Lie Huo Ying Xiong (2019)

Alternatieve titels: The Bravest | 烈火英雄

China
Drama / Actie

geregisseerd door Tony Chan
met Xiaoming Huang, Jiang Du en Zhuo Tan

Jiang Liwei is de jongste bevelhebber van de speciale brandweereenheid in de geschiedenis van de provinciale brandweer. Op weg naar een brand negeert de verwaande Jiang protocollen, wat leidt tot een gasexplosie met de dood van een jonge brandweerman tot gevolg. Hij wordt ontdaan van zijn rang en teruggezet naar een klein en onopvallend brandweerteam in de voorsteden van Dongshan. Zijn onderbevelhebber Ma Weiguo neemt het roer over bij de speciale brandweereenheid. Op een dag ontvangt Jiang Liwei een noodoproep van de stedelijke brandweer. Er heeft een explosie plaatsgevonden bij het Bingang oliedepot in de haven. Alle brandweereenheden uit de stad en heel de provincie worden opgeroepen om de brand te bedwingen. Jiang Liwei moet zijn grieven opzij zetten en samenwerken met zijn voormalige ondergeschikte, Ma Weiguo, om de stad te kunnen redden.

avatar van Grindhouse62
Zo'n typische 13 in een dozijn rampenfilm over een enorme brand in een oliedepot. Het verhaal is te lang uitgesponnen met te veel dramatische scenes en heldhaftig gedrag. Met die enorme vuurzee en explosies is het pyrotechnisch goed voor elkaar in The Bravest en zijn een een lust voor het oog om naar te kijken. Ik heb mij met deze B-film vanavond prima vermaakt.

avatar van DreamTech
Lekkere film hoop special effects, drama, vuur, explosies en vlammen ! hous je marshmellows lekker tegen je TV scherm en lekker kijken oh en de kachel ken lager

avatar van knusse stoel
Op zich een prima actiefilm, het begint bijna gelijk goed met een brand in een restaurant waarbij het mij opviel, dat men uit verscheidene hoeken de actie filmt en deze dan achter elkaar laat zien. Dit zie je de laatste tijd vaker met films uit het "verre oosten".
De film "stroomt over" van vaderlandsliefde en liefde voor de partij en dit mag dan ten koste gaan van degenen die het gevaarlijke werk, in dit geval brandweerman/vrouw, uitvoeren.
Voor degenen die van actie houden een uitstekende film, wat dat betreft steken de Chinezen de Amerikanen "naar de kroon"! Het is een kleine 2 uur achtereen actie en de regisseur Tony Chan heeft iets leuks bedacht; vanuit het vuur hoor je een monster grommen en loeien, hij maakt de tegenstander (vuur) op deze manier levend. De film kan je met nasynchronisatie bekijken, er is een Engelstalige en een Chinese uitvoering, zelf heb ik voor het origineel gekozen omdat dit natuurlijker overkomt.
Voor de cast en crew een 6, voor de set (indrukwekkend met al die silo's en opslagtanks in de haven) een 8 en voor het verhaal een kleine 7.
Dus totale waardering een 7!