Bienvenue chez les Ch'tis (2008)

Alternatieve titel: Welcome to the Sticks

3,54

Frankrijk

geregisseerd door Dany Boon
met Kad Merad, Dany Boon en Anne Marivin

Philippe Abrams is post-directeur in Salon-de Provence. Hij is getrouwd met Julie, wiens depressieve buien hem het leven haast onmogelijk maken. Om zijn vrouw een plezier te doen probeert hij zich te laten overplaatsen naar de Côte d'Azur. Maar zijn plannetje mislukt en als straf wordt hij tewerkgesteld in Bergues, een boerendorpje in het noorden. Abrams staat allerminst te popelen om naar deze, in zijn ogen, verschrikkelijke regio te verhuizen. Al snel blijkt dat het beeld dat hij van het noorden heeft, niet helemaal strookt met de werkelijkheid.

245 BERICHTEN 35 MENINGEN
avatar van alexspyforever
Gisteren nog een keer gezien. Heb mij er uitstekend mee vermaakt. Soms was het een beetje teveel met de haren getrokken maar door de luchtigheid van het hele gebeuren bleef ik toch geamuseerd kijken. Op het einde hou je er een prettig gevoel aan over. IK wou deze eerst 3 sterren geven maar dat leek me toch wat weinig voor een film die toch veel positieve dingen had. 4 is dan weer te hoog omdat het verhaal toch nogal aan de zwakke kant was. Ik hou het dus op 3,5.

avatar van knusse stoel
Dit is echt een heerlijke film, komisch en lekker vol met vooroordelen vanuit het warme zuiden van Frankrijk. Hij moet als postbeambte een gehele cultuuromslag maken en wij als kijker mogen ervan GENIETEN! Fijne film!

avatar van Tiany
Geweldig idee om een film over te maken, grappig en toch menselijk, af en toe dooie momenten, maar we hebben er toch zeer van genoten. Ik ga "Rien à déclarer" zeker ook eens bekijken, eveneens met Dany Boon, is ongeveer dezelfde genre niet ? maar dan over 2 douanen aan de grens Frankrijk-België. Ben in ieder geval zeer benieuwd.

avatar van K. V.
Dit was nog een leuke film. 'k had niet echt verwachtingen bij deze film, maar 'k vond hem wel het bekijken waard. 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.
De cast deed het ook prima en het verhaal was lekker luchtig.

avatar van dvdfreak123
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
2de film dat ik nu van Boon zie na rien a declare en is mij terug goed bevallen. Leuke film die geen minuut verveeld en heerlijk vermaakt. Grappen waren goed vooral als ze zat waren op de fiets was zalig cast deed het zeer goed. Gewoon verstand op nul en genieten van deze.