• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.991 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.972 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

Ebenezer Scrooge

• 2150 berichten
  • 3092 stemmen

tbouwh schreef:

Personeel loopt rond met eten en drinken, dat je kunt bestellen via een persoonlijke bestelknop.

In Tilburg zat er vroeger aan de Korvelseweg - weet niet of het er nog zit - een seksbioscoop met ook zo'n bestelknop. Een grote rode knop in de leuning van je stoel. Als je daar dan op drukte, dan kwam er een hoertje.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Met die voorzieningen geef ik een film 10 wakkere minuten (thuis-ervaring)

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Ik denk dat je niet de enige bent, Brix.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Het eerste plaatje lijkt me de ideale inrichting voor een Airbus A380, maar als bioscoop zou ik het ook niet willen. En precies wat Brix zegt, lijkt wel promotie van de thuis-ervaring en dat lijkt me juist niet de bedoeling. Het tweede plaatje lijkt wel een conferentiezaal waar ze even een film opzetten. Beiden lijken me niet echt fijn als je voor de film gaat en niet voor de "experience". En wie voor de experience gaat en dat eenmaal heeft meegemaakt, komt ie dan ook terug voor alweer dezelfde experience?

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Richardus schreef:

Mensen schijnen tegenwoordig een experience te willen. Niet alleen film kijken maar ook eten/drinken/kletsen/mobielen...gaat niet meer enkel om de film. Oppervlakkige wegkijkertjes zullen dus de melkkoetjes worden en kwalitatieve cinema nog verder weggedrukt.

"Oppervlakkige wegkijkertjes" zijn altijd al de melkkoetjes geweest. Ter illustatie: een (vervolg)film als Soof 2 (2016) heeft in 10 weken tijd € 7.224.011 opgebracht en Brimstone (2016) in 4 weken € 1.212.405. Afgelopen weekend hadden ze bijna gelijke omzet (bron: filmdistributeurs.nl).

Kwalitatieve (ik zou zeggen: "kwalitatieve" wat dat begrip is nogal subjectief) cinema wordt helemaal niet weggedrukt naar mijn mening. Er is sinds jaren niet zoveel keus geweest in de Nederlandse bioscopen.

Bioscoopbezoek groeit door in 2016 - filmdistributeurs.nl

Ook het IFFR heeft meer bezoekers getrokken dan voorgaande jaren: 314.000 bezoeken op Filmfestival - RTV Rijnmond

Mij lijkt het best leuk om af en toe een lekkere actiefilm of melige komedie in de bios te kunnen kijken waar ik gewoon een portie bitterballen of biertje tussendoor kan bestellen inclusief ingelaste oldskool pauze voor de sanitaire stops. Hoe meer keuze hoe beter.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Ja, ik kan het moeilijk zielig voor 'het slachtoffer' vinden, als persoon die het in gedachten veelvuldig mensen aandoet tijdens zijn eigen bioscoopbezoekjes.

Als schijnen de mensen die er bij waren er milder over te denken. Ook daarin zijn natuurlijk gradaties. Als ik die bewoordingen lees, lijkt dit wel wat buitenproportioneel, al hink ik erg op twee gedachten bij dit soort verhalen.

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

Ja, laten we er vooral op los gaan slaan....

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Dat klinkt wel heel erg ongenuanceerd ja, als je het zo brengt .

'Er vooral op los gaan slaan', dat gaat altijd te ver. Anderzijds: dat iemand tijdens de voorstelling gewoon zijn telefoon opneemt, luid gaat converseren, en niet ingaat op de beleefde (en vervolgens vast minder beleefde) verbale verzoeken, vervolgens klappen krijgt, ligt misschien ook weer niet geheel buiten de lijnen der verwachting?

Ik heb ooit mijn Miltonneus vakkundig tot poeder verholpen gekregen, omdat ik na teveel cocktails op vakantie een bepaald liedje van Aqua zong, terwijl er een stelletje langsliep waarvan de vrouwelijke helft enige gelijkenis met de titel van het liedje vertoonde. 3 dagen ziekenhuis. Buitenproportioneel? Zeker. Maar was het handig van me? Mmm not so much...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Een telefoon kán afgaan tijdens de film, maar als je 'm dan ook in de zaal gaat beantwoorden, dan heb ik ook geen medelijden met ''het slachtoffer''. Tussen haakjes, want eigenlijk zijn alle andere filmkijkers dat.

Waarbij ik overigens niet voor geweld ben, maar begrijpelijk dat de frustraties enorm kunnen zijn.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Hangt er van af wat er bedoeld wordt met opnemen. Ik heb persoonlijk liever iemand die snel even opneemt en zegt 'ik zit in de bioscoop dus kan nu niet bellen' dan iemand die via SMS/Whatsapp/... gaat liggen sturen dat hij/zij niet kan antwoorden. Dan vind ik zo'n lichtgevend scherm ergens in mijn ooghoek veel irritanter dan iemand die even babbelt.

n00r

• 669 berichten
  • 1069 stemmen

Als je naar de bioscoop gaat en überhaupt je telefoon al aan hebt staan.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Heb normaal gezien niet zo veel ergernissen in de bioscoop, maar gisteren was het zover. Ticketje voor Trainspotting 2 besteld (al een paar dagen op voorhand aangezien ik vermoedde dat het wel eens een populaire film kon zijn) en toevallig was er zowel links als rechts van mij nog een plaats vrij.

Geen probleem voor mij, het dat misschien zelfs nog iets liever, maar de film was 5 minuten bezig en komt er ineens een koppeltje binnen met uiteraard hun zaklamp op hun GSM aan en ik zie ze richting mijn rij komen. Nu zat ik perfect in het midden van de rij en wat gebeurt er? Ze stoppen voor mij, tikken op mijn been en vragen om een plaats op te schuiven zodat ze naast elkaar kunnen zitten.

Nu heb ik sowieso een hartsgrondige hekel aan mensen die zich maar ergens op een een vrij plaats neerpoten, maar als je dit dan nog eens gaat doen terwijl de film bezig is.. Ondergetekende heeft dan maar wat gemompeld en heeft zijn plaats afgestaan, vooral omdat ik niet degene wou zijn die de film voor de anderen verstoorde door te gaan discussiëren. Een bedankje kon er ook niet meer af blijkbaar.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Mijn ergernissen bij Pathé Maastricht zijn zo ver opgelopen dat ik mijn abonnement heb afgezegd en een nieuwe heb aangevraagd bij een filmhuis aan de andere kant van de straat.

Bij Pathé had ik het mezelf aangeleerd om bij de populaire films (bijv. Fantastic Beasts, Marvel, Bourne, etc.) te wachten tot ze bijna niet meer draaiden zodat ik in een legere zaal kon zitten met dus minder kans op stoornissen. Is natuurlijk erg vervelend omdat ik wel graag de film z.s.m. wil zien, maar ik het gewoon niet aandurf in een volle zaal. Bij het filmhuis (Lumière voor de geïnteresseerden) wordt er respectvol omgegaan met de films en het medepubliek. Laatst bijv. Paterson gezien in Lumière, een film die om respectvol publiek vraagt die wat alternatievere films kunnen waarderen. Zaal zat vol, kwam geen geluid uit. Heerlijk!

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Bij Pathé is het meestal ook doodstil als ik ga. Zal wellicht per vestiging/soort film verschillen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Die nieuwe onoverzichtelijke site van Vue. Geen mooi overzicht per dag wat wanneer precies draait. Vreselijk gewoon.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zwolle84 schreef:

Bij Pathé is het meestal ook doodstil als ik ga. Zal wellicht per vestiging/soort film verschillen.

Ik heb ook werkelijk bijna nooit klachten in de bios, zeker ook niet in de Pathé. Al zal er altijd wel eens iemand met de chips kraken of een keer op de mobiel kijken, zeker als je blockbusters bekijkt in de eerste dagen. Niet leuk, maar ook geen ramp. De keren dat ik de neiging had iemand in de bios met zijn kop door het scherm te smijten zijn zeldzaam.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Zwolle84 schreef:

Moet dan wel, in Maastricht moet je echt je zegeningen tellen als je een doodstil publiek in een volle zaal aantreft.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Die 2 of 3x per jaar dat er in Pathé iets draait dat ik wil zien, ga ik op een maandag- of dinsdagmiddag bv, als ik wat vroeger vrij ben (15u). Werkt totnutoe goed, durf do t/m za avond bv echt nie aan.

Walter S.

• 1704 berichten
  • 1361 stemmen

95% van de films die ik in Pathe (Groningen) zie kijk ik ongestoord. En dan heb ik het niet over 2 of 3 films maar over een stuk of 125 in een jaar.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Ongelofelijk... rotte appel dan hiero in Maasje.

Walter S.

• 1704 berichten
  • 1361 stemmen

Walter S. schreef:

95% van de films die ik in Pathe (Groningen) zie kijk ik ongestoord. En dan heb ik het niet over 2 of 3 films maar over een stuk of 125 in een jaar.

Uiteraard gelijk zowel zondag als maandag praters respectievelijk naast en achter me...

De goden verzoeken noemen ze dat geloof ik.

Vooral het stel naast me was een wonderlijk stel. Zaten heel dicht op elkaar, volgens mij zat die man de hele film lang naar de vrouw te kijken, veel handtastelijkheden en soms even zoenen... Jong stelletje? Nee, ze waren ouder dan ik (48) ben. Ook nog een container popcorn tussen hen in die na afloop nog voor 90% vol zat. Rare mensen.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

Zat in één van de popcorndozen soms in de bodem een gat, dan kan ik dat handtastelijkheid wel begrijpen en ook de overgebleven hoeveelheid popcorn verklaren.

n00r

• 669 berichten
  • 1069 stemmen

Bij mij hadden ze vrijdag de verkeerde film aangezet..

Fonzzz002

• 328 berichten
  • 0 stemmen

Het vervelendste wat mij overkwam is dat ik bij een actiefilm van 12 jaar en ouder zat, waarbij er 5 minuten in de film plots een stel kwam met een klein kind. Ik vond het al vreemd dat ze een kind, dat niet op de leeftijd zat om zich te concentreren, mee namen naar een film, maar dat de bioscoop het kind toeliet geziene zijn leeftijd verbaasde me ook. Vervolgens ging het kind met regelmatig gillen, huilen of begon rond te rennen alsof het een speeltuin was en de ouders ondernamen geen actie. Na 20 minuten kwam het personeel die vroeg of ze iets aan de overlast konden doen. Vervolgens wisselde het stel af in wie het kind mee naar buiten nam. Ze moesten wel iedere keer als ze even weg gingen voor het scherm lopen geziene de uitgang bij het scherm zat. Het was gelukkig maar een flauwe actiefilm, dus een beetje afleiding ontnam niet veel van de ervaring af, maar plezierig was het niet.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

n00r schreef:

Bij mij hadden ze vrijdag de verkeerde film aangezet..

Ook een keer gehad, kon ik blijven zitten en vrijkaartje voor de film die ik had willen zien. Prima opgelost zo.

n00r

• 669 berichten
  • 1069 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Ook een keer gehad, kon ik blijven zitten en vrijkaartje voor de film die ik had willen zien. Prima opgelost zo.

Had ik helaas niet. Na 5 minuten gingen een aantal mensen uit de zaal even klagen maar verder hebben we niks gekregen van de bioscoop.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Paar jaar terug eens naar de film gegaan in de zomer en het was toen al verdacht warm binnen, maar tijdens de film was het nauwelijks te houden. Airco werkte niet. Uiteindelijk wel stug de film uitgekeken (maar erg blij dat ie afgelopen was) en buiten kregen we een excuus en vrijkaarten voor een film naar keuze.

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

Fonzzz002 schreef:

Het vervelendste wat mij overkwam is dat ik bij een actiefilm van 12 jaar en ouder zat, waarbij er 5 minuten in de film plots een stel kwam met een klein kind. Ik vond het al vreemd dat ze een kind, dat niet op de leeftijd zat om zich te concentreren, mee namen naar een film, maar dat de bioscoop het kind toeliet geziene zijn leeftijd verbaasde me ook. Vervolgens ging het kind met regelmatig gillen, huilen of begon rond te rennen alsof het een speeltuin was en de ouders ondernamen geen actie. Na 20 minuten kwam het personeel die vroeg of ze iets aan de overlast konden doen. Vervolgens wisselde het stel af in wie het kind mee naar buiten nam. Ze moesten wel iedere keer als ze even weg gingen voor het scherm lopen geziene de uitgang bij het scherm zat. Het was gelukkig maar een flauwe actiefilm, dus een beetje afleiding ontnam niet veel van de ervaring af, maar plezierig was het niet.

De leeftijdsaanduiding twaalf betekent in Nederland dat jonger kind onder begeleiding van volwassenen persoon de film mag zien. Zestien is identificatieplicht.

Beetje ouder kan wel inschatten of film voor zijn eigen kind geschikt is.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

horizons schreef:

Beetje ouder kan wel inschatten of film voor zijn eigen kind geschikt is.

Maar belangrijker, wanneer je de voordeur achter je dichttrekt: dus niet altijd of het kind ook geschikt is voor de film, of meer in het algemeen: beschaafd gedrag in openbare gelegenheden, waar rekening gehouden dient te worden met andere mensen. En helaas voldoet niet iedere volwassene met kind die zich in het openbaar vertoont, aan het predikaat 'een beetje ouder'.

Als ik plots Gilles de la Tourette zou ontwikkelen (soms meen ik die neiging al wat te hebben), zou ik geen kaartjes meer kopen voor het concertgebouw. No more Frederic 'F*ck! T*ts! *ss!' Chopin. Dan maar een zo goed mogelijke thuis-installatie. En mocht ik toch ooit kinderen krijgen, dan zou ik een weloverwogen afweging maken of hun aanwezigheid gepast is, of het nu het café, concert, wetenschappelijke lezing of bioscoopbezoek betreft. Zo hoort dat toch?

Ouders zijn soms nogal snel met denken: 'ja maar dat snap je toch, dat een kind geen rekening houdt met de stiltecoupé?' -NEE, daar ben jij toch voor, OPVOEDER!? Dat een kind dat niet begrijpt, snap ik. Maar dat een ouder het allemaal wat gelaten over zich heen laat komen (en daarmee ook de rest van de zaal), gaat al mijn voorstellingsvermogen te boven.

Al dit in het algemeen natuurlijk, horizons, niet specifiek op jou gericht!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.