- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Begin me aan Eye te ergeren. Die komen later met andere vertoningen van Tarr films aan, die eerder niet aangekondigd waren. Dus ik al heel vroeg kaartjes gekocht voor de dan bekende vertoningen, onwetend dat er nog meer later zouden worden toegevoegd en voor een treinreiziger van ver heel veel handiger. Zo had ik morgen goedkoop in 't weekend kunnen reizen naar The Man from London, terwijl ik al film- en treinkaart voor volgende week donderdag heb, die me ook nog een campingovernachting gaat kosten omdat ik het aansluitende lange weekend naar Texel ga, waarvoor ik ook nog 5 mei extra treinkosten heb. Ik had me trein (16+9=25) en camping (10) = €35 kunnen besparen als de totale programmering rond de Tarr tentoonstelling tegelijk bekend was gemaakt, en niet pas later screenings toegevoegd.. Nogal lullig.
Zo ook met Damnation: al vroeg voor een donderdag besteld + treinkaart, en door NS omstandigheden reden de treinen niet. Zijn er later, na aanschaf filmentrée, nog 2 of 3 stuks vertoningen bijgekomen (rond zelfde datum, dus niet veel later) die haalbaarder waren geweest. Eye is geweldig maar ze maken het voor filmbezoekers buiten A'dam e.o. zo wel lastig logistiek te plannen. Er zal mss wel een reden zijn, wegens grotere vraag dan verwacht extra screenings ofzo, maar blijft lullig en prijzig voor armelui als ik, als je €35 extra betaalt om niks omdat je vroeg erbij wilt zijn, of €30 verspeelt (dankzij NS dan) terwijl je ook op een (pas later bekend) beter tijdstip heen had gekund. €65 teveel betaald voor m'n Tarr films...damnit.
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Maar je gaat wel naar Texel. John Milton's hometown! Geboren en getogen 
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Gisteren in een nagenoeg lege, grote zaal besloot een gast pal naast me te gaan zitten. Ik snap dat echt niet hoor 
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Maar je gaat wel naar Texel. John Milton's hometown! Geboren en getogen
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Gisteren in een nagenoeg lege, grote zaal besloot een gast pal naast me te gaan zitten. Ik snap dat echt niet hoor
Of je ruikt lekker, of je zat op de een na beste plek van de zaal? 
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Wanneer hij er uitzag als een kruising tussen een bidsprinkhaan en Spock en ook vreemde geluiden ging maken was het Sheldon Cooper en zat jij precies op de akoestisch juiste plek. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen

tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Ik heb persoonlijk wel moeite met mensen die in drukke (drukke, dat is de nuance) zalen gaan zitten op een plek die hen maar belieft, ook als dat is om wat ruimte te creëren. Uiteindelijk ben jij vaak degene die in een donkere zaal moet gaan praten en op kaartjes moet gaan wijzen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik heb persoonlijk wel moeite met mensen die in drukke (drukke, dat is de nuance) zalen gaan zitten op een plek die hen maar belieft, ook als dat is om wat ruimte te creëren. Uiteindelijk ben jij vaak degene die in een donkere zaal moet gaan praten en op kaartjes moet gaan wijzen.
Maar dan ben jij dus weer zo'n eikel die nadat het licht uitgaat nog eens binnen komt kakken. 
Naar de bios gaan is gewoon één grote ergernis. Heerlijk.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Zo af en toe wel ja
echt, die reclamefilmpjes en trailers komen op den duur de neus uit, zeker als je een regelmatige bezoeker bent
maar doorgaans zit ik er toch voor het trailerprogramma begint.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Pff, zeg dat wel. Net ook in Pathé, duurde bijna 10 minuten voordat de trailers begonnen. En dat was uiteraard weer dezelfde rits als altijd, inclusief dat vreselijk King Arthur-gedrocht. Je bent zo 15-20 minuten verder voordat de film eindelijk eens begint.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Precies. Ik ga maandag maar naar de Unlimited Night, heb ik 'm maar vast gehad en ik krijg er nog consumpties voor terug ook. Die 'maak het groots'- reclame van Pathé zelf spant echter de kroon qua irritatiegrens; ik dacht dat ze 'm eruit gehaald hadden, maar van de week was het weer tweemaal zover.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ja, hier net ook weer. Met nog steeds dat oorverdovende kabaal in de slotseconde, je zou er een gehoorbeschadiging aan overhouden.
En weer/nog steeds moesten mensen lachen. Mijn god geen idee waarom...
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Wat doen jullie dan ook in Pathé jongens?! Daar speelt toch maar 3x per jaar ofzo iets degelijks?! Idd duurt 20min voor de film begint...hopeloos. En dan die genummerde stoelen/kaartjes...wees gewoon op tijd ofzo, idioterie.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Daar speelt toch maar 3x per jaar ofzo iets degelijks?!
Nee hoor, eerder drie keer per week, zonder overdrijven. Ik kan het nauwelijks bijhouden ondanks m'n unlimited card.
Bij je laatste tien cijfers zie ik al zo drie keurige scores staan van films die de afgelopen tijd bij Pathé draaiden.
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
En kijk dan ns over een heel jaar...dan kom je denk ik tot 5 max. Ik kan me niet indenken hoe je er wekelijks 3 nieuwe films kunt verdragen...kwestie van smaak ook, me dunkt. Mss trouwens dat er ook landelijk gezien wel ns andere films draaien dan hier in Grunn? Geen idee.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Kwestie van smaak dan denk ik. In de agenda van Groningen voor zaterdag zie ik al meer dan 10 films staan die ik wil zien of al heb gezien.
SillyBilly23
-
- 183 berichten
- 358 stemmen
Oh man, vreselijk... Dat is zo'n ongeschreven regel, net als je op de trein in een bijna lege wagon ook niet pal naast iemand gaat zitten. Zelfde rij oké maar ernaast... Dat is gewoon om je de stuipen op het lijf te jagen toch? Of ben ik zo neurotisch.
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Oh man, vreselijk... Dat is zo'n ongeschreven regel, net als je op de trein in een bijna lege wagon ook niet pal naast iemand gaat zitten. Zelfde rij oké maar ernaast... Dat is gewoon om je de stuipen op het lijf te jagen toch? Of ben ik zo neurotisch.
Hij zei wel heel vriendelijk 'hoi' voor wat het waard is
en ik zat ook wel op een heel mooi plekje
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Bekend gegeven. Vorige maand flikte iemand het om na een kwartier (!) nog binnen te lopen en na lang wikken en wegen gewoon naast me te komen zitten vooraan. Ben maar een plek opgeschoven.
Pathé is inderdaad voor masochisten.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Pathé brengt PAC/arthouse en de grote releases samen. Zou ik Cineville nemen, dan mis ik de grotere releases die ik vaak toch wel gezien wil hebben (al gaan die titels toch steeds vaker tegenstaan).
In Buitenhof en City draait doorgaans toch een prettig arthouse-aanbod, waar ik het meeste wel van meepak. Kies je de juiste tijden (doordeweeks, late ochtend of vroege middag), dan wil het publiek vaak ook wel meevallen. Zalen daarnaast niet zo gevuld, dus zelf een plek kiezen wat meer vooraan garandeert doorgaans een prima kijkervaring.
Wel is er een kans dat ik m'n abonnement ergens dit jaar of volgend jaar ga opzeggen, om de doodeenvoudige reden dat ik ofwel meer ga werken ofwel in het buitenland ga studeren.
Overigens: dank voor het nieuwe inzicht dat ik een masochist zou zijn, weet ik dat ook weer 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wel een masochist door een narcistenbril hè.
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Kwestie van smaak dan denk ik. In de agenda van Groningen voor zaterdag zie ik al meer dan 10 films staan die ik wil zien of al heb gezien.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Oké nu weet ik het weer zeker: geen horrorfilms in de bios kijken, dat trekt altijd téveel irritante imbecielen aan.
Bij Get Out was het extra vervelend, omdat dat ook nog eens niet het standaard type horror is. Ik zag het bij binnenkomst al misgaan met hordes giechelende tieners die geen idee hebben waar ze beland waren. Maar wat ze verwachten is wel duidelijk: jumpscares en actie (kills). Met de suspense in deze film konden ze dan ook absoluut niet uit de voeten ("Jezus man, er gebeurt echt geen fuck").
Gelukkig was een paar keer pissig omkijken voor de nabij gelegen plekken wel voldoende voor een half uurtje rust. Maar over het algemeen een vreselijke bioservaring.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Net bij de sequel van Guardians of The Galaxy viel het me op dat ik trailers van alleen maar sequels te zien kreeg: zoveelste Planet of The Apes, zoveelste Alien, zoveelste Pirates of the Caribbean en zoveelste Spiderman.... Niks origineel... 
Oh, en in de zaal zat een peuter die steeds angstig begon te huilen omdat het te eng werd (bijvoorbeeld als er wordt gedreigd om de wasbeer te vermoorden), halverwege is het gezinnetje terecht vertrokken, en er was ook een baby in de zaal die een keer of drie moest huilen. Ik heb me daar overigens niet zoveel aan gestoord, maar goed.
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
wow.
Dat was bij mij goed geweest voor 5 alinea's aan bijvoeglijke naamwoorden vrees ik. Huilende peuters, krijsende baby's? Dear lord.
Baby's in de zaal heb ik hier (godzijdank) nog nooit mee gemaakt, op een aankondiging van breng- je-baby-naar-de-film voorstelling na dan. Ben ik de enige harteloze, kinderloze knorrepot als ik zeg dat ik het ronduit asociaal vind, om met een baby of peuter naar zo'n film te gaan?
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ik kan me voorstellen dat een alleenstaande moeder ook naar de bios wil zonder oppas in te huren of mensen lastig te vallen om te vragen om op haar kind te passen. Zolang het maar geen echte huilbaby is heb ik daar geen last van. Volgens mij was dit trouwens voor mij de eerste of hooguit tweede keer in tig jaar dat ik zoiets tegenkom.
En van (kleine) kinderen accepteer ik wel meer dan van tieners of ouderen, die begrijpen niet alles en moeten vragen stellen e.d., snap ik. En wij zijn ook allemaal kind geweest. Maar tieners en ouderen kunnen dat niet als smoes gebruiken om even onbeschoft erdoorheen te praten, en die kennen de regels ook wel ondertussen, daar erger ik me dus wel aan.
Die peuter in de zaal had trouwens niks te zoeken (kijkwijzer: 12+), het ventje schrok zich werkelijk de pleuris toen de wasbeer een mes op z'n kerel kreeg, het was gewoon zielig, maar dat is de schuld van de ouders die zo'n klein kind meenemen. Ze moesten uiteindelijk halverwege vertrekken (en duidelijk tegen hun zin in, want dat hadden ze al veel eerder moeten doen), ik hoop maar dat ze hun lesje geleerd hebben...
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik kan me voorstellen dat een alleenstaande moeder ook naar de bios wil zonder oppas in te huren of mensen lastig te vallen om te vragen om op haar kind te passen.
Dat kan ik me ook voorstellen. En ik kan me ook voorstellen dat ze dan de toegang geweigerd wordt. Ze moet maar een keuze maken tussen een bioscoop bezoeken en een oppas huren of geen bioscoop bezoeken en geen oppas huren.
Van een baby die gaat huilen (ook niet-huilbaby's kunnen gaan huilen) hoeven andere bezoekers niet ongewild last te hebben. Ik ben het met John Milton eens dat een baby meenemen naar de bioscoopzaal asociaal is.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Dat kan ik me ook voorstellen. En ik kan me ook voorstellen dat ze dan de toegang geweigerd wordt.
Ik heb daar niet zo'n moeite mee, als de baby een huilbui krijgt de zaal uitlopen, klaar.
In een vliegtuig heb ik me wel behoorlijk aan een huilbaby geërgerd die wel een uur lang maar niet ophield, dat was echt irritant, zonder film nog wel, maar je doet er zo weinig tegen. Misschien ben ik daardoor daar nu wel immuun voor
.