• 11.795 nieuwsartikelen
  • 9.062.255 stemmen

Penoza: The Final Chapter (2019)

Thriller / Misdaad | 116 minuten

Met onder meer: Monic Hendrickx, Olga Zuiderhoek en Raymond Thiry

Gesproken taal: Nederlands, Engels, Spaans en Portugees

Releasedatum: 28 november 2019

Plot Penoza: The Final Chapter

"The Black Widow is not dead ... and she have to deal with her past to save her family."

De Zwarte Weduwe is niet dood… Drugskoningin Carmen van Walraven zit ondergedoken in Canada en leidt daar een anoniem leven. Ze houdt zich overal buiten, totdat er op een avond een collega lastiggevallen wordt en Carmen niet anders kan dan haar te hulp schieten. Uit zelfverdediging vermoordt ze de dader, wordt opgepakt en uitgeleverd aan Nederland. Terwijl haar kinderen in shock zijn dat hun moeder nog leeft, zijn er ook wat mensen die nog een rekening met Carmen hebben openstaan. Iedereen wordt weer meegesleurd in een emotionele rollercoaster waarbij de problemen zich in rap tempo opstapelen. Carmen zal nu definitief moeten afrekenen met haar verleden om haar familie te redden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Sandrina Breusink-Ritchie

Berry Reitens

avatar van APPEL68

APPEL68

Slap aftreksel van de serie

avatar van Jordi1994

Jordi1994

De serie de laatst twee weken gebinged op NL Ziet omdat ik tien jaar geleden een keer seizoen 1 had gezien en ineens benieuwd was waarom ik de rest nooit heb afgekeken. Waarschijnlijk omdat ik toen wat moeite had met de emotionele scenes af en toe. (Omdat het heel erg echt overkwam op dat moment), Iets wat niet in veel NL series voorbijkwam op dat moment. Wat ben ik blij dat ik nu alle 5 seizoenen gezien heb!

Het acteerwerk was ik over het algemeen echt over te spreken, zaten goede pieken en dalen in qua spanning, verhaal kwam goed over. Je wil weten hoe het verder gaat.

Over de film ben ik minder positief. Het begin is best aardig en zet een redelijk begin neer. Maar, vanaf het moment op het voetbalveld wordt het wel erg ongeloofwaardig. Het voelt voor mij alsof het vanaf dan meer om de actie gaat dan om de standaarden van de goede TV serie hoog te houden.

Het verhaal gaat heel snel, en bijv de bevrijding van Carnen oogt heel onrealistisch. Verder voelt de actie iet wat over de top in tegenstelling tot de serie. Dat hoeft niet slecht te zijn natuurlijk, maar deze manier heeft niet mijn voorkeur.

Het laatste wat ik kwijt wil is dat het verhaal een beetje 'bijzaak' voelde vanaf bovengenoemd moment. Het einde voelde wel een beetje hard aan. De keuze om het zo te doen snap ik wel.

Al met al een minder einde dan waarop ik op voorhand had gehoopt. De film is zeker niet heel goed, maar leuk om het einde gezien te hebben. Er zat meer in. 2.5 sterren, (Zie alleen niet waar ik sterren kan geven).

avatar van Arno1959

Arno1959

Voor Nederlandse begrippen een goede film, dit geld ook voor de serie.

Goede cast en prima acteer.

Nielojram schreef:

Wat een ellende deze film.

Heb nog nooit een aflevering van de serie gezien, maar als dit de voorbode is..

Hij is bijna vermakelijk slecht, alles, acteerwerk, stunts, verhaallijn..

Enige leuke, voor mij, was het zien van mijn oude werkplek, De Koepel in Haarlem.

boeiuh ,je oude werkplek...........maaruh ga Barbapapa kijken dat snap je beter denk ik..............

avatar van Nielojram

Nielojram

]

Nielojram schreef:

Wat een ellende deze film.

Heb nog nooit een aflevering van de serie gezien, maar als dit de voorbode is..

Hij is bijna vermakelijk slecht, alles, acteerwerk, stunts, verhaallijn..

rooiep60 schreef:

Ohjee, wat een verdediging voor deze film..

Ik heb overigens hierna de serie gekeken en die is fenomenaal.

Denk dat de fans ook wel een beetje inzien dat deze film het niet net is..

Maar, ga nu eens Barbapapa opzoeken, heb je nog een tip welke ik daarvan eerst moet kijken? ( Voor als ik het verhaal niet begrijp..)