• 8.224.691 stemmen

Met onder meer: Katja Herbers, Maarten Heijmans en Elise Schaap

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 19 oktober 2017

Over Weg van Jou

De stadse Evi wordt met frisse tegenzin door haar werkgever overgeplaatst van hip Rotterdam naar stil Zeeuws-Vlaanderen. Weigeren is geen optie, haar carrière valt of staat met slagen in de Zeeuwse regio. Ze laat haar comfortabele stadse leven van uitgaan en veel consumeren achter zich en begint met vallen en opstaan aan haar nieuwe leven in Zeeuws-Vlaanderen. Dat het daar niet allemaal onverstaanbare Zeeuwen zijn, blijkt als Evi in Terneuzen schipper Stijn ontmoet. Zou ze dan toch aarden in de Zeeuwse klei of keert ze liefst zo snel mogelijk terug naar haar vriend Lennaert die in Rotterdam is gebleven?

imageimageimageimageimage

avatar van IH88

IH88

Weg van Jou

Na een slecht begin vreesde ik even het ergste. Maar Weg van Jou is best vermakelijk, en zeker nadat het verhaal zich verplaatst naar Zeeland wordt het een stuk beter. Herbers en Heijmans zijn ook een leuk duo, en ondanks dat alle clichés over Zeeland langskomen zijn de beelden van de uitgestrekte landschappen en stranden schitterend. Wie wil er nou in Rotterdam wonen… Ik heb in ieder gelijk weer even zin om uit te waaien op het strand.

avatar van sperwer 27

sperwer 27

(Gezien op 30/03/19)

Nogal verbaasd dat er in Nederland nogal negatief werd gereageerd op deze film.

Ik (als Vlaming) heb er wel erg van genoten. Vermakelijk, charmant en zelfs ontroerend.

"Als je luistert naar de eenvoud van de liefde kan je niets gebeuren." zegt Stijn op de begrafenis van zijn moeder. Evi leert anders naar de dingen kijken. En als de liefde je niet loslaat …

Dat is toch mooi?

avatar van soom

soom

Op papier (nou ja, oke, lezende vanaf m'n laptop) klinkt dit echt als een duffe, saaie Johan Nijenhuis-achtige film.

Ik heb het net niet heel erg op meneer Nijenhuis, dus vandaar. Soms wel, soms niet, in elk geval.

Maar dit is wel echt net iets frisser en ook om de één of andere reden zeker weten grappiger. (Ó, Bon Bini Holland, nu snap ik waartoe en waarom ! Na het zien van welke films deze regisseur gemaakt heeft.)

Katja Herbers is zo leuk, Maarten Heijmans speelt met verve.

Natuurlijk is al van mijlenver te zien waar het heen gaat, maar de weg erheen is gewoon sprankelend en heel leuk gedaan.

En oja. Pepijn Schoneveld: Ik ben best wel een fan. Between two Ferns, maar dan Nederlands: Te cool.

avatar van Rotterdam@1

[email protected]

Rotterdam hip??? Een heel aantal wijken en problemen zou ik nooit zo omschrijven....en zelfs onze prima burgemeester niet. Wij wonen in een heerlijk huis aan de Maas en er zijn heel veel goede voorzieningen, maar zelfs het centrum is niet hip, maar strak, hoog, zakelijk en dus lelijk, vinden wij. Over smaak valt beslist nooit te twisten.

Wij zijn ook dol op Zeeland, dus deze film gaan we wellicht zien, want zelfs in de vara-gids met zelfs 4 sterren omschreven...Slap en oppervlakkig verhaaltje, maar wellicht is de uitwerking wel goed...

avatar van robertinho

robertinho

[email protected] schreef:

Je hebt de film niet gezien, maar wel alvast 1 ster uitgedeeld?

avatar van Antinous

Antinous

Belachelijke domme en vooral schandalige film! waarin de provincie Zeeuws-Vlaanderen word neergezet met het imago alsof er alleen maar boeren fluitjes volk leeft en het enkel uit platteland en achtergesteld volk bestaat. vanuit de Westerschelde tunnel gelijk op een kale lange polderweg waar je niet eens op komt als je uit de tunnel komt en dan naar een in the middle of nowere eenvoudig pompstation uit de jaren 60 wat hier niet eens meer bestaat en ze totaal verwonderlijk kijken en onverstaanbaar praten in gebrabbel wat

Terneuzens moet voorstellen, en wat voor echte Terneuzenaren nog niet eens te verstaan is . en dan door naar de boerderij waar ze nog met paard en wagen rijden alsof ze nooit geen moderne mensen hebben gezien daar. door op het gemeentehuis waar ze alleen het oude gedeelte lieten zien en allang niet meer gebruikt word maar geen glimp van het moderne stadhuis ernaast of van de stad zelf met moderne gebouwen ,om maar zoveel mogelijk beeld te kweken dat Terneuzen een achtergesteld plattelands dorp is dat is blijven hangen in de jaren 60 , dan valt vervolgens ieders mond op het gemeentehuis open van verbazing door de komst van iemand uit Rotterdam alsof ze van de grote stad superieur zijn aan de Zeeuwen die steeds als een stel verbaasde onderontwikkelde boerenvolkje werden weggezet die nog ontwikkeld moesten worden en enkel dol op bolussen zijn en verder nergens verstand van hebben, en ze nog nooit iemand van buiten zeeland in hun provincie gezien hebben. als er naar het thuisfront in Rotterdam gebeld werd zag je daar wel hoge gebouwen alsof ze in new york zaten en dat er dik bovenop wilden leggen. het contrast in de film tussen Rotterdam en zeeuws-vlaanderen is totaal overdreven en onwerkelijk. flutfilm die helemaal verkeerd beeld geeft. 0,5 ster is nog teveel!!

avatar van Rotterdam@1

[email protected]

Dat heet een vooruitziende blik...en het blijft, na het zien, ook bij één ster. Er was weinig aan en de z.g. tegenstellingen zó bedacht. Herbers speelt vaker van die bijna hysterische rollen, ook niets aan.

Zeeland was/is weer prachtig, dus voor Zeeland de hoofdrol.

avatar van robertinho

robertinho

Film is overigens een remake van New in Town (2009)

avatar van aeverhoog

aeverhoog

robertinho schreef:

Film is overigens een remake van New in Town (2009)

Dan voor de opheldering. Ik dacht dat een bewerking was van Bienvenue chez les Ch'tis (Film, 2008) - MovieMeter.nl.