! Direct gevraagd of ze stil wilden zijn "net als de rest van de bezoekers hier"

Ik heb het nog netjes gezegd ook, blijf ik altijd weer knap vinden van mezelf want ik erger me echt wild aan van die onnozele aso's die zelf niet snappen dat ze hun kop moeten houden in de bioscoop.

Krijg je zo'n beschaamd "sorry" te horen. Je kunt toch zelf ook bedenken dat je het plezier van anderen zit te vergallen met je gelul? Waarom moet je daar in godshemelsnaam eerst op attent gemaakt worden voordat je er mee stopt? Razend word ik van zulke mensen.

En dan in het begin ook nog eens de hele tijd heel hard en nadrukkelijk om alles lachen. Daar hield ie gelukkig snel mee op, maar goed ook anders waren er nog doden gevallen.

Verheug je je op je favoriete film, zit er zo'n uberjoker naast je. Nou ja, uiteindelijk een happy ending, want hij hield zich na het eerste kwartier rustig en dus kwam het toch nog goed met mijn filmavond.

Zwolle84 schreef:

Of gewoon mensen in het algemeen, ook irritant.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.