Lake Placid (1999)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Steve Miner
met Bill Pullman, Bridget Fonda en Oliver Platt

De schrik slaat de bewoners van Lake Placid om het hart wanneer het aangevreten lijk van een duiker aan de oevers van het meer wordt gevonden. Het gruwelijk verminkte lichaam vertoont sporen van een monsterlijk wezen, een fors uitgemeten tand markeert de beet waarmee de helft van het lichaam werd opgeslokt. Het rustige leven in de beboste regio is hiermee op slag veranderd. Een team van stadse onderzoekers komt naar het platteland om letterlijk de waarheid boven water te brengen.

avatar van maerk
Erg leuke pulp . Het is eigenlijk niets anders dan Jaws met een krokodil maar dat maakt het niet minder vermakelijk.

Het leuke is dat de film zichzelf niet al te serieus neemt. De flinke scheut humor in de film pakte zeer positief uit. Ook was er genoeg bloed en smerigheden te zien om het nog wat creepier te maken. Wel jammer dat er bijna niks gebeurt. Je kijkt de film en aan het einde heb je zo'n gevoel van: "Was dit alles?". De CGI was trouwens wel mooi.

Lake Placid is niet eng maar wel bijzonder vermakelijk. Maar door de grote teleurstelling aan het einde gaat er een 0,5* af.

avatar van psycholamp
Krokodillenfilms zijn meestal niet leuk en dat geldt ook voor deze. Dit is wel een van de betere slechte krokfilms, want niet ergerlijk.

avatar van Boenga
Aangename film, leuke sfeer, mooie beelden.
En misschien een beetje m'n persoonlijke voorkeur voor Bridget Fonda...

avatar van Mr. Chiel
Een film met een krokodil waar de krokodil er eens goed uitziet (muv 1 scene op het land dan). Verder gebeurt er tamelijk weinig, maar wel een aangename 73 minuten: 3*

avatar van maerk
Een halfje eraf. Tussendoortje met teleurstellend einde.

avatar van eltorro
Beste krokedile film ooit

aerts007
- 0,5* voor het barslechte einde.

avatar van Aapje81
In zijn genre is dit een erg leuke film met een aantal verassende/bizarre scenes. Maar vooral het acteerwerk is hier erg de moeite waard. Bridgit Fonda en Oliver Platt zijn overtuigend

avatar van TimoGoedhart
Ik vind het een van de betere ''opgeblazen beesten films''. Die krokodil is niet te zuinig groot!!! Heel wreed met die helicopter etc. In mijn ogen een heel vette film in een lastig genre. Dikke, hele dikke 3.5

damianodebeste
Best wel leuke film zeker wel een van de betere krokodillenfilms bijv. veel beter dan Crocodile en al die andere bagger ik hou het op een 3,5.

crack1
Moet kunnen,bij deze dan maar= 3.5*

LEIDENAAR187
Weinig doden,en wat er dood gaat is niet bijzonder,en ook geen lekkere coole dood,erg saaie film..

avatar van Boenga
LEIDENAAR187 schreef:

't Is 'Actie / Komedie', geen 'Horror'.
Misschien een heel klein beetje verkeerd ingeschat...?

LEIDENAAR187
Ik heb hem gezien toen die net uitkwam,daarna niet meer.
In die tijd verwachtte ik meer een soort horror ofzo ja,kan me niet herinneren dat die met comedy werd aangekondigd,nu zie ik het wel hierboven staan.
Maar zo grappig was die ook niet,dus komt op hetzelfde neer...

avatar van eltorro
Deze film is gewoon weer heel wat anders dan de hedendaagse krokodillen films. Het is niet echt horror maar al helemaal geen komedie. De acteer prestaties waren dik in orde zo ook de special effects. Ik vond dit meer thriller actie dan horror komedie.

avatar van i.Ron S.
Prettige film met wat zwarte humor en vooral goede acteurs, vooral Oliver Platt. Er zit ook best wel een dosis spanning in.

avatar van diaan11
Oliver Platt: Hilarisch!!!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Krokodillentranen.

Want dit durf ik best te bestempelen als een ode aan pulp.

Niet dat Alligator veel klonen kende, of hier naast de krokodil overeenkomsten zijn. Titels als Piranha, Anaconda en Jaws schoten menigmaal door de hersenpan. En al wat dies meer zij.

Vermakelijkheid troef met de hersencellen op laag. En dat kan geen enkel kwaad. Miner rockt zoveel jaar na House nog steeds. Niet vaak, maar hier met zijn heupen.

Zeer goed.

avatar van Minotaures
'Thriller' zou ik vroeger beter hebben gevonden dan 'komedie'. Ik kan me geen enkel moment herinneren wanneer hier genoeg grapjes in voorkomen om het onder het genre 'komedie' te plaatsen.

avatar van moviemafketel
Gisteren op de Duitse zender gezien.
Ik wou eerst meteen wegzappen, maar op 1 of andere manier was de cast die ik in 1 opslag zag genoeg om het toch even het voordeel van de twijfel te geven. Het is een lekker luchtig gebeuren, het neemt zich gelukkig ook niet te serieus. Toch is het best spannend. De extreem grote krokodil is soms erg mooi en 2 seconden later in een ander shot kon het er weer zwaar amateuristisch uitzien haha.
Oliver Platt vind ik altijd een grappige acteur om naar te kijken. Vooral hij en Gleeson samen vormen de komische noot. Bridget Fonda erbij , want het oog wil ook wat toch?
Het grappigste stukje vond ik dat Betty White die koe heel droog aan de waterkant zette om de krokodil te voeren. Sowieso speelde ze weer een vermakelijke rol.
Ook de omgeving waar het zich afspeelt geeft een rustig en soort vakantiegevoel. Erg mooi.
En de 2e koe heeft het nog overleeft ook, eind goed al goed!

avatar van AmazingPP
Jaren geleden dat ik deze heb gezien en eigenlijk nu pas beoordeel. Ik zat er ineens aan te denken, waarom weet ik niet. Ik vond dit een heerlijk pulp-product. De film neemt zichzelf totaal niet serieus en dat siert de film. Daarnaast word er hier en daar wel goed geacteerd en Fonda en Platt komen zeker overtuigend over. Maar zoals "moviemafketel" hierboven al schreef steelt Betty White (Rose uit The Golden Girls en momenteel nog de enige overlevende daarvan.... ) steelde voor mij de show. Erg vermakelijke film, daarom 3,5 *!

voor dit soort flms is deze echt wel meer als degelijk
en dan nog een enkele leuke stukken erin

3.5* toch

avatar van handelaar
Rogue en black water vond ik anders niet slecht.

avatar van Tristan Scelso
Leuke film met goede effecten voor dit soort films... Helemaal als je hem vergelijkt met deel 2 en 3..

Vermakkelijke monsterfilm die zich vooral onderscheid door de cast. De acteurs en de leuke dialogen tillen deze pulpfilm naar een iets hoger niveau. De korte speelduur en het feit dat de film zich zeker niet serieus neemt, doen de film geen kwaad.
Verder een mooie omgeving en een goed gemaakt monster. Nergens echt eng, maar zeker wel leuk.

dominion
Leuke krokodillen film.
De special effects zijn wel heel erg goed.
En je ziet niet vaak goeie krokodillen films.
De acteerwerk was ook niet zo slecht en de humor was wel leuk.
Heb toch een paar keer kunnen lachen.
Leuke film die ik wel meerdere keren heb herzien en toch nog leuk blijft.
Maar het is een simpele film.
Dus krijgt hij een dikke 3.

Reinbo
Vond 'm bij herziening best aardig. Kan natuurlijk bij lange na niet op tegen Alligator (1980) maar al bij al best vermakelijke onzin. 3*

avatar van akira124
Reinbo schreef:

Alligator mag nog niet in de schaduw van deze film staan.

Reinbo
Zeker die nederlandse dvd met die groene hoes gezien. De film ziet er niet uit daar. Een release fie beter gemeden kan worden. Alligator is natuurlijk op elk vlak vele malen beter. Leuk script van John Sayles, met Robert Forster , Henry Silva en de stad locatie.

avatar van akira124
Reinbo schreef:

Zit er zoveel verschil in die release dan in de vorige dan?