• 8.254.907 stemmen

Met onder meer: Linda de Mol, Tjitske Reidinga, Susan Visser

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 10 maart 2011

Plot Gooische Vrouwen

In het Gooi verlopen de levens van de vier vriendinnen alles behalve soepel. Cheryl’s man, Martin, wordt weer behoorlijk afgeleid door ander vrouwelijk schoon. Claires dochter en dus ook haar kleinzoon vertrekken naar Burkina Faso voor drie jaar. Roelien is van slag omdat ze een bejaarde heeft geslagen en tot overmaat van ramp besluit Vlinder bij haar vader te gaan wonen, omdat ze haar moeder een slet vindt. De dames zijn hard toe aan een vakantie om weer een beetje tot zichzelf te komen. Ze pakken hun koffers en vertrekken naar Frankrijk. Eenmaal daar realiseren ze zich hoe belangrijk vriendschap eigenlijk is.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Ik heb de serie redelijk vaak gezien en ik vond het altijd wel grappig. De film is precies hetzelfde alleen net iets leuker. Martin Morrero is best wel een held. Ik vind alleen wel dat Willemijn een veel leuker personage was dan die Roelien. Zij maakte de serie erg grappig (ging ook op een leuke manier dood ) Verder niet zoveel over te zeggen, lekker simpele film, paar mooie vrouwen...

Met mijn vriendin deze week de film gekeken (zij had hem al eerder gezien en vond de film toen geweldig). Tijdens de film moest ze weer verschillende keren hard lachen terwijl ik dan maximaal niet meer dan mijn mondhoeken omhoog kon trekken. Niet dat ik het afschuwelijk vond om te kijken en is ook een stukje kwality time. Maar als ik alleen zou zijn en niets te doen zou hebben is het niet mijn film. Te gemaakt, geen diepgang, etc. Ik denk dat het meer een vrouwenfilm is. Hierna de film "requiem for a dream gezien". Daarbij werden we beiden de film ingezogen. Als ik een cijfer moet geven dan kom ik bij de Gooische vrouwen niet hoger dan een 2,5 (en dan heb ik over mijn hart gestreken).

avatar van henrygreenways

henrygreenways

ERG EENVOUDIG !!

avatar van ILDIB

ILDIB

blij gedoe met bejaarde vrouwen en Veel jatwerk. t kan er net wel niet mee Door. .

avatar van ILDIB

ILDIB

reommeke schreef:

Ik vond het een zeer matige vertoning.

En die pruilip van Linda is waarschijnlijk de enigste gelaatsuitdrukking die ze in huis heeft. Een cursusje mimiek zou aan haar best besteed zijn. kleine 2 is nog ruim

Dat is helaas fysiek onmogelijk met al die botox en lifts..

avatar van shrink

shrink

Zeer en zeer matige film. Verstand op nul en kijken. Echter het verhaal is erg slecht en vaak niet eens grappig. Vooral die dikke (Lies Visschedijk) is compleet niet grappig. Gewoon irritant. Ik heb 1 keer kunnen lachen dat was toen Linda de Mol met hun kind bij de dokter kwam. En binnen 15 minuten van Parijs naar Amsterdam rijden is gewoon verschrikkelijk slecht!!

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

Zesje.

BBarbie

Met de nodige twijfels heb ik mij hier na veel aarzeling toch maar een keer aangewaagd. Het is een vlotte film, die op veel plaatsen veel te dik wordt aangezet (vooral de rol van Peter Paul Muller), maar die ondanks dat toch wel een aantal leuke momenten kent. Achteraf moet ik bekennen dat mijn sceptische vooringenomenheid niet helemaal terecht was. Film is zeker niet slechter dan vergelijkbare buitenlandse komedies als We’re the Millers en vergelijkbare producties.

avatar van panax

panax

leuke film

een derek de lint die zijn rol niet serieus nam voor de 1e keer en dat was leuk

een peter paul muller die leuk over de top speelt

en de dames actrices waren bij tijd en wijle best wel grappig

niet te serieus te nemen leuke kijkfilm !!

avatar van Marbles

Marbles

Flauwe meuk.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Toch best geestig.

Ook na herziening kon ik er toch nog steeds op momenten om lachen. 4 verschillende types met elk hun eigen stijl en problemen waarbij de bijrollen eigenlijk nog veel leuker waren zoals volkszanger Morero en Tante Cor. Het verhaal is erg vlot opgezet en kijkt daarom lekker weg. De oneliners en grapjes zijn prima getimed.

Nederland kan het wel, leuke komedies maken.

Maar dan denk ik eerder aan De Marathon en Aanmodderfakker.

avatar van mjk87

mjk87

Best goed weg te kijken. Ik zou de film niet goed durven noemen, daarvoor zijn alle personages allemaal veel te dik aangezet en dat trek ik dan weer minder. Alle vier de vrouwen al wel, maar ook zeker die volkszanger Martin. Wat ik wel kan waarderen, zeker het eerste uur, is dat er wel veel gebeurt maar er niet echt een verhaal is maar meer een sfeerimpressie van de levens van de vier. Dat vind ik vaak wel prettige films. Jammer daarom van het laatste halfuur, maar och, dit had slechter gekund. 2,5*.