Wat Is Dan Liefde (2019)

Nederland

geregisseerd door Aniëlle Webster
met Jesse Meester, Elise Schaap en Maarten Heijmans

Echtscheidingsadvocaat Cato krijgt de kans om partner te worden bij een commercieel kantoor waar behoefte is aan verandering. Nietsontziend je zakken vullen is zó 2017 en Cato lijkt de aangewezen persoon de brallerige advocaten een stukje moraal bij te brengen. Ze is idealistisch, ambitieus en niet onder de indruk van het Old Boys Network. Tot ze collega Gijs ontmoet, die alles vertegenwoordigt wat Cato verafschuwt. Daar waar zij als kind van gescheiden ouders vindt dat mensen zich niet zo moeten laten meeslepen door hun emoties en op een volwassen manier uit elkaar horen te gaan, gooit Gijs graag wat olie op het vuur en sleept zijn cliënten naar de rechtbank voor een ellenlange vechtscheiding.

• vanaf 26 maart te koop op dvd en blu-ray

"Houdt het dan nooit op!?"

Vanaf 17 oktober in de bioscoop (Independent Films)

avatar van sinterklaas
Moeten we op Moviemeter geen boycot houden, door dit soort diarree niet meer op de site toe te laten?

avatar van pierre18
Vreselijk dit soort onbenullige nivellerende films. Ik dacht dat we van Johan Nijenhuis nu eindelijk verlost waren.. Nemen andere zijn regie stokje over brr.

avatar van cynta
Gezien op het filmfestival. Kijkt heerlijk weg.
Heb me geen seconde verveeld.

Leuke Nederlandse film. Voorspelbaar maar erg leuk voor een gezellig avondje. Elise schaap is gewoon sowieso top actrice en heel erg leuk om naar te kijken.

Hilarische film en goed geacteerd! Als je van romcom houdt en films als Alles is Liefde, Soof en Phileine zegt sorry, kunt waarderen, dan is dit zeker een aanrader!

avatar van floor87
lijkt me een vreselijke film!! met daarin alle cliché-typetjes op een rij en een en al voorspelbaarheid.
Waarom maken mensen dit soort flms? puur om de zakken te vullen? lijkt me weinig voldoening geven.

En ze zijn het vraagteken vergeten in de titel.

Gisteren ben ik naar deze film geweest. Het zal wel niet cultureel verantwoord zijn, maar ik heb een wel hele leuke avond gehad. Gelachen en zo nu en dan weggedoken van plaatsvervangende schaamte. Heerlijk!
Ik denk, of hoop, dat daarom dit soort films worden gemaakt. Omdat er genoeg mensen zijn die hier pretentieloos van kunnen genieten.

Net even leuker dan de 'standaard nederlandse film' .Heb de film gezien op een 'ladies night' en verwachtte er eigenlijk niets van. Maar heb genoten. Topper Elise Schaap (als Cato
verrassend semi serieus en toch nog grappig en heel hard gelachen om o.a. Michiel Romeyn ( (Storm, Jiskefet) en een aantal supergoed neergezette typetjes en situaties. Uberpuber Aiko Broekema, die het nichtje speelt van de hoofdpersoon Cato kende ik nog niet; alleen maar herkenning als je pubers hebt. Ik vond haar echt erg goed. Vind Maarten Heijmans niet zo'n leuk hoofd hebben, maar aan het einde van de film was ie ineens helemaal leuk (nog steeds niet knap , omdat hij zijn rol zo goed neerzette. Chemie tussen hem en Elise Schaap ook helemaal prima. Aanrader!

Leuke sprankelende romcom, met spitsvondige/ grappige dialogen en een originele vondst. Chemie tussen hoofdpersonen spat van het scherm. Absoluut één van de betere romcoms in NL

avatar van Charissarcastic
Viel me niet tegen!
Ja, hij is voorspelbaar, maar ook een paar keer echt gelachen.
Vond hem alleen soms een beetje op the proposol lijken..

avatar van missl
Ik vind het vreemd om te zien op de poster hoe Maarten z'n koffie en zijn (hand)tasje vasthoud.

avatar van Donkerwoud
Hebben ze na honderden soortgelijke films nog steeds de liefde niet gevonden?

avatar van Graaf Machine
Donkerwoud schreef:
Hebben ze na honderden soortgelijke films nog steeds de liefde niet gevonden?

En al die honderden soortgelijke actiewraakfilms, en al die honderden soortgelijke westerns, en al die honderden soortgelijke slaughterhorrors, en al die honderden soortgelijke oorlogfilms etc. dan?

Verhalen lijken gewoon vaak op elkaar, omdat er weinig originele verhalen bestaan. Het gaat om de uitvoering. Ik ken deze film nog niet, maar dat gezeur van te voren.... zucht.

avatar van Donkerwoud
Graaf Machine schreef:

Die hebben geen liefde in de titel.

Gewoon een heerlijke en hilarische Nederlandse film!

Vanwege Elise Schaap deze film eens gaan bekijken. RomCom is totaal mijn genre niet, het blijven toch vrouwenfilms. Het kijken naar Elise is geen kwelling, ze kan met een blik of opgetrokken wenkbrauw meer zeggen dat tien pagina's script En daarnaast is het een natuurlijke schoonheid maar dit terzijde ? Verder kreeg ik wat ik kon verwachten van dit type films en zal in de toekomst dit soort films gaan vermijden.

avatar van Arri
Fijn om weer eens een Nederlandse film te zien met goede dialogen. En wat is Elise een goede actrice zeg!

avatar van Lakte
Enig idee of deze nog op DVD/bluray uitkomt? Toch best wel benieuwd naar aangezien hij hier best wel een hoge score heeft.