Penoza: The Final Chapter (2019)

Alternatieve titels: Penoza de Film | Penoza

Nederland / Canada
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Diederik van Rooijen
met Monic Hendrickx, Raymond Thiry en Hajo Bruins

De Zwarte Weduwe is niet dood… Drugskoningin Carmen van Walraven zit ondergedoken in Canada en leidt daar een anoniem leven. Ze houdt zich overal buiten, totdat er op een avond een collega lastiggevallen wordt en Carmen niet anders kan dan haar te hulp schieten. Uit zelfverdediging vermoordt ze de dader, wordt opgepakt en uitgeleverd aan Nederland. Terwijl haar kinderen in shock zijn dat hun moeder nog leeft, zijn er ook wat mensen die nog een rekening met Carmen hebben openstaan. Iedereen wordt weer meegesleurd in een emotionele rollercoaster waarbij de problemen zich in rap tempo opstapelen. Carmen zal nu definitief moeten afrekenen met haar verleden om haar familie te redden.

• vanaf 27 maart te koop op dvd en blu-ray

Dit was tien keer niks. Blij dat ik nooit meer die koppen van Lucien (slisbek) en Nathalia (jankhoofd) hoef te zien.

Benieuwd wat die spin-off mini-serie met Luther gaat brengen.

Ralf81 schreef:
Serie inderdaad vele malen beter. Misschien was een vierde seizoen een betere keuze geweest dan deze film die bol staat van ongeloofwaardigheid.

Effe voor de duidelijkheid: Er zijn al 5 seizoenen, dus een vierde seizoen is al gemaakt. Misschien ben je niet op de hoogte van het feit dat er 5 seizoenen waren, maar ze zijn er dus wel:

Penoza - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van rondh
Wat een slecht einde dit zeg. Film was ok. Lekkere actie, best ok verhaal, tot het einde dan. Dit was misschien wel het slechtste einde van een film dat ik heb gezien. Meteen 2 sterren aftrek van het totaal.

avatar van Atheistus
Zware tegenvaller na een goede serie.