Bumperkleef (2019)

Nederland
Actie / Thriller

geregisseerd door Lodewijk Crijns
met Jeroen Spitzenberger, Anniek Pheifer en Willem de Wolf

Hans, een zelfverzekerd man, is met zijn gezin onderweg naar zijn ouders aan de andere kant van het land. Onderweg veroorzaakt hij een verkeersruzie met een andere bestuurder, die hen uit wraak begint te achtervolgen. De bestuurder confronteert Hans zodanig met zijn ego, dat hij totaal de controle over zijn gezin verliest en wordt afgepeld tot het bange kwetsbare kind dat hij ooit was.

• vanaf 27 februari 2020 te koop op dvd

avatar van Basto
Quentin schreef:

En verdwenen uit de top 30, einde oefening. Doodzonde.

Jammer, ik had m nog willen zien, maar met die vertoningstijden, was dat onmogelijk.

avatar van max cady
Draaide hier in het noorden volgens mij helemaal niet. Had hem graag willen zien ...

edit: Trailer halverwege maar weer eens afgezet

edit: Trailer halverwege maar weer eens afgezet

In Groningen draaide die gewoon.

avatar van Woland
Hmm, ik wil deze graag nog meepakken, maar ook in Amsterdam schiet het niet op. Hij draait in 1 bios, niet in het weekend, en op weekdagen om vijf uur (deze week) of 1 uur 's middags (volgende week). Deels m'n eigen schuld want hij heeft nog wel in de Hallen gespeeld op redelijke tijden, maar ideaal is het allemaal niet.

Walter S. schreef:

In Groningen draaide die gewoon.

Leeuwarden niet ...

avatar van maxcomthrilla
Jammer draait in Nijmegen ook niet meer. Leek mij wel geinig dit!

avatar van bjerik76
had wel leeftijdskeuring 16r verwacht, maar tis toch dan wat minder schokkend

In Drachten draait 'ie nog hoor! Morgen om 18.45. Laatste keer.

Leeuwarden niet ...

Oh, ik dacht dat je met hier in het noorden het hele noorden bedoelde.

Walter S. schreef:

Oh, ik dacht dat je met hier in het noorden het hele noorden bedoelde.

Sorry. Bedoelde hét noorden. Friesland

Sorry. Bedoelde hét noorden. Friesland

Friesland is hét Noorden, maar Groningen is dé stad in het Noorden. Zeg ik als Fries in het Parijs van het Noorden.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Heerlijke thriller van eigen bodem! Ik had hier weinig van verwacht en de trailer maakte mij hooguit nieuwsgierig maar het is een aangename verrassing geworden. Hoog tempo, goede opbouwende spanning en een degelijk acteerniveau. Oké het plot mag dan alles behalve origineel zijn maar de uitwerking is gewoon fijn. De bad guy die er in eerste instantie uitziet als een vriendelijke man op leeftijd blijkt er een rare gedachten kronkel op na te houden. Juist dat maakt het idee nog meer interessant. Het einde had wat ongeloofwaardigheden en vond ik persoonlijk ook wat te snel gaan. Maar vooruit, dat zijn kleine dingen. Ik heb zeker genoten.

Graag meer van dit soort vermakelijke filmpjes.