Lake Placid (1999)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Steve Miner
met Bill Pullman, Bridget Fonda en Oliver Platt

De schrik slaat de bewoners van Lake Placid om het hart wanneer het aangevreten lijk van een duiker aan de oevers van het meer wordt gevonden. Het gruwelijk verminkte lichaam vertoont sporen van een monsterlijk wezen, een fors uitgemeten tand markeert de beet waarmee de helft van het lichaam werd opgeslokt. Het rustige leven in de beboste regio is hiermee op slag veranderd. Een team van stadse onderzoekers komt naar het platteland om letterlijk de waarheid boven water te brengen.

Reinbo
Ja, hij is veel te donker, waardoor de scenes in de riool slecht uitkomen, de kleur is vies (modderachtig) en het beeldformaat klopt niet. Het is werkelijk een van de slechtste rekeases ooit samen met de nl dvd van Halloween. Ken vrijwel niemand die die releases heeft gezien en de films wel goed vonden. Zeker bij Halloweem waar de esthetiek een van de belangrijkste kwaliteiten van de film is.

avatar van xxc
xxc
Films met krokodillen,slangen,tijgers, noem maar op, zijn altijd wel mijn ding geweest.

Lake placid is een film voor éen keer. Black Water en Rogue bijvoorbeeld waren zo veel malen beter. Dat zijn films waar je elke minuut van wilt volgen.. Lake placid deed dat helaas niet bij me. Ik betrapte me erop dat ik al snel een boek aan het lezen was na de eerste 20 minuten..
Ik heb mijn boek dan ook pas weggelegd toen de film al een uur en 10 minuten aanstond, toen begon het spannende deel van de film namelijk pas.
Ik had ook absoluut niet het gevoel alsof ik iets gemist had van de film.

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben, al gebeurt er niet heel erg veel in, verhaal is wel aardig opgebouwd.

avatar van pierrrke
deze is misschien niet de beste krokodillefilm, maar heeft wel de meeste charmes, door de cast en de droge humor. Toch wel schande dat deze gebuist is op moviemeter, boven de 3* verdient hij toch wel vind ik . Want hij is onderhoudend , spannend, grappig, goed geacteerd. Alleen op het einde als het monster aan wal is is wat nep, maar dat zie wel door de vingers .
een gvd zeer vermakelijke film.

Warren Stantin
Een absolute B-film maar het dient gezegd: wel een amusante.

m1chel
Dit is gewoon een erg lruke film. Ik heb deze nog in de bioscoop gezien. Ik vind Oliver Platt echt geweldig leuk in deze film. Echt heel droog.

avatar van K. V.
Het was een horrorfilm met af en toe wat humor in. Puur entertainment, niet meer, niet minder. Voor de rest zag het dier en de SFX er ook nog goed uit.

avatar van Machete23
Fantastische humor, ik blijf lake placid leuk vinden!

avatar van Spetie
Leuke pulpfilm, waarin een reusachtige krokodil de omgeving rond een groot meer onveilig maakt.

Ook gelijk een film, die zichzelf gelukkig niet al te serieus neemt en op momenten behoorlijk cynisch overkomt. Erg fijn, want dat maakt de film een stuk vermakelijk. Er zitten nog een paar bekende namen in de film, waarvan Pullman als de onnozele sheriff duidelijk de leukste rol heeft. De effecten in de film zijn niet onaardig en vooral de reusachtige krokodil ziet er goed uit. De scène waarbij het beest een grizzlybeer te pakken neemt, is het hoogtepunt van de film.

Het had hier en daar nog wat bloederiger gemogen, maar verder is Lake Placid een geslaagd filmpje in het genre.

Middelmatige film, als je een beetje door de flauwekul heen kan kijken is het goed te doen voor een keertje.

2.5 ster

avatar van jordandejong
Ik heb in tegenstelling tot veel filmkijkers geen enorme hekel aan de Lake Placid films. Maar waar de laatste 2 delen simpelweg dom vermaak waren is dit eerste deel eigenlijk gewoon een zeer degelijke film.

Bridget Fonda doet het absoluut niet slecht maar wat mij betreft gaat alle eer naar Brendan Gleeson die de mokkige agent erg leuk neerzet. Jammer genoeg is Pullman een beetje een droogkloot en is Oliver Platt als Hector vaak simpelweg irritant.

In tegenstelling tot de andere films uit de reeks is er in deze zeker spanning aanwezig. De krokodil komt niet enorm vaak inbeeld maar wanneer hij dat wel doet ziet de CGI er buitengewoon overtuigend uit waar ze er in deel 2 en 3 juist lachwekkend uitzagen.

Lake Placid is absoluut de beste uit de reeks en wat mij betreft ook behoorlijk ondergewaardeerd. En laten we eerlijk wezen...... Iedere film die eindigt met een song van Bob Marley hoort een voldoende te krijgen

avatar van filmfan1967
Heerlijke film, zoals alle Syfy-films eigenlijk zouden moeten zijn (dit was er niet één, de vervolgen wel): een aardig verhaal, dat zichzelf niet al te serieus neemt, leuke acteurs, gevatte dialogen en een monster dat er behoorlijk realistisch uitziet. In september a.s. wordt deel 4 "Lake Placid: The Final Chapter" overigens vertoond op de Amerikaanse Syfy.

avatar van Jimske
Leuke film, met een flinke dosis droge humor. I like it ! Ik heb af en toe goed gelachen met de opmerkingen van die geschifte krokodillenkenner. heerlijke humor, de manier hoe hij die (dikke) politieman aanpakt. De krokodil ziet er zelf ook goed uit. ja, leuk. 3*

avatar van Boeikens
Ok, het krokje zag er niet bijster goed uit en de FX waren ook niet altijd denderend maar de humor en de kleine gore momentjes hebben me anderzijds best vermaakt.

avatar van Gang_Star
Nogal zwakke euh ja waar valt dit eigenlijk onder? Horror/thriller/actie/komedie?
Er heerst geen sfeer, en er wordt niet bijster goed geacteerd. Verder miste ik eigenlijk een boel gore, dat was toch een gemis bij een film over krokodillen. Overigens wel de beste uit de reeks van wat ik tot nu toe heb gezien, delen 1 t/m 3. Maar deel 4 zal ongetwijfeld niet beter worden vermoed ik zo. En dat zegt eigenlijk toch wel een hoop over deze reeks.

avatar van Mr. Chiel
Gang_Star schreef:

Toch 3 delen kijken als je er weinig plezier aan beleeft?

avatar van Boenga
Gang_Star schreef:

'Horror' of 'thriller' staan hier bovenaan niet vermeld, en mocht je dus ook niet verwachten.
Actie/komedie, en persoonlijk zou ik die volgorde omdraaien.

Er heerst geen sfeer...

Vond ik net wel; maar uiteraard niet de sfeer die je in een horrorfilm verwacht.
Verder miste ik eigenlijk een boel gore...

Zoals al gezegd, dit is gewoon geen horrorfilm, niks te goren dus.

avatar van Gang_Star
@ Mr. Chiel: Ja ondanks weinig plezier 3 delen gezien. Het eerste deel jaren terug op VHS gezien, en ik ben nog een type die alle vhs banden van vroeger op dvd of juist op blu-ray wil hebben. Toen vond ik die film nog wel aardig, en dus heb ik deel 2 en 3 jaren later ook maar gezien. Maar ik wist niet echt goed meer hoe dit deel ging en dus besloot ik maar opnieuw te kijken.
@ Boenga: Soms heb ik dat wel eens dat er bij bepaalde films een bepaald genre staat wat ik dan net even anders ervaar. Bijvoorbeeld zijn er soms films waarbij horror staat maar dat ik het zelf meer van een thriller vind weghebben.
Ik had juist wat meer gore in deze film verwacht, juist bij films over krokodillen denk ik aan bloed enzovoort. Misschien heb ik gewoon een verkeerd beeld van dit deel gehad, juist omdat ik eraan begonnen ben met het idee dat het meer horror/thriller zou zijn.

avatar van Boenga
Gang_Star schreef:

Ik denk dat je niet de enige was met die verwachting, en dat die wat foute inschatting meteen de (te) lage score verklaart...

avatar van Gang_Star
Ik zal hem dit jaar nog eens opnieuw bekijken. En dan zal ik rekening houden met het feit dat het heel wat anders dan een horror/thriller is, en dus dat ik rekening zal moeten houden met een heel ander soort film. Wellicht kan dan mogelijk de score hoger uitvallen.

avatar van xxERWINxx
Raar, maar ik vind dit het minste deel van de Lake placid films.

1. Lake placid 2
2. Lake placid 3
3. Lake placid 4
4. Lake placid 1

De scenes met de krokodil zijn vrij donker, verder gebeurd er minder dan de andere delen en helaas in deze film geen groepje tieners die worden aangevallen door een krokodil.
Volgens mij waren bij de andere delen ook meerdere krokodillen en deze maar 1.

avatar van mikey
De krokodil zag er niet als hij ging jagen. Net zoals die verschrikkelijke crocidile (die ook nog wel grappig was). Verder te droog voor woorden dankzij dialogen en melig acteerwerk. Met veel plezier gemaakt. Niet zo goed als alligator.. maar veel amusanter dan de gemiddelde monsterfilm.

avatar van Insignificance
Semi lollige jacht op een grote krokodil. Het beest ziet er nog niet eens zo gek uit. Miner probeert vooral met humor een brug te slaan. De Golden Girl voert haar gebruikelijke act op, maar via Gleesons gevecht tegen sarcastische repliek en een maffe professor, lukt het nog best redelijk. Dat zou een soort charme kunnen opleveren die de film van een motortje voorziet, ware het niet dat Fonda en Pullman nogal duffe rolletjes te pakken hebben. Hier en daar wordt er eens wat afgebeten en dat is het dan wel qua horror en dergelijke. Toch, met amper vijf kwartier op de teller is het allemaal gemakkelijk verteerbaar.

ipman-99
"You'll Never Know What Bit You." ... " !!!

Heerlijk eerste deel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Lake Placid 1' is een geweldige Horrorfilm
dat ondertussen alweer dateert van 1999 ! (Wat gaat de tijd toch snel) !
De cast met o.a Bill Pullman, Bridget Fonda en Oliver Platt zit meer dan goed.
De 'komische' insteekjes' bestaan voornamelijk tussen de sheriff (Brendan Gleeson) en
Hector (Oliver Platt) die constant liggen te bevechten ... ze kunnen elkaar niet luchten.
Uiteraard is er iets in het water dat onze aandacht trekt .... een fenomenale krokodil
van 9 meter lang en vooral zeer grote honger.
De effecten zijn echt wel goed, al kan ik de foute toestanden ook heel hard smaken.
Verder is er een opvallend feit wat normaal heel hard bij dit genre past, naaktheid en seks
zijn hier niet te bespeuren. Bij momenten wordt de spanning opgedreven met hier en daar
een heerlijk goor momentje !
Actrice Betty White speelt Mrs Delores Bickerman ... die toch wel een bepalende rol speelt
als het over de krokodillen gaat. Ze heeft een huis aan de rand van het water met koeien !

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Eén van de vele monsterfilms die we sinds Jaws voorgeschoteld krijgen. Voordien hadden we wel grote mieren en spinnen, king kong of Godzilla. Maar vanaf Jaws kwamen de eerder realistische versies, weliswaar in een iets grotere versie dan gemiddeld. Om Jaws te evenaren moet je al sterk uit de hoek komen. Dus proberen veel films het met een eerder luchtige toon. En als er ietwat aandacht gaat naar de effecten en de cast, kan het een leuke B-film opleveren. Denk maar aan Piranha, Anaconda of Alligator.

De film is best wel leuk dankzij de acteurs. De film neemt zich niet serieus, maar anderzijds maakt het wel werk van de krokodil. Die effecten vallen best goed mee. Verder nogal volgens het boekje en weinig horror, maar toch leuk om te zien.

wel een leuke film.geen super film maar hij is zeker te doen.daarom gewoon 3 sterren.

avatar van lars-pixar
Lake Placid is nog eens niet zo’n slechte film als je zou denken. Het is vooral een vermakelijk filmpje wat hier en daar wat kleine hoogtepunten bevat. Neem bijvoorbeeld de krokodil die toch meerdere malen in beeld komt en goed is neer gezet. Elke personage heeft zo zijn eigen karakter, zo speelt vooral Oliver Platt (als Hector) een komische maar ook wel vervelende rol. Wat ook opvalt is dat verschillende teksten meerdere malen worden gebruik gesteld en dus soms in herhaling vallen. Waarschijnlijk hebben de grappen daarmee te maken, deze waren soms nog eens niet zo slecht. Het verhaal stelt verder niet veel voor en heeft in het algemeen niet veel actie scenes, enkel richting het einde weet het wat groter uit te pakken. Met 75 minuten aan speelduur kijkt het vooral vermakelijk weg en dat is fijn bij deze film.

avatar van Filmkriebel
Had er meer van verwacht van deze krok-film. Lake Placid combineert veel humor in een klassiek horrorfilm jasje waardoor het eerder als komedie uitpakt. Oliver Platt als de "krokodiloloog" is een irritant figuur en het verhaal slaat eigenlijk nergens op. Grappig wel dat Platt het nog zelf zegt wanneer hem gevraagd wordt wat een Indische krokodil in Lake Placid komt doen en met een droge "I don't know" antwoordt. Het leek erop alsof men ook een ecologische boodschap wou uitdragen. Het is allemaal te mager om goed te kunnen zijn. Voor een goede krokfilm moet je vooral eens Rogue bekijken