• 8.602.921 stemmen

Bienvenue chez les Ch'tis (2008)

Komedie | 106 minuten

Releasedatum: 11 september 2008

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bienvenue chez les Ch'tis

Philippe Abrams is post-directeur in Salon-de Provence. Hij is getrouwd met Julie, wier depressieve buien hem het leven haast onmogelijk maken. Om zijn vrouw een plezier te doen probeert hij zich te laten overplaatsen naar de Côte d'Azur. Maar zijn plannetje mislukt en als straf wordt hij tewerkgesteld in Bergues, een boerendorpje in het noorden. Abrams staat allerminst te popelen om naar deze, in zijn ogen, verschrikkelijke regio te verhuizen. Al snel blijkt dat het beeld dat hij van het noorden heeft niet helemaal strookt met de werkelijkheid.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Julie's Great Uncle

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20603 berichten

Gisteren nog een keer gezien. Heb mij er uitstekend mee vermaakt. Soms was het een beetje teveel met de haren getrokken maar door de luchtigheid van het hele gebeuren bleef ik toch geamuseerd kijken. Op het einde hou je er een prettig gevoel aan over. IK wou deze eerst 3 sterren geven maar dat leek me toch wat weinig voor een film die toch veel positieve dingen had. 4 is dan weer te hoog omdat het verhaal toch nogal aan de zwakke kant was. Ik hou het dus op 3,5.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Dit is echt een heerlijke film, komisch en lekker vol met vooroordelen vanuit het warme zuiden van Frankrijk. Hij moet als postbeambte een gehele cultuuromslag maken en wij als kijker mogen ervan GENIETEN! Fijne film!

avatar van Tiany

Tiany

Geweldig idee om een film over te maken, grappig en toch menselijk, af en toe dooie momenten, maar we hebben er toch zeer van genoten. Ik ga "Rien à déclarer" zeker ook eens bekijken, eveneens met Dany Boon, is ongeveer dezelfde genre niet ? maar dan over 2 douanen aan de grens Frankrijk-België. Ben in ieder geval zeer benieuwd.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een leuke film. 'k had niet echt verwachtingen bij deze film, maar 'k vond hem wel het bekijken waard. 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.

De cast deed het ook prima en het verhaal was lekker luchtig.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

2de film dat ik nu van Boon zie na rien a declare en is mij terug goed bevallen. Leuke film die geen minuut verveeld en heerlijk vermaakt. Grappen waren goed vooral als ze zat waren op de fiets was zalig cast deed het zeer goed. Gewoon verstand op nul en genieten van deze.

avatar van killerfreak

killerfreak

Zeer vermakelijke komedie die alle nodige elementen omvat, inclusief de romantische toetsen. Aanradertje voor iedereen die even wilt wegdromen en gewoon van een leuk filmpje wilt genieten.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Ieder land heeft wel zijn Ch’tis. “Provincialen” met een raar taaltje en speciale gebruiken kom je natuurlijk niet alleen in Frankrijk tegen. ‘t Verklaart meteen het internationale succes van deze film. Want eens je die rare snuiters uit de uithoek van het land beter leert kennen, wil je er niet meer bij weg.

Het levert een sympathiek filmpje op met veel aimabele personages, maar meer ook niet. De verhaallijn volgt netjes alle stappen van een doordeweekse feelgoodfilm. Elk scherp randje wordt er vakkundig afgevijld. De spraakverwarring moet voor hilariteit zorgen, maar na een tijdje zit daar toch ook wat sleet op.

Voorts zijn ondertitels geen overbodige luxe bij deze film, ik geef het maar mee. 2.5*, ik ben mild.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Bienvenue chez les Ch'tis is een zeer geslaagde Franse komedie die met een goede casting en acteerwerk een genot is om naar te kijken. Daarbij is het verhaal leuk bedacht en uitgevoerd waardoor er genoeg te beleven valt en het vermaak op hoog niveau blijft. Wellicht is de Franse humor in dialogen niet voor iedereen weggelegd, maar daarvoor bevat de film ook een paar geslaagde komische momenten.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Vrij leuke amusante Franse komedie zoals er nog wel meer zijn. Centraal staan de misverstanden, vooroordelen en cliché van de regionale culturen in het noorden en het zuiden van Frankrijk. Alles wordt een beetje aangedikt, maar au fond blijft de humor en luchtigheid primeren.

Zeer vermakelijk met een vlot tempo. Ook het geheimpje dat Philippe heeft tav zijn vrouw is leuk, maar uiteraard moeilijk vol te houden. De film steekt ook een beetje de draak met de quotanormen zonder daarom felle kritiek te uiten.

Aimabel en plezant, zo kan je de film omschrijven. Leuke vertolkingen. Fijn om eens gezien te hebben.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik spreek nauwelijks Frans en heb geen bijzondere affiniteit met Frankrijk. Om die reden gaan de vele taalgrapjes uit 'Bienvenue chez les Ch'tis' (2008) aan me voorbij en interesseert het me ook niet bijster welke 'cultuurkloof' er wordt gesuggereerd tussen verschillende Franse provincies. Hoe vaak kan een mens het grapje aan dat het zo koud is in het noorden van Frankrijk? Ik moest welgeteld eenmaal gniffelen als postbeambten Philippe Abrams (Kad Merad) en Antoine Bailleul (Dany Boon) noest fietsend van deur tot deur gaan en bij binnenkomst een neutje krijgen. Het grapje laat zich raden: ze gaan steeds schever fietsen en beginnen met dubbele tong te spreken. Hi-láááá-risch!

avatar van eempag

eempag

Wat een heerlijke film.

Ik had hem al eens gezien maar was bijna vergeten hoe leuk hij is.

Met vrienden gekeken en wat hebben we weer gelachen.

Lekkere slappe humor om te schaterlachen en dat hebben we gedaan.