• 10.498 nieuwsartikelen

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot The Judge

"Defend your Honor."

Hank Palmer (Robert Downey Jr.) is een bekende advocaat uit de grote stad. Hij keert terug naar zijn geboortedorp waar zijn vader (Robert Duvall), de rechter van het dorpje, verdacht wordt van moord. Ondanks het feit dat Hank van zijn vader vervreemd is geraakt gaat hij toch op zoek naar de waarheid en ondertussen haalt hij de banden met zijn familie opnieuw aan.

Joseph Palmer

Samantha Powell

Dwight Dickham

Dale Palmer

C.P. Kennedy

Judge Warren

Lauren Palmer

Wat een heerlijke film.

Het acteerwerk in deze film is in mijn ogen van ongekend hoog niveau wat je niet direct bij de gehele cast zou verwachten.

De dialogen tussen de beide Robert's is fenomenaal.

Ik kan me niet heugen wanneer ik bij Duvuall zo goed acteerwerk heb kunnen waarnemen net als bij Downey JR, trouwens. Billy Bob is een klasbak al is zijn inbreng erg marginaal, had van mij meer uitgediept mogen worden. Vooral zijn non-verbale acteerwerk is heel sterk.

Het verhaal is niet zo heel spannend, net als het plot, die kan je wel uittekenen. En dat is nou net het probleem waarom deze film geen "ShawShank" gaat worden. De regie had echt goud in handen met de acteerprestaties, het camerawerk en muziek, maar ergens is het mis gegaan.

avatar van Rodger

Rodger

Ik had meer een rechtbank film verwacht.. maar deze film gaat groots gedeelte over het familie drama..

3.0 ***

avatar van Panoramix

Panoramix

Prima film welke flink wordt verzwakt door een volledig onnodig en storend zijplot met z'n meisje van vroeger en diens dochter. Scènes tussen Downey en Duvall zijn sterk, vooral tijdens de storm. De soundtrack (Bon Iver) was iets te veel van goede. Had meer in gezeten als men zich iets had ingehouden.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Tamelijk voorspelbaar, maar het goede spel van alle betrokkenen en de altijd aardige haarkloverijen van de rechtbank maken dit drama toch redelijk de moeite waard. Grappig om Jeremy Strong als de zwakbegaafde Dale te zien: ik kon er maar niet opkomen waar ik hem eerder had gezien, maar dat bleek uiteindelijk in een bijna tegenovergestelde rol als hautain teamlid van Steve Carell in The big short te zijn.

avatar van Black Math

Black Math

Interessant drama waarin nogal veel speelt. Een rechter die ook zelf recht wenst onder te gaan als hij iemand gedood blijkt te hebben. Omstandigheden die ervoor zorgen dat de familie de hem hard nodig heeft. Zijn zoon, die een topadvocaat is en zijn vader uit de cel probeert te houden ondanks hun moeizame relatie en ondanks dat zijn vader niet streeft naar vrijspraak.

Het levert een interessant plot op met goed spel van Downey Jr. en Duvall. Eindelijk kom ik ook de laatste weer eens tegen in een film. Qua beelden is de film niet meer dan rechttoe rechtaan. Dan mag het drama nog wel goed zijn, ik verwacht meer van een film op andere vlakken, waardoor ik op 2,5* uit kom.