Singel 39 (2019)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Frank Krom
met Lies Visschedijk, Waldemar Torenstra en Eva van de Wijdeven

Mo – kort voor Monique – heeft slechts één focus in haar leven: haar medische carrière. Al het andere is van ondergeschikt belang. Waar zou ze alleen al de tijd vandaan moeten halen om bijvoorbeeld te daten? Maar wanneer de extraverte Max naast haar komt wonen, ontstaat er een bijzondere vriendschap die Mo doet inzien dat er meer in het leven is dan alleen haar carrière. Dat je het leven moet léven in plaats van moet plannen.

avatar van robertinho
Ajax&Litmanen1 schreef:

Het klinkt eerlijk gezegd vreselijk. De score is ook niet best zie ik. Maar dit is wel een titel die ik best een kans wil geven als 'ie op Netflix zou komen.

Staat op Netflips!

avatar van mjk87
robertinho schreef:

Even over Den Haag hè. Waarom zou het uitgerekend Den Haag moeten zijn? Martin van Waardenberg met een Haags accent voelde voor mij zo verschrikkelijk raar. Torenstra ook, maar dat kan ik nog wel door de vingers zien.

Ook geen idee waarom. En Gerard Cox ook al trouwens als Haagse arts. Vreemd. Maar het is eens wat anders dan het overbekende hippe Amsterdam dat de laatste jaren vaak langs kwam.

avatar van robertinho
Ik was Cox alweer vergeten. Had dan een Rotterdamse buurt gekozen, denk ik dan. Had zij in het Erasmus MC kunnen werken. Maar goed, misschien moet je hier ook niet te lang over na(willen)denken.

avatar van Ajax&Litmanen1
robertinho schreef:

Staat op Netflips!

Kijk, dan zal het er nog wel eens van komen

avatar van hatebreeder
Lastig te beoordelen film. Op zich was het niet vervelend te kijken maar anderzijds gebeurde er ook niet enorm veel. Acteerwerk was vrij aardig. Krappe 3 sterren.

Heerlijk ongecompliceerde film, we hebben er in ieder geval van genoten. En dat in quarantaine.
Er zijn teveel Nederlandse baggerfilms gemaakt, dit is er zeker geen.

avatar van Ste*
Mwe, zwak.

Het is een cliché dat Nederlandse films vaak houterig en onnatuurlijk overkomen - waar ik het niet altijd mee eens ben want sommige zijn uiteraard prima - maar deze voldoet daar weer helemaal aan. Totaal niet overtuigend gebracht met soms tenenkrommende teksten (weet niet waar Eddy Terstall mee bezig was?).

De hele premisse vond ik ook maar zwakjes. Mo krijgt een leuke buurman, hij blijkt homo. Is ze verliefd? Wil ze nu ineens wel graag een kind? Ineens jaloers omdat hij wel een kind krijgt met een 'heel sexy knappe vrouw'? Erg sterk vond ik dat allemaal niet overkomen.

En passent gaat haar vader nog even dood en krijgt haar zus een kind, ze verbreekt de relatie met haar Canadese scharrel. Voelt allemaal niet echt relevant aan in het grote geheel.

De cast is best leuk, Lies Visschedijk is altijd wel leuk om bezig te zien en Waldemar Torenstra zet best een innemend personage neer, maar erg sterk gedaan was het niet, zijn accent wisselde per scène van ABN naar licht Haags of Rotterdams. Moet hij maar niet meer doen.