Soof 2 (2016)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Esmé Lammers
met Lies Visschedijk, Fedja van Huêt en Achmed Akkabi

Na een flinke dosis relatietherapie lijkt de koek voor Soof en Kasper echt op. Het hoge woord komt eruit: ze gaan uit elkaar. Althans, dat wil Kasper. Soof probeert het van de zonnige kant te bekijken, maar is de controle over haar toch al chaotische leven volledig kwijt. De Kooksoof inspireert niet meer, de kinderen lijken vooral bezig met hun tienersores en Kasper slaat te snel een veel te jong en slank ding aan de haak. Soof herpakt zich na een ontmoeting met Jim Cole, maar hun timing blijkt zoals altijd net verkeerd. Dan ontmoet ze de knappe chef-kok en 'foodie' Bauke...

• vanaf 28 april te huur
  • vanaf 28 april te koop op dvd en blu-ray

16 BERICHTEN 2 MENINGEN

kappeuter (moderator)
geplaatst: 26 maart 2016, 20:07 uur [permalink]
Vervolg op Soof (2013) ...

Vanaf 8 december in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van de grunt

geplaatst: 5 november 2016, 01:50 uur [permalink]
Ik heb een zwak voor Soof en Lies Visschedijk in het algemeen.

avatar van Rosicky

geplaatst: 8 december 2016, 15:23 uur [permalink]
Wat een flauwe rip-off van Pulp Fiction, die poster

avatar van Arri

geplaatst: 8 december 2016, 22:19 uur [permalink]
Tja, de poster van Soof 1 was ook niet bijster origineel.

avatar van Rosicky

geplaatst: 9 december 2016, 10:01 uur [permalink]
Klopt inderdaad. Dat is gewoon die van American Beauty. Tekenend voor de creatieve armoede in het Nederlandse filmwereldje

avatar van Ted Kerkjes

geplaatst: 14 december 2016, 19:03 uur [permalink]
Die posters moet je geloof ik zien als knipogen.

avatar van chrisje66
geplaatst: 22 december 2016, 11:27 uur [permalink]
leuke film lekker om samen te kijken, leuke fragmenten verders net zo'n film als 1

avatar van Onweersvlieg
geplaatst: 25 december 2016, 17:22 uur [permalink]
Weer een leuke romkom voor de feestdagen.

geplaatst: 28 december 2016, 00:40 uur [permalink]
Eerste helft erg vermakelijk en veel gelachen. Daarna werd t een beetje slappe hap..

avatar van Quentin

geplaatst: 25 januari, 13:00 uur [permalink]
Knap hoor, Soof 2 heeft inmiddels meer bezoekers getrokken dan het eerste deel:
Soof 2 overtreft bezoekersaantal deel 1 - RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

geplaatst: 30 maart, 21:31 uur [permalink]
Best grappig vervolg op de ook al aardige eerste "Soof".
Ondanks het voorspelbare verloop kijkt deze nederlandse romcom prettig weg.
Wat bekende bn ers zorgen voor de krenten in de pap.
Lies Visschedijk is aandoenlijk in haar rol als chaotische moeder en eigenaresse van restaurant.

avatar van JBass
geplaatst: 1 april, 15:39 uur [permalink]
Sorry, slechte film. Verhaal is eerder deprimerend dan grappig. Halve ster voor de moeite.

Edu
geplaatst: 3 april, 17:30 uur [permalink]
Op Videoland staat/stond tot mijn verbazing Soof 2. Deze film gekeken, maar helaas...ik vond de film niet in de buurt komen van Soof 1. De film is niet zo grappig en droog als deel 1. Weinig grappen en de kinderen (misschien omdat ik geen kinderen heb) waren irritante en verwende snotjochies.

Soof 1 was meer boeiend meer en de film verveelde geen moment, maar Soof 2 haalde dat bij lange na niet.

geplaatst: 3 april, 21:14 uur [permalink]
Jhe zeg de 1e was best ok. Deze is zooooooooo waardenloos....of waardensoof

geplaatst: 5 april, 20:50 uur [permalink]
Vond het alleszins meevallen, men gaat gewoon door op dezelfde weg als het eerste deel: een simpele, wat alledaags ogen vertelling. Een feelgood movie die, ondanks het relatieve klein leed dat aan ons voorbijtrekt, vooral gezellig moet blijven. Soof 2 vond ik zelfs een tikkeltje beter en zelfbewuster dan het origineel, hoewel ook dit deel meer van de glimlach dan van de schaterlach is. Maar die relativerende glimlach ligt dan wel constant op de loer, wat wel zo prettig werkt. VIsschedijk en Van Huêt zitten erg goed in rollen, in de bijrollen veel bekende gezichten in weinig zelfstandige rollen. Toch wel de beste Nederlandse film uit 2016 die ik gezien heb geloof ik, maar dat zegt meer over de kwaliteit van de rest dan over dit redelijke amusante niemendalletje.

avatar van Mr. Chiel
geplaatst: 10 april, 11:26 uur [permalink]
Grappig dat een ENORM GOED bezochte film zo weinig stemmen krijgt op deze website. Vreemd!

Deel 1 vind ik wel een van de leukste Nederlandse comedy's. En deel 2 is ook gewoon heel leuk. Maar een stuk minder origineel, minder grappig en de bijrollen vond ik minder boeiend dan in de eerste film. Maar nog steeds 'lekker Nederlands', kneuterig, grappig en goed gemaakt.