Lake Placid (1999)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Steve Miner
met Bill Pullman, Bridget Fonda en Oliver Platt

De schrik slaat de bewoners van Lake Placid om het hart wanneer het aangevreten lijk van een duiker aan de oevers van het meer wordt gevonden. Het gruwelijk verminkte lichaam vertoont sporen van een monsterlijk wezen, een fors uitgemeten tand markeert de beet waarmee de helft van het lichaam werd opgeslokt. Het rustige leven in de beboste regio is hiermee op slag veranderd. Een team van stadse onderzoekers komt naar het platteland om letterlijk de waarheid boven water te brengen.

avatar van xenne
ik ben afgehaakt.... 1 voor de moeite

avatar van mikoz
Niet echt een goede film...

Toch vermaakte ik mij door het onderwerp.

avatar van JoeCabot
Lang geleden dat ik deze heb gezien! Toen vond ik hem wel erg vermakelijk met nu en dan eens een komisch moment...

avatar van JoeCabot
En gisteren was ie nog eens op BBC. Hij blijft leuk. Is me op een of andere manier altijd bijgebleven! half sterretje erbij!

avatar van mikoz
Ja film vond ik qua verhaal enzo niet super .. maar ik heb nou eenmaal een groote gevaarlijke dieren fetsj dus vandaar .. 3*--> 3.5*

Territoria
Hans vd togt schreef:
goed is zeker een ander verhaal, maar dat weet je van te voren als het verhaal over een 15 m grote krok. gaat!!!!

Sharky schreef:
Vermakelijke monsterfilm over krokodil van 9 meter.

Hebben jullie het wel over dezelfde krok?

Je kan ook quoten.

En sommige mensen houden nou eenmaal van overdrijfen.

of van commentaar leveren om niks -_-

avatar van Purmerend
Ik hou wel van dit soort films, lekker spannend en komisch op z'n tijd. Voor de krokodil van 9 meter, toch zeker 3,5*.

avatar van mikey
Film Pegasus schreef:
Het verhaal is opgegeten door de krokodil denk ik, want veel verschil met Piranha's, Frankenfish of zo is er niet echt. Wat de film wel beter maakt, is dat Lake Placid zichzelf niet serieus neemt

Alsof Piranha zichzelf wel zo serieus neemt??

avatar van boerenpummel
Behoorlijke slechte film met een paar leuke momenten die ervoor zorgen dat ie nog 2* krijgt.

Best aardige film. Inhoudelijk niet veel, maar wel leuk.

kArIzMa_TuRk
eerlijk gezegd vond ik dit een saaie film.
met 1 of 2 leuke momenten. 2,5*

lowhusky
kArIzMa_TuRk schreef:
eerlijk gezegd vond ik dit een saaie film.
met 1 of 2 leuke momenten. 2,5*

dan is een 2,5 aardig hoog

kArIzMa_TuRk
wat ben ik toch aardig

3,5. een leuk crocodil filmpje de beste crocodile film die er is

avatar van mikey
Op alligator na.

nee vind ze allebei even goed als ik het zo moet zeggen

avatar van Ravenstein
Gisteren nog eens gezien en de film beviel me weer prima.

Verwacht er niet te veel van, want eigenlijk gaat deze qua geest terug naar de B-films uit de jaren '80 en Lake Placid is ook gewoon maar dat, een B-film.
Maar dan wel een goedgemaakte!

Pretentieloos en erg genietbaar.

avatar van 606
JurassicPark schreef:
3,5. een leuk crocodil filmpje de beste crocodile film die er is

spannende film maar geen topper.

3 sterren

Dit is een slechte film. Bah! 1.5 sterren.

als je hem vergelijkt met andere croc films ofzo vind ik dit best een goeie film. En zeker de CGI was nog mooi voor een standaard b-film zijn.

Ik geef ook 3.5sterren.

en eerlijk gezegt verheug ik mij op lake placid 2 (a)

Leuke film! Vond de krokodil best goed gemaakt, maar als hij uit het water komt dan zie je duidelijk dat hij met de computer gemaakt is. Best jammer. Voor de rest degelijke film, maar zeker geen topper.
3*** !

Op enkele clichés na is Lake Placid mij enorm meegevallen. Het is gewoon een erg vermakelijke film met aardige personages die opvallen door hun heerlijke sarcastische opmerkingen. Ook mocht de krokodil er wezen. Deze zag er monsterlijk goed uit. Het verhaal keek verder ook wel lekker weg. Prima vermaak!

avatar van nightbreed
Vermakelijke pulp met een knipoog.
De effecten zijn trouwens niet slecht.

Cijfer: 3

duffman
Niet slecht, ik vind horror's met dieren altijd spannend want het is realistischer. Alleen op een moment dacht ik "is het gedaan" ik vond dat er geen enkel moment was waarbij de film een toppunt bereik wat wel belangrijk is dus 2,5.

Roseicollis
ben het der mee eens dat deze beter dan de meeste andere in zijn soort

zoals bijv.............................Aligator Python Crocodil Anaconda

deze krijgt van mij een waardige 2 punter
vooral dat gedeelte met die Bear is vet
Bear staat op het punt om aantevallen maar wordt zelf aangevallen !!!

avatar van Thomas83
Wel grappige en vermakelijke film. Al zijn die zoeken-voor-monsters films verre van origineel. Vanaf het moment dat je het monster ziet is het ook erg lachen om de vreselijke special-effects. Al zie ik dat er mensen zijn die ze nog best goed vonden.
Een goede film kun je dit zeker niet noemen. Op momenten is hij grappig, maar de stereotiepe karakters zijn niet interessant genoeg en echt veel leuke grappen bevat de film niet.
Het is dat de film aan het begin nog best geinig is en zichzelf niet al te serieus neemt. Daarom 2.5*.

avatar van kMal
Ik vond het niet echt goed.

Reticulated
Vond het een goede film.