• 8.301.814 stemmen

Met onder meer: Sam Worthington, Radha Mitchell en Michael Vartan

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Rogue

"How Fast Can You Swim?"

Een Amerikaanse schrijver reist door de outback in Australië en sluit zich aan bij een groep toeristen die het Kakadu National Park willen ontdekken. Wanneer ze echter genoodzaakt zijn om op een alarmsignaal af te gaan, treden ze een onbekend territorium binnen waar een reusachtige krokodil het op hen heeft gemunt...

imageimageimageimage

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, moet zeggen dat dit 1 van de mooiere krokodillen films zijn die ik gezien heb.

De krokodil was gewoon echt en niet nep, mooie natuurbeelden en ook redelijk spannend, ook een goed einde! Je leeft helemaal mee met de personages en ze worden allemaal goed in beeld gezet.

al met al vermakelijk!

avatar van DVD-T

DVD-T

Tick tock, here comes the croc.

De mooie natuurbeelden zorgen in het begin al heel erg voor een fijne sfeer. Je zou haast vergeten naar wat voor soort film je aan het kijken bent. De vrij trage opbouw is erg goed gedaan, al gaat dat "bonding" tussen de personages wel wat snel allemaal en komt dat nergens echt overtuigend over. Als dan het keerpunt van avontuur/natuur docu naar horror komt, gaat het tempo wat omhoog en krijgen we enkele leuke momenten. McLean kleurt daarbij wel heel er netjes binnen de lijntjes in wat we verwachten in een krokodillen film. Al blijft het natuurlijk leuk om mensen opgejaagd en verscheurd zien te worden door een perfecte moordmachine. Ook leuk dat men hier lekker geïsoleerd op een eilandje zitten en nergens om heen te gaan hebben.

Erg mooi begin en een erg leuke 2e helft van de film. Een beetje jammer dat die 2e helft weinig verrassend is. Had de film echt gesierd als het iets minder traditioneel "monster movie" was.

avatar van John Milton

John Milton

De poster van Rogue heeft me er altijd van weerhouden om de film eens te kijken, tot ik hoorde dat hij eigenlijk heel aardig is, als creature-feature. En dat bleek helemaal waar. Regisseur Greg McLeans debuut Wolf Creek smaakte me destijds ook heel behoorlijk, en vorig jaar heb ik me ook met The Belko Experiment niet verveeld. Hoogstaand is het niet, maar de film is vakkundig gemaakt en op prachtige locaties geschoten. Het budget van 25 miljoen is hier uitstekend benut, moet ik zeggen. Naar het einde toe slaat de belachelijkheidsmeter misschien iets uit, maar het mocht de pret niet drukken. Misschien toch McLean recente Jungle waarin hij Daniel Radcliffe in het struikgewas het leven moeilijk maakt, ook maar eens een kansje geven.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Mooie natuurbeelden en Radha houdt deze film echt staande. Nadat ze werd aangevallen leek het even of de hele film dood was. De reuzekrokodil ziet er best eng uit maar de aanvallen werden maar flauwtjes of nauwelijks verfilmd, dat is mijn voornaamste kritiek. Aan het einde van de film leken de bewegingen van de krokodil mij ook weinig geloofwaardig. Toch een verdienstelijke poging maar gezien de vrij goede beoordeling hier toch iets meer van verwacht. 3,5 sterren

avatar van teigertje

teigertje

Prachtige locatie waar de film opgenomen is, even spanning en verhaal wordt er opgebouwd in deze film.

Een van de beste krokodillen griezel films gemaakt.

Fantastische film.

avatar van Feiraco

Feiraco

Prima croc-film, die af en toe lekker over-the-top is. Mooie natuur-shots. De krokodil ziet er prima uit als deze wat langer in beeld is, hoewel de bewegingen wat overdreven overkomen. Voor een budget van €25 miljoen zeker de moeite waard!

avatar van ILDIB

ILDIB

Oersaai. De gepeuzelden konden me geen snars schelen en het gedrag van een ieder was om te janken. Openingsscène lijkt me belachelijk. In Australië leven geen wilde waterbuffels. Maar verbeter me aub als die er wel zijn..

avatar van Shadowed

Shadowed

Typische McLean.

Het is me langzaam duidelijk wat voor soort films de voorkeur krijgen van McLean. De regisseur wil graag een beetje spanning, vermengt met mooie natuur in zijn films. Van de 4 films zijn der zeker 3 met natuur centraal, en McLean weet ook wel wat hij ermee aanmoet.

Deze film heeft dankzij de natuurliefde dan ook een fenomenale setting. Het gehele moeras in het donker is prachtig en sfeervol om te zien, maar ook in daglicht zijn de beelden van de boot toer erg mooi. McLean heeft de locaties en settings volledig onder de controle.

Echter is het regelmatig de spanning zelf die niet helemaal knap uitgewerkt wordt. In totaal kent de film eigenlijk maar 2 intense momenten, en dat is net wat te weinig voor een film zoals deze. Ook de schrikmomenten zijn wat tam.

Voor de rest is de krokodil niet al te knap, maar McLean houd het beest eigenlijk vooral onderwater. De krokodil is altijd wel aanwezig, maar komt nooit helemaal in beeld. Waarschijnlijk om de soms wat houterige bewegingen uit beeld te houden.

Voor de rest is het acteerwerk ook niet zo heel bijzonder. Vartan is wat houterig, Mitchell doet wel haar best maar krijgt helaas ook weinig mee van haar script. Worthington had best leuk kunnen zijn maar die verdwijnt al snel onderwater helaas.

De film is soms intens, maar nooit doodeng. Je zou eigenlijk in je nagels moeten bijten van angst, maar het is allemaal niet intens en spannend genoeg in beeld gebracht. Wel jammer, want er zit een prima regisseur in de stoel en een prachtige setting. Jammer. Wel een voldoende, maar op het randje.

avatar van umbra

umbra

Waarschijnlijk geen slechte film in z'n soort, mijn ding is het niet, eigenlijk is animal horror niet zo m'n ding, denk maar aan weerwolven, meestal té weinig spanning, saaiheid troef en doet het gewoon bitter weinig met me. Zo ook deze krokodillen film. Enige gevoel dat ik heb tijdens en na het zien van dergelijke films, is oké die hebk dan toch ook eens gezien, next pls.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Bij de 'big animals' horrorfilms denk je vooral aan haaienfilm, een subgenre op zich. Van de andere dieren doen de films met krokodillen en alligators het anders ook best goed. Denk aan films als Lake Placid, Alligator, Eaten Alive, Black Water, Crawl en meer. Deze Rogue mag toch ergens bovenaan het lijstje staan. Een sterke horrorfilm die levert wat je kan verwachten. Genoeg suggestie om spanning op te bouwen en de juiste effecten om het monster zelf geloofwaardig te houden.

De film oogt ook mooi, recht in de natuur als een soort documentaire. We maken kennis met enkele personages zoals dat hoort in dit genre, maar ze zijn ook weer niet overdreven typetjes of overduidelijk slachtvee voor wat komen zal. En altijd leuk om Radha Mitchell te zien. Ik leerde haar kennen in de serie Neighbours (uit een tijd van 1 tv voor het hele gezin en nog geen internet) en sindsdien in kleine rollen toch altijd een mooie toevoegen aan films zoals Man on Fire of Pitch Black. Maar ook goed in de hoofdrol van kleinere films als High Art en Silent Hill. Ze kan de film gerust trekken, ook al staat natuurlijk het monster centraal.

Voldoende spanning, weinig flauw humor die je gewoonlijk in dit soort films ziet maar wel de sfeer breekt. Wat passende muziek en mooie beelden. Zo wordt het een veel betere film dan je zou verwachten.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Niet zo heel bijzonder allemaal. Een gevaarlijke beestenfilm net zoals er ook films zijn met anaconda's, beren, haaien en ga zo maar door. Beetje genre Lake Placid (1999). Maar superslecht is het zeker niet. Vermakelijk zelfs. Niet dat het me wat kon schelen wie werd opgegeten, maar de film is kort en bondig. Een gestart na een lange aanloop, hield het niet op. Gelukkig konden we tijdens de aanloop genieten van de mooie natuurpracht. Toch altijd een pluspunt.

De krokodil zelf zag er behoorlijk goed uit, bewoog soms wel wat raar, maar in zijn geheel zeker geslaagd. Naar het einde toe gaat hij misschien eventjes uit de bocht, maar je weet sowieso dat het een soortgelijk einde zal kennen. Tof om eens gezien te hebben, maar een must is het zeker niet.