American Murder: The Family Next Door (2020)

Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Jenny Popplewell

De familie Watts leek zo onschuldig en gelukkig. In 2018 werden de 34-jarige Shannan Watts en haar twee jonge dochters vermist opgegeven in Frederick, Colorado. Aan de hand van onbewerkte, uit de eerste hand verkregen beelden, onderzoekt deze documentaire de verdwijning van Shanann Watts en haar kinderen en de gruwelijkheden die daarop volgden.

avatar van brabusRUS
Normaal gesproken hou ik van dit soort 'murder documentaries' maar deze was een tikkeltje saai. De opbouw is te langzaam en eigenlijk is 83 min veel te lang.

avatar van zoutzak
Een Netflix docu die eens geen 600 minuten duurt?!

avatar van hoffhaan
Aardig niet bijzonder 3.0

Lco
"It's hard to say it's great, but it is"

avatar van Ajax&Litmanen1
Een enorm triest en tragisch verhaal, maar ik vond het als docu totaal oninteressant en onsamenhangend. Dat eerste uur was nauwelijks doorheen te komen. En ik word altijd een beetje onpasselijk als familie zo'n dader in de rechtszaal vergeeft, want dat doet een goed en gelovig Amerikaan. Bleh. Van mij mag zo'n figuur een zo naar mogelijk restant van zijn leven hebben.

avatar van Catsburg
Unieke documentaire en een verschrikkelijke uitkomst. Uniek door de (inside) beelden en dat heb ik werkelijk nog nooit zo gezien.

avatar van bjerik76
een hoop facebook beelden en chats-app berichten over een huwelijk wat niet zo goed loopt.
ondanks de korte duur leek het toch vrij langdradig.

Ik had eigenlijk nog wel een onverwachte twist verwacht, maar eigenlijk was het een ( trieste) zaak die zo klaar als een klontje was. en dus een documentaire die hoe triest dan ook, ook, weer niet uit blinkt vergeleken met andere soortgelijke docu's.

er was wel flink geknipt tijdens het verhoor, want de klok op de achtergrond versprong van de ochtend, naar de avond, en ineens weer naar het midden van de dag, toen weer ochtend, e.c.t. terwijl zowel de verhoorder als de ondervragers allemaal dezelfde kleding aan hadden, dus dat was puur om het verhaal wat spannend en nog vaag te houden nog voor de kijkers, terwijl het dus eigenlijk daar duidelijk was.

avatar van Warp
Zou me in m’n graf omkeren als ze zo’n docu over mij als slachtoffer zijnde hadden gemaakt.

avatar van Hansiro
Niet al te best, voor liefhebbers van dit soort documentaires en vooral de ondervragingen van de recherche raad ik de Villamoord aan. Dit was maar een langdradig gebeuren met een eindeloze stroom aan appjes en video’s die eigenlijk vrij weinig toevoegen.

avatar van rep_robert
De stijl van het maken van deze documentaire is niet bijster origineel en het neigt eigenlijk meer naar een productie die bijvoorbeeld door Investigation Discovery uitgezonden had kunnen worden. Het tempo zorgt ervoor dat er (te) veel opbouw is en je wil eigenlijk naar de climax toe. Aan de andere kant spreekt dit ook weer in het voordeel van de film, want ondanks dat je wel aanvoelt welke kant de film opgaat wil je het toch weten. Het is allemaal zo ontzettend schokkend en triest wat Shannan en haar kinderen is overkomen, maar vooral ook veelvoorkomend. De statistieken aan het eind van de film zijn dan ook veelzeggend en geven de docu bestaansrecht.

avatar van sateck
Eerste 45 minuten is bijna niet door te komen. Daarna gaat het beter, maar bijzonder is het niet. Een Amerikaanse aflevering van Peter R. de Vries. Evengoed 2,5* voor al die inside beelden. En de daad opzich. Vreselijk.

avatar van missl
Docu is traag en herhaald veel, al ben ik dat nu wel gewend van Netflix. Wel een verschrikkelijk verhaal.