If Anything Happens I Love You (2020)

Animatie / Drama

geregisseerd door Will McCormack en Michael Govier

Rouwende ouders proberen om te leren gaan met een grote leegte nadat ze hun kind hebben verloren tijdens een tragische schietpartij op school. Het drama verandert hun leven volledig. Een verhaal dat de ondraaglijke pijn die men kan voelen en de veerkracht van de menselijke geest naast elkaar zet.

avatar van Mac Hammer Fan
Valt blijkbaar bij velen in de smaak als ik het aantal Awards bekijk. Een ontroerende treurzang over verdriet.

avatar van Kliko_Green
Ook al hou je niet van deze stijl dan nog is het zeer bijzonder en intens om te kijken. Een fantastische reis van 12 minuten waar echt iedereen met een beetje gevoel in zijn lijf wat zal voelen...

Geweldig...verpletterend...applaus

avatar van Fisico
Wow, erg aangrijpende sterke animatie kortfilm over ouders die hun kind verliezen en langzaam uit elkaar groeien. Animatie is minimalistisch en sober, maar wel mooi. Ook die schaduwen hadden een toegevoegde waarde. Eentje die zal bijblijven! Knap!

Aandoenlijk door zijn soberheid en uitdrukkinskracht.
De onbeschrijfelijke pijn bij het verlies van een kind, het harde besef, de herinneringen aan de vele heuglijke momenten, misschien toen zo gewoon, nu o zo belangrijk, de twijfels en de onmacht, de versmachtende laatste boodschap... Alles treffend in beeld gebracht in een prachtige animatiefilm.

avatar van keukenzout
Heel bijzonder filmpje. Prachtig.

avatar van El ralpho
Hart onder de riem

In mijn review van Hotel Mumbai had ik het er nog over dat ieder slachtoffer van terrorisme er een te veel is. Of het hier om een aanslag gaat wordt in het midden gelaten, maar dat maakt voor de boodschap niks uit. Mooie animatie die de lijdensweg en rouwverwerking van ouders treffend in beeld brengt. Met een mooie boodschap waar hopelijk ook veel mensen kracht uit kunnen putten, hoe verdrietig het verhaal ook is.

avatar van missl
Blijkbaar de meest zielige korte film die onlangs gemaakt is. Kreeg mij niet te pakken.

avatar van mcdaktari
Het deed mij ook heel weinig, of zeg maar gerust niks. Vond het zelfs een beetje te lang duren

Hier had Michael Dudok de Wit meer van gemaakt.

avatar van John Milton
Die raakte mij ook meer. Niet dat dit slecht was, verre van, maar ik snap wat je bedoelt. Van Father and Daughter (2000) kreeg ik de tranen in mijn ogen, dat had ik nu niet.