Chez Nous (2013)

Nederland

geregisseerd door Tim Oliehoek
met Alex Klaasen, Achmed Akkabi en Thomas Acda

Chez Nous vertelt het verhaal van het homovriendelijke café Chez Nous dat verkocht dreigt te worden aan een grote horecamagnaat. Om deze verkoop te voorkomen, plannen de vaste bezoekers van het café een kraak tijdens de Amsterdam Gay Pride. Ze hebben het gemunt op een diamanten collier die miljoenen waard is en te zien is in het ‘Koninklijk Museum’ in Amsterdam. De groep hoopt met de buit weg te komen in de drukte van de botenparade en zo hun stamkroeg en thuisbasis te kunnen redden van de ondergang. Maar of ze dat ook gaat lukken?

avatar van mcdaktari
Dit is nou echt Nederland of beter gezegd Amsterdam ten voeten uit. Maar ondanks dat was het te doen. Alex Klaasen vind ik best wel goed spelen, vooral in Missie Aarde vond ik hem echt goed. Maar dat die Acda in films speelt vind ik onvoorstelbaar. Het is een grappig filmpje maar natuurlijk geen topper.

avatar van Elchapo
Leuke film,Thomas acda past perfect in dit soort films,een beetje 'oceans' meets 'de marathon '....3.5 stars.

avatar van FlyingGustman81
Niet echt mijn ding. De acteurs vond ik te overdreven en zeker niet geloofwaardig. Kwam op mij erg gemaakt over. Vandaar ook mijn lage score.

avatar van Chelsea94
Matige film met een enorm hoog gay gehalte, daar is opzich niks mis mee maar het haalt het niveau van de film wel omlaag. Vond het niet veel aan.

avatar van john mcclane 2
Best leuk geprobeerd , zo’n polder poging om een soort typische oceans ( grachtengordel ) 12 rond de gay pride te maken .
Maar ook mislukt , het is niet grappig , het is vooral niet spannend , en dus niet boeiend .
Wel knap , helemaal omdat het Nederland is , is dat het nergens ordinair word .
En het spel is niet slecht , maar met zulk script kun je gewoon niet veel .

Prima wegkijk film. Heb er niks op aan te merken. Tuurlijk kon er van alles beter, maar ja ik wist wat ik kon verwachten na het zien van de trailer. Het was een prima film, niet meer niet minder

Weer eens meegepakt op tv.
Grappig maar wel zeer onwaarschijnlijk.
Niet meer zo leuk als eerst.
Halve * eraf.

avatar van panax
leuke film
prima in orde
leuke rollen van faber en klaassen !!