Bumperkleef (2019)

Nederland
Actie / Thriller

geregisseerd door Lodewijk Crijns
met Jeroen Spitzenberger, Anniek Pheifer en Willem de Wolf

Hans, een zelfverzekerd man, is met zijn gezin onderweg naar zijn ouders aan de andere kant van het land. Onderweg veroorzaakt hij een verkeersruzie met een andere bestuurder, die hen uit wraak begint te achtervolgen. De bestuurder confronteert Hans zodanig met zijn ego, dat hij totaal de controle over zijn gezin verliest en wordt afgepeld tot het bange kwetsbare kind dat hij ooit was.

avatar van Ajax&Litmanen1
Leland Palmer schreef:
Ik denk dat mensen daarmee meer bedoelen dat het in de context niet geloofwaardig is.

Nou, dit inderdaad. Niemand die bij Lord of the Rings klaagt over onverklaarbare zaken.

Maar als de moordenaar of autobestuurder in Bumperkleef hele onlogische dingen doet, dan kan je dat prima benoemen. Als je tig keer de kans hebt om te ontsnappen of de moordenaar om te leggen en je doet dat niet. Bumperkleef was best vermakelijk, maar er zaten gewoon veel onlogische zaken in het script.

avatar van robertinho
Tuurlijk, hebben jullie allebei gelijk in hoor. Maar hangt dan ook wel af van hoe je deze film bekijkt: als een film die zichzelf serieus neemt of niet. Maar dan ga ik weer hetzelfde punt maken als ik eerder deed onder deze film, laat ik dat niet doen.

djginod schreef:
Wat zijn er toch veel mensen die keer op keer denken dat er een oscarwinnende film aan zit te komen ? Nee, dat is deze film niet, maar hij is zeker wel vermakelijk.

Ik denk werkelijk niet dat iemand dat ook maar een beetje denkt.
Voor mezelf sprekend verwachtte ik een kutfilm en kreeg die ook.

avatar van kleez
Als NLse film een hele goede film. Geen overdreven acteerwerk, ik vond dit eigenlijk gewoon een goed verhaal en goede film.

avatar van shugenja
Ik vond dit een hele spannende film. de "onlogische" elementen in het film zijn wel aanwezig maar ik denk dat ieder normaal mens in zo een situatie niet opeens een koelbloedige killer wordt. Door angst kan je rare en domme dingen doen. Het zat mij niet in de weg.

Dit is gewoon een prima film en ik vind Crijns een van de betere regisseurs in Nederland.

avatar van amariana1967
Ik en mijn zoon hebben de film gekeken.
We vonden het verschrikkelijk slecht, zoiets gebeurt in een gewone wijk en niemand ziet of hoort of doet iets?
De onzinnigheid spat eraf, tenenkrommend en op geen enkele manier spannend, eerder lachwekkend.

Ik vond het een zeer vermakelijke film. Ik heb bijna de hele tijd op het puntje van mijn stoel gezeten. Geloofwaardigheid is misschien op sommige stukken ver te zoeken maar laten we eerlijk wezen. We kijken een film, geen documentaire.

ondanks dat het acteerwerk niet Oscar waardig is is het zeker niet slecht.

Ik vond dit een vreselijk ongeloofwaardige en saaie film. Wel leuke acteurs maar niet het kijken waard wat mij betreft.

avatar van Hannibal
Het acteerwerk in deze film is niet denderend, met uitzondering van de 2 dochtertjes, die zeer overtuigend in paniek waren. Ik vond het wel grappig hoe stereotiep deze mensen waren. Een gloednieuw huis in een gloednieuwe woonwijk met een Volvo voor de deur. En maar mopperen op elkaar, en de dochters achterin bezig met iPad en selfies....en ruzie maken want alle kleine kinderen maken ruzie en zijn strontvervelend in de auto onderweg naar opa en oma uut Twente.

En ja ja, het is ongeloofwaardig (Havermoutsoep, bestaat zoiets?!) en ze maken de meest onhandige keuzes die je maar kunt maken, en ze hadden al 1000 keer kans te ontsnappen of te overmeesteren, maar dat hoort wel bij dit soort films geloof ik. Ik lachte hardop toen ze met hun Volvo door een woonwijk scheurden en bij elke verkeersdrempel nog wat extra gas gaven, bijna een kind doodreden die nog maar net op tijd van zijn trekkertje kon springen, en uiteindelijk in de zandbak tot stilstand kwamen, en een buurtbewoner boos "Kom joe d'r moar eem uut!!!" riep. En mijn hemel, dan die agenten, wat zijn dat voor lui? Compleet apathisch die gasten, die zijn toch niet serieus te nemen? Ik snap dat het voor de kijker duidelijk moest worden dat we niet meer in een kakwijk in Hilversum maar in een fictief dorp (Stroink?) in Twente terechtgekomen zijn, maar als dit de politie uut Twente is zou ik me daar niet erg veilig voelen. Ik ben niet erg bekend met het Twents, maar heb ook het idee dat de accenten nogal gemaakt waren en dat deze acteurs geen echte Twentenaren zijn.

Ach ja, mierenneuken over films, altijd leuk. Ik heb me wel vermaakt, ik vond de film grappiger dan wellicht de bedoeling was. Ik doe gewoon eens lekker royaal en geef 3 sterren!

Grappige maar slechte film met veel onlogische dingen. Wel eens een ander soort verhaal.

avatar van elayz
Vermakelijk, beetje verwarrend, maar zeker wel spannend!