Bumperkleef (2019)

Nederland
Actie / Thriller

geregisseerd door Lodewijk Crijns
met Jeroen Spitzenberger, Anniek Pheifer en Willem de Wolf

Hans, een zelfverzekerd man, is met zijn gezin onderweg naar zijn ouders aan de andere kant van het land. Onderweg veroorzaakt hij een verkeersruzie met een andere bestuurder, die hen uit wraak begint te achtervolgen. De bestuurder confronteert Hans zodanig met zijn ego, dat hij totaal de controle over zijn gezin verliest en wordt afgepeld tot het bange kwetsbare kind dat hij ooit was.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ook. Maak er dan nog meer pure horror van. Het concept is interessant genoeg.

avatar van mcdaktari
Chelsea94 schreef:

was gewoon een verschrikkelijk slechte film, leek wel een schoolproject zo amateuristisch en daardoor zag ik ze dus juist wel, zo slecht waren ze.
Ik weet niet of je serieus genomen word, als je films als o.a. The Departed en Joker 0,5 stemt. Kijk dat je het geen mooie film vind dat kan ik begrijpen, maar slechte films zijn het zeer zeker niet. Maar ff voor de duidelijkheid, ik kan het echt wel begrijpen dat het niet jou soort films zijn, maar dat wil dan niet meteen zeggen dat ze ook slecht zijn

avatar van bjerik76
benieuwd !
komt ie ( ooit) op netflix of on demand ?

avatar van Fisico
Voor mij was de film totaal onbekend. Zie of zag ook geen release in België.

bjerik76 schreef:
benieuwd !
komt ie ( ooit) op netflix of on demand ?

Netflix release weet ik niet, maar bovenaan bij 'Links' zie je de On Demand kanalen staan voor deze film.

Fisico Belgische release heb ik geen weet van, maar misschien werkt de iTunes link bij jou wel.

avatar van Fisico
Geen release hier hoor, kappeuter. Maar gelukkig wel op te snorren in de bibliotheek. Dus iTunes hoeft voor mij niet

avatar van Quentin
Fisico schreef:

Gewoon in de Brusselse MediaMarkt zien liggen volgens mij.

avatar van Filmreiziger
Acteerwerk van vader en moeder is goed, wel wat over de top. De twee dochters (en eigenlijk ook alle andere bijrollen) missen wat aan overtuiging. De bad guy slaat qua karakter de plank wat mis. Te cliché en volledig één dimensionaal. De film zou aan kracht hebben gewonnen als de extremen eraf gehaald zouden worden en vooral de slechterik wat sympathie zou hebben kunnen opwekken omdat de vader natuurlijk ook echt fout was met zijn bumperkleefactie. Ik vond dat een gemiste kans. De film is zeker spannend. En origineel. Af en toe gaat het fout: dan wordt het geheel té ongeloofwaardig. Bv. je telefoon afgeven aan de persoon met je wie je ruzie aan het maken bent, 112 pas zo laat bellen, niet naar de buren rennen voor hulp etc. Het is geen film waar je vrolijk van wordt en je zult vanaf nu anders tegen witte busjes aankijken . Het was een aardige film, maar niet zo mijn genre. Toch 2,5 ster.

avatar van De wind
Parodie op een film

avatar van De wind
Chelsea94 schreef:
Snap werkelijk niks van de hoge scores. Wat een verschrikkelijk slechte film is dit toch. De soundtrack is niet om aan te horen. Special fx zijn er niet. Het oogt als een moderne jaren 70 low budget film. Een hoop geschreeuw, totaal geen sfeer, misplaatste muziek. Dit is een film die je had kunnen maken met een paar mobieltjes want qua edits of fx stelt het niks voor. Acteerwerk is ook niet al te best en al zeker niet geloofwaardig, het voelt allemaal erg geforceerd. Kan dit niet serieus nemen als film.

Dit dus, dit is denk ik de aller aller slechtste film die ik in 30 jaar heb gezien.

avatar van Mr. Chiel
Het einde vond ik zelf een beetje jammer, maar verder prima mee vermaakt. Leuke insteek, lekker Nederlands, goed geacteerd, soms spannend. Ik zat helemaal in het verhaal, stoorde me aan niks. En ik heb HEEL wat Nederlandse films stopgezet omdat er niet door te komen was

avatar van Actarus
Fijne triller van onze Noorderburen,...Eerste deel vond ik echt top, daarna zakte ie jammelijk qua niveau, terwijl ik me op een wervelend slot verwachte...de actie bleef uit.
Met momenten briljant camerawerk! hoop echt wel op een volgende film, een nieuwe killer is born

avatar van Leland Palmer
Viel dit even vies tegen. Vanaf de 1e seconde al zo'n zenuwachtig, vervelend toontje van Spitzenberger die als een halve idioot denkt te kunnen rijden. Och wat heb ik een haast. En dan Lurch. Met z'n stompzinnige praatjes. De film barst van de knullige en onlogische scenes. Zo'n moment wanneer ze langs de weg staan en vast zitten, tjongejonge. En hoeveel voorsprong ze ook hebben, die witte bus zit binnen de kortste keren weer achter ze hoor. Tja. En dan het achterhalen van de juiste swipe om in de telefoon te komen. Toe nou even. En tuurlijk komt-ie op het einde nog even lekker terug. 'Bumperkleef' heeft helaas niet de juist geregisseerde toon om met dit soort zaken weg te komen. Jammer, want ik had best een vermakelijk filmpje verwacht. Dit was echter niet best. Ik was door m'n zuchten heen op 't eind.

avatar van cantforgetyou
Op zich best een leuke film, maar het had nog spannender gemaakt kunnen worden door volgens mij een paar simpele aanpassingen:

1. Laat de moordenaar zijn pak en masker de hele tijd dragen, een masker geeft meer angst dan een gewoon uitziende man.
2. Ook de ademhaling vanuit het oogpunt van de moordenaar geeft een benauwend gevoel.
3. Ik zou meer in het donker hebben gefilmd, alles was op klaarlichte dag. Met veel mensen die gewoon voorbij rijden en lopen in een drukke woonwijk.
4. Meer afgelegen plekken, bijvoorbeeld waar de ouders wonen van Spitzenberger. Die wonen gewoon in een rijtjes huis of 2 onder één kap.
5. Politie wordt veel te laks neergezet. Die zouden hopelijk in het echt wel beter aanpakken.
6. De kinderen niet mee laten doen of laten ontvoeren door de moordenaar. Die kinderen waren irritant en speelde slecht.

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Verder voor Nederlandse begrippen een 'aardig' filmpje.

Wat een meesterlijke film