- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Vervelend, JM. Als het je overal en op elk moment van de week overkomt lijkt er geen ontkomen meer aan. Ik heb er ook een hard hoofd in dat het (snel) beter zal worden met de mentaliteit van dat soort bezoekers.
Donkerwoud
-
- 8660 berichten
- 3940 stemmen
Gebruikers die niet ingrijpen - maar wel hier komen klagen - zijn geen echte filmliefhebbers.
Want je houdt meer van films als je snel opgefokt raakt? Iets met een tang en een varken.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Jongens, als jullie niet ingrijpen dan grijpt niemand in. Ik heb vaak genoeg mensen - zelfs groepen pubers - de zaal uit laten zetten. Soms kan het rustig een andere keer iets dwingender. Maar ten alle tijden laat ik me door niemand de film verkloten.
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Gebruikers die niet ingrijpen - maar wel hier komen klagen - zijn geen echte filmliefhebbers.
Ik zal volgende keer wat deo voor de dames meenemen 
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Want je houdt meer van films als je snel opgefokt raakt? Iets met een tang en een varken.
Zit het hier niet een beetje in?
Bij Passengers zat de zaal helemaal vol en het was echt wel goed rustig.
Maar direct naast mij zat een meisje na de pauze een half uur op haar smartphone te pingelen (geluid uit). Het eerste wat ik dacht was wtf je hebt toch net geld uitgegeven om hier een film te kijken. Dat ze voor de film tegen een vriendin zei waar gaat deze film eigenlijk over? Sprak natuurlijk boekdelen.
Heb me er verder niet aan gestoord.
Iemand die onder een grote deken naast me zat (bij Brimstone) omdat ze het koud had en op een gegeven moment een gaap had waar Guy Pearce nog van zou schrikken had ik meer moeite mee.
Bleef gelukkig bij 1x.
Echte overlast heb ik gelukkig nooit gehad. Wel ooit bij een concert gezegd tegen iemand dat hij moest stoppen met meezingen. Luisterde direct ondanks zijn omvang die beduidend groter was dan die van mij. 'alsjeblieft' helpt. 
Donkerwoud
-
- 8660 berichten
- 3940 stemmen
Jongens, als jullie niet ingrijpen dan grijpt niemand in. Ik heb vaak genoeg mensen - zelfs groepen pubers - de zaal uit laten zetten. Soms kan het rustig een andere keer iets dwingender. Maar ten alle tijden laat ik me door niemand de film verkloten.
Dat is ook weer zo. En op zich helpt het als je het met elkaar doet.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Uiteindelijk voelt het hetzelfde als scheidsrechter zijn bij een voetbalwedstrijd: eigenlijk kun je het beste de eerste kleine overtreding meteen affluiten, dan is de rest van de wedstrijd een stuk aangenamer. Wachten tot het echt escaleert is moeilijk: het schuift elke keer een klein beetje op, waardoor het steeds moeilijker in te schatten wordt of het nog geloofwaardig is om nu pas in te grijpen.
Maarja, bij het eerste kleine incident denk je toch ook al snel: het zal wel loslopen....vaak gaat het goed, maar soms kom je toch flink bedrogen uit.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Okee, geen échte ergernis, maar deze opmerking vanochtend (een paar rijen achter me) was toch wel een van de grootste dooddoeners ooit in een bioscoop: 'wat is het hier donker'...
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Ik heb een tijd lang iets tegen pathé unlimited gehad omdat het steevast tieners naar plekken lokte waar ze tegen vol tarief waarschijnlijk weg zouden blijven.
zo lang liggen die jaren nog niet achter me. Even ter verdediging: voor mijn doelgroep (jonge studenten) is het nemen van een abonnement ideaal ivm studenten-ov
ik kom nu al ruim een jaartje overal en nergens.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Al die zogenoemde "love seats" in Pathé Zwolle. In mijn tijd heette zoiets nog gewoon "hotelkamer".
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Al die zogenoemde "love seats" in Pathé Zwolle. In mijn tijd heette zoiets nog gewoon "hotelkamer".
Bij de nieuwe Pathé? Is die een beetje te doen, of weet je dat zo niet? Wil volgende week namelijk naar de nieuwe Resident Evil gaan, draait alleen in Zwolle volgens mij.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Zal vast beter zijn dan die oude Pathé daar, al had die wel een eigen smoel, net als de Tivoli ooit hier. Maar wel gewoon een oude bende. En ja, loveseats zijn er niet voor de filmliefhebbers zoals bioscopen dat sowieso niet echt zijn. Bij Vue hebben ze de slogan 'hou je van film, dan ga je naar view'. Maar ondertussen alleen maar krakend eten als chips, popcorn en nachos verkopen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Iets anders, die nieuwe reclame van Stivoro. Niet eens een heel slecht filmpje, met een aantrekkelijke dame (diegene die het bedrijf verlaat) bovendien om te zien, maar te lang terwijl je op de film wacht en gaat dit nu echt voor iedere film uitzenden? Eén keer is leuk, daarna heb je het wel gezien. Laat ze dan zorgen dat The Insider gaat draaien, die wil ik nog wel eens op groot scherm zien en heeft dezelfde boodschap.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Kun je nagaan: ik ben, toen ik van de week te laat was voor Split (verkoop gesloten), naar huis gegaan, terwijl ik ook Resident Evil had kunnen meepakken als alternatief 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Yep, ben zeer te spreken over Pathé Zwolle. Mooi ruim opgezet gebouw, veel zalen, veel zitruimte. Alleen nog erg druk, ging vanavond maar de stad in omdat de zalen al vol zaten.
Pal náást zo'n love seat is trouwens een prima plek, ontdekte ik vanavond. Extra veel armruimte omdat het spul naast je in elkaar hangt.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Iets anders, die nieuwe reclame van Stivoro. Niet eens een heel slecht filmpje, met een aantrekkelijke dame (diegene die het bedrijf verlaat) bovendien om te zien, maar te lang terwijl je op de film wacht en gaat dit nu echt voor iedere film uitzenden? Eén keer is leuk, daarna heb je het wel gezien. Laat ze dan zorgen dat The Insider gaat draaien, die wil ik nog wel eens op groot scherm zien en heeft dezelfde boodschap.
Niet te doen inderdaad.
Weet trouwens of het Zwolle-eigen of Pathé-breed is, maar los van die lange reclame en die lokale shizzle zie ik nooit meer andere reclames. Knallen gelijk door naar de trailers.
Walter S.
-
- 1704 berichten
- 1361 stemmen
Omdat ik vrij vaak op tijdstippen ga dat het niet druk is zijn mijn ergernissen met 85% verminderd. Reclames zijn al voorbij als ik mijn plek opzoek, zit vaak met een man of zes tot tien in de zaal, weinig tot geen last van andere mensen, heerlijk.
On topic? Nou vooruit. Gisteravond bij A Monster Calls zat er achter mij een stelletje gezellig te praten, alleen fluisterde het mannetje wat te veel waardoor het dovige vrouwtje telkens HUH? zei. Na tien minuten maar even met een zeer indringende blik gevraagd of het stil kon zijn. En het was stil. Toen ik mijn fiets van slot haalde kwam de man naar mij toe, een beetje onzeker kijkend vroeg ie "mag ik nu weer praten?"
En ik maar denken dat de irritatie niet in mijn blik en intonatie te zien en te horen was geweest.
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
. Toen ik mijn fiets van slot haalde kwam de man naar mij toe, een beetje onzeker kijkend vroeg ie "mag ik nu weer praten?"
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Mijn nachtmerrie in alle arthouse bioscopen, de verongelijkte witte linkse vrouw: Pannekoek vs de witte linkse vrouw - YouTube
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Mijn nachtmerrie in alle arthouse bioscopen, de verongelijkte witte linkse vrouw: Pannekoek vs de witte linkse vrouw - YouTube
LIVE meegemaakt: "kun je stoppen met kraken met zakjes" klonk haar witte linkse vrouwenstem tegen de links van mij peuzelende witte linkse man tijdens Wolf & Sheep zaterdagmiddag 4 feb op het IFFR 2017. Na het lachen van de zaal verstomde zij net als zakmans zijn zakjes.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Toppunt van anderhalf jaar abonnement wel bereikt vanavond. Goedgemutst loop ik de zaal binnen voor Manchester by the Sea, als ik geconfronteerd wordt met een blonde dame die zich mijn stoel heeft toegeëigend. Ze ziet er wat verward uit, en blijkt ook geen Nederlands te spreken. Nog voor ik m'n mond open kan trekken (ik sta inmiddels voor de stoel links van haar, en kijk haar veelbetekenend aan), krijg ik een verongelijkt 'could I have some private space, please' naar m'n hoofd. Tot zover mijn humeur. Na een zoetgevooisde hagepreek van twintig seconden stond mevrouw haar plaats af. Niet meer teruggezien. Film was uitstekend.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
In mijn geboorte plaats Bergen op Zoom hebben ze sinds een half jaartje een nieuwe bioscoop buiten de binnenstad. Ik ben er nog nooit geweest, ik woon er ook al jaren niet meer, maar wilde wel eens een keer er naar toe.
Nou heeft een vriend van mij verteld dat je daar kennelijk bij je zitplaats eten en drinken kan laten bezorgen. Is iemand bekend met deze vorm van horeca in een bioscoop?
Wanneer dit betekend dat mensen onder de film dit kunnen doen, lijkt me dit uit den boze en erg ik mij al bij voorbaat en gaan ze mij daar nooit of te nimmer zien. Iemand?
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Jup, servicebioscoop Hollywoud in Almkerk. Bij ons in de buurt, bestaat al een jaar of twee, drie (schat ik). Erg populair ook. Niks voor mij, maar ben wel een keer meegesleept. Zalen hebben meer weg van huiskamers, met lange planken voor iedere rij stoelen en overal fancy lampjes. Personeel loopt rond met eten en drinken, dat je kunt bestellen via een persoonlijke bestelknop.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Bedankt voor de uitleg.
Lijkt me niks, daar heb je toch ontzettende last van, lijkt mij, wanneer je de film aandachtig wilt volgen?! Daar ga ik dus niet heen.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
In Amerika doet het het erg goed. RelaxStoelen die achterover kunnen leunen, etc.
http://media.culturemap.com/crop/d6/5b/633x475/Flix-Brewhouse_202459.jpg
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Mensen schijnen tegenwoordig een experience te willen. Niet alleen film kijken maar ook eten/drinken/kletsen/mobielen...gaat niet meer enkel om de film. Oppervlakkige wegkijkertjes zullen dus de melkkoetjes worden en kwalitatieve cinema nog verder weggedrukt.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
In Amerika doet het het erg goed. RelaxStoelen die achterover kunnen leunen, etc.
Hou ik geen vijf minuten uit denk ik. Een beetje ongemakkelijke stoel in de bioscoop is wel handig, houdt me wakker